Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Andre butikker i tyskland?
Fra : Peter Andersen

Dato : 12-01-04 17:39

Hej med jer...

Jeg har ført købt fotogrej i tyskland via technickdirect.de og har været
uhyre tilfreds med dem.

Nu skal jeg ha bestilt mig et objektiv et et par småting dernede fra (løber
op i 6K) hvor problemet er at TD ikke har objektivet på lager.
Skal jeg bare vente til de får det på lager eller er det andre butikker
dernede der er lige så billige og pålidelige jeg kan bruge?

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 12-01-04 17:44

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal jeg bare vente til de får det på lager eller er det andre butikker
> dernede der er lige så billige og pålidelige jeg kan bruge?

Jeg er blevet anbefalet http://www.alles-foto.de men har ikke købet noget
endnu...

De har et MEGA katalog man kan få tilsendt

mvh Michael

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-01-04 17:50

Michael Schrøder wrote:
> [...]
> noget endnu...
>
> De har et MEGA katalog man kan få tilsendt

Aaav... de er dyre... 899,00 Euro Canon Zoomobjektiv EF 4,0/17-40 L USM

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Th Frydensberg

Dato : 12-01-04 18:33

http://www.foto-oehling.com

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-01-04 18:35

Th Frydensberg wrote:

> http://www.foto-oehling.com

Takker... men de skal ha 999euro for objektivet... det bliver værre og
værre..!

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Th Frydensberg

Dato : 12-01-04 18:56

Peter Andersen wrote:

http://www.fotokoch.org/index.shtml 789,00 €

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-01-04 19:03

Th Frydensberg wrote:
> Peter Andersen wrote:
>>
> http://www.fotokoch.org/index.shtml 789,00 ?

Ja, nu er spørgsmålet så om technickdirect sælger det ink. modlysblænde...
normalt er det jo ikke ink. i Canon objektiver, men fotokoch.org sælger det
så vist jeg kan stave mig igennem det tyske ink. den modlysblænde...
http://www.fotokoch.org/objektive/12863.shtml

Men alligevel technickdirect billigere, så jeg bed i det sure æble og
bestilte derfra, og så bestilte jeg en anden modlysblænde til, nemlig EW-83D
II til den i stedet for. Den skal bruges på en 10D, derfor.
Så håber jeg bare den passer, men det burde den så vist jeg kan se på det
hele.

Tak for hjælpen.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : alexander

Dato : 13-01-04 06:36

Hej

Kan det betale sig at købe dette objektiv(canon 17-40 4.0L) i Tyskland?

Efter prisfaldene i DK sælger fx. www.goecker.dk det til kr. 5.135,- ex.
moms. Det kan sikkert fås billigere, men jeg plejer at bruge goecker.

Pris i DK 6.400,-
Pris i Tyskland 6.000,- (789?) + fragt.

Med den lille prisforskel ville jeg foretrække dansk garanti og service.

/Alexander

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-01-04 09:58

alexander wrote:
> [...]
>
> Pris i DK 6.400,-
> Pris i Tyskland 6.000,- (789?) + fragt.
>
> Med den lille prisforskel ville jeg foretrække dansk garanti og

Ja.. Dog er prisen i tyskland ikke 6K men nærmere 5400kr. Så der er stadig
en del at spare, og da jeg skal ha et par andre småting dernedefra så er
portoen "betalt".

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-01-04 10:51

Hos www.technikdirekt.de fås 17-40mm til 737 euro, dvs.
737+20(forsendelse)=757 euro = 5677kr (7,5 per euro), så der er 741kr. at
spare. Det er måske ikke så meget (11,5% af den danske salgspris incl.
moms).
Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-01-04 12:06

Jeg var lige inde på Goeckers hjemmeside og man skal altså lige checke
priser før man køber der. F.eks. så koster 28-135mm USM IS 5298 excl. moms
dvs. 6622kr og hos technikdirekt koster samme linse 464 euro. Altså en
forskel på ca. 3000kr!! Jeg checkede også 70-200 f/4 L og der er forskellen
kun ca. 500kr.

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 13-01-04 14:46

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4003d125$0$127$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
| Jeg var lige inde på Goeckers hjemmeside og man skal altså lige checke
| priser før man køber der. F.eks. så koster 28-135mm USM IS 5298 excl. moms
| dvs. 6622kr ..............................
Korrekt; her lægger du den danske 25% moms til i stedet for den tyske 16%,
hvilket nok overrasker nogle.
De angivne tyske priser er som regel incl. 16% moms.

Handler du f.eks.varer for1000 euro vil du få lagt 77,60 euro "oveni hatten"
(ca.kr.577 i dagens kurs) + naturligvis forsendelsesomkostninger.

Bjarne

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-01-04 16:24

Ja, det glemte jeg at skrive. Technikdirekt tager tysk moms og derfor er der
selvfølgelig en forskel på 9% alene af den grund, hvis man sammenligner med
dansk pris.
Men når man køber i Tyskland så er prisen som den er, der blive ikke lagt
dansk moms forskelig overi.
Når jeg køber for 1000 euro i Tyskland så bliver jeg charget for 1000 euro
og kun forsendelse oveni.
Mvh, Hans

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-01-04 17:00

Hans Kruse wrote:
> [...]
> lagt dansk moms forskelig overi.
> Når jeg køber for 1000 euro i Tyskland så bliver jeg charget for 1000

Hov!! husk lige på: du bliver kun opkrævet tysk moms hvis forretningen du
køber hos sælger for et mindre belb (kan ikke huske størrelsen) til Danmark.
Hvis forretningen du handler hos sælger for over dette beløb til Danmark,
bliver danske kunder opkræver dansk moms!!!

Jeg kender det fra fx. inskøb af tomme CD'er og lydudstyr gennem thomann.de
fx.

Indtilvidere kan vi bare håbe TD bliver ved med kun at opkræve tysk moms!
måske vender møllen på et tidspunkt.

Jeg har i mellemtiden bestilt mine varer hos http://www.isarfoto.com og de
skulle meget gerne blive afsendt i dag. Så det er jeg meget spændt på om det
forløbet fornuftigt, har ikke handler hos ham før.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-01-04 18:00

Jamen det ved jeg godt. Amazon f.eks. opkræver dansk moms, men det skal ske
hos forretningen, så hvis TD begynder på det vil det fremgå med det samme af
prisen.

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 14-01-04 00:57

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:40040da1$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
| Men når man køber i Tyskland så er prisen som den er, der blive ikke lagt
| dansk moms forskelig overi.......................................
Korrekt!
| Når jeg køber for 1000 euro i Tyskland så bliver jeg charget for 1000 euro
| og kun forsendelse oveni..........................................
Også korrekt!

| "Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> wrote in message
Tilføjelse til ovenstående indlæg:
Dette vedrører kun internethandel, som foretages fra DK.
Da jeg med mellemrum besøger tyske byer, har jeg i forvejen
bestilt varene via e-mail så de ligger klar til afhentning til aftalt tid.
Så betaler man naturligvis kun den annoncerede pris (hvor16% moms er includeret),
og sparer forsendelsesomkostninger, hvilket jo gør varene væsentlig billigere

Bjarne

Fra : alexander

Dato : 13-01-04 17:51

Hej

Ja - det er specielt interessant med Canon 24-135 IS USM. Det billigest sted
i DK koster den 3.750,- inkl. moms med dansk garanti og manual - Men hos
goecker er den stadigvæk dyr. Det er nok fordi de har nogle tilbage som de
lige skal have solgt inden de regulerer prisen.

Jeg har haft problemer med ½-delen af de objektiver jeg har købt og hvis der
kun er 10% at sparer vil jeg helt sikkert vælge at handle i DK. Tænk lige
hvor ufedt det ville være hvis Canon i tyskland vil have både kamera og
objektiv ind til check for fx. focus problemer.

/alexander

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-01-04 17:59

Hvor har du fundet denne pris på 28-135mm IS USM?
Hans

Fra : alexander

Dato : 13-01-04 18:08

Hej

En af mine venner arbjeder i en AV butik og de sælger dem for 3.750,- (Jeg
har selv lige købt en)
Jeg vil ikke gøre reklame for butikken her - men hvis du er interesseret kan
du smide din mail.

Fra : alexander

Dato : 13-01-04 18:14

Iøvrigt kan jeg nævne at de køber dem hos en normal distributør i DK og at
det derfor er forventeligt at markedet hurtigt kommer ned på sammen niveau.
Medmindre at distributøren har lavet en fejl og prisat for lavt - det ved
jeg ikke noget om.

Jeg har fået min linse og er nu en glad mand, der ikke kan vente med at
kommer afsted til sneen i Frankrig.

Fra : Per Bau \(udskift i~

Dato : 14-01-04 01:01

> [...]
> sammen niveau.
> Medmindre at distributøren har lavet en fejl og prisat for lavt - det

Du må gerne sende oplysning om hvor det er til mig. perbau (på)
hotmail.com

Så får du til gengæld nedenstående til brug i fremtiden.

<Klip en masse overflødigt i et utal af indlæg>

Her med følger et stk. saks til at fjene overflødig tekst i denne
diskussion.

_ ,/'
(_). ,/'
__ ::
(__)' `\.
`\.

Med andre ord:

Skriv under det du svarer på og klip det overflødige væk. Det gør det
hele lidt nemere at overskue.

/Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-04 19:05

> [...]

(Jeg
> har selv lige købt en)
> Jeg vil ikke gøre reklame for butikken her - men hvis du er interesseret

Sur r*v. Jeg nåede lige at bestille mit eksemplar til EUR 464 hos
technikdirect for en time siden. Til DKK 3.750,- havde jeg til enhver tid
købt det hos en dansk forhandler. Smid mig lige en mail alligevel med
navnet på butikken - de er muligvis billige med andet?

--
-Jens B.

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-01-04 19:13

Du kan da bare aflyse din bestilling. Kald deres call center og så er det
ikke noget problem. Hvis de har sendt det kan du bare returnere indenfor
14dage, som du har i returrret.
Mvh, Hans

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-01-04 20:34

On 2004-01-13, Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> [...]
> købt det hos en dansk forhandler. Smid mig lige en mail alligevel med
> navnet på butikken - de er muligvis billige med andet?

også mig :)

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 14-01-04 00:39

> [...]
> købt det hos en dansk forhandler. Smid mig lige en mail alligevel med
> navnet på butikken - de er muligvis billige med andet?

Jeg kan hilse og sige at technikdirect har den ikke på lager og de ved ikke
hvornår de får det igen.

Jeg kunne også lide at vide hvor man kan købe dette objektiv i DK til 3750.
Jeg har ikke kundet finde priser under 5000,00

mvh
Flemming

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-01-04 10:19

Hej Alexander,

Jeg sendte en e-mail til dig, men din adresse så lidt speciel ud og jeg har
ikke fået svar. Kunne du ikke bare "reply" til mig på min e-mail adresse.

Mvh, Hans

Fra : Deaster

Dato : 14-01-04 10:46

Hans Kruse wrote:
> Hej Alexander,
>
> Jeg sendte en e-mail til dig, men din adresse så lidt speciel ud og
> jeg har ikke fået svar. Kunne du ikke bare "reply" til mig på min
> e-mail adresse.

Det samme hos mig, sendt en email men har ikke fået noget svaer, men den har
dog heller ikke bouncet.

--
Deaster
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:

Fra : alexander

Dato : 14-01-04 12:25

Hej

Jeg kan fremsende adresse på Distributør og evt. forhandler hvis I skriver
til denne mail:

alexander@tetzlaffbuster.dk buster - fjernes

Venlig hilsen
Alexander

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-01-04 20:32

On 2004-01-13, alexander <nogen@microsoft.dk> wrote:
> [...]
> goecker er den stadigvæk dyr. Det er nok fordi de har nogle tilbage som de
> lige skal have solgt inden de regulerer prisen.

Alle Canons objektiver har worldwide garanti. Så den er vist
ikke meget ekstra værd.

Fra : CP

Dato : 13-01-04 11:28

Her er et par links at forsøge med.

mvh Carsten

www.ravensburgerfotoversand.de/

www.internet-foto.de/

www.foto-oehling.com

www.fotobrenner.de

www.foto-erhardt.de/

www.versandhaus-foto-mueller.de/

www.foto-raake.de/

www.fotokoch.org

www.fotoversandwutz.de/

www.isarfoto.com

Fra : CP

Dato : 13-01-04 11:43

Hej igen, gruppe

Jeg har nu for første gang været inde på hjemmesiden fra Technikdirect og
skimmet deres priser - det var objektiver til Nikon, bare for at tage noget,
jeg har en smule viden om.

Jeg kan ligesom ikke rigtigt se, at dette firma prismæssigt skulle være mere
at gå efter end så mange andre. Jeg kan sagtens finde de samme eller bedre
priser andre steder. F eks. sælger Ravensburger Foto-versand nævnt i min
liste i indlæg ver dette) et Sigma f:2.8 105 EX Makro til 399 Euro mens TD
skal have 425 Euro, og andre priser jeg lige har i hovedet er enten de samme
eller tæt på.

Jeg mener også 20 Euro for forsendelse er mere end så mange andre tyske
firmaer tager.

Men måske er det bare mig, der har taget helt fejl. TD er i hvert fald så
vidt jeg kan skønne det oftest anbefalede tyske fotofirma her i gruppen.

mvh Carsten

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-01-04 13:23

CP wrote:
> [...]
> 105 EX Makro til 399 Euro mens TD skal have 425 Euro, og andre priser
> jeg lige har i hovedet er enten de samme eller tæt på.

Sagen er jo den at priserne svinger meget. Alt det jeg har købt til dato har
jeg ikke kunne finde billigere andre steder, og hvis du skriver at du
sagtens kan finde de samme eller bedre priser andre steder, så er jeg UHYRE
interesseret!!!! Det er dog ikke min erfaring!

Jeg har været hele din liste igennem og kun et par af de butikker havde min
17-40mm. Alle var extremt dyre, undtagen Isarfoto som faktisk var billigere
end TD (113kr hvis ikke TD sender objektiver ink. modlydblænde..) Også
billigere i fragt er de.

Hvad er så erfaringerne med at handle hos dem? hvis de har objektivet på
lager så vil jeg straks annullerer min ordrer hos TD og bestille hos dem.
Håber så de har mine andre småting på lager også.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-01-04 16:31

Interessant at se, at de Sigma 15-30mm EX til 555 euro og TD 639 euro. Jeg
købte en i oktober hos TD for 699euro, så det er da noget af en forskel.
Det er nu ikke så tosset en linse, som jeg købte istedet for Canon 17-40mm L
linsen, men ikke så god som Canon linsen ifølge reviews.

Fra : CP

Dato : 15-01-04 10:30

Hej Gruppe

Ja, og det er da også interessant, at Ravensburg Foto-versand kan sælge en
Sigma 70-200 f:2.8 APO EX osv til 778 Euro mens TD skal have 1033 Euro for
den. Ravensburg er altså 255 Euro = ca. 1900 kr. billigere!

Dette objektiv er i øvrigt både i test og i praksis på mange måder bedre end
Nikons 80-200 i stort set alle Nikon-versionerne - lige bortset fra den
sædvanlige Sigma-fejl på zoom-objektiver, nemlig fortegning i siderne af
billedet. Det er også nogenlunde på højde med Canons f:2.8 version af samme
brændvidde.

Men generelt har jeg aldrig oplevet, at en enkelt forhandler hverken i DK
eller i Tyskland var billigst med alt eller næsten alt. Man skal altid surfe
priser enten på nettet eller på telefonen, hvis man vil gå efter den
billigste pris.

mvh Carsten

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-01-04 10:39

Hvis man ser på f.eks. her http://www.photozone.de/2Equipment/lsurveyEOS.htm
så er Sigma 70-200 ikke på samme niveau som Canons 70-200 2.8 eller for den
sags skyld 70-200 f/4. Jeg har også tidligere sannet for priser, men ikke
haft min liste over sites så komplet som nu.
Mvh, Hans

Fra : CP

Dato : 15-01-04 11:23

Hej Hans (m.fl)

Nej jeg ved godt, at Canons 70-200 både 2.8 og 4.0 er fine, fine objektiver.
Jeg skrev vist også nogenlunde på højde med. Men alt efter hvordan der
testes og hvem der tester er det nogle specifikke ting, der måles. Du kan
have ramt en test, der har lagt vægt på andre ting, end dem der blev vægtet
i den test, som jeg læste.

Jeg har de fleste af mine testresultater fra de to tyske fotoblade ColorFoto
og FOTOmagazin, som begge er ret emsige i deres bedømmelser.

I praktisk brug er Nikons 80-200 mm f:2.8 objektiver jo også gode - især når
brugeren kender deres begrænsninger og kan tage højde for dem. Mekanisk er
både Canon og Nikon nok bedre end Sigma, selv om EX-serien faktisk er rigtig
god også på det område.

Jeg har haft stor glæde af at spare ca. 50 - 70 procent ved at købe Sigma i
forhold til henholdsvis Canon og Nikon bl.a. da jeg købte en 28-70 f:2.8 EX
DF, som i en test kom ind med kun eet point mindre end Canon og Nikon, der
delte førstepladsen. Men teori og praksis kan være ret forskellig. I dette
tilfælde levede objektivet helt op til de resultater, som mine
professionelle bekendte kunne præstere med deres Canon 28-70 USM f:2.8 til
ca. 3 gange Sigma-prisen (i DK) - bortset fra fortegningen i siderne af
billederne.

mvh Carsten

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-01-04 11:43

Det er god feedback at få. Jeg har to Sigma EX objektiver (nemlig 15-30mm EX
DG og Sigma 50mm Macro 1:1) og begge er da gode linser. Sigma 50mm får
excellente reviews. Kommentarer som f.eks. meget langsom AF på 50mm'eren
skal da også tages med forbehold. Hvis der skal refokuseres kan det nogle
gange resultere i en total hunting for fokus som hvis ikke limit er anvendt
vil betyde en total vandring frem og tilbage, som tager 3-4 sekunder, men
hvis fokus er tæt på så er den øjeblikkelig. F.eks. portrætfoto fungerer
fint og hurtigt. Så jeg er enig i din betragtning om tests vs. realiteter og
praktisk brug. Mht. 70-200mm, så er f/4 L linsen noget billigere end Sigma's
tilsvarende og jeg har ikke noget problem med én blændetrin mindre. Mht.
15-30mm så vil jeg afvente tiden. Jeg overvejer Canons 24-70mm L og
sammenlignet med Sigma 24-70mm EX så er prisen hos TD hhv. 1237 euro og 523
euro, så det er da en pæn forskel, men jeg har jo min 28-135mm USM IS, så
24-70mm giver kun mening hvis jeg går til det allerbedste og jeg kan ikke
leve med fortegninger. Så jeg tror ikke der er nogen vej udenom de 1237
euro, men må selvfølgelig se mig om eller tage chancen når jeg er i
udlandet, hvis det kan gøres meget billigere. F.eks. i Hongkong, som jeg
besøger i vinterferien....

Fra : Peter Andersen

Dato : 15-01-04 16:03

Hans Kruse wrote:
> [...]
> eller tage chancen når jeg er i udlandet, hvis det kan gøres meget
> billigere. F.eks. i Hongkong, som jeg besøger i vinterferien....

Jeg har Sigmas EX 24-70mm som jeg egentlig er ret tilfreds med... Der er en
del negative ting, bl.a. den altid værende sløve AF og så mener jeg at det
mekanisk ikke er noget at råbe hurra for. Jeg havde det til reparation en
måned efter jeg købte det for et halvt års tid siden, AF var blevet dårlig.
Bras.

Men derfor kan jeg sagtens anbefale den sigma. Jeg vil under ingen
omstændigheder gi 4 gange så meget for Canons 24-70mm, det får man på et
DSLR ikke meget mere for pengene (her tænker jeg på den større fortegning på
Sigmas, som dog bliver ubetydelig på et DSLR)

Ang. sigmas teleobjektiver skulle de være ganske udmærkede også! Dog vil jeg
ikke selv købe dem. Hvis jeg skal gi mere for et nyt Sigma i forhold til en
brugt version af den særdeles gode gamle Canon L 80-200, 2,8 så foretrækker
jeg den gode gamle Canon, som optisk set er noget af det ypperligste.

Nu har jeg så fået bestilt mig mit Canon 17-40 og afventer spændt postmanden
på mandag. Det objektiv skulle være noget af det bedste af det bedste, også
bedre end deres b2.8 version.

--
M.v.h. Peter Andersen.