Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dias, lysbilleder
Fra : john

Dato : 12-01-04 13:16

hej gruppe.
Jeg har arvet flere 100 dias, lysbilleder.
Nogle næsten 40 år gamle.
Jeg vil gerne have dem digitaliseret.
Hvordan gøres dette billigst og bedst.
mvh John

Fra : Søren Blom

Dato : 12-01-04 13:23

"john" <sir_kasper@hotmail.com> skrev
> Jeg har arvet flere 100 dias, lysbilleder.
> Nogle næsten 40 år gamle.
> Jeg vil gerne have dem digitaliseret.
> Hvordan gøres dette billigst og bedst.

Du køber en Scanner der kan sluge Dias evt. køber en Dias/Negativ scanner,
kan anbefale Minolta Dimage Scan Dual III men sådan et dyr koster omkring
3200 kr. men billigere løsninger findes.
F.eks. A4 Scanner der også kan scanne dias.

Ellers er der den mulighed at du får nogen der har det rette udstyr til at
scanne for dig.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Leif Elsborg

Dato : 12-01-04 14:53

> "john" <sir_kasper@hotmail.com> skrev

snip

Kunne du ikke projektere dem op med et lysbilledapparat på et hvidt katon,
og så ellers affotografere med et digital kamera. Hvis du har kameraet i
forvejen så vil det både være billigere og hurtigere.

Leif Elsborg
Leif@NOSPAMelsborg1.dk (husk fjern NOSPAM)
www.elsborg1.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 12-01-04 16:14

"Leif Elsborg" <Leif@NOSPAMelsborg1.dk> skrev
> Hvis du har kameraet i forvejen så vil det både være billigere og
hurtigere.

Men kvaliteten ville blive alt for ringe.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 12-01-04 17:12

Hej Søren...

Bare et lille hej og en ål fra en gammel Jubii chatter.

*vonk*
Kryton (Kasper Malmberg)

Fra : Ole

Dato : 13-01-04 08:58

Mht. scanning vil jeg anbefale Ludvigsen Foto, Gothersgade for deres
100kr/40dias scanning i 1950dpi. de er faktisk ret gode og så har man fået
dem brændt på en cd-rom med det samme. De mangler bare at lave et
indexprint, men det må man så selv klare.

Mvh

Ole Bo Jensen
www.photos4u.dk