Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Dimage 7i spørgsmål - sort skærm.
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 11-01-04 19:53

Jeg har øvet mig i modelfotografering og i dag følte jeg virkeligt at alt
gik op i en højere enhed.
Alt var indstillet perfekt - dog har jeg lige en detalje tilbage.

Jeg bruger studieflash og laver mine lysmåling inden jeg går i gang.
Kameraet indstilles ud fra mine målinger. Billeder bliver "perfekte" - så
det er jo indstillet ok.

NU kommer problemet:
Skræmen bag på kameraet er næsten helt sort, da den viser det reelle
billede, hvis studieflashen ikke gik af. Jeg vil gerne kunne få den meget
lysere, så jeg kan se hvad der sker ordentligt.

Er der nogle som gad følge mig så langt vil jeg blive meget glad, hvis nogle
kender den magiske menu på min Minolta Dimage 7 i.

Venlig hilsen
Jan Emil Christiansen

Fra : Espen

Dato : 11-01-04 19:50

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> wrote in message
> [...]
nogle
> kender den magiske menu på min Minolta Dimage 7 i.

Hej Jan - du skal bare ha' hjulet, hvor du tænder for kameraet ovet på
'settings', og så vælger du 'Lcd Brightness' i menuen

Mvh Espen

--
http://www.suell.dk - my online photogallery
http://www.neilbrophy.com - the bands webpages

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 11-01-04 20:11

> Hej Jan - du skal bare ha' hjulet, hvor du tænder for kameraet over på
> 'settings', og så vælger du 'Lcd Brightness' i menuen
Den satte jeg på 5 (høj). Det er ikke den tror jeg.
Det må være noget med at slå fra den skal vise det reelle billede.

Jan

Fra : Lars

Dato : 11-01-04 23:15

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogle
> kender den magiske menu på min Minolta Dimage 7 i.

Det er fordi din studieflash og kameraet ikke samarbejder.

Kameraet tror nu at dit billede bliver vildt underbelyst og derfor viser den
"sort" skærm.

Der er en funktion som automatisk forstærker søgerbilledet (omend det så går
over i S/H) ved ekstremt svage lysforhold. men hvis der er koblet en flash
på eksternt, kan det være at kameraet bliver snydt. Prøv at se hvad der sker
hvis du klapper den interne flash op mens du studerer søgerbilledet.

Lars

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 12-01-04 00:16

> Det er fordi din studieflash og kameraet ikke samarbejder.
>
> Kameraet tror nu at dit billede bliver vildt underbelyst og derfor viser
den
> "sort" skærm.
Ja det er jeg med på. Displayet viser billedet som det ville se ud uden
studieflash.

> Der er en funktion som automatisk forstærker søgerbilledet (omend det så
går
> over i S/H) ved ekstremt svage lysforhold.
Kan du forklare hvor den sider - jeg har prøvet en del uden hel.

> hvis du klapper den interne flash op mens du studerer søgerbilledet.
Ja så virker det - men jeg tager mellem 600-800 billeder på en dag med få
sekunders mellemrum. Så det er ikke holdbart.

Håber at høre om den funktion du kendte.

Jan

Fra : Mikael

Dato : 12-01-04 00:20

Hej Jan

Jeg går ud fra, at du bruger kameraet på manuel og selv stiller tid/blænde.
Som regel er pilotlyset i flashene ikke kraftige nok, til der kommer noget
fornuftigt på LCD skærmen.

Løsningen er: Når kameraet er i manuel og stillet tid/blænder kan man trykke
knappen på omskifteren til prg. valg/hvidbalance/med mere, ind. Mens den
holdes inde trykkes på den lille knap (hvor man skifter mellem LCD og EVF)
der re mærket med I+. Vupti i løbet af et øjeblik kan man se i søger eller
på skærm.

HUSK! at trykke i samme rækkefølge for at resette indstillingen.

Mikael (3000)

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 12-01-04 12:22

Takker.