Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteriladning med 110 volt
Fra : Leif T

Dato : 11-01-04 17:53

Er der nogen i gruppen som har erfaring med opladning af fotobatterier med
110 volt?
Jeg skal til Cuba i nogle uger, og kan nok få brug for en "optankning"
undervejs.

mvh
Leif T

Fra : Richard

Dato : 11-01-04 18:14

Leif T wrote:

> Er der nogen i gruppen som har erfaring med opladning af fotobatterier med
> 110 volt?

Mange ladeaggregater stiller selv om, så de passer til den aktuelle
forsyningsspænding, andre skal stilles manuelt og nogen virker kun ved
een spænding. - ladetiden kan variere afh. af laderens opbygning.

Husk at checke, hvilken type stik, de bruger derovre. - og ryg så lige
en havaneser for os andre

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Dettmaring

Dato : 11-01-04 18:41

"Leif T" <thyregod@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen i gruppen som har erfaring med opladning af fotobatterier med
> 110 volt?
> Jeg skal til Cuba i nogle uger, og kan nok få brug for en "optankning"
> undervejs.

Nu ved jeg ikke på hvilket kamera du har , men jeg kan oplyse om følgende:

På mit Canon G3 oplader står der bag på : Input 100-240V AC 50/60Hz...

Så den kan bruges umiddelbart - om stikket så passer - det er en anden sag

Noget tilsvarende står der på opladeren til mit ligeledes Canon S30

Se kig lige på transformeren til din oplader

VH
Carsten
----
www.fysikogkemi.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 11-01-04 21:22

> [...]
> 110 volt?
> Jeg skal til Cuba i nogle uger, og kan nok få brug for en "optankning"

Hej Leif

Som allerede fortalt her så læs på den lille label der står på din lader og
se om den dækker fra 100- 230 Volt eller ligende.

De 4 forskellige Cannon digital kamera jeg har haft har alle været med
switchmode og lavet til at dække hele verden. Jeg havde ingen problemer på
Cuba. Jeg har lige kiggede min billeder igennem fra der for at se om en stik
kontakt var komet med så jeg kunne sige dig hvilken type de bruger.
Desværrer ikke, men jeg mener det var det samme som i US altså flade pinde
der står lodret.

Glæd dig til at komme der over. Der er mange spændende oplevelser og gode
motiver og en fantastisk stemning.

Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-01-04 23:44

"Leif T" <thyregod@post11.tele.dk> wrote in message
> Er der nogen i gruppen som har erfaring med opladning af fotobatterier med
> 110 volt?
> Jeg skal til Cuba i nogle uger, og kan nok få brug for en "optankning"
> undervejs.

Jeg har to opladere og de er kun til Europa, men ellers kan man også købe en
lille konverter, en omformer der omformerer 110 v til 220 v. Men den er
sikkert ikke billig.

Man kunne jo også bare pakke en ordentlig røvfuld batterier med jeg ved
Fleggård i tyskland har 16 batterier fo 20 kr.

Mvh
Simon

Fra : Ove

Dato : 13-01-04 01:32

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message news:<4001d1a6$0$29330$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> [...]
>
> Man kunne jo også bare pakke en ordentlig røvfuld batterier med jeg ved
> Fleggård i tyskland har 16 batterier fo 20 kr.

kvickly extra ,har en switchmode lader incl.4 2.1Ah batt.til 300kr
f.medlemmer samme , fås i Bilka til 370kr og hvis du er heldig med
2.3Ah batt.
MVH. opr.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-04 02:33

"Ove" <ovepr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kvickly extra ,har en switchmode lader incl.4 2.1Ah batt.til 300kr
> f.medlemmer samme , fås i Bilka til 370kr og hvis du er heldig med

Hej hvem der nu end startede tråden.

Jeg går ud fra, at det ikke drejer sig om AA eller AAA batterier, for havde
det været det, kan jeg ikke få øje på problemet, for man køber da bare en
lader med 4 batterier dernede, og man har den lader man skal bruge. Så
hvilken type batteri er det du skal have ladet op. Hvis du så alligevel
skal leje bil dernede, så laver du en lader til lighter stikket.

M.V.H.....Benny..

Fra : Leif T

Dato : 13-01-04 21:26

*******************************************************'

Mit kamera er et Pentax Optio 550, så jeg kan ikke bruge AA eller AAA
batterier,
men jeg fik nærlæst etiketten på min lader som oplyser at jeg kan bruge
110 til 220 volt. Med adaptorstik skal det nok gå.
mvh Leif T>

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-01-04 00:13

"Leif T" <thyregod@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Leif

Ja det var det der anede mig, at det ikke lige var AA typerne.
Men problemet er jo løst, så god tur, og ja, jeg er sgu lidt misundelig

M.V.H.....Benny..