Hun kat der strinter
Fra : Lene Bennet

Dato : 06-02-04 22:09

Kan det passe at min lille hun kat går og strinter, hvis ja
hvorfor?

Lene Bennet

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-02-04 22:29

"Lene Bennet" <lene@bailando.dk> wrote in message

> Kan det passe at min lille hun kat går og strinter, hvis ja
> hvorfor?

Du spørger, om det kan passe. Ja, det kan det godt. I et par tråde længere
nede er den en, der pisser, fordi dens kradsetræ er flyttet.

Så spørger du om "hvorfor". Det er svært at svare på, når du ikke beskriver
situationen nøjere. Er der andre katte fx? Er der sket ydre påvirkninger -
nye mennesker, flytninger etc.? Det er nødvendigt, at du tænker over disse
ting, før vi kan give et klart svar.

Vh

Morten

Fra : zasha

Dato : 06-02-04 22:33

"Lene Bennet" <lene@bailando.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det passe at min lille hun kat går og strinter, hvis ja
> hvorfor?
>
> Lene Bennet

To-delt svar:

1) Ja
2) det er umuligt at sige, desværre. Allerførst skal man udelukke sygdom, så
en tur om dyrlægen er næsten u-undgåelig.
Såfremt hun intet fejler, er der utallige muligheder for en årsag :o

Selv har jeg også en "pisse-marie" alias Miver, der er så hysterisk. Hun
tisser normalt i en lukket kattebakke, der står i brusehjørnet. Idag
flyttede jeg bakken ud, da jeg skulle vaske et grantræ (det er en anden
historie *smil*) da hun så så at bakken var flyttet og der stod et
miniaturegrantræ til afdrypning i brusehjørner, ja...så satte hun sig lige
udenfor brusehøjrnet og pissede en enorm tår ud over hele
badeværelsesgulvet *suk*

Og hvis jeg ikke lige får kælet hende nok (efter hendes opfatelse) ja, så
tisser hun op ad døren, computeren, skrivebordet eller et helt fjerde sted.

Jeg opdager det som reglen kun fordi min anden kat Frede/Mulle pænt kommer
og vil dække det til *smil*
Én ting ved jeg med Miver, at hvis jeg bare tænker på at skælde hende ud,
bliver det meget, meget værre....

Lige nu, står hun glad rundt på skrivebordet og er helt uskyldig og
kær/kælen, i bund og grund er hun en dejlig ... men dog til tider, meget
anstrengende kat *smil*

Du er simpelthen nødt til at finde en form for mønster i hendes tisseri, og
se om der er nogle ting der trikker hende...

Alternativt kan du forsøge med en ekstra kattebakke med noget andet
kattegrus....katte kan være noget så nærtagende mht. kattebakker/grus. Hvis
du bruger grus, så prøv strøelse og omvendt :)

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-02-04 14:43

On 2004-02-06 22:08:47 +0100, "Lene Bennet" <lene@bailando.dk> said:

> Kan det passe at min lille hun kat går og strinter, hvis ja
> hvorfor?

Kommer lige med den obligatoriske
Du nævner ikke om katten er neutraliseret. Ellers kan du have grunden
der, det er ret almindeligt med strinten blandt ukastrede katte - både
hunner og hanner.
--
Knus fra Ann R