Katte med skæl
Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 06-02-04 13:25

Hejsa

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende:

Mine to hankatte har begge en form for skæl langs med ryggraden. Det
er ret tæt belagt, nogle steder helt sår-agtigt, men de er
tilsyneladende ikke generet af det. Pelsen er ellers fin og ren på dem
begge, det drysser heller ikke, men man kan mærke det og se det når
man "roder" i pelsen. Hvad kan det være? - Og bør jeg være urolig?

Fra : AEK

Dato : 06-02-04 13:40

lonekjaer@hotmail.com wrote:
> [...]
> begge, det drysser heller ikke, men man kan mærke det og se det når
> man "roder" i pelsen. Hvad kan det være? - Og bør jeg være urolig?

Fedeberg har også skæl i perioder.
Jeg har netop købt noget hos dyrlægenb , som skulle være effektivt mod
dette:
Efa Olie.

--
/ Anya.
Hvis du vil svare personligt, skal du skrive til hex (snabela) esenet.dk

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan
du betyde en verden til forskel."

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-02-04 13:47

> [...]
> begge, det drysser heller ikke, men man kan mærke det og se det når
> man "roder" i pelsen. Hvad kan det være? - Og bør jeg være urolig?

Katte med sår i huden? Jeg ville tage til dyrlægen og få det undersøgt
nærmere. Måske er det noget, der nemt kan klares - måske er det noget
mere kompliceret. Men det er iaf ikke normalt.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 06-02-04 14:37

>Mine to hankatte har begge en form for skæl langs med rygraden. Det
> er ret tæt belagt, nogle steder helt sår-agtigt, men de er
> tilsyneladende ikke generet af det.

Det kan være loppe-allergi, der viser sig på den måde. Det var det hos vores
gamle hankat, som ellers ikke havde kløet sig eller vist andre tegn på at
have "logerende".
Hvis du ikke er absolut sikker på at være loppe-fri, ville det måske være en
ide med en gang Frontline eller Advantage, som bare skal dryppes i nakken på
kattene.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 09-02-04 08:59

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message news:<40239863$0$30076$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Det kan være loppe-allergi, der viser sig på den måde. Det var det hos vores
> gamle hankat, som ellers ikke havde kløet sig eller vist andre tegn på at
> have "logerende".

Tak for jeres svar.

Hvis det skulle være ringorm ville de vel også have noget på ørerne
(og andre steder)- og er der ikke noget med at de taber hårene i
"ringen"?
Med sår-agtigt mente jeg blot at det sidder lidt mere i "kager" nogle
steder.
Jeg tror mest på loppeallergien, selvom jeg ikke har set nogle i lang
tid - prøver lige at give dem loppemiddel i første omgang.

Fra : Anja

Dato : 06-02-04 15:45

<lonekjaer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> begge, det drysser heller ikke, men man kan mærke det og se det når
> man "roder" i pelsen. Hvad kan det være? - Og bør jeg være urolig?

Hej.

Det kan evt. være ringorm eller eksem. Jeg ville tage til dyrelægen med dem.

Hilsen Anja