Pis-kat
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-02-04 01:03

Vi har flyttet kattens kradse-træ 30 cm, nu er den begyndt at pisse op af
det hver gang den har kradset! hvorfor gør den det? Den gør det selv hvis
man står lige ved sien af og kigger ondt på den!

Fra : zasha

Dato : 06-02-04 01:22

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi har flyttet kattens kradse-træ 30 cm, nu er den begyndt at pisse op af
> det hver gang den har kradset! hvorfor gør den det? Den gør det selv hvis
> man står lige ved sien af og kigger ondt på den!

Hej Martin :)

Sikkert fordi den IKKE vil have du flytter dens kradsetræ. Katte kan være
noget så hysteriske mht. vaner, ændringer mv...
Har selv en "pisse-Marie" og er der bare det MINDSTE der ikke passer
Madammen, så tisser hun uhæmmet op ad døre, på gulvet, lige ved siden af
bakken mv....men jeg elsker hende trods det :)

Prøv at stille kradsetræet tilbage og se hvad den så gør....

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636
og http://chocolade.dk

Fra : Lise Baltzer

Dato : 07-02-04 20:12

> [...]
> man står lige ved sien af og kigger ondt på den!
>
> Jeg havde også en kat, der begyndte at tisse et bestemt sted, og det var
et symptom på, at den havde det meget dårligt. Faktisk døde den af
leverkræft kort efter, så selvom det vel kan være harmløst med din kat,
synes jeg da, at du skulle aflægge dyrlægen et besøg. Det gjorde jeg
desværre ikke før det var for sent.

Med venlig hilsen
Lise Baltzer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 07-02-04 21:21

Lise Baltzer <baltzermailKATTE@BAKKEtiscali.dk> wrote in

> [...]
> harmløst med din kat, synes jeg da, at du skulle aflægge dyrlægen
> et besøg. Det gjorde jeg desværre ikke før det var for sent.

Heldigvis behøver det ikke være så galt fat. Min begyndte på et
tidspunkt sidste år at være ret urolig. Han gik hvileløst rundt.
Egentligt begyndte det aftenen før, men det var først om morgenen det
gik op for mig at han gik på bakken adskillige gange indfor det tidsrum
det tog mig at gå i bad og få tøj på. Da han så satte sig til rette i
kaninens tissekasse vidste jeg at den var gal og han kom til dyrlæge
samme formiddag. Det viste sig at han havde blærebetændelse. Godt nok
tissede han absolut ikke store søer, tværtimod, han tissede faktisk
slet ikke.
Men, jeg ville også få min kat undersøgt hvis den pludseligt begyndte
at tisse andre steder end i kassen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.