Rødt udflåd ved øjnene
Fra : I8NY

Dato : 07-02-04 01:26

Hej!
Hvores westie døjer med rødt udflod ud af øjnene.
Vi undrer os over hvad der kan være galt.
Kan det have noget med det mad den får?
Den får tørfodder, Trouw Nutrition,mere kan jeg ikke oplyse.
Den krasser sig ikke i øjet mere end normalt.
Thnx

Mvh I8NY
"Enhver beslutning er en fejltagelse"Edward Dahlberg
"Vor opgave her i livet er ikke at føre hvores forehavende igennem med
held,men fortsat
at fejle med humøret i behold."R.L Stevenson

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 08:42

"I8NY" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan det have noget med det mad den får?
> Den får tørfodder, Trouw Nutrition,mere kan jeg ikke oplyse.
> Den krasser sig ikke i øjet mere end normalt.

Hejsa

Det er slet ikke noget I skal bekymre jer om! Vi har selv to westier og alle
andre som er de lykkelige ejere af en eller flere westies kender til
"problemet" Det er ikke rødt det som kommer ud af hundens øjne, men derimod
ganske normal væske/tåre, grunden til at pelsen bliver rød, er at westiens
spyt og tåre farver deres hvide pels rød. Ikke særlig smart, men sådan er de
nu engang indrettet. I har/vil sikkert også opleve, at den får røde streger
ved begge mundvige. Deres poter bliver også ofte rødlige da de jo gør disse
rene ved at slikke dem. Der er ikke noget at gøre ved det andet end at vænne
sig til, at sådan ser de altså ud. Stiberne ved mundvigene kan dog klippes
af ind i mellem når de bliver for slemme at se på.

Selvfølgelig skal I holde øje med om jeres hun har øjenbetændelse eller en
anden sygdom. Der skal jo ikke strømme væske ud af øjnene på den, men lidt
vil der altid komme. Sørg altid for at rense dens øjenkroge for søvn, gerne
flere gange om dagen.

Mvh
HP

Fra : Holm

Dato : 07-02-04 13:24

> [...]
> Kan det have noget med det mad den får?
> Den får tørfodder, Trouw Nutrition,mere kan jeg ikke oplyse.
> Den krasser sig ikke i øjet mere end normalt.

Hej ,

Det kan også være et problem med tårekanalen , som evt skal renses ...
men ellers kan I skylle øjet med en saltvandsopløsning ( kan købes på
apoteket i små doserings flasker ) de er ret effektive !

Hilsen Holm

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 18:13

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men ellers kan I skylle øjet med en saltvandsopløsning ( kan købes på
> apoteket i små doserings flasker ) de er ret effektive !

Ja det kan være et problem med tårekanalen, men kun hvis der kommer meget
væske fra øjet, kommer der kom normalt med væske (hvad det så end er) er det
jo helt normalt og her hjælper en saltvandsopløsning slet ikke... pelsen
vil, uanset om der er sygdom med i spillet, farves rød.

Mvh
HP

Fra : Antipope

Dato : 07-02-04 18:49

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]
> jo helt normalt og her hjælper en saltvandsopløsning slet ikke... pelsen
> vil, uanset om der er sygdom med i spillet, farves rød.

Hej BogH og Holm!

Hans øjne løber ikke mere end normalt.
Men vi er da lettede over det ikke er unormalt eller
tegn på sygdom
1000 tak for hjælpen.:)
Mvh I8NY

Fra : I8NY

Dato : 07-02-04 19:32

Så fik jeg da lige nosset den forkerte signatur på.:(
Sorry.
Mvh I8NY

Fra : k.j.k

Dato : 07-02-04 23:57

"I8NY" skrev d. 07-02-04 01:26 dette indlæg :
> Hej!
> Hvores westie døjer med rødt udflod ud af øjnene.
> Vi undrer os over hvad der kan være galt.
> Kan det have noget med det mad den får?

Der findes flere produkter, som kan fjerne de grimme striber ved øjnene.
Du skal bare dryppe øjnene hver
se evt. her
dahttp://loppetjansen.gpserver.dk/product_info.php?cPath=31_83&products_
id=235g.