Internationalt campingpas ?
Fra : jan

Dato : 01-02-04 17:57

Hej

Mit spørgsmål har sikkert været her før, men jeg er ikke klar over hvor man
køber et internationalt campingpas uden at skulle melde sig ind i div.
foreninger. Min kone og jeg camperer aldrig i Danmark.
Ikke engang på turistkontoret i Kgs Lyngby kan man slippe for at blive
medlen af turisforeningen.

Altså - hvor kan man købe et int. campingpas ?

Mvh Jan

Fra : Ege

Dato : 03-02-04 19:54

Jeg ved ikke hvor man kan købe et, men hvor skal du bruge det. I sydeuropa
er de ligeglade med campingpas.

Ege

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 04-02-04 08:27

Bliv spejder - og køb et campingpas !

På denne side, kan du læse mere om CCI-passet, og hvor du kan købe
det. Du kan bl.a. købe det for 90,- ved at melde dig ind i
FDF-spejderne :)

http://www.friluftsraadet.dk/582

Fra : olescamping@hotmail.~

Dato : 04-02-04 08:54

"jan" <jan@get2net.dk> wrote in message news:<PeaTb.835$pD2.208@news.get2net.dk>...

> Altså - hvor kan man købe et int. campingpas ?

Køb dog i stedet for det skandinaviske lejrpas (CCS) det gælder i alle
vesteuropæiske lande uden problemer! Så behøver du ikke melde dig ind
i noget som helst, det koster såvidt jeg husker 90 kr og du kan købe
det på enhver DK-CAMP campingplads i DK (du behøver jo ikke overnatte
for at købe passet).

Se evt. mere her:
http://www.hanses-campingsider.dk/campingpas.htm
eller her:
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=51

og for nu at forebygge enhver tvivl - jeg har ingen fordele ved at
reklamere for hverken CCS, hanses-campingsider eller campingstuff!
med venlig hilsen
Ole

Fra : Frits Mikaelsen

Dato : 17-04-04 22:51

Hej
vi skal selv på ferie i Tjekkiet til sommer og har booket en camping plads
på forhånd
På campingpladsens hjemmeside står der CCI -10 %
og da opholdet koster omkring 225 kr. pr dag = 3150 for 14 dage
kan vi spare 315 kr. ved at vise et CCI pas
men jeg har samme problem med at få fat i et sådan, da jeg ikke er medlem i
en af disse foreninger
og det er (kun) disse steder man kan få sådan et cci kort
Venlig Hilsen Frits Mikaelsen

Følgende medlemsorganisationer under Friluftsrådet udsteder CCI, det
Internationale Campingkort:
Danmarks Sportsfiskerforbund, tlf. 75 82 06 99
Danmarks Tursejler Forening, tlf. 75 85 34 42
Dansk Autocamper Forening, tlf. 66 17 11 26
Dansk Forening for Rosport, tlf. 44 44 06 33
Dansk Orienterings-Forbund, tlf. 43 45 77 30
Dansk Ornitologisk Forening, tlf. 33 31 44 04
Dansk Vandrelaug, tlf. 33 12 13 42
Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger, tlf. 79 40 40 40
Det Danske Spejderkorps, tlf. 32 64 00 50
FDF, Frivilligt Drenge- og Pige-Forbund, tlf. 33 13 68 88
KFUK-Spejderne i Danmark, de grønne spejdere, tlf. 33 12 95 38
KFUM-Spejderne i Danmark, tlf. 70 10 26 66
Landsforbundet DUI-leg og Virke, tlf. 36 17 72 00
Samvirkende danske Turistforeninger, tlf. 98 24 47 33 Kortet kan købes i de
lokale turistbureauer – I Storkøbenhavn dog kun på Turistkontoret i Lyngby,
Lyngby Torv, tlf. 45 88 66 16
Sct. Georgs Gilderne i Danmark, tlf. 33 32 27 33
Sydslesvigs danske Ungdomsforeninger, tlf. 0049 46 15 03 50

Fra : Steen Larsen

Dato : 17-04-04 23:24

Frits Mikaelsen wrote:
> [...]
> medlem i en af disse foreninger
> og det er (kun) disse steder man kan få sådan et cci kort

Hej Frits

Hvad med det lokale turistburo der skal man vel ikke være medlem for
at købe et campingpas?

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen
Hyundai Santa Fe CRDI 4WD

Fra : Per

Dato : 18-04-04 06:53

Man bliver medlem når man køber kortet, men det er nok det billigste sted
man kan købe det, hvis man ikke er medlem af andre foreninger.

Hilsen Per.

Fra : Harry

Dato : 18-04-04 10:21

Det link, der er nævnt til hanses-campingsider er desværre forkert.
Det rigtige lyder således:
http://www.hanses-campingsider.dk/campinglivet/campingpas.htm

Ellers kan i korthed siges: Det skandinaviske er lige så
internationalt i Europa som CCI-passet. Det kan bestilles på
http://www.camping.se og er ganske gratis, men en ekspeditionstid på
ca. 14-20 dage må forventes. Medlemsskab i nogen forening kræves ikke,
og du kan derefter gå ind på en hvilken som helst campingplads , også
DCU´s, eller et turistkontor og købe et årsmærke til 85 kr.
Turistkontoret har så ingen hjemmel til at kræve et medlemsskab.

Jeg er lige hjemkommet fra Paris og har brugt det skandinaviske kort
uden problemer både i Paris og i Tyskland på hjemrejsen.

Der er fra anden side nævnt at det skandinaviske pas er uden
forsikring overfor 3.mand. Til dette kræves medlemsskab i en nordisk
forening. Forsikringsspørgsmålet er reelt uden betydning idet
indehaverens egen (inbo)forsikring skal dække først og under alle
omstændigheder.

Et skandinavisk campingpas, udstedt af camping.se tilbyder desuden en
14-dages kreditordning, såfremt man bliver berøvet sine kontanter
eller kreditkort i Skandinavien. Men iøvrigt er der et grundigt
følgebrev med CCS-passet, når det tilsendes fra Sverige, sammen med en
oplysning om en lang række turistmål/seværdigheder, som giver rabat
til ejeren af kortet.

Endnu har DCU, DCK eller campingrådet ikke indrømmet, at det
skandinaviske pas gælder hele Europa. Dette må formodes at ske ved
årsskiftet. Af en eller anden grund har man nogle forsikringsmæssige
forbehold, der er fuldstændig urelevante.

M.h.t. rabat i udlandet: jeg har flere gange og uden opfordring fået
rabat på det skandinaviske pas, fuldstændig på linie med CCI-passet.
Men mail til en plads, du ønsker at besøge i længere tid og spørg om
det. Det er min erfaring, at man gerne giver rabat til indehavere af
et campingpas - uanset udstederens farve!

Der er også nævnt at man sydpå i EUropa ikke er interesseret i
campingpas overhovedet. Dette er for så vidt rigtigt, men husk at så
skal du aflevere dit rejsepas og du har så intet krav på at få det
hurtigt tilbage. Det kan du altid få, når du har deponeret et
campingpas!

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 18-04-04 22:25

hansduggen@direkte.org (Harry) wrote in message news:<b1c280f2.0404180121.379d005b@posting.google.com>...
> Ellers kan i korthed siges: Det skandinaviske er lige så
> internationalt i Europa som CCI-passet. Det kan bestilles på
> http://www.camping.se og er ganske gratis,

Det er fuldstændigt vanvittigt, at en dansker (Hans Duggen) reklamerer
for et svensk campingpas, ja han ligefrem opfordrer os danskere til at
købe et svensk årsmærke så det SVENSKE campingpas kan komme i
funktion!! Det er direkte forkert at kalde dette pas (CCS) for et
scandinavisk campingpas ! DETTE pas kan du som dansker ganske rigtigt
få GRATIS fra Sverrige.Hvis det var et Scandinavisk pas hvorfor kan vi
så ikke få det gratis i Danmark HVA DO Hans Duggen ? Jeg har ellers
stor respekt for din campingviden og erfaring, men vedr. dette emne
vrøvler du.

INGEN officielle instanser i Danmark udleverer dette campingpas GRATIS
! FDM og LIC rager nogen penge til deres slunkne kasser ved at tage
penge for det !! hvor iøvrigt KUN medlemmer kan købe passet hos dem.

CCS passet kan IKKE fås GRATIS i hverken Norge eller Danmark så at
kalde det et skandinavisk pas er noget pladder.

At en kendt dansk campist reklamerer for, at vi danskere skal bestille
og købe et SVENSK årsmærke af svenskerne er direkte tåbeligt. Hvis det
havde været et scandinavisk pas havde BETINGELSERNE for erhvervelse af
passet været ENS i HELE Scandinavien.

Og alt det ævl om at man ikke binder sig til en organisation ! Det gør
man sgu da heller ikke hvis man køber det internationale pas på et
turistkontor.

Hilsen
verner

Fra : Ole

Dato : 19-04-04 08:43

> [...]
> så ikke få det gratis i Danmark HVA DO Hans Duggen ? Jeg har ellers
> stor respekt for din campingviden og erfaring, men vedr. dette emne

Hej Verner
Hør nu lige til en afveksling efter hvad der bliver sagt og skrevet i
stedet for at gå helt over gevind.
Du kan købe nøjagtig det samme pas i Danmark, på enhver campingplads
og mange andre steder og du kan forny dit svenske pas ved at købe et
årsmærke i Danmark f.eks. på en dansk campingplads eller et
turistkontor - Det er nemlig skandinavisk - så kan vi diskutere om
kortet er gratis.
Prisen første år - hvor du får kortet tilsendt - er nøjagtig den samme
som de efterfølgende år hvor du køber et årsmærke som påsættes kortet.
Det er nemt billigt og netop det de fleste efterlyser, at du så ikke
får medlemsblade osv. er noget andet, men det må du jo gøre op med dig
selv om du ønsker.

Altså det du omtaler som et svensk campingpas er skandinavisk kan
købes i Danmark, Sverige, Norge og Finland og kan også fornyes (mod
betaling af årsmærke) i de nævnte lande og kan anvendes i næsten hele
Europa uden nogen form for problemer. Der er dog nogle lande i den
østlige del af Europa der ikke officielt har godkendt passet men i
praksis er der stort set ingen problemer.

> INGEN officielle instanser i Danmark udleverer dette campingpas GRATIS

Der er ingen officielle instanser i Danmark der udleverer nogen form
for campingpas gratis!!!

> ! FDM og LIC rager nogen penge til deres slunkne kasser ved at tage
> penge for det !! hvor iøvrigt KUN medlemmer kan købe passet hos dem.

Det er vel meget rimeligt, da det jo som du selv skriver er foreninger
som fordrer medlemskab for at du kan få de fordele (og ulemper) et
medlemskab medfører.

> CCS passet kan IKKE fås GRATIS i hverken Norge eller Danmark så at
> kalde det et skandinavisk pas er noget pladder.

Det kan heller ikke fås gratis i Sverige og Finland. Hvor blev din
logik lige af???

> [...]
> og købe et SVENSK årsmærke af svenskerne er direkte tåbeligt. Hvis det
> havde været et scandinavisk pas havde BETINGELSERNE for erhvervelse af

Se lige hvad jeg har skrevet ovenfor vedr. køb af årsmærker.

Med venlig hilsen
Ole

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 19-04-04 21:12

ole123@hotmail.com (Ole) wrote in message news:<99604be1.0404182343.32d307e0@posting.google.com>...

> Det kan heller ikke fås gratis i Sverige og Finland. Hvor blev din
> logik lige af???

Hej Ole !

Hans Duggen skriver at du kan få det svenske campingpas GRATIS ved at
bestille det i SVERRIGE !!! Læs Hanses indlæg igen ))

Hvis det VIRKELIG var et Scandinavisk campingpas hvorfor kan du så
ikke OGSÅ bestille det GRATIS i Danmark og Norge ??

Ole vi taler her om et SVENSK campingpas ?

Venlig hilsen
verner

Fra : Ole

Dato : 20-04-04 07:33

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0404191211.782556b4@posting.google.com>...

> Hej Ole !
>
> Hans Duggen skriver at du kan få det svenske campingpas GRATIS ved at
> bestille det i SVERRIGE !!! Læs Hanses indlæg igen ))

Hej Verner
Ja, det kan du da også, men du kan ikke bruge det før det er forsynet
med et årsmærke, som du skal betale for og det mærke kan du jo så
vælge at købe i Danmark.
Og så synes jeg du skal læse Hanses nye indlæg en gang til og denne
gang vil jeg anbefale, at du læser det så godt at du forstår hvad han
skriver!

> Hvis det VIRKELIG var et Scandinavisk campingpas hvorfor kan du så
> ikke OGSÅ bestille det GRATIS i Danmark og Norge ??

Her i Danmark har "leverandøren" valgt en anden måde, men prisen og
resultatet er da præcis det samme. Første år køber du passet med påsat
årsmærke til vistnok DKK 90,- og de efterfølgende år betaler du blot
for årsmærket, nemt IK'?
Hvordan de gør det i Norge ved jeg ikke og det er vel også
uinteressant i denne forbindelse

> Ole vi taler her om et SVENSK campingpas ?

Hvad for et svensk campingpas?
Lad os lige holde fast i, at det er "Camping Card Scandinavia" vi
taler om og ikke alle mulige nationale tiltag OK?

> Venlig hilsen
> verner

Så kort sagt det er som sædvanlig noget forfærdeligt ævl du skriver,
læs og forstå!
Mvh
Ole

Fra : Sten Bo

Dato : 20-04-04 09:20

Ole wrote:

klip en masse...
> Så kort sagt det er som sædvanlig noget forfærdeligt ævl du skriver,
> læs og forstå!

Man prøver vist at spreder forviring og nu er det hele opklaret. Tak
for det.

Vi har et Internationalt, fik det da vi engang var medlem af DK - og
plejer bare at få et nyt årsmærke på første plads.

Og er kede af, at det gamle grønne kort ikke bruges mere - mange gode
stempler i. Kører man registreinger centralt i de forskellige
sammenslutninger.?
Hvad står der egentlig i registret og på pladsens skærm når vi tjekker
ind. Nogen der har kikket med?

Hilsen Sten Bo

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 19-04-04 12:27

Hej igen Verner.

Du kan ikke lade være; Der skal hældes en masse skidt efter andre, så
snart de skriver noget, som ikke passer dig !

Du rejser egentlig et rigtigt godt spørgsmål; Hvorfor er CCS-passet
gratis i Sverige og ikke i Danmark ? Men du ødelægger dit indlæg med
din utilstedelige form. Slap dog af, og tag en frugtbar debat, frem
for dette evindelige kævleri.

Og....selvfølgeligt kan et campingpas kaldes skandinavisk, selv om det
ikke er gratis. Hvordan mener du at disse to ting kolliderer ? Så vidt
jeg kan se det, har Hans Duggen ikke skrevet noget som helst, som ikke
er fakta. Selv om du ikke kan lide det.

Flemming

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 19-04-04 21:22

flemming@udbjorg.dk (Flemming Udbj?rg) wrote in message news:<719910c5.0404190326.7c3f1e32@posting.google.com>...

Hej igen Flemming.

> Hej igen Verner.
>
> Du kan ikke lade være;

Nej det har du ret i, når nogen skriver noget forkert gør jeg lige
opmærksom på det sådan er jeg bare ))

Der skal hældes en masse skidt efter andre, så
> snart de skriver noget, som ikke passer dig !

Forkert Flemming når de skriver noget som er usandt og når de går
svenskernes ærrinde !! Svenskerne vil IKKE godkende at en DANSKER
kommer med et internationalt campingpas så kræver svenskerne en EKSTRA
"skat" af os danskere og "tvinger" os indirekte til at købe deres
SVENSKE pas !!! OG HANS DUGGEN GÅR SVENSKERNES ÆRRINDE, DET skriver
jeg om.

> Du rejser egentlig et rigtigt godt spørgsmål;

Selvfølgelig Flemming det gør jeg altid ))

Hvorfor er CCS-passet
> gratis i Sverige og ikke i Danmark ? Men du ødelægger dit indlæg med
> din utilstedelige form.

Sludder og vrøvl, jeg får alle de sløve apparater op af lænestolene og
igang med noget tankevirksomhed ))

Slap dog af, og tag en frugtbar debat, frem
> for dette evindelige kævleri.

Mener du fakta !!!!

> Og....selvfølgeligt kan et campingpas kaldes skandinavisk, selv om det
> ikke er gratis.

Ja, jeg har ikke påstået andet !!!

Hvordan mener du at disse to ting kolliderer ?

Det kolliderer overhovedet ikke !! Det svenske campingpas er GRATIS i
Sverrige! men du betaler for det i resten af verdenen!

Så vidt
> jeg kan se det, har Hans Duggen ikke skrevet noget som helst, som ikke
> er fakta. Selv om du ikke kan lide det.

Forkert Hans Duggen skriver at det er et Scandinavisk campingpas og
det er forkert og så går han svenskernes ærinde i denne sag.

> Flemming

Verner

Fra : Harry

Dato : 19-04-04 15:55

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0404181324.1020f7c0@posting.google.com>...
> [...]

> få GRATIS fra Sverrige.Hvis det var et Scandinavisk pas hvorfor kan vi
> så ikke få det gratis i Danmark HVA DO Hans Duggen ?

Jo, min gode ven - det er vanvittigt at jeg skal reklamere for det
kort - for der er jo ingen danskere der gider gøre det. Bortset fra
det så læser du breve, som fanden læser biblen....der står i mit
indlæg intet om at det er et svensk pas og at man SKAL købe et svensk
årsmærke! Og du må da ikke spørge mig om, hvorfor det ikke er gratis i
DK - det er det jo som Ole skriver, i realiteten. Det er jo
udelukkende årsmærket du betaler for. Jeg syn´s bare det er ganske
bekvemt, at jeg (og andre) kan få det tilsendt ganske uden beregning
og i god tid inden campingsæsonen begynder og ikke skal bestille det
på en campingplads ved et 1.besøg. Men indrømmet: man kan nu gøre det
samme i DK ved at henvende sig til en (vinteråben) campingplads og så
får man det tilsendt fra Campingrådet. Men der skulle altså pression
til for at det blev sådan.

> CCS passet kan IKKE fås GRATIS i hverken Norge eller Danmark så at
> kalde det et skandinavisk pas er noget pladder.

Er det fordi DCU nu går ind for det skandinaviske campingpas, at du
lige pludselig synes det er noget pladder?

> [...]
> og købe et SVENSK årsmærke af svenskerne er direkte tåbeligt. Hvis det
> havde været et scandinavisk pas havde BETINGELSERNE for erhvervelse af

Og hvis du havde været lidt opmærksom i stedet for at spy en masse
gylle ud, så havde du opdaget, at det er det: Ens i hele Skandinavien
- du kan købe det hvor og hvornår du vil og til fuldstændig ens
betingelser! På den måde er jeg stolt af at være skandinavier - her
viser det sig jo at vi KAN samarbejde om ens retningslinier. Det var
hvad man blev enig om på skandinavisk plan i 1998. At vi i dag for
117.gang skal diskutere det, skyldes jo udelukkende at lille Danmark
med campingrådet/DCU i spidsen var bange for at gå ind i noget stort
og jeg har en ganske skummel mistanke om, at her var det ikke et
suverænitets spørgsmål, men (også) et spørgsmål om magt og penge. Der
var ingen, der spurgte campisterne om deres tarv. Bortset altså
folkene i camping.se - derfor tager jeg hattene af for dem.
mvh. H.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 19-04-04 21:32

hansduggen@direkte.org (Harry) wrote in message news:<b1c280f2.0404190654.1d54fc9a@posting.google.com>...
> [...]

Hej igen Hans.

Jeg har så kun eet spørgsmål til dig !

Hvad betaler svenskerne for dette pas ?

Venlig hilsen
verner

Fra : Harry

Dato : 20-04-04 19:17

ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk) wrote in message news:<6fbbedd3.0404191232.467544f5@posting.google.com>...

> Hej igen Hans.
>
> Jeg har så kun eet spørgsmål til dig !
>
> Hvad betaler svenskerne for dette pas ?

Læs mit indlæg engang til: ens betingelser, ens priser,,,,,,>

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 20-04-04 21:10

> Hej igen Hans.
>
> Jeg har så kun eet spørgsmål til dig !
>
> Hvad betaler svenskerne for dette pas ?
>

> Venlig hilsen
> verner

Sikke stille her blev Hans !!!

Venlig hilsen
verner

Fra : Ole

Dato : 21-04-04 00:16

Klip

> Hvad betaler svenskerne for dette pas ?

Hej igen Verner

Beklager, at det ikke lige er Hans der svarer i dette indlæg, men for
pokker, du må da være langsomt opfattende. Svenskerne betaler da
nøjagtig samme pris som du kan få passet til, hvad ellers???
Det er jo et skandinavisk og ikke et nationalt svensk pas!!!!

med venlig hilsen
Ole

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 21-04-04 13:35

Hej igen Verner.

Du spørger Hans; "Jeg har så kun eet spørgsmål til dig ! Hvad betaler
svenskerne for dette pas ?"

Og svaret på dette burde du jo nok kende - men lige for en sikkerheds
skyld, er her prisinfo fra den svenske hjemmeside, www.camping.se :

"Camping Card Scandinavia är gratis, men för att det ska vara giltigt
fordras ett giltighetsmärke som kostar 90 kronor år 2004.
Campingkortet ger dig en mängd förmåner. Märket köper du på närmaste
campingplats, eller på den första campingplats du besöker. Priset för
2004 är SEK 90.
Giltighetsmärket kan också köpas i Danmark, Finland och Norge."

Såh....når man i Danmark tager 80,- kr. for kortet, hvem er det så
lige man snyder ? Kortet ser ud til at være gratis i Sverige, men der
skal betales et årsmærke til 90,- SEK, for at det er gyldigt. Hvad
skal en svensker bruge et gratis campingpas til, uden årsmærker. Et
gratis plastikkort er ikke et campingpas.

Så vidt jeg kan bedømme, ligner din kampagne et tomt slag i luften.
Det er OK, at du ikke kan lide det nye pas - men det er forvrøvlet at
fortælle, at der gøres stor forskel på danske og svenske campister,
når vi skal betale for at få passet i Danmark.

/Flemming

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-04-04 07:27

"Frits Mikaelsen" <tinpott+e@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> en af disse foreninger
> og det er (kun) disse steder man kan få sådan et cci kort

Mange andre udsteder det også, f.eks. FDM og LIC (Lærernes Indkøbscentral),
og hos disse 2 organisationer koster det ca. kr. 75,- om året.

mvh
Preben

Fra : Frits Mikaelsen

Dato : 19-04-04 11:56

klip
Mange andre udsteder det også, f.eks. FDM og LIC (Lærernes Indkøbscentral),
og hos disse 2 organisationer koster det ca. kr. 75,- om året.
mvh
Preben

ok det var jeg ikke klar over...
jeg havde søgt på google og havde fundet mine oplysning der
mvh. Frits Mikaelsen