Campingvognsferie i England
Fra : Lars og Sanne V. Jes~

Dato : 31-01-04 23:01

Hej

Vi ovevejer at tage campingvognen med til England til sommer, men har ikke
noget indtryk af hvordan England er som campingland.
Vi har to børn på henholdsvis 2 og 5 år og kunne umiddelbart godt tænke os 3
uger i Sydengland.
Er der nogle der har nogle gode råd/tips vi kunne tage med i vores fortsatte
ferieplanlægning?

Med venlig hilsen

Lars Jessen

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-02-04 08:57

"Lars og Sanne V. Jessen" <vjessen@privat.dk> wrote in message
> [...]
3
> uger i Sydengland.
> Er der nogle der har nogle gode råd/tips vi kunne tage med i vores

Først bør I overveje, om I vil betale kr. 5-7000 for returbilletten.

mvh
Preben

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 31-01-04 11:59

Man skal i alle tilfælde regne med, at der bliver dyrt at få campingvognen
med over, spørgsmålet er, om ikke det ville være bedre at leje CV i England.

Jeg tror da afgjort, at englænderne har rigtig gode pladser, men som sagt,
overfartsprisen alene, kan betale en uge ller to i Ungarn for eks.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-02-04 18:45

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg tror da afgjort, at englænderne har rigtig gode pladser, men som
> sagt, overfartsprisen alene, kan betale en uge ller to i Ungarn for

Jamen det hjælper da ikke ret meget, hvis man vil til England. Er der ikke
nogen, der har et svar på det stillede spørgsmål - jeg er også interesseret,
men sågu ikke i Ungarn, selvom det er billigt

vh
Jan

Fra : Harry

Dato : 01-02-04 13:09

> Er der nogle der har nogle gode råd/tips vi kunne tage med i vores fortsatte
> ferieplanlægning?

Finn Jørgensen har skrevet nogle gode tips her:
http://www.hanses-campingsider.dk/england.htm

Jeg skal ikke hælde malurt i bægeret på jeres rejseplaner m.h.t.
rejseudgiften, alt er et spørgsmål om smag, vilje og lidt
budgettering. Der er jo masser af englændere, der laver campingrejser
til fastlandet uden at lade sig afskrække af prisen - ja, det vrimler
med dem i Frankrig og især Spanien. Så hvorfor ikke omvendt?

Men jeg vil da indrømme, at sammenlignet med vore færgepriser er det
urimelig dyrt at komme til England. DFDS er desværre gået tilbage til
de gamle meterpriser. Det billigste siges at være fra Calais.

Iøvrigt har jeg lige hørt, at DCU-medlemmer kan få 50% rabat i DFDS:
spørg http://www.dfdsseaways.dk

Fra : John

Dato : 01-02-04 22:42

"Harry" <hansduggen@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
I 1999 var vi i Sydengland med campingvognen. Vi sejlede fra Hook van
Holland (1050 km fra Aalborg) til Harwich og kørte så langs sydkysten - helt
ud til Lands End. På tilbagevejen kørte vi forbi London og lå ca. 25 km
udenfor city. Herfra tog vi toget som blev til underground og steg lige op
på Picadilly Cirkus. Færgen kostede dengang ca. 5000, men så var det også en
hurtigfærge, så vi var ovre på ca. 3 timer. Det var Stena Line, men jeg ved
ikke om de sejler den rute mere. Men så er der jo kanal-tunnelen.

England er et rigtig godt campingland. Velordnede pladser, venlige folk,
rimelige priser. Jeg kan se i mine papirer, at det dengang kostede os 1700
kr. for 11 overnatninger (2 fuldvoksne + 2 halvvoksne) incl. strøm m.m..
Trafikken skal I ikke være bange for. Englænderne er fantastisk
hensynsfulde, når de ser at I er fra "fastlandet".

Hvis I er interesseret, kan jeg godt finde lidt mere frem. Så vidt jeg
husker brugte jeg en del materiale fra Visitbritain
(http://www.visitbritain.com/dk/home5.asp) og så købte vi en feriepakke over
Sydengland fra FDM.

Venlig hilsen

John

Fra : John

Dato : 02-02-04 00:15

"John" <HALLOjohnla@get2net.dk (fjern HALLO)> skrev i en meddelelse

> [...]
ved
> ikke om de sejler den rute mere. Men så er der jo kanal-tunnelen.

Hej igen!

Checkede lige om Stena stadig sejler fra Hook van Holland. Jamen, det gør de
da. Og der er tilbud på bil + campingvogn. for 279 pund incl. fører + 26 pr.
ekstra passagerer. Så 3500-4000 for hele familien. Det ser ud til at være en
dagsfærge, men alligevel. Se selv her:

http://www7.stenaline.co.uk/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presentation.Main?data.language.id=2&data.node.id=14258

Jeg tror jeg vil kigge lidt mere på det. Måske vil familien med derover igen
i stedet for at køre sydpå til sommer....

Vh. John

Fra : Lars og Sanne V. Jes~

Dato : 02-02-04 22:02

Hej igen

Dejligt med de posetive indlæg

Vi er klar over at det er dyrt i transport at komme til England, har regnet
på at hvis vi sejler Esbjerg - Harwich med DFDS ( kører kampagne ), ud før
1.juli og hjem i juli kan vi komme tur retur for ca. 5500 kr.med en 5m CV.
Kører vi til Frankrig kan vi måske spare små 2000 kr. på overfarten, men så
skal vi jo næsten bruge det samme på brændstof
Vi bor ca. 45 min. fra Esbjerg og det med ikke at skulle køre hele vejen
gennem Tyskland i højsæsonen tiltaler os, samtidig med at vi kommer til et
utraditionelt campingland hvor det er muligt at kombinere en spændende
storby med flot natur.

Det kunne være fedt også at få lidt input til hvad vi absolut bør se eller
lave hvis vi beslutter at tage derover.
Hvordan er vejret typisk i Sydengland?

På forhånd tak

Lars

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-02-04 08:00

> Hej igen
>
> Dejligt med de posetive indlæg

Så skulle I jo have sagt fra starten, at I kun ville se positive indlæg
Betyder det, at I kun vil høre det, I selv har lyst til at høre?

[klip]

> Det kunne være fedt også at få lidt input til hvad vi absolut bør se eller
> lave hvis vi beslutter at tage derover.

Køb Politikens "Turen går til England og Wales", den indeholder også forslag
til ture i Sydengland.

> Hvordan er vejret typisk i Sydengland?

Mildt med en overhængende risiko for regn på alle årstider.

mvh
Preben

Fra : John

Dato : 04-02-04 22:59

"Lars og Sanne V. Jessen" <vjessen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne være fedt også at få lidt input til hvad vi absolut bør se eller
> [...]

Hej igen!

Vi var afsted sidst i juli og først i august. Der var rigtig flot vejr -
nærmest hedebølge dengang. Om vi var heldige eller det bare er sådan ved jeg
ikke, men man er jo langt mod syd. Helt ude ved Lands End er det jo nærmest
som på Mallorca med palmer osv.

Hvad I skal se? Tja, jeg kan nævne:

Den første nat boede vi i Colchester ca. 40 km fra Harwich. Her var en
rigtig lækker campingplads med fine faciliteter. Og den er skiltet fra
motorvejen med brune skilte, så den er nem at finde. Colchester er en meget
gammel by og man kan godt gå en tur der. Deres hjemmeside:
http://www.colchestercamping.co.uk/

Vi var i Brighton. Jeg får stadig sved på panden ved tanken... Vi kørte ind
i byen med campingvognen på slæb og pludselig var vi inde i nogle MEGET
smalle gader. Sønnike måtte ud og holde een finger mellem mit spejl og de
parkerede biler, men vi slap da ud. Senere fandt jeg ud af, at der vist var
en parkering til store biler i udkanten af byen, så vi skulle nok have sat
cv'en der og udforsket byen til fods. Vi kom aldrig rigtigt ind i Brighton -
jeg skulle bare ud på landevejen igen...

Southhampton er også en spændende by. Gammel bydel og havn.

Stonehenge må I ikke gå glip af. Det er jo en verdens-seværdighed og
spændende at kigge på de store sten og tænke over hvordan pokker de har fået
det stillet an.

Winchester - her kan man se Winchester Cathedral.

Lands End skal I vel også se. Selve området er det rene tivoli med
karuseller og multimediashows. Men man kan gå forbi alt det og ned på
klipperne og se ud over vandet. Det er jo også derude man kan se The Minnack
Theatre, hvor tilskuerpladserne er hugget ud i klipperne. Desværre var der
forestilling da vi nåede derhen, så det har vi stadig tilgode.

Vi boede på en dejlig plads i Bodmin. Der er vel ca. 100 km helt ud til
Lands End, men det er en god dagstur. Campingpladsen hedder Glenmorris. Der
er svimmingpool og I kan se mere her: http://www.glenmorris.co.uk/ Der er
nogle meget smalle veje derude, så det er rigtig sjovt når man møder en
traktor med et stort læs hø. Men vi finder jo ud af det alligevel.

Og så tog vi som nævnt London på tilbagevejen. Der er jo også lidt at se
på....

Der er masser af små foldere på campingpladserne alle steder. Vi så også
borge, ciderfabrik, strande mellem klipperne osv.

Og så lige en sidste ting: Tag et lille campingbord og nogle små stole med.
Der er ikke borde og bænke på rastepladserne ret mange steder. Man kan
selvfølgelig sidde i græsset, men det er lidt upraktisk hvis ungerne skal
have makrelmadder.

Venlig hilsen

John

Fra : John

Dato : 05-02-04 19:40

"Lars og Sanne V. Jessen" <vjessen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne være fedt også at få lidt input til hvad vi absolut bør se eller
> [...]

Hej igen!

Jeg prøvede at poste nedenstående allerede i går. Og den er på Google
Grupper, men jeg kan ikke se den i min Outlook Express. Jeg ved ikke rigtigt
hvad der sker, men jeg prøver lige at sende den igen:

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-02-04 20:19

"John" <HALLOjohnla@get2net.dk (fjern HALLO)> wrote in message

> [...]
rigtigt
> hvad der sker, men jeg prøver lige at sende den igen:

Det går helt fint, nu har vi fået den 3 gange

mvh
Preben

Fra : John

Dato : 05-02-04 19:41