Camping ved Gardasøen
Fra : frbi

Dato : 31-01-04 14:03

Hej

Er der nogen der kender nogle gode campingpladser ved Garda søen i den
nordlige del af søen ?. Vi vil leje en campingvogn på pladsen, er der nogen
der har erfaring for, i hvor god tid i forvejen man skal booke sig ind, hvis
vi taler om perioden d. 18/9 til 3/7 ?.

Fra : Gismo

Dato : 31-01-04 21:03

frbi wrote:
> [...]
> nogen der har erfaring for, i hvor god tid i forvejen man skal booke
> sig ind, hvis vi taler om perioden d. 18/9 til 3/7 ?.

Det var dælme længe, måske det var billigere at købe*G*

Gismo.

Fra : Ped

Dato : 01-02-04 10:27

frbi wrote:
> [...]
> der har erfaring for, i hvor god tid i forvejen man skal booke sig ind, hvis

Nu siger du den nordlige ende...

Ikke at jeg vil råde dig fra det, men jeg har camperet ved Gardasøen 4-5
gange, og det har været mere reglen end undtagelsen, at den nordlige
ende om eftermiddagen plages af torden og regnbyger, mens den sydlige
ende ligger badet i sol. Andre jeg kender har oplevet det samme.
Indrømmet, der er flot deroppe, hvor søen omkranses af bjerge, men hvad
med af bo i syd, og så tage på udflugt i nord? Sandsynligheden for mere
stabilt vejr er i hvert fald større i syd.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : phk

Dato : 01-02-04 10:37

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med af bo i syd, og så tage på udflugt i nord? Sandsynligheden for mere
> stabilt vejr er i hvert fald større i syd.

Fuldstændig korrekt.

Konsekvensen af det tog vi for mange år siden - kører til Adriaterhavet
omkring Rimini, hvor vejret er super næsten konstant. Lå på stranden 5-7
timer hvar dag i SEP måned sidste år, bare for at tage et eksempel.
Italienerne siger selv der er efterår på det tidspunkt.

--
Per, Esbjerg

Fra : drm

Dato : 01-02-04 13:48

"frbi" <Xfrbi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> der har erfaring for, i hvor god tid i forvejen man skal booke sig ind,

Jeg kan anbefale området omkring Lazise. Vi har boet der 4 år i træk, og der
er masser af dejlige campingpladser. Vi har hvert år boet på camping Ideal.
Det er bestemt ikke den bedste campingplads i området, men vores søn elskede
stedet, fordi der hver aften var masser af børn samlet på en fælles plads.

Hvis man skal af sted i industriferien er det NU man skal booke - vi kører
til Gardasøen med egen CV for første gang i år, men vi plejer at booke den
1. januar, fordi vi på Ideal tidligst kunne booke på dette tidspunkt - bare
få dage senere har vi ikke kunne få det vi ønskede.

Det er det dejligt område med mange skønne steder i rimelig afstand - held
og lykke med det.

Hilsen
Dorthe

Fra : Henrik Thorup

Dato : 02-02-04 10:47

Hej gruppe

Hvor langt er der derned, og hvor lang tid skal man regne i transport fra
Danmark?
Det lyder som et godt sted.

mvh
Henrik

Fra : Ped

Dato : 02-02-04 11:51

Henrik Thorup wrote:
> Hej gruppe
>
> Hvor langt er der derned, og hvor lang tid skal man regne i transport fra
> Danmark?
> Det lyder som et godt sted.

Ca. 1350 km fra den dansk/tyske grænse over Brennerpasset, og vel
omkring 13 - 14 timers kørsel + pauser, måske lidt mindre hvis du har en
hurtig bil. Og ja, Lazise er en af de allerhyggeligste byer ved
Gardasøen, og nede i den sydlige ende, hvor vejret er mindre ustabilt
end i nord. Jeg kan ikke lige komme i tanker om en god campingplads,
desuden er der kun få pladser, der lukker motorcyklister indenfor, så
udvalget for os er ikke så stort. Men der er mange på strækningen fra
Garda til Sirmione, og så vidt jeg husker 3-4 stykker i umiddelbar
nærhed af Lazise.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 02-02-04 12:07

> [...]
hvis
> vi taler om perioden d. 18/9 til 3/7 ?.
>
> Her er en plads som vi godt kan anbefale med god samvittighed, vi har
været der de sidste 3 år og denne plads har alt. Se link, det er på Dansk
http://www.laquercia.it/DANESE/FRAMESET.html

Fra : drm

Dato : 02-02-04 20:29

"Hans J Mathiesen" <hjm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis

> været der de sidste 3 år og denne plads har alt. Se link, det er på Dansk

Vi har i år også besluttet at droppe camping Ideal og prøve La Quercia - det
er nok den mest luksuriøse campingplads i området (og den dyreste). De
eneste betænkeligheder vi har ved la Quercia er larmen om aftenen - måske du
kan fortælle mig, om det lyder slemt, når man er på pladsen? Jeg kunne da
også godt tænke mig at vide, om der er nogen dele af pladsen, der er bedre
end andre? Vi regner med at køre fra Danmark en mandag, så vi er dernede
onsdag - det er vist store skiftedag for campingvogne, er det ikke korrekt?
Ellers skal vi nok ikke regne med det store udvalg i uge 29?

Hilsen
Dorthe