Forbedre blæservarme i CV
Fra : Per Jensen

Dato : 29-01-04 20:14

Citat klippet fra
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/blaesevarme.asp

De fabriksmonterede varmeslanger er ofte udstyret med et hul (lavet med en
skruetrækker) så varmen kan komme ud. Dette system kan du sagtens selv
forbedre væsentligt, ved at montere nogle specielle ventiler som sikrer at
varmen fordeles bedre. Ventilerne forhandles af Truma og du kan bestille dem
gennem de lokale campingforhandlere.

Er der nogen der vil kommentere dette og er der billeder så man kan se hvad
der menes er det denne set hos http://hks-camping.dk/

truma vægventil wl

mvh

Per Jensen

Fra : Sten bo

Dato : 29-01-04 23:00

Per Jensen wrote:
> [...]
> af Truma og du kan bestille dem gennem de lokale campingforhandlere.
>

> Er der nogen der vil kommentere dette og er der billeder så man kan

Hej Per

Hvis du kan se DK4 har der netop været et program hvor Neslein viste hvordan
man forbedrede varmen i en vogn der skulle nordpå. Udover gulvvarme,
forbedrede man fordelingen og øgede kapaciteten af anlægget med ventiler som
man ser i dit link. Der var også tips om dobbelt bund i magasiner, og øget
cirkulation bag sofaer, i skabe osv. Bl.a vigtigheden i at sørge for varme
under vask m rør og afløb.

Fidusen med ventilen er, at der udover slidsen som du ser, inde i ventilen
er en lille skrå plade der fanger luften og sender den ud af revnen.
Ventilen
skal altså monteres retningsbestemt. Der var også noget med at regulere
luftmængden med nogle spjæld inde i røret f.eks. hvis der er flere strenge
anlægget eller de er lange, sådan at der også kommer tilstrækkelig luft ud
af
de fjerneste spjæld.

bl.a. http://www.campingferie.dk/h6_camping_i_tv/s/ har en liste med tv
programmer. Man genudsender en hel del gange. Det er muligt at programmet
også kan ses via nettet. Har ikke tjekket

hilsen

sten bo

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 30-01-04 12:54

- og hvis du går ind på denne side, vil du få hele vejæledningen i at
optimere dit varmeanlæg, med billeder !!

http://www.campingferie.dk/h14_vintercamping/s/Norge_klargor%20campingv.asp

Fra : Sten bo

Dato : 31-01-04 08:52

Fra : Per Jensen

Dato : 31-01-04 13:57

Jeg takker for disse gode svar

nu må jeg bare igang

med venlig hilsen

Per Jensen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 31-01-04 14:36

Hvis du skal bruge mange WL dyser, hvilket jeg ikke synes man skal spare på,
så køb dem i Tyskland til langt under halv pris.
Jeg har en lille prissammenligning på min hjemmeside. Held og lykke med
opgaven. Det giver bare en bare og mere jævn varme.

--
Kjeld Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth - mest om camping

Fra : Tommy Hansen

Dato : 31-01-04 14:43

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har en lille prissammenligning på min hjemmeside. Held og lykke med
> opgaven. Det giver bare en bare og mere jævn varme.

Der skulle jo have stået "at det bare giver en bedre og mere jæbn varme"

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-02-04 08:57

Tommy Hansen wrote:
> [...]
> Jeg har en lille prissammenligning på min hjemmeside. Held og lykke
> med opgaven. Det giver bare en bare og mere jævn varme.

Der skulle vel ikke have stået "Det giver bare en bedre og mere jævn
varme" :)

Med hensyn til priser på udstyr så har www.hks-camping.dk tilbud på WL
dyser 12 stk for 450Kr.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Jimmy Larsen

Dato : 10-02-04 16:59

"Steen Larsen" <steen-larsen@(fjern)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der skulle vel ikke have stået "Det giver bare en bedre og mere jævn
> [...]
mvh Jimmy