Polo 1.9 sdi
Fra : Hansen-Danmark

Dato : 29-01-04 20:14

Hej
Er der nogle der ved hvordan en polo 1.9 sdi classic er som campingtrækker ?
Den må trække 1000 kg men evner den det
Hilsen Kenneth

Fra : jens jørgensen

Dato : 31-01-04 14:40

Hej
> Er der nogle der ved hvordan en polo 1.9 sdi classic er som campingtrækker
?
> Den må trække 1000 kg men evner den det
> Hilsen Kenneth

Det skulle den ikke gerne have problemer med overhovedet, selvom den er uden
turbo må den stadig have et godt moment.
Held og Lykke

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-01-04 15:03

jens jørgensen wrote:

> Det skulle den ikke gerne have problemer med overhovedet, selvom den
> er uden turbo må den stadig have et godt moment.

Nix - det er trykladningen der giver dieselbilerne deres pragtfulde evner
som trækkere.

Polo uden turbo hedder: (47 kW ) 64 hk v/ 4000 o/min. Moment 125 nm
v/ 1600 o/min.

Med turbo er tallene: (74 kW ) 100 hk v/ 4000 o/min. Moment 240 nm
v/ 1800 o/min

Sammenligner jeg med en 1.6 benziner hvor tallene hedder 75 heste og 135
nm - og som har været brugt til et par ture til Østrig/Tirol - så ville jeg
ikke nøjes med mindre. Det vil simpelthen blive for træls med maksimal
udnyttelse af den svagere dieselmotor.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage