Campingplads i Berlin????
Fra : BHR

Dato : 23-01-04 17:17

Er der et godt forslag til en campingplads i Berlin til en påsketur for 3
campingvogne.

Vi lægger især vægt på 1) Nem offentlig kørsel til Berlin centrum
2) Varmt brusebad - gerne incl. i
pladslejen

Forslag modtages med tak!

Fra : Harry

Dato : 24-01-04 09:00

"BHR" <bhrFJERN@email.dk> wrote in message news:<burhek$fn2$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> campingvogne.
>
> Vi lægger især vægt på 1) Nem offentlig kørsel til Berlin centrum

Det kommer meget udførligt her:
http://www.hanses-campingsider.dk/berlin.htm

Sanssoussi og Riegelspitze er meget at anbefale, ligger tæt på Potsdms
store seværdigheder og det er nemt at komme til Berlin Mitte med bus
og/eller S-bane. Husk at købe et Berlin-Card, kan fås for 4 dage - men
følg bare anvisningen på oennævnte URL.

Fra : BHR

Dato : 24-01-04 19:02

> [...]
> store seværdigheder og det er nemt at komme til Berlin Mitte med bus
> og/eller S-bane. Husk at købe et Berlin-Card, kan fås for 4 dage - men

Tak for denne information!

Vi har selv studeret lidt videre på nettet og vil også gerne vide noget om:

DCC-Campingplatz Gatow

Desværre har det ikke været os muligt at komme frem til en hjemmeside om
campingpladsen.

Er der hjælp at hente?

Fra : Harry

Dato : 26-01-04 10:25

> DCC-Campingplatz Gatow
>
> Desværre har det ikke været os muligt at komme frem til en hjemmeside om
> campingpladsen.
>
> Er der hjælp at hente?

>Ikke meget, for det er rigtigt at Gatow ikke har nogen webside. Men
hvis du går til samme adresse som i indlægget før, så er den nu
forsynet med links til byplaner. Så kan I i hvert fald se, hvordan de
ligger i "naturen". Jeg kommer en del i Berlin og må sige at Gatow er
en ganske ordentlig plads, men da rejseafstanden til centrum fra alle
pladser er stort set den samme, så foretrækker vi Riegelspitze, fordi
den er hyggelig og den eneste, som modtager Campingcheques, hvilket jo
gør opholdet ganske betydelig billigere, da jeg mest kommer udenfor
højsæsonen. Se om campingcheques på: www.campingcheques.dk
- på den måde koster en overnatning for 2 pers. inkl. strøm og bad og
evt. hund kun kr.100,-
Vi gør det, at vi fra Riegelspitze kører i bil til Potsdam banegaard
(max. 5 min) og derfra tager S-banen til centrum. Vi køber også altid
et 4-dages welcome card, som giver os 100% fri rejseret til alle zoner
og på den måde kan vi bevæge os rundt i byen uden at skulle til
lommerne engang til. Og skåne bentøjet ganske betydelig.
Når nu I er i Spandau, så kan I skråt overfor banegården i nordøstlig
retning komme til Spandaus gamle bydel med mange gamle huse, som er
ganske charmerende og ukendt af turister. Derinde ligger et citadel af
betydelig størrelse og lige ved siden af også det gamle bryghus, som
er en attraktion - især hvis man er tørstig, og det bli´r man jo nemt
ved at gå rundt i byen.
Endelig vil jeg nævne, at det også er spændende at cykle i Berlin. Der
er flere og bedre cykelstier end i København og det er meget sikkert.
Endda må man have cyklerne med i S-toget og U-bahn, hvis man skal
overvinde nogle lange stræk. Og det koster ikke ekstra, hverken med
løssalgs biletter eller med welcome card.