rensning af brændkammer i køleskab
Fra : Jesper

Dato : 22-01-04 00:18

Hej NG

Jeg har et standard Elektrolux 12V/220V/gas køleskab.

Jeg synes den blå flamme man kan se når det kører på gas er blevet mindre
med tiden.
Når det er meget varmt udenfor har skabet også problemer med at opnå
tilstrækkelig køling.

På min gasvandvarmer fik jeg det råd at puste med trykluft ind i
forbrændingskammeret udefra, for derigennem at blæse slagger bort - det
hjalp !

Nu er mit spørgsmål så tilsvarende her:
Skal jeg bare blæse ind ad udstødningen ?
Eller er der andre måder at efterse/rengøre der hvor forbrændingen sker ?

VH
Jesper
jskottFJERN@post.cybercity.dk

Fra : benny madsen

Dato : 22-01-04 08:27

hej nej du ikke ind i røret aftræket du skal tage resten af udvendig der kan
man som regel komme til. hilsen benny

Fra : Søren

Dato : 23-01-04 08:49

> På min gasvandvarmer fik jeg det råd at puste med trykluft ind i
> forbrændingskammeret udefra, for derigennem at blæse slagger bort - det
> hjalp !

Hvis det ikke hjælper, kan evt. prøve at prikke lidt med en spids nål op i
dysen, hvis du kan komme til det. Men pas på ikke at være for voldsom.
Der skal selvfølgelig være slukket for køleskabet og gassen mens du gør det
!

Fra : Steen Ovdal

Dato : 01-02-04 17:40

> [...]
> Der skal selvfølgelig være slukket for køleskabet og gassen mens du gør det

Pas nu på alle mand !
Det er MEGET klogt at få et autoriseret F-gas service firma til at
pille ved dyser o.lign - det kan gå grueligt galt.
Du har selv ansvaret for at dine installationer er OK - så hvis
uheldet er ude ??
mvh, steen

Fra : Per H

Dato : 01-02-04 17:47

On 1 Feb 2004 08:39:48 -0800, ovdalen@mail.sonofon.dk (Steen Ovdal)
skrev:

>Det er MEGET klogt at få et autoriseret F-gas service firma til at
>pille ved dyser o.lign - det kan gå grueligt galt.
>Du har selv ansvaret for at dine installationer er OK - så hvis
>uheldet er ude ??

Skal det forstås sådan at hvis CV springer i luften, så får man ikke
en krone i forsikring??

Vh Per

icq 8212837

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 02-02-04 09:25

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in message >

> Skal det forstås sådan at hvis CV springer i luften, så får man ikke
> en krone i forsikring??

Det har du helt ret i ! Blot skal forsikringsselskabet jo kunne
bevise, at du selv har pillet, og at det er det som er årsagen til
luftturen.

Men det er jo det mindste problem. Hvis du sover i vognen, når det
sker, så vil du ikke være i stand til at hæve erstatningen, hvis de
betaler :)

/Flemming U