ny bil?
Fra : SB

Dato : 20-01-04 23:41

Overvejer at skifte min 8 år gamle passat ud med en nyre vogn.
Bilen skal kunne trække en 1500 kg. CV og uden at skifte gear hver gang den
ser en lille bakke.
Nu har man ofte hørt at volvo og saab var "in" som ejer af campingvogn,
forholder det sig stadig sådan?
Som gammel mekaniker i 80'rne har jeg en vis modvilje mod at køre franske
biler, kan stadig huske de gamle simca'r
Så det skal enten være tysk eller svensk. pris max 300.000 kr. og max en 4
år gammel, uden at have kørt flere 100.000 km
Hvad kan anbefales?

Søren

Fra : T. Hartung

Dato : 20-01-04 23:51

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
..
> Bilen skal kunne trække en 1500 kg. CV og uden at skifte gear hver gang
den
> ser en lille bakke.
> Hvad kan anbefales?

Noget diesel vil være godt og da du ikke vil vælge en fransk HDI som C5
eller 406 vi jeg foreslå em VW Passat med en TDI motor alternativt en VR5
eller øh ..... min motor. Men kan du accepterer lidt roden med gearkassen
er der da andere gode alternativer - bemærk og at flere kan kræve B/E
kørerkort til de mange kilo.
--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : SB

Dato : 21-01-04 00:03

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller øh ..... min motor. Men kan du accepterer lidt roden med gearkassen
> er der da andere gode alternativer - bemærk og at flere kan kræve B/E

en 18T har den ikke momentet til at ligge i den høje ende af
omdrejningsskalaen?

Søren

ps må køre med et 48 t. vogntog så kørekort er ikke et problem

Fra : SB

Dato : 21-01-04 01:05

Kan det passe at en peugeot 406 2,2 TS4 kun må køre med 1200 kg på krogen?
Det var da ufattelig lidt i betragtning af den selv vejer godt 1400 kg.

Søren

Fra : T. Hartung

Dato : 21-01-04 20:05

> Kan det passe at en peugeot 406 2,2 TS4 kun må køre med 1200 kg på krogen?
> Det var da ufattelig lidt i betragtning af den selv vejer godt 1400 kg.

kan godt passe - franske biler har tidligere været kendt for ikke at måtte
slæbe det helt vilde - men mener da at det er blevet meget bedre mener helt
bestem at TS4 let kan godkendes til at må trække 1.450 kg - men det er en
benziner - prøv og se på en HDI'er

Fra : AKSEL THØRHOLM

Dato : 22-01-04 02:20

Den kan vejes op men det kræver den kommer til syn og en forhandler laver
papir på den mak vægt den må køre med

Fra : T. Hartung

Dato : 21-01-04 20:21

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> en 18T har den ikke momentet til at ligge i den høje ende af
> omdrejningsskalaen?

Nix topper ved 1.750 omdr/min. og bliver der til godt den anden side af
4.500 - det er det der er styrken ved turbo-motorer derfor er moderne
dieselbiler også så gode trækkere

> ps må køre med et 48 t. vogntog så kørekort er ikke et problem

Så er der ingen problemer med at få synet bilerne op ))

Fra : Klaus Hall

Dato : 21-01-04 08:54

Gå da efter en SAAB 9-5 eller 9000

Afhængig af motorvalg (2,3 turbo med chip kan anbefales, men mindre kan også
gøre det)

150 - 250 Hk (200 - 325 med chip)
200 - 300 Nm (250 - 400+ med chip)

1800 kg på krogen - sikker og kører som en drøm

mvh

Fra : Jørn Bang

Dato : 21-01-04 19:22

Jeg ville vælge en min. 2 l. diesel 4 hjuls-trækker og det kan du få
indenfor de krav du skriver. Men check dit kørselsbehov, og din krav og sæt
det ned på et stykke papir også finder du hurtigt det du har brug for.

Jørn Bang
jb(slet)@j-l.dk
Selv med mange kørekort.

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 22-01-04 22:31

Jeg ville vælge en VW passat TDI 130 hk momet 310 v/1900 omd.køre pefekt
ca.11km/L med CV model 2001 til priser omkring 300000kr.

Mvh. Hans J

Fra : Søren

Dato : 23-01-04 09:01

> Jeg ville vælge en VW passat TDI 130 hk momet 310 v/1900 omd.køre pefekt
> ca.11km/L med CV model 2001 til priser omkring 300000kr.

Hvis du alligevel skal bruge så mange penge på bil, så foreslår jeg at du
kikker på Passat 2.5 TDI istedet. Den har endnu flere kræfter, plus den
vejer noget mere. Og det er vigtigt hvis du vil have godkendelse til Tempo
100 i Tyskland.
Den kan forøvrigt også fåes til ca. 300000 fra 2002. Eks.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=539900443&page=15