Jamet Teltvogn
Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 22:30

Er den nogen der har set de nye Jamet Teltvogne, bliver det en konkurrent
til Camp Let eller til Compi Camp.
Det man ser på deres hjemmeside, ligner det vist en Camp Let.
Jeg rener med tage ind i Aalborg Hallen, når camping udstillingen kommer
der.

Leif.

Fra : Kim Olsen

Dato : 19-01-04 22:46

> Er den nogen der har set de nye Jamet Teltvogne, bliver det en konkurrent
> til Camp Let eller til Compi Camp.

Hej Leif

Jeg så den i Bella Centret, og den ligner mest en camp-let i konstruktionen.
Teltmæssig ser den meget fornuftig ud, men selve "kassen" er lidt kantet at
se på.

Og er den i øvrigt ikke også dyr. Jeg kikkede ikke på priser, men mener at
huske, at den var dyrere end Camp-Let - men hæng mig ikke op på dette.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Sten bo

Dato : 23-01-04 07:36

Leif Pedersen wrote:
> [...]
> Det man ser på deres hjemmeside, ligner det vist en Camp Let.
> Jeg rener med tage ind i Aalborg Hallen, når camping udstillingen

Hej Leif

Indtryk fra Bellamessen

Hverken eller - simpelthen en 3´ mulighed. Der er godt nok en helt lille,
men ellers er de større end især C-L men også C-C, idet forteltet virker
temmelig stort.
Funktionen af kassen minder om Bella Camp med 2 senge på langs af vognen,
en på hver side af en midtergang. Den kan formentlig udnyttes til bagage
når der lukkes. Man har også set lyset og tilbyder nu lamelbund i den ene af
sengene. ( Blir nok alm. i alle mærker teltvogne

Der kan også indrettes sovepladser på "marken" under vognens 2 øverste alm.
senge, ligesom der er plads til bagage under midtergangen. Man skal dog ta
højde for jordfugt når man udnytter pladsen til bagage under vognen.

Og så er der i modsætning til hedenfarne ? Bella-Camp en flyttelig
køkkenkasse, der under kørsel sidder på bagenden - kan åbnes ved pauser .
Skal altså flyttes på plads når man slår forteltet op.Til gengæld er der så
ved siden af køkkenets plads i forteltet blevet plads til et "garderobeskab"
og et lille aflukke til f.eks et Potty.
Der er ikke afsat plads til køl i køkkenet og jeg så, at man på messen viste
en ordentlig Børge fra Electrolux - nødvendig hvis man er 8, men skal altså
løses individuelt. Og tas højde for i prisen og plads i bil. Jeg så ikke
strømtilslutning, el-modul, på vognene, men der fås jo kabelløsning med
HF-I relæ indbygget - eller man klarer sig som man syns.

Og så er der en masse at nusse med når man slår op. Forteltet er vel som et
stort villatelt, der er både ind og udvendig græskant på teltet og så er der
en masse gardiner, forhæng og et undertag der skal sættes. Altså en vogn
man ikke sætter alle kludene på for en enkelt overnatning. Men nydelig når
det er gjort.
Totalvægten 650 kg og lastereserven efter model noget mindre end CCs total
på 750 kg.

De fleste kender C-L s muligheder og CC s rummelighed med magasin i bunden
og 2 m2 bagageplads lukket. Her er så en 3´mulighed på markedet, hvor jeg
tipper C-L og C-C hurtigst klar ved ankomst. Køkkenet på CC mest klar,
fast monteret med køl der også virker når man kører, også med en meget
hurtig stang og ikke mindst hurtig gardinløsning. Det var måske en ide at
prøve at slå dem op inden der besluttes.

Endelig er der smag og mode, hvor CC s meget neutrale gardinløsning måske
glider mere ind i helheden med teltet, så det ikke om nogle år er gardinerne
der sladrer om årgangen.

CC-Clubben har i forvejen et medlem med Jamet, der er meget glade for deres
vogn. Og siger velkommer flere. Man skulle før til Holland efter et par
dimser, men kan nu glade konstatere, at det ikke længere er nødvendigt.

mvh sten bo
--
Savner du en færge?
Kik på http://www.dfhs.dk/