A-Mål..Adria
Fra : Allig8or

Dato : 18-01-04 15:46

Hejsa.
Vi kan ikke rigtig finde ud af at måle vores campingvogn,det er en Adria
550,fra 1981
nogen der kan hjælpe...?
PFT

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 18-01-04 18:02

Jeg ville prøve hos en forhandler

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 19-01-04 08:53

1) Uden at være helt sikker, så tror jeg at en Adria-forhandler nemt
kan slå op og fortælle dig det korrekte A-mål - også på ældre
modeller.

2) Sådan gør du selv; Tag en tyndtøjsnor, læg den ind i teltskinnen på
campingvognen (hele vejen - og træk den ned til jorden i begge ender.
Træk så snoren ca- 15-20 cm udad i begge ender (da teltene aldrig går
lige ned, men kan trækkes ud). Nu har du A-målet, nemlig snorens
længde.

Næste udfordring er så at finde et telt med det præcise A-mål - men
det er din campingforhandler mester i.

/Flemming

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 19-01-04 09:19

> [...]
> Hejsa.
> Vi kan ikke rigtig finde ud af at måle vores campingvogn,det er en Adria

Er du sikker på størrelsen?
Ifølge brugtvognsbøgerne fra starten af 1980'erne, så solgtes der
nedenstående vogne i 1981:
- Adria 305 SL (A-mål: 710)
- Adria 380 SL (A-mål: 775)
- Adria Grand 390 L (A-mål: 830)
- Adria Grand 450 Q (A-mål: 875)
- Adria Grand 500 E (A-mål: 940)
- Adria Grand Luxe 530 (A-mål: 950)

Man skal helt tilbage til 1974 og før for at finde en Adira 550 (A-mål:
975), så det er nok bedste at atge vognen med til en forhandler og lade ham
hjælpe dig med at måle størrelsen.

Du kan evt. se hvordan man måler på tegningen øverst på denne side:
http://baser.isabella.net/dk/

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@it-entre.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Arbejde er en sygelig lyst, der ser ud om en nødvendighed.
Peter Altenberg

Fra : Allig8or

Dato : 19-01-04 15:03

Takker for de informative svar....

Fra : Karsten Andersen

Dato : 24-01-04 08:52

Er der nogen der kan fortælle mig. om det vel være en dårlig ide med et
fortelt er 10 - 15 cm for kort alså min campingvogn har et a-mål på 950.
men jeg har fundet et fortelt mad a-mål 940 til en rimlig pris. skal jeg
glemme det. og vente til der kommer et andet bud :) .

På forhånd tak

Fra : Kim Olsen

Dato : 24-01-04 09:44

Hej Karsten

Nej det kan du roligt købe. Det bliver kun til 5 cm i hver side, og det vil
du aldrig lægge mærke til.

Det er værre med 10-20 cm i hver side. Så får du problæemer med at nå
jorden på skråt terræn.

Hilsen

Kim Olsen