Planlægning af ferie ved Garda
Fra : Kim Jensen

Dato : 14-01-04 17:41

Vi skal nu til at planlægge ferie, og valget ligger lidt på Italien -
Gardasøen. Og hjemturen vil måske gå over Frankrig - EuroDisney e.l.

Har i nogle erfaring med en god plads ved Gardasøen, som er med en god
atmosfære og liv også til et barn på 12 (det bliver han nok ikke glad for at
blive kaldt)

v.h Kim Jensen

Fra : bj

Dato : 24-01-04 22:19

Ja, Lago di Garda er et dejligt område med ldt for enhver smag:)

Søen er i sig selv dejlig, man skal dog være opmærksom på, at du her ikke
vil møde den klassiske sandstrand, men en strand i form af grovere sten!
Helt OK er min mening, men når du/I skal i vandet så investér da i et par
sandlaer egnet til dette. Købes hvor du kommer frem.

Området byder på et vælg af muligheder. Det vil sige, at der er korte
afstande til de større byer som Venedig, Milano, Modena osv....

En tur rundt om søen langs kysten er bestemt også en tanke værd...nej ikke
kun en tanke, jeg vil mene at det burde man gøre. Her vil du møde byerne
langs søen og gør stop, hovr det lyster dig.

Der er ikke langt til Gardaland, Badelandet, og besøg den gamle halvø med
borgen, jeg kan ikke lige huske navnet, men ellers vil jeg med udgangspunkt
i mit tidligere besøgs tilstedelse, Moniga del Garda, anbefale Camping
Fontanlle, hvor der også er dansktalende pige/dame, der bare klarer tingene
for dig, hvis du måtte have brug for hjælp.

Men ellers handler det jo om at udforske området lidt på egen hånd, det er
min erfaring, at det giver den bedste oplevelse. Læs dog om muligheder, hvis
der er noget hjemmefra som du bare skal opleve. Det at have et forkendskab
til sit rejsemål giver trodsalt en helt anden vinkel på oplevelsen:)

Her er deres hjemmeside: http://www.gardalake.it/camping-fontanelle/

Se iøvrigt:
http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/s/gardasooen_venedig_dag2.asp

Se evt. et kort over søen: http://www.info-gardasee.de/garda-map.html

med venlig hilsen og god tur.....

bjarne

Fra : Jens

Dato : 25-01-04 22:22

Hvis du hellere vil ligge på østsiden er Piani di Clodia måske sagen - den
er dyr, men der er meget for børn. Dog er adgang til søen besværlig da den
ligger på en skråning.

http://www.pianidiclodia.it

Mvh

Jens