Svær genstart med meget varm motor - Skoda~
Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 06-02-04 22:59

Kære gruppe

Jeg har et lille "træls" problem med min Skoda Felicia 1.6 fra 97 med
VW-motor:
Genstart - f.eks. efter et butiksbesøg på 2-3 minutter - kan drille
gevaldigt, hvis motoren er meget varm som efter lidt kø-kørsel i byen.
Starteren kører osv. men den tænder ikke. Så venter jeg et lille minut
(det føles meget længere) og kan så starte uden besvær. Ellers ingen
problemer overhovedet. Værkstedet har ikke umiddelbart kunnet finde en
fejl - kun en sportisk fejl på en omdrejningstæller ifølge
computerudlæsningen.

En ven har talt om en defekt temperaturføler - en anden ven om en
benzinslange, som er lidt for tæt på en varm motordel.
Men hvad siger I? Har I et bud på, hvad der evt. kan være galt?
Jeg er desværre ikke særlig bilkyndig og er på bar bund (og nu ikke
for mange Skoda-vittigheder, tak... ;- )

Mvh. Jørgen D.
Med venlig hilsen
Jørgen D.

- Mange tak for din tid -

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-04 23:03

Jørgen Dalgaard <thybothybo@hotmail.com> skrev :

>Men hvad siger I? Har I et bud på, hvad der evt. kan være galt?

Hvad står der i brugsforvirringen om "start med varm motor" ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 06-02-04 23:37

>Hvad står der i brugsforvirringen om "start med varm motor" ?

Ups - det er faktisk et punkt med "start af meget varm motor" Og der
står noget med at træde gaspedalen helt i bund og holde den der under
starten. Det har jeg ikke prøvet endnu.
Jeg takker meget for vinket, selvom jeg er lidt rød i hovedet. Tænk
det hedder en instruktionsbog, og den har jeg åbenbart ikke læst nok
i...... pinligt!

Med venlig hilsen
Jørgen D.

- Mange tak for din tid -

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-02-04 00:28

>Ups - det er faktisk et punkt med "start af meget varm motor" Og der
>står noget med at træde gaspedalen helt i bund og holde den der under
>starten. Det har jeg ikke prøvet endnu.

Der kan du bare se - ofte ligger tingene lige ved hånden, uden man kan
se dem ..... hvor pokker er mine briller nu ? <grin>

>Jeg takker meget for vinket, selvom jeg er lidt rød i hovedet. Tænk
>det hedder en instruktionsbog, og den har jeg åbenbart ikke læst nok
>i...... pinligt!

Naehhhh.... jeg ryger af og til også selv i en sådan fælde....

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Olesen

Dato : 07-02-04 09:51

"Jørgen Dalgaard" <thybothybo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg takker meget for vinket, selvom jeg er lidt rød i hovedet. Tænk
> det hedder en instruktionsbog, og den har jeg åbenbart ikke læst nok
> i...... pinligt!

Hvis dêt burde være et problem med en ny og moderne
motor, så forstår jeg det simpelthen ikke !

Kan forstå, det opstår i min snart 19 år gamle Ford,
men en nyere elektronisk ditten-dat motor fra VW group ?
Ufatteligt...

Jeg er dog sikker på, vinket ikke virker som du helt
forventer, men håber det da hjertevarmt for dig *S*....

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-02-04 10:24

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Hvis dêt burde være et problem med en ny og moderne
>motor, så forstår jeg det simpelthen ikke !

Tjaehhh - at læse sin manual er sgu' da osse noget trælst noget ;)

>Kan forstå, det opstår i min snart 19 år gamle Ford,
>men en nyere elektronisk ditten-dat motor fra VW group ?

Og ? Det kommer sgu' da an på designet af elektronikken

>Ufatteligt...

Næehh ...

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why