Køb af alfa 164
Fra : Hans Henrik

Dato : 06-02-04 20:00

Hej

Jeg overvejer at købe en Alfa 164 men er lidt nervøs for dens rygte.

Hvad siger i til rust, problemer med det elektriske, styrekugler, bærearme
etc?

Er der nogen problemer med Motoren?

Hvad skal man i det hele taget være opmærksom på?

Mvh. Hans Henrik

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 20:15

On 06 Feb 2004 19:00:13 GMT, Hans Henrik <For@get.it> wrote:

>Jeg overvejer at købe en Alfa 164 men er lidt nervøs for dens rygte.

Rigtig, rigtig go' idé

>Hvad siger i til rust

Hallo ! - der er sgu ikke rust i en galvaniseret Alfa. "Alle biler
1968-97 skriver netop, at rusten ikke er noget problem for AR 164.
Jeg har jo ejet et par stykker (232 hk) og kan bekræfte, atde er
yderst holdbare på dét punkt

>problemer med det elektriske

Det elektriske system er et svagt punkt på italienske biler, men det
kan reppes for rimelige penge.

>styrekugler, bærearme etc?

Jamen det har ikke noget på sig -> ikke være end andre!

>Er der nogen problemer med Motoren?

V6?
Hvis man sørger for at undgå fuld power inden olie og vand er ok,
ligesom olieskiftet skal være gennemført for 10.000 km, er der absolut
INGEN problemer. Min "gamle" '93 164 QV 24V havde kørt 235.000 km, da
jeg solgte den, og den var absolut perferkt!

>Hvad skal man i det hele taget være opmærksom på?

Du skal undgå at købe en 4-cylindret - dét bliver du træt af. Køb en
V6 (MANGE slags) og helst een, som har fuld service. Min nuværende Q4
er hentet i Østrig og er et super køretøj. Bor du i Nordsjælland kan
du kigge forbi...

/Mogens

Fra : Thomas Krath

Dato : 07-02-04 00:50

> [...]
> V6 (MANGE slags) og helst een, som har fuld service. Min nuværende Q4
> er hentet i Østrig og er et super køretøj. Bor du i Nordsjælland kan

Er helt enig i alt hvad der skrives. Alfa 164 3,0 V6 QV 24v eller 164 Q4 er
det ultimative og kan købes til rimlige penge! Alt. kan man gå ned i en
Alfa 75 3,0 V6 evt. QV også galvaniseret... hvis sådan et eksemplar kan
findes.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 10:11

On Sat, 7 Feb 2004 00:49:57 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Er helt enig i alt hvad der skrives. Alfa 164 3,0 V6 QV 24v eller 164 Q4 er
>det ultimative og kan købes til rimlige penge!

Jég ville finde en 164 QV - helst med 24V. Der er nogle stykker i
nyeste nr. af Alfa-bladet/Bilbasen. Endvidere er formandens Super 24V
til salg her: www.alfaklub.dk -> Biler i klubben -> Biler til salg

> Alt. kan man gå ned i en Alfa 75 3,0 V6 evt. QV også galvaniseret...
> hvis sådan et eksemplar kan findes.

Næppe til salg - folk sælger ikke dén bil. Den beholder man som
oftest. Der er nogle 75 3.0 V6 QV'er i klubben, og de kører gerne på
bane med dem, når dét er arrangeret i klubben...

Et eksempel på en '92 AR 75 3.0 V6 QV (192 hk), kørt 88.000 km:
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=3643259&id=26102075

/Mogens
Nu: '95 Alfa Romeo 164 Q4 (232 hk)
'91 Opel Omega 3.0i-24 (204 hk)
Tidl. '93 Alfa Romeo 164 QV 24V (232 hk)
'92 Alfa Romeo 75 3.0 V6 (+200 hk)

Fra : Hans Henrik

Dato : 07-02-04 20:41

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in

Hej Thomas,

Jeg kan se fra din vedhæftede link at du har importeret biler tidligere.

Er der penge at spare eller skal man blot betragte importmuligheden som et
samlet større udvalg?

Mvh. Hans Henrik

Fra : Thomas Krath

Dato : 07-02-04 20:46

> Er der penge at spare eller skal man blot betragte importmuligheden
> som et samlet større udvalg?

Jeg vil betragte det som et samlet større udvalg. Det du sparer er udstyr +
ingen rust.

Fra : Aslan

Dato : 07-02-04 20:45

Hans Henrik wrote:
Jeg overvejer at købe en Alfa 164 men er lidt nervøs for dens rygte.
> Hvad skal man i det hele taget være opmærksom på?

Hvis det er en 3 liters i rød med sort læder, syntes jeg, at du skal løbe
skrigende bort og sende forhandlerens adresse til mig

Aslan

1998 156 2,0 TS

Fra : Thomas Krath

Dato : 07-02-04 20:49

> Hvis det er en 3 liters i rød med sort læder, syntes jeg, at du skal
> løbe skrigende bort og sende forhandlerens adresse til mig

Denne er vist til salg til 250.000 kr:
http://alfa.transpotech.dk/

;)

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 22:42

On Sat, 7 Feb 2004 20:49:05 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Denne er vist til salg til 250.000 kr:
>http://alfa.transpotech.dk/

He, he - crazy boy