/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford erfaringer...(?)
Fra : MicJen


Dato : 06-02-04 14:56

Hej!

Har surfet nettet tyndt ang. Ford Mondeo, og har fundet ud af følgende:

- Varmetråde i forrude går let i stykker
- Rust er ofte forekommende i bagklappen ved håndtag
- Varmeblæser ofte defekt, da modstande er underdimensioneret. Der findes
dog åbenbart et rep.kit.
- Forhjulsbøsninger ved svingarme holder ikke så længe.
- Dårlige lygter (især for)
- Olieforbruget skal man være opmærksom på...

Har kig på en Mondeo.

1.8i 5d CLX
Km 175.000
Årg. 1995
Pris 35.000

Mørkgrønmetal, abs, airbag, aircondition, klima, alu., automatgear
c.lås, nysynet, service ok, servo, startspærre, træk.

Hvordan er det med holdbarheden på Ford aut. gearkasser?
Er der andet jeg skal være opmærksom på ved denne bil?

Mvh
Michael






 
 
Kim Voss Schrader (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 06-02-04 15:47

Hej!

MicJen wrote:
>
> - Olieforbruget skal man være opmærksom på...

Eh? Jeg har en Zetec-maskine i min Escort (samme type som i Mondeo) og
den bruger absolut ingen olie (under 3DL pr. 10.000km). "Ford Tom" har
en Mondeo som heller ikke bruger det fjerneste olie. Min har trillet
210.000km...

Og jeg kan ikke mindes nogen herinde har nævnt overvældende olieforbrug
af Zetec-motorer, så jeg tror ikke du skal tage det alt for alvorligt...

Der kan dog ske det, at olietrykssensoren bliver utæt og _så_ bruger den
olie Sensoren koster kun 115,- og er "relativt" let at skifte hvis
man har adgang til lift/grav.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Broegger (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 06-02-04 15:51

Hej

Jeg har haft både en 2 liters (kørte ca 25.000 km i den) og en 2,5 V6'er
som jeg kørte ca 50000 i. Dette skete absolut uden problemer.

Det skal siges at begge bilerne havde kørt ca 120.000 da jeg kom af med
dem.

Herlige biler, synd at prisen steg så meget da den nye model kom. Ellers
havde jeg stadig kørt ford. (Hvilket jeg egentligt gør)



--
Hilsen Thomas som kører Volvo V40
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

jan@stevns.net (06-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-04 16:57

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev :

>Herlige biler, synd at prisen steg så meget da den nye model kom. Ellers
>havde jeg stadig kørt ford. (Hvilket jeg egentligt gør)

Joehhh .... jeg stod tidligere i dag ovre hos for(d)handleren og
lænede mig kraftigt op af en ny Mondeo 2.5v6 stationcar.....

De er sgu' blevet lidt vel dyre ;( Men en knusende god bil - det er
det
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Ukendt (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-04 17:14



> Joehhh .... jeg stod tidligere i dag ovre hos for(d)handleren og
> lænede mig kraftigt op af en ny Mondeo 2.5v6 stationcar.....
>
> De er sgu' blevet lidt vel dyre ;( Men en knusende god bil - det er
> det

hvis du nu solgte alle de mulliarder af biler du har stående, var der så
ikke plads til en mondeo?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



jan@stevns.net (06-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-04 17:19

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>hvis du nu solgte alle de mulliarder af biler du har stående, var der så
>ikke plads til en mondeo?

Pladsen er ikke noget problem - jeg er jo lige sluppet af med 2
nysynede sierra'er ... men muldvarpen, Tom , muldvarpen ;)

Regnvejr + brosten er ikke en god kombination, når man har 510NM på
hjulene ;(



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Ukendt (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-04 17:23



> >hvis du nu solgte alle de mulliarder af biler du har stående, var der så
> >ikke plads til en mondeo?

> Pladsen er ikke noget problem - jeg er jo lige sluppet af med 2
> nysynede sierra'er ... men muldvarpen, Tom , muldvarpen ;)

Med plads mente jeg også i budgettet
Kender godt det med de muldvarpe som skriger af alt det sollys.....
Men for et par tusser pr mdr. (ca.) kan man godt få en 2.5 mondeo > 96.


> Regnvejr + brosten er ikke en god kombination, når man har 510NM på
> hjulene ;(

Husker det fint det samme dengang jeg kun havde 270 Nm

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



jan@stevns.net (06-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-04 17:50

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Med plads mente jeg også i budgettet

Hmmm.... de der kender mig hentyder som regel til noget andet :)

>Kender godt det med de muldvarpe som skriger af alt det sollys.....
>Men for et par tusser pr mdr. (ca.) kan man godt få en 2.5 mondeo > 96.

Min næste (!) bil - bliver en ny bil - den tid den sorg, men sålænge
Scorpio'en og Rekorden er i live, har emnet "ny bil" ikke den store
vigtighed.

Lad os se om ikke der kommer noget i Scorpio størrelse ?

En völle er ikke helt mig ...
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Ukendt (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-04 17:53



> Lad os se om ikke der kommer noget i Scorpio størrelse ?

Jow den som Ford har annonceret ser egentlig flot ud, jeg kan ikke lige
huske navnet på den.

> En völle er ikke helt mig ...

Næh det kan man jo ikke fortænke dig i.
(sådan nogle firkantede mursten) )

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Broegger (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 06-02-04 20:12

jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
news:28h720h27eknqrcmu471og5fr0vk97cqum@dtext.news.tele.dk:


>
> Lad os se om ikke der kommer noget i Scorpio størrelse ?
>
Hvad med den nye Mustang... Den ser SEEEEJ ud på billederne i det seneste
Motor!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

jan@stevns.net (06-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-04 20:55

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev :

>jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
>news:28h720h27eknqrcmu471og5fr0vk97cqum@dtext.news.tele.dk:

>> Lad os se om ikke der kommer noget i Scorpio størrelse ?

>Hvad med den nye Mustang... Den ser SEEEEJ ud på billederne i det seneste
>Motor!

Den er ren retro ! skal forståes : mams!

men, skal Scorpio'en afløses, skal det være noget af samme kaliber,
altså en diskret komfortabel æske
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Broegger (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 07-02-04 00:27

jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
news:n6s7205ih9i6hivc9ltv3ufndtg8kd202f@dtext.news.tele.dk:


> men, skal Scorpio'en afløses, skal det være noget af samme kaliber,
> altså en diskret komfortabel æske
Og det siger du om en Scorpio?? Det er vist ikke den seneste model
"Torskemund". At kalde den diskret er vist næsten en fornærmelse mod ordet



--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

jan@stevns.net (07-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-02-04 00:36

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev :

>jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
>news:n6s7205ih9i6hivc9ltv3ufndtg8kd202f@dtext.news.tele.dk:

>> men, skal Scorpio'en afløses, skal det være noget af samme kaliber,
>> altså en diskret komfortabel æske

>Og det siger du om en Scorpio?? Det er vist ikke den seneste model
>"Torskemund". At kalde den diskret er vist næsten en fornærmelse mod ordet
>

Tjaehhhh... Hvis du kigger på nogle af de mærkelige fisk, der kører
rundt i dag, er de sgisme ligeså aparte at se på som Scorpio III' var
da den afløste den flotte version (som jeg ved et rent pr absolut
enestående tilfælde, er i besiddelse af)

mange af dem ligner da osse noget der lige har slugt en halv ko, og
ikke kunnet rumme hornene ...

Selv BMW har jo lavet en klassebommert, med deres "påklistrede"
bagagerum
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Broegger (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 07-02-04 00:41

jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
news:ft88201ubcr9j0sohktuk03pfp6tcgg7ts@dtext.news.tele.dk:


> Tjaehhhh... Hvis du kigger på nogle af de mærkelige fisk, der kører
> rundt i dag, er de sgisme ligeså aparte at se på som Scorpio III' var
> da den afløste den flotte version (som jeg ved et rent pr absolut
> enestående tilfælde, er i besiddelse af)
Enig. Man skal skisme vende sig til det. Den gl. Scorpio som du har
syntes jeg også er en nydelig omend (undskyld mig) lidt gammelmands
agtig slæde. Men et godt alternativ til Omegaen der er for endnu ældre
mænd

>
> Selv BMW har jo lavet en klassebommert, med deres "påklistrede"
> bagagerum
Den var ikke så heldig...

Men jeg syntes nu en del af de nyere biler er ganske pæne. Den nye
Mondeo, Volvo S40/V50, Vectra osv. Men den flotteste af de nyere biler i
alm klasse syntes jeg nu er C5'eren. Der har Citroen ramt ganske godt!


--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

jan@stevns.net (07-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-02-04 00:56

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev :

>Enig. Man skal skisme vende sig til det. Den gl. Scorpio som du har
>syntes jeg også er en nydelig omend (undskyld mig) lidt gammelmands
>agtig slæde.

Jeg købte den fordi det var den jeg selv følte lå mest op til at være
en (for mig) værdig afløser til min salig Granada.

lidt gammelmands agtig ? Tjaehhh, jeg er ikke just 20 mere ;)

>Men et godt alternativ til Omegaen der er for endnu ældre
>mænd

Så for katten - nu får du nok Mogens på nakken ;)

>> Selv BMW har jo lavet en klassebommert, med deres "påklistrede"
>> bagagerum

>Den var ikke så heldig...

Nej - jeg skulle lige kigge 2 gange, om jeg havde set forkert -
desværre nej, mine øjne snød mig ikke.

>Men jeg syntes nu en del af de nyere biler er ganske pæne. Den nye
>Mondeo, Volvo S40/V50, Vectra osv. Men den flotteste af de nyere biler i
>alm klasse syntes jeg nu er C5'eren. Der har Citroen ramt ganske godt!

Joehhh - Mondeo/passat er svært nydelige - Mondeo'en kan jeg bedst
forliges med qua New Edge designen.

C5 er da osse ....... men den kører sgu' som en svamp


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Broegger (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 07-02-04 01:09

jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
news:55a82097kb4uup1avh3esqm4okpddtr1rs@dtext.news.tele.dk:


> C5 er da osse ....... men den kører sgu' som en svamp
Her er jeg så ikke enig. C5'eren på en motorvej er nærmest som at svæve til
København. Det er en lækker oplevelse. At den så teknisk ikke er noget at
skrive hjem om er en anden sag!!! Jeg fik leasing firmaet til at tage min
tilbage da den havde været på værksted 17 gange på et år! Men som jeg
skrev, komfort det har den til overmål så længe det ikke blæser forståes!!


--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Morten Højgaard Roth (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Højgaard Roth


Dato : 07-02-04 01:15


"Broegger" wrote in message news:Xns9488BA4617CAtbr@62.243.74.162...

> C5'eren på en motorvej er nærmest som at svæve til
> København.

C5'eren er som skabt til langture. Børnesygdomme har den, men det er en
lækker flyder.

Vh

Morten



jan@stevns.net (07-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-02-04 01:27

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev :

>jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
>news:55a82097kb4uup1avh3esqm4okpddtr1rs@dtext.news.tele.dk:

>> C5 er da osse ....... men den kører sgu' som en svamp

>Her er jeg så ikke enig. C5'eren på en motorvej er nærmest som at svæve til
>København.

Nuvel - jeg oplever den mere som om man sidder på en svamp, og absolut
ikke har ret megen føling med vejens beskaffenhed.

Jeg havde lånt en på en tur Stevns/Vojens, og retur - og afleverede
den da med pænt tak for lån - komfort er ikke altid = at svæve ;)

Så var den gamle CX'er temmeligt meget bedre

>Men som jeg skrev, komfort det har den til overmål så længe det ikke blæser forståes!!

Den er ikke spor sjov af krydse storebælt i, når vindstyrkemåleren
står på 10 pelikaner, så har man sgu' brug for mere end de 2 vejbaner
der er på broen.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Broegger (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 07-02-04 10:40

jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
news:jub820d333b761puoqp7b5552ckh9jqmeu@dtext.news.tele.dk:


> Den er ikke spor sjov af krydse storebælt i, når vindstyrkemåleren
> står på 10 pelikaner, så har man sgu' brug for mere end de 2 vejbaner
> der er på broen.
ja, jeg ville også have haft problemer hvis blink ved vognbaneskift var
blevet indført dengang. I en C5 kan man ikke gøre sig håb om at holde
sig til 2 vognbaner hvis man også skal betjene blinklyset
>
>



--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Ukendt (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-02-04 10:46



> ja, jeg ville også have haft problemer hvis blink ved vognbaneskift var
> blevet indført dengang. I en C5 kan man ikke gøre sig håb om at holde
> sig til 2 vognbaner hvis man også skal betjene blinklyset

her den ikke en kontakt til katastrofeblink?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



jan@stevns.net (07-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-02-04 10:53

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>her den ikke en kontakt til katastrofeblink?

Den er vist fast aktiveret ..... <grin>
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Broegger (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 07-02-04 11:25

jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
news:ebd920tju14ahkmugpc8r76i21cen59ilq@dtext.news.tele.dk:


>
> Den er vist fast aktiveret ..... <grin>

Det er den der trigger alle de andre fejl

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

jan@stevns.net (07-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-02-04 11:30

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev :

>jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
>news:ebd920tju14ahkmugpc8r76i21cen59ilq@dtext.news.tele.dk:

>> Den er vist fast aktiveret ..... <grin>

>Det er den der trigger alle de andre fejl

Hehe - man skulle ligefrem tro Microsoft havde "skrevet" bilen ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Broegger (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 07-02-04 11:33

jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte
news:4gf9209cesmrn1d53d34mcu447ksadibrh@dtext.news.tele.dk:

>
> Hehe - man skulle ligefrem tro Microsoft havde "skrevet" bilen ;)

Problemet er at man ikke bare kan trykke Ctrl-Alt-Del... det er kun
værkstedet der kan det!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Ukendt (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-02-04 12:27



> > Hehe - man skulle ligefrem tro Microsoft havde "skrevet" bilen ;)
>
> Problemet er at man ikke bare kan trykke Ctrl-Alt-Del... det er kun
> værkstedet der kan det!

Så Linux har også være med til at udvikle C5

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



jan@stevns.net (07-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-02-04 12:30

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Så Linux har også være med til at udvikle C5

Havde den været baseret på linux, holdt de stadig alle i frankrig og
kunen ikke forlade fabrikken ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Roberto Saldo (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 09-02-04 08:58

jan@stevns.net wrote:
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
>
>>Så Linux har også være med til at udvikle C5
>
>
> Havde den været baseret på linux, holdt de stadig alle i frankrig og
> kunen ikke forlade fabrikken ;)

Den må du lige forklare lidt grundigere ...

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


jan@stevns.net (09-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 09-02-04 17:13

Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :

>> Havde den været baseret på linux, holdt de stadig alle i frankrig og
>> kunen ikke forlade fabrikken ;)

>Den må du lige forklare lidt grundigere ...

Kun de færreste ville kunne finde ud af at dreje nøglen rundt til
start ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Ukendt (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-04 18:22



> >> Havde den været baseret på linux, holdt de stadig alle i frankrig og
> >> kunen ikke forlade fabrikken ;)
>
> >Den må du lige forklare lidt grundigere ...
>
> Kun de færreste ville kunne finde ud af at dreje nøglen rundt til
> start ;)

og så skal man selv skrive softwaren til motorstyringen og vente på en knægt
i USA skriver en driver til airbag og ABS computerne

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Roberto Saldo (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 10-02-04 08:18

Tom wrote:
>>>>Havde den været baseret på linux, holdt de stadig alle i frankrig og
>>>>kunen ikke forlade fabrikken ;)
>>
>>>Den må du lige forklare lidt grundigere ...
>>
>>Kun de færreste ville kunne finde ud af at dreje nøglen rundt til
>>start ;)
>
>
> og så skal man selv skrive softwaren til motorstyringen og vente på en knægt
> i USA skriver en driver til airbag og ABS computerne

Forestil dig dette:

Din bil misser en gang imellem, du henvender dig til Ford, de siger:
det er helt klart benzinen og olien den er gal med. Hos Shell siger
de: det er motorstyringen der er fejlbehæftet.
Hvad gør du?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Roberto Saldo (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 10-02-04 08:15

jan@stevns.net wrote:
> Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :
>
>
>>>Havde den været baseret på linux, holdt de stadig alle i frankrig og
>>>kunen ikke forlade fabrikken ;)
>
>
>>Den må du lige forklare lidt grundigere ...
>
>
> Kun de færreste ville kunne finde ud af at dreje nøglen rundt til
> start ;)

Nåh, men det kan de da hurtigt lære.
'De' har tilsyneladende accepteret fejl og mangler dagligt i på PC men
det er jo også US-made.
Min tolerance er meget lille på det område måske derfor bruger Linux
og kører i Yoda :)
Jeg finder det ufatteligt inerverende at skulle korrigere de samme
fejl igen og igen.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Mogens... (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 07-02-04 07:21

On Sat, 07 Feb 2004 00:55:50 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Så for katten - nu får du nok Mogens på nakken ;)

Næh, det er okay


/Mogens

Fly Christensen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 06-02-04 20:35

On Fri, 06 Feb 2004 17:49:33 +0100, jan@stevns.net wrote:

[snip]
>
>Min næste (!) bil - bliver en ny bil - (...)

Hva, er du lige kommet hjem fra Asien?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

jan@stevns.net (06-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-04 20:56

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Hva, er du lige kommet hjem fra Asien?

Asien ?
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fly Christensen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 06-02-04 20:59

On Fri, 06 Feb 2004 20:55:36 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>
>>Hva, er du lige kommet hjem fra Asien?
>
>Asien ?

Ja. Du må da være inficeret med et eller andet, siden du bare
_overvejer_ en NY bil.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

jan@stevns.net (06-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-04 21:30

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>>Asien ?

>Ja. Du må da være inficeret med et eller andet, siden du bare
>_overvejer_ en NY bil.

Det er sgu' da klart - forhandleren nægter at levere den i
"firma-farven" - og jeg kan ikke fordrage standardfarverne

Så mit sidste udfald i dag var: Du betaler for en komplet lakering ??


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Verner Johnsen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 06-02-04 18:58

On Fri, 06 Feb 2004 17:19:07 +0100, jan@stevns.net wrote:


>
>Regnvejr + brosten er ikke en god kombination, når man har 510NM på
>hjulene ;(


Har du nu købt en Fiat 600, eller sådan noget


--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

jan@stevns.net (06-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-04 19:36

Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :

>Har du nu købt en Fiat 600, eller sådan noget

Næehhh - men kørt sidelæns tværs over det lokale torv ;)

Morale : Man skal være forsigtig når man nyser i Spirilen
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Verner Johnsen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 06-02-04 23:04

On Fri, 06 Feb 2004 19:35:31 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :
>
>>Har du nu købt en Fiat 600, eller sådan noget
>
>Næehhh - men kørt sidelæns tværs over det lokale torv ;)

Lyder spændende, men er ret svært at praktisere i en forhjulstrækker.

>
>Morale : Man skal være forsigtig når man nyser i Spirilen

Det tror jeg på, men mon ikke hun er i stand til at smide 3 - 4000 NM
ud på hjulene, når kæden er på den lille klinge (jeg kender ikke
udvekslingen i sådan en dame)

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

jan@stevns.net (06-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-04 23:26

Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :

>>Næehhh - men kørt sidelæns tværs over det lokale torv ;)

>Lyder spændende,........ <snip>

Jep - brormanden ord var : Øehhhhh Gesundheit!

>... men er ret svært at praktisere i en forhjulstrækker.

Jep - de er sgu' for kedelige ;)

>>Morale : Man skal være forsigtig når man nyser i Spirilen

>Det tror jeg på, men mon ikke hun er i stand til at smide 3 - 4000 NM
>ud på hjulene, når kæden er på den lille klinge (jeg kender ikke
>udvekslingen i sådan en dame)

Jeg kender den heller ikke, det er en std. TH400 kasse, så et gæt på
en udveksling 1:3 på laveste remskive er vel i nabolaget
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Ukendt (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-04 16:08



> Har surfet nettet tyndt ang. Ford Mondeo, og har fundet ud af følgende:
>
> - Varmetråde i forrude går let i stykker

let og let, de holder bestemt ikke evigt men ca. 2/3 af mine virker da endnu
efter 7 år.

> - Rust er ofte forekommende i bagklappen ved håndtag

Jep

> - Varmeblæser ofte defekt, da modstande er underdimensioneret. Der findes
> dog åbenbart et rep.kit.

Nej blæseren fejl ikke noget og modstandende heller ikke. Fejlen ligger i
det stik som forbinder modstandende. Det er dog ikke værd at tale om da alle
mondeo efterhånden HAR fået det skiftet og så er det problem løst for altid.

> - Forhjulsbøsninger ved svingarme holder ikke så længe.

60-100.000 Km. Er dog til at betale.

> - Dårlige lygter (især for)

Ja på mk1 modellerne fra 93-96. Der er sidenhen lavet en ny lygte så det
skulle være blevet bedre.


> - Olieforbruget skal man være opmærksom på...

Pjat, motoren fejler ikke noget sammenlignet med andre.


> Har kig på en Mondeo.
>
> 1.8i 5d CLX
> Km 175.000
> Årg. 1995
> Pris 35.000
>
> Mørkgrønmetal, abs, airbag, aircondition, klima, alu., automatgear
> c.lås, nysynet, service ok, servo, startspærre, træk.
>
> Hvordan er det med holdbarheden på Ford aut. gearkasser?

Den er ok.

> Er der andet jeg skal være opmærksom på ved denne bil?

Det lyder da som en ok pris, så hvis der ellers ikke er rust eller andet, så
kan det ikke gå helt galt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK





Brian Axelgaard (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 06-02-04 18:00

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4023ad88$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > - Varmetråde i forrude går let i stykker
>
> let og let, de holder bestemt ikke evigt men ca. 2/3 af mine virker da
endnu
> efter 7 år.

Det må være en mangel på mine forældres Mondeo, der er kun varmetråde i
bagruden

> > - Olieforbruget skal man være opmærksom på...
>
> Pjat, motoren fejler ikke noget sammenlignet med andre.

Det må være positiv opmærksomhed så - den bruger mindre end de andre :)


MicJen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : MicJen


Dato : 08-02-04 02:47

Ok, denne tråd er vidst kørt af sporet...

Takker for relevante svar...

Mvh
Michael



Mogens... (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 08-02-04 07:52

On Sun, 8 Feb 2004 02:47:17 +0100, "MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk>
wrote:

>Ok, denne tråd er vidst kørt af sporet...
>Takker for relevante svar...

Tom har tidligere givet anvisninger på, hvorledes man checker en
Mondeo inden køb. Søger du lidt via google.com -> grupper dukker
trådene op igen...


/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste