Volvo S og V50.
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 14:45

Ta´ den Henrik B. ......
http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=116404

Det samme kan i øvrigt læses i andre aviser.

Hva´ spåede jeg, så nu er det spændende om Saab´s "hybridpotte" bliver
lige så godt modtaget....

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 09:12

On Fri, 6 Feb 2004 14:45:02 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=116404
>Det samme kan i øvrigt læses i andre aviser.

Jow, jow - nice. Der er lidt billeder her (f.eks. dobbelt udstødning)
Grimt sort/hvidt-billede af interiøret, IMO

>Hva´ spåede jeg...

Typisk gammelmands bemærkning
(har nemlig lige været på kursus i "Vanetænkning" og "En virksomhed
under forandring"

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 07-02-04 11:51

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> (har nemlig lige været på kursus i "Vanetænkning" og "En virksomhed
> under forandring"

Uha ... er der nedskæringer og degraderinger på vej?

mvh
Peter

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 14:41

On Sat, 7 Feb 2004 11:51:01 +0100, "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Uha ... er der nedskæringer og degraderinger på vej?

Ingen ved hvad fremtiden byder...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 14:25

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Typisk gammelmands bemærkning

Er det ikke herligt...

> (har nemlig lige været på kursus i "Vanetænkning" og "En virksomhed
> under forandring"

Huuuhhhhh....... Et eller andet må jeg, omkring min vanetænkning, have
gjort rigtigt, da jeg har klaret mig rimeligt (synes jeg selv).
Man skal ikke forandre en virksomhed med djævlens vold og magt (men hvad
pokker skal kursusvirksomhederne ellers leve af), det er set før at det
gør mere skade end gavn.

På den anden side har jeg aldrig forstået, hvorfor disse så dygtige og
innovative kursusledere ikke *selv* har startet en virksomhed og drevet
*den* frem til stor succes, men blot er ganske alm. lønmodtagere.

Man får fornemmelsen af, de ikke er risikovillige, men alle andre *skal*
være det...

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 14:40

On Sat, 7 Feb 2004 14:25:17 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Er det ikke herligt...

Jow, jow - erfaring er da en go' ting...

>Huuuhhhhh....... Et eller andet må jeg, omkring min vanetænkning, have
>gjort rigtigt, da jeg har klaret mig rimeligt (synes jeg selv).

Enig

>Man skal ikke forandre en virksomhed med djævlens vold og magt

Næ, næ - men man skal følge med tiden

>På den anden side har jeg aldrig forstået, hvorfor disse så dygtige og
>innovative kursusledere ikke *selv* har startet en virksomhed og drevet
>*den* frem til stor succes, men blot er ganske alm. lønmodtagere.

Ham her var selvstændig

>Man får fornemmelsen af, de ikke er risikovillige, men alle andre *skal*
>være det...

Det kan man vel ikke helt sige - mange kursusfolk kører en risci
business, IMO (inovativ, fremsynet, osv.)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 14:51

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næ, næ - men man skal følge med tiden

Det er jo et vidt begreb...

> Ham her var selvstændig

Han kunne sikkert tjene mere, hvis han drev en virksomhed, hvor alle
hans gode ideer kunne føres ud i livet, såfremt de virker.

> Det kan man vel ikke helt sige - mange kursusfolk kører en risci
> business, IMO (inovativ, fremsynet, osv.)

Tjaeee ..... bortset fra det fine tøj, den rigtige adresse, et rimeligt
overforbrug samt evt. BMW/Audi´en, har de vist ikke ret meget på
højkant.

Hvad har de af varelager, produktionsapparat eller for dens sags skyld
bygninger..?

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 14:56

De er nok ikke liiige dig...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 15:05

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De er nok ikke liiige dig...

Nope .... det eneste bureau jeg har haft respekt for, er Lisberg
Marketing, Nr. Bjert.

Deres konsulenter var uddannede indenfor deres felter eks. psykolog osv.

De kendte store har mestendels kun "knægte" som konsulenter.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-04 00:45

Bjørn Jørvad wrote:
:: Ta´ den Henrik B. ......
::
http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=116404

Jeg er ikke ét sekund i tvivl om at det er en fin "potte". Ved at Velo
bygger nogle vældigt fornemme automobiler - se bare S80 T6. Hvor sure
rønnebærene end måtte være, må jeg jo også tilstå at den ligger lige 20%
over Saab 9-5 i luksus og komfort. )

:: Hva´ spåede jeg, så nu er det spændende om Saab´s "hybridpotte"
:: bliver lige så godt modtaget....

Man har jo lov at håbe, så der holdes liv i den lille spændende fabrik i
Trollhättan.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 01:26

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man har jo lov at håbe, så der holdes liv i den lille spændende fabrik
> Trollhättan.

Det tror jeg egentlig ikke, du skal være bange for, der ikke gør.

Saab har et image som ingen af de andre potter har i koncernen.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-04 01:51

Bjørn Jørvad wrote:
[...]

Ja, og da heldigvis et opadgående. Kender flere der ikke tidligere har været
til Saab, men som er rimelig tændte på den nye 9-3. Har lige set en test af
den i det nye Bilmagasinet - med Hirsch chip. Booster standard 150 Hk
udgaven til 193 Hk. Og knap 300 NM. Og det med fabriksgaranti og det er
udelukkenden en chipning. Snak om at bilen er konstrueret konservativt fra
fabrikken, rent ydelsesmæssigt.

M.v.h.