Geomatri oplysninger
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-02-04 13:30

Er der nogen der ved, hvor jeg finder geometriske oplysninger om en spindel
fra en Ford Taunus 1,6 eller 2,0 fra 1970'erne?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-02-04 20:14

Morten Fruergaard wrote:
> Er der nogen der ved, hvor jeg finder geometriske oplysninger om en
> spindel fra en Ford Taunus 1,6 eller 2,0 fra 1970'erne?

Jeg tror jeg har en orig. Ford værksteds bog (en ordentlig moppedreng) om
netop Taunus, svjh er det modellen fra 70-76 der er dækket.
Det er dog en del år siden jeg sidst har set den, så den er nok godt
begravet på loftet, jeg prøver lige at tjekke i morgen om jeg stadig har
den.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 21:53

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> Det er dog en del år siden jeg sidst har set den, så den er nok godt
> begravet på loftet, jeg prøver lige at tjekke i morgen om jeg stadig

Det ville bare være super, hvis du kan finde tid til det og det så er
den....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-02-04 22:26

Morten Fruergaard wrote:

> Det ville bare være super, hvis du kan finde tid til det

Det er jo godt nok hviledag i morgen, men mon ikke det går

> og det så er
> den....

Det er jeg ret sikker på det er, spørgsmålet er så bare om jeg stadig har
den ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-04 11:48

Per Beer Hansen wrote:

> Det er jo godt nok hviledag i morgen, men mon ikke det går

> Det er jeg ret sikker på det er, spørgsmålet er så bare om jeg stadig
> har den ?

Og det har jeg så desværre ikke
Jeg har muligvis lånt den ud, for en del år siden, og så aldrig fået den
retur.

Hvad er det nøjagtigt du vil vide om spindelen ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-02-04 15:03

Per Beer Hansen wrote:
> Hvad er det nøjagtigt du vil vide om spindelen ?

Det ved jeg ikke...

Det er min far der skal vide nogle ting, for at han kan bestemme om vi skal
bruge en spindel fra en Taunus eller selv lave nogen til vores racerbiler...

En løsning ville være at købe en hos en hugger, men det er jo træls at bruge
penge på en, hvis vi ikke skal bruge den..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : alexbo

Dato : 08-02-04 13:01

"Morten Fruergaard" skrev i

> Er der nogen der ved, hvor jeg finder geometriske oplysninger om en
spindel
> fra en Ford Taunus 1,6 eller 2,0 fra 1970'erne?

Sådanne oplysninger har jeg aldrig set, jeg tror ikke de findes
tilgængelige.
Hvis du skal bruge tykkelsen på spindelen ved lejeskålene, kan du bruge de
indvendige lejemål, hvis det derimod er vinklen mellem spindel og
styrbolt/bærekugler,
så findes de næppe nogen andre steder end hos fabrikken.

mvh
Alex Christensen