Dæk valg til en 17x7" fælg?
Fra : Jonas R.

Dato : 06-02-04 10:07

Nogen som har et bud på et godt dæk til en 17x7" fælge ET38 5x112 . De skal
side på en audi s2 coupe fra 1992....

Krav:
De skal være godkendt til 240 km/t....
Og ikke sindsygt dyre, gør ikke noget det ikke er et kendt mærke hvis de er
ok!

/Jonas

Divx-Afspiller http://www.skumlern.dk
Min Bil: http://www.skumlern.dk

Fra : John Sahl

Dato : 06-02-04 10:13

Jonas R. wrote:
> De skal være godkendt til 240 km/t....
> Og ikke sindsygt dyre, gør ikke noget det ikke er et kendt mærke hvis
> de er ok!

205/40-17" men det er vel ret relevant hvad dæk bilen kører
på standard. Der ud over er det let at finde gode priser på
www.daekonline.com/start.html

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 06-02-04 10:18

Den kører på 205/50/r16 eller også er det 205/55/r16 kan ikke lige huske
det.

Jeg tjekker lige dækonline engang så!

/Jonas

Fra : Thomas Krath

Dato : 06-02-04 18:09

> [...]
>
> Krav:
> De skal være godkendt til 240 km/t....
> Og ikke sindsygt dyre, gør ikke noget det ikke er et kendt mærke hvis

Jeg har kun gode erfaringer med Continental, men dårlige erfaringer med
Falken, Goodyear (dog ikke F1'ere) og Yokohama. Skal du ha' et ok dæk til
lav pris skal du købe Avon - de kører også LeMans ;)

De tre omtalte "dårlige" dæk bremser og står ikke nær så godt fast i
regnvejr som Continental!! OG dine dæk skal være godkendt til OVER 240
km/t, idet din bil sagtens kan køre denne hastighed. Tror heller ikke man
købe dæk i denne str. som ikke er godkendt til >270 kmt - du skal lige være
OBS på omkredsen, som skal være identisk med de orig.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Jonas R.

Dato : 07-02-04 09:01

SNIP

Jamen så er de dæk bare luder dyre :/

Nu ved jeg slet ikke om jeg skal vælge 16" eller 17"....

Fra : John Sahl

Dato : 07-02-04 10:32

Jonas R. wrote:
> Jamen så er de dæk bare luder dyre :/

What? Du kan jo få dem for et godt stykke under 1000,-
pr. styk så vidt jeg husker, det kan du da umuligt klynke
over, da du da må have taget sådanne ting med i regne-
stykket over om du havde råd til at køre i en S2?

> Nu ved jeg slet ikke om jeg skal vælge 16" eller 17"....

17" selvfølgelig... Fandt du ud af hvilken størrelse der sad
på din bil originalt?

Eventuelt kan du jo se om der er nogen der har billige dæk
til salg på vagcars.dk