Politiet griber ind
Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 06-02-04 09:13

God morgen,

Jeg har lige læst nyhederne på Tv2.dk og det viser sig at Politiet også
så "Danmarks værste billist".

Læs: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=430076

Jeg bor heldigvis i Flensburg, så jeg møder nok ikke deltagerne i
programmet.. Øh vent lidt - det kan jo være at de skal her ned for at
hente øl eller andet (kan det stadig betale sig?).

--
Mvh,
Steffan

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-02-04 09:22

Steffan S. Fallesen wrote:
> God morgen,
>
> Jeg har lige læst nyhederne på Tv2.dk og det viser sig at Politiet også
> så "Danmarks værste billist".
>
> Læs: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=430076

Man kunne evt også indlede en eftersøgning efter de/dem der har
udstedt kørepappet til aktørerne!!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Anders Møller

Dato : 06-02-04 09:31

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Man kunne evt også indlede en eftersøgning efter de/dem der har
> udstedt kørepappet til aktørerne!!

Enig. Der var flere af deltagerne, som så ud til at slet ikke have taget et
kørekort. En ting er ham der er ligeglad og bare kører som det passer ham,
men der var personer der slet ikke havde teknikken med da de førte bilen -
jeg var chokeret da jeg så det program. Men ok ikke mere end at man
pludselig godt kan se hvor de idioter man møder til hverdag kommer fra ;)

--
Anders Møller
Uno Racing

Fra : Michael Schrøder

Dato : 06-02-04 09:55

"Anders Møller" <anders-fjern-@damkjaer-moller.dk> wrote in message
> [...]
> jeg var chokeret da jeg så det program. Men ok ikke mere end at man
> pludselig godt kan se hvor de idioter man møder til hverdag kommer fra ;)

- MEN hvis de 9 bare er de værste (eller dem der forventes at være bedst på
TV - oh skræk) så er der mange flere der er lige så oplagte at indkalde til
en ny køreprøve...

mvh Michael

Fra : Michael Schrøder

Dato : 06-02-04 09:59

> [...]
> jeg var chokeret da jeg så det program. Men ok ikke mere end at man
> pludselig godt kan se hvor de idioter man møder til hverdag kommer fra ;)

Det med navnene må da være temmelig nemt, stod der ikke både navn og by på
deltagerene i det første program ???

Fra : Torben Madsen

Dato : 06-02-04 12:51

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> Det med navnene må da være temmelig nemt, stod der ikke både navn og by på
> deltagerene i det første program ???

Ja, og ingen tvivl om at det nok egentlig ville være på sin plads at kigge
lidt nærmere på dem - det så jo helt vanvittigt ud. Men jeg kan nu ikke lade
være med at tænke på sidste gang TV2 fulgte nogle bilister, som så stort på
love og regler. Dengang var det chauffører for ministre - og politiet ville
dengang ikke gøre noget ved det, som de så. De mente ikke at optagelserne
kunne bruges som noget bevis dengang - nu kan de pludselig?? Der er åbenbart
forskellige regler for folk her i landet......

Torben

Fra : Hit

Dato : 06-02-04 13:07

> [...]
>kunne bruges som noget bevis dengang - nu kan de pludselig?? Der er åbenbart
>forskellige regler for folk her i landet......

Forargelsen breder sig ! ! !

Niels

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-02-04 15:08

On Fri, 06 Feb 2004 13:06:30 +0100, Hit <hits@hit.com> wrote:

>Forargelsen breder sig ! ! !

Næ, for der er nyligt faldet dom for, at et speedometer ikke kan bruges
som bevis ved en fartovertrædelse. Der skal en egentlig måling til.
I dette tilfælde, er der tale om, at man kan se, at folk kører over for
rødt. Det skal jo ikke måles.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 22:14

On Fri, 06 Feb 2004 15:08:14 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>som bevis ved en fartovertrædelse. Der skal en egentlig måling til.
>I dette tilfælde, er der tale om, at man kan se, at folk kører over for

IMO er der himmelvid forskel på de to eksempler
(en ministerchauufør med 140 km/t i 740i og DK's værste bilister)

I sidstnævnte tilfælde var livet på spil flere steder - dét var ikke
tilfældet med den "hurtige" ministerbil...
140 ->gosh mand

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 16:29

> [...]

åbenbart
> forskellige regler for folk her i landet......

Synes det er i orden at indkalde dem til en orienterende køreprøve ud fra
den kørsel de viste i programmet. Om deltagerne kører sådan til dagligt
eller ej, er ligemeget.....jeg kan på ingen måde se det smarte i at smutte
over for rødt lys.
Tror mange folk inkl. TV ville få en rigtig dårlig smag i munden hvis
bilisternes kørsel endte med en ulykke. Der behøver ikke komme lig på bordet
først.
Ikke at jeg går ind for at man generelt skal til reglmæssige køreprøver men
når folk frivilligt træder frem og fjoller sådan rundt som de gjorde så er
det på sin plads at få afprøvet om de er egnet til at føre bil.

Egentlig var programmet meget underholdende men ved nærmere eftertanke så er
det nok ikke særlig smart at lade sådanne folk køre i trafikken.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 16:35

KLIP

> Egentlig var programmet meget underholdende men ved nærmere eftertanke
så er
> det nok ikke særlig smart at lade sådanne folk køre i trafikken.

Det er en underlig form for underholdning, de forskellige danske
TV-stationer præsenterer seerne for i vore dage.

Bigbrother (hvor man svælger i andres nedbrud mv.)
Den falske millionær (hvor man skal svælge i de "håbefulde" pigers
skuffelser)
Striben (hvor man skal forarges over de unge menneskers respekt for
ordensmagten (eller mangel på samme)

Nu skal vi så se en folk inkompetente bilister udfolde sig i rigtig
levende trafik.......

Hvad bliver det næste forsøg på at "underholde" TV-seeren...??

Man gør kort og godt grin med "borgerskabet" og specielt i visse
tilfælde vor ordensmagt.

Kan det efterhånden blive mere underlødigt..?

Hr. Bjørn

Fra : KS

Dato : 06-02-04 16:47

HØRT !

KS

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-04 16:54

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Synes det er i orden at indkalde dem til en orienterende køreprøve ud fra
>den kørsel de viste i programmet.

Klart - præcis som de ude i trafikken kan blive spottet at en
patruljevogn, der finder deres køres af en sådan karat, at deres evne
(eller rettere mangel på samme) nok bør efterprøves.

Jeg kan ikke se nogen speciel forskel på om de bliver spottet ude i
trafikken, eller deres "optræden" på tv.

>Om deltagerne kører sådan til dagligt eller ej, er ligemeget.....

enig.

>Ikke at jeg går ind for at man generelt skal til reglmæssige køreprøver men
>når folk frivilligt træder frem og fjoller sådan rundt som de gjorde så er
>det på sin plads at få afprøvet om de er egnet til at føre bil.

Jeg har førhen nu heller ikke ment det skulle være nødigt, men
programmet har nok givet mig et lille hint om ikke den adfærd vi alle
vist tillægger os trafikalt, kan give anledning til et eller andet ?

>Egentlig var programmet meget underholdende men ved nærmere eftertanke så er
>det nok ikke særlig smart at lade sådanne folk køre i trafikken.

Jeg har fået mig et par snabelsko ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 16:54

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har fået mig et par snabelsko ;)

Slige er da ikke at foragte..:)

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-04 16:59

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev :

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

>KLIP

>Slige er da ikke at foragte..:)

Du kan lidet ane det kræver en 5 kg mukkert at rette tæerne ud igen !

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 17:00

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kan lidet ane det kræver en 5 kg mukkert at rette tæerne ud igen !

Nu er det ikke meningen, du skal knalde tæerne ud i snablen..!

Hvis du gør det, kan jeg levende forestille mig smerten ved anvendelse
af en 5 kilograms tåudretter...;)

Hr. Bjørn

Fra : Per Thomsen

Dato : 13-02-04 13:09

> Du kan lidet ane det kræver en 5 kg mukkert at rette tæerne ud igen !

Så krummer du tær' den forkerte vej :)

Per

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-02-04 10:37

Hvor?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 06-02-04 10:59

Fly Christensen wrote:

> Hvor?
>
> Fly

Hvad mener du?

--
Mvh,
Steffan

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-02-04 11:04

On Fri, 06 Feb 2004 10:58:41 +0100, "Steffan S. Fallesen"
<nospam@servage.com> wrote:

>Hvad mener du?

Bad quoting, sorry.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 06-02-04 11:09

Fly Christensen wrote:

> Hvor?

Ballastkai (ud til havnen) - hvorfor ?

--
Mvh,
Steffan

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-02-04 11:10

Jeg holder til på Holm.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 06-02-04 11:27

Fly Christensen wrote:

> Jeg holder til på Holm.

Hmm, det er jo dejligt centralt
Så ses vi nok engang...

--
Mvh,
Steffan

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 13:23

"Steffan S. Fallesen" <nospam@servage.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har lige læst nyhederne på Tv2.dk og det viser sig at Politiet
også
> så "Danmarks værste billist".

Oven på blotlægning af disses bilisters utrolige mangel på
kørefærdigheder, var/er politiet tvunget til at reagere.

Hvis de ikke havde gjort/gør det, får de en stabel opportunistiske
politikere på nakken (for slet ikke at tale om harmfulde borgere, der
eks. er nappet for at køre 57 km/t i bymæssig bebyggelse på en 3 eller 4
sporet vej).

Logik for præriehøns....

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 22:12

On Fri, 6 Feb 2004 13:22:30 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>eks. er nappet for at køre 57 km/t i bymæssig bebyggelse på
>en 4 sporet vej.

Kender een...

/Mogens

Fra : Tomahawk

Dato : 07-02-04 07:17

Hej NG !

Ja, det er bare at indkalde de inkompetente billister til en ny køreprøve.
Det er trods alt vi andres sikkerhed på det danske vejnet det gælder. Men
jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange flere af den "slags" der
er på de danske veje. Jeg har ikke glemt da jeg fik mit kørekort way back,
min kørelære sidste ord til mig var "Kør som alle andre er idioter i
trafikken"
Dansk tv idag er hvad jeg vil kalde røv og nøgler. De prøver alt for at
kapre nye seer. Det er GSG "går den, så går den". Det er rigtig lavmålt tv.
Jeg ser det aldrig, så hellere en tur hen til pc'en.

MVH
Tomahawk