PIS! Jeg har låst mig ude af bilen (Saab 9~
Fra : Tommy Eriksen

Dato : 06-02-04 01:41

Hey,

Ja, så skete det ... Jeg fik låst mig ude af bilen... Og jeg har ingen
ekstranøgle - den skulle jeg ha' lavet i næste uge, var planen.

Spørgsmålet er så, hvad fanden gør man?
Jeg har stået uden for i en times tid sammen med en kammerat i et
ynkeligt forsøg på at få lirket døren op med en pind med en krog i
enden ... Uden held.

Falck er selvfølgelig en oplagt mulighed, men hvad tager de for en
udrykning til en dør-oplåsning, når man ikke har abbonement?
Nogen andre forslag, evt?
Der sidder vel ikke tilfældigvis en der har styr på at åbne en Saab
9000 med en pind, som er i nærheden af Hillerød, og som er frisk på at
demonstrere sin kunnen? ;)
-Eller nogen der ved hvad den lille rude i bagdøren koster, og hvor
man kan finde den hurtigt fredag eftermiddag? (Har sådan en
fornemmelse af, at det ender med at det billigste er at baldre den
møgrude og så erstatte den).

Anyways, forslag modtages med glæde.

På forhånd tak,
/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://www.fotoarkiv.com/gallery/saab/

Fra : H@nsen

Dato : 06-02-04 03:27

Tommy Eriksen wrote:
1985 Saab 9000 Turbo16
http://www.fotoarkiv.com/gallery/saab/
Diverse ting til salg:

Hehe... en låst Saab måske

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-04 08:01

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> skrev :

>Tommy Eriksen wrote:
>1985 Saab 9000 Turbo16
>http://www.fotoarkiv.com/gallery/saab/
>Diverse ting til salg:

>Hehe... en låst Saab måske

For helvede Hansen !!!! Nu skal jeg til at finde flasken med
skærmrens (igen)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Fam. Olsen

Dato : 06-02-04 23:25

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
>
> Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Værsgo. Den er godt nok til indersiden af skærmen.

http://mirrored.flabber.nl/boob.cursor/ciagnijcycka.swf

MVH Niels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-02-04 23:32

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>Værsgo. Den er godt nok til indersiden af skærmen.

>http://mirrored.flabber.nl/boob.cursor/ciagnijcycka.swf

Hehe !

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 09:14

"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
> Hey,
>
> Ja, så skete det ... Jeg fik låst mig ude af bilen... Og jeg har ingen
> ekstranøgle - den skulle jeg ha' lavet i næste uge, var planen.

Hehe :)

> Falck er selvfølgelig en oplagt mulighed, men hvad tager de for en
> udrykning til en dør-oplåsning, når man ikke har abbonement?
> Nogen andre forslag, evt?

Det er da ikke noget problem - et Falck Basis abbonement koster ~500 spir
årligt.

Ring og snak med dem, du kan tegne ringe og sige at du gerne tegne
abbonement - og have assistance asap.

En bekendt, der havde haft sin bil i en uge, hældte den i en grøft, med det
resultat at den aldrig blev til bil igen - han havde ingen problemer med
Falck, han ringede til dem - tegnede abbonement, og blev hentet rimelig
hurtigt og fragtet hjem igen.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-02-04 12:32

Bjørn wrote:

> Det er da ikke noget problem - et Falck Basis abbonement koster ~500
> spir årligt.
>
> Ring og snak med dem, du kan tegne ringe og sige at du gerne tegne
> abbonement - og have assistance asap.

Hehe dengang Casper og jeg var på vej over til jer gik hans bil jo i
stykker.. Og der var der absolut ingen måde hvorpå man kunne tegne
abonnement lige når man skulle bruge det

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Tommy

Dato : 06-02-04 09:31

>Anyways, forslag modtages med glæde.

Hmm.. ved ikke om det dur på sådan en Saab (lækker dyt ellers), men en
jeg kender låste sig ude af sin golf på færgen engang. Så er man jo
lidt på den. Men en gut på bil-dækket fandt lige en økse. Viklede et
klæde om bladet og satte det ind øverst i dørrammen. Så var han istand
til at "brække" døren så langt ud at et stykke ståltråd kunne løfte
låsen. Alt sammen på 30 sekunder ca! :)

Held og lykke!
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Michael Werge

Dato : 06-02-04 10:50

Se anvisning i dbm.

VH Michael

Fra : Lars Christensen

Dato : 06-02-04 10:54

Men en gut på bil-dækket fandt lige en økse. Viklede et

Falck gør faktisk det samme, bare med en "ballon" der sættes i klemmen i
dørrammen og pustes op, indtil man kan komme ind med noget værktøj

Fra : Tommy

Dato : 06-02-04 10:56

On Fri, 6 Feb 2004 10:50:08 +0100, "Michael Werge"
<michaelwergeFJERNES@mail.dk> wrote:

>Se anvisning i dbm.

Undskyld mig... hva'? :)

Fra : Michael Werge

Dato : 06-02-04 11:04

Se anvisning i dk.binaer.motor.

Siderne er netop fra Falcks manual.

Fra : Tommy

Dato : 06-02-04 12:08

On Fri, 6 Feb 2004 11:04:29 +0100, "Michael Werge"
<michaelwergeFJERNES@mail.dk> wrote:

>Se anvisning i dk.binaer.motor.
>
>Siderne er netop fra Falcks manual.

Ahh. :)

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 13:54

DE der billeder ligger de på nettet eller hvor kommer de fra

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 06-02-04 11:22

On Fri, 6 Feb 2004 10:50:08 +0100, "Michael Werge"
<michaelwergeFJERNES@mail.dk> wrote:

>Se anvisning i dbm.

Argh, sådan går det når man er hurtig på aftrækkeren (mig, altså)
I frustration skyndte jeg mig at ringe til en låsesmed så snart jeg
stod op (jaja, sov længe, lang dag i går), så jeg nåede ikke rigtig at
se dit indlæg.

Men mange tak - så har jeg det i hvert fald til den næste gang, jeg
med garanti nok skal nå at få lavet før eller siden. ;)

/Tommy
Ikke længere låst Saab til salg ;)

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 06-02-04 11:14

On Fri, 06 Feb 2004 01:41:15 +0100, Tommy Eriksen <tommy@modulweb.dk>
wrote:

>Hey,
>
>Ja, så skete det ... Jeg fik låst mig ude af bilen... Og jeg har ingen
>ekstranøgle - den skulle jeg ha' lavet i næste uge, var planen.
[sniiiiip]

Nå, så fik jeg fat i den lokale låsesmed ... 3 minutter og 550kroner
senere er mine nøgler nu igen mine. Hehe, lortebil.

Så kan jeg lære det ...

/Tommy

Fra : Jensn

Dato : 06-02-04 11:23

> [...]
>
> Nå, så fik jeg fat i den lokale låsesmed ... 3 minutter og 550kroner
> senere er mine nøgler nu igen mine. Hehe, lortebil.

Ellers fint med en timeløn på 11.000,- (forudsat det er effekttiv
arbejdstid hele timen)

jensn

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 06-02-04 11:27

On Fri, 6 Feb 2004 11:22:39 +0100, "Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com>
wrote:

>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse

>Ellers fint med en timeløn på 11.000,- (forudsat det er effekttiv
>arbejdstid hele timen)

Ja, det tænkte jeg også :)
Men okay, han skal jo også fra sted til sted og sådan ... Det lød som
om hver "sag" er sat til en halv time i kalenderen, men så er
timelønnen da stadig acceptabel IMO ;)

/Tommy

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 18:22

On Fri, 06 Feb 2004 11:26:41 +0100, Tommy Eriksen <tommy@modulweb.dk>
wrote:

>Hehe, lortebil.

Det ka' da umuligt være bilens skyld !!!

>Men okay, han skal jo også fra sted til sted og sådan ... Det lød som
>om hver "sag" er sat til en halv time i kalenderen, men så er
>timelønnen da stadig acceptabel IMO ;)

Kørsel.....

/Mogens

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 08-02-04 23:50

On Fri, 06 Feb 2004 18:22:13 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Det ka' da umuligt være bilens skyld !!!

Nej, men jeg kan lettere acceptere at bande over bilen end over mig
selv - derfor, "lortebil" :)

>Kørsel.....

Jeps. Og udstyr der skal holdes vedlige. Og telefon-folk, som skal
have noget at leve af, osv osv ... Jeg klagede sådan set ikke over
hans timeløn, den er vel egentlig fair nok.

/Tommy

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-02-04 11:49

> Nå, så fik jeg fat i den lokale låsesmed ... 3 minutter og 550kroner
> senere er mine nøgler nu igen mine. Hehe, lortebil.
>
> Så kan jeg lære det ...

Hvad spørger en låsesmed egentlig efter af dokumentation på at det
vitterligt er ens bil ? - jeg mener, hvis jeg finder en lækker slæde, ringer
til en låsesmed og så vupti ?....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 11:57

> Hvad spørger en låsesmed egentlig efter af dokumentation på at det
> vitterligt er ens bil ? - jeg mener, hvis jeg finder en lækker slæde,
ringer
> til en låsesmed og så vupti ?....

Hvis du havde en virkelig lækker slæde og smækkede nøglen inde - ville du så
slippe den med øjnene?

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 08-02-04 23:52

On Fri, 6 Feb 2004 11:49:13 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Hvad spørger en låsesmed egentlig efter af dokumentation på at det
>vitterligt er ens bil ? - jeg mener, hvis jeg finder en lækker slæde, ringer
>til en låsesmed og så vupti ?....

Ingen dokumentation for mit vedkommende Han skulle faktisk til at åbne
den Saab 900 der holder nede ad gaden inden jeg opdagede, han holdt
der (han havde set forkert på sedlen, troede der stod Saab 900).

/Tommy

Fra : Leonard

Dato : 09-02-04 00:59

> [...]

>den Saab 900 der holder nede ad gaden inden jeg opdagede, han holdt
>der (han havde set forkert på sedlen, troede der stod Saab 900).

Meget betryggende, hvad var det hans nummer er?
- bare næste gang jeg i det område mangler en bil ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : H@nsen

Dato : 09-02-04 05:09

Leonard wrote:

> Meget betryggende, hvad var det hans nummer er?
> - bare næste gang jeg i det område mangler en bil ...

Hvor tit er det nu lige at du finder en låst bil med nøglen i ?

Hvem gider i øvrigt at ofre 550kr. for at få en køretur i en Saab

Fra : Leonard

Dato : 09-02-04 12:05

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> wrote:

>Hvor tit er det nu lige at du finder en låst bil med nøglen i ?

Hvis låsesmeden bare gik igang med en forkert bil på gaden, så havde
han nok heller ikke kigget efter om nøglen sad i?
Og det er altså nemmere at komme til at pille radioen ud, stjæle
tasken med den bærbare eller kortslutte tændingen, når døren er låst
op.

>Hvem gider i øvrigt at ofre 550kr. for at få en køretur i en Saab

Tjah, han kan sikkert også åbne døren i en Skoda

Fra : Morten Hansen

Dato : 06-02-04 15:00

"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, så fik jeg fat i den lokale låsesmed ... 3 minutter og 550kroner
> senere er mine nøgler nu igen mine. Hehe, lortebil.

Hvad gjorde han så ?
Pude i toppen og snor omkring palen ?
Eller kraftig ståltråd under ruden ?

(Beklager - det var for tidligt på dagen at køre til
Hillerød kl. lidt i to !)

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 08-02-04 23:54

On Fri, 6 Feb 2004 15:00:01 +0100, "Morten Hansen"
<Morten.Hansen@it.dk> wrote:

>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad gjorde han så ?
>Pude i toppen og snor omkring palen ?
>Eller kraftig ståltråd under ruden ?

Et stykke fladjern med et hak i under ruden - det virkede ganske godt.
Jeg tror ikke, han havde prøvet at åbne sådan en før ... Han så lidt
rådvild ud da han kiggede på "værktøjet", og lød egentlig som om han
bare tog et tilfældigt stykke til at starte på.

/Tommy

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 09-02-04 10:31

"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> wrote in message

> [...]
> rådvild ud da han kiggede på "værktøjet", og lød egentlig som om han
> bare tog et tilfældigt stykke til at starte på.

Hehe - ja det er lidt af et lykkespil nogle gange !
Jeg har selv prøvet det én gang - 500 for en låsesmed pga. en glemt nøgle
De andre gange har jeg kunnet hjælpe mig selv - og de andre.
Godt de er blevet (lidt) bedre til at sikre bilerne - både mod indbrud og
at smække sig ude. Alle biler skulle have centrallås og dørene skulle
ikke kunne låses med palen udefra ! (lås, træk op i håndtaget og luk)
Bare min mening.......

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 09-02-04 13:18

On Mon, 9 Feb 2004 10:30:35 +0100, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Hehe - ja det er lidt af et lykkespil nogle gange !
>Jeg har selv prøvet det én gang - 500 for en låsesmed pga. en glemt nøgle
>De andre gange har jeg kunnet hjælpe mig selv - og de andre.

Vi stod også 2 mand i en times tid og prøvede alt muligt, men vi ku'
ikke finde andet end noget halv-tykt alu-tråd, som slet ikke kunne
holde sig bukket når man først fik fat i noget inde i døren, derfor
gav vi op til sidst.

> [...]
>at smække sig ude. Alle biler skulle have centrallås og dørene skulle
>ikke kunne låses med palen udefra ! (lås, træk op i håndtaget og luk)

Jeg er sådan set enig. Eneste problem for mig er, at den tidligere
ejer har ødelagt låsecylinderen i førerdøren en dag med frostvejr. Han
havde præsteret at dreje nøglen så hårdt, at det stykke jern der går
fra cylinderen og hen til selve låsemekanismen er knækket - derfor er
jeg nødt til at låse på "trække-op-i-håndtaget-og-luk"-metoden lige
nu.
Jeg skal lige ha' fundet en ny cylinder - eller se, om den fra højre
fordør evt kan passe over.

/Tommy

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 09-02-04 13:56

> [...]
> ikke finde andet end noget halv-tykt alu-tråd, som slet ikke kunne
> holde sig bukket når man først fik fat i noget inde i døren, derfor

Derfor indeholder min værktøjskasse også et stykke meget tykt
ståltråd

> Jeg er sådan set enig. Eneste problem for mig er, at den tidligere
> ejer har ødelagt låsecylinderen i førerdøren en dag med frostvejr.

Surt ! Men det vidste du formentligt da du handlede.....

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 09-02-04 14:10

On Mon, 9 Feb 2004 13:55:50 +0100, "Morten Hansen, IVAO"

>Derfor indeholder min værktøjskasse også et stykke meget tykt
>ståltråd

:)

>Surt ! Men det vidste du formentligt da du handlede.....

Ork ja, det var skam med i overvejelserne. Bilen har lidt forskellige
småfejl, derfor var den også billig. Småfejlene skal jeg så "bare" ha'
kigget på efterhånden :) ... Men det imponerer mig nu stadig, at
nøglen har ku' holde til at blive flået så hårdt rundt, at det her
stykke fladjern fra låsecylinderen over til låsemekanismen er blevet
flået over. Jeg ville have gættet på, at nøglen var det første der
døde.

/Tommy

Fra : Torben E

Dato : 09-02-04 17:48

> [...]
> stykke fladjern fra låsecylinderen over til låsemekanismen er blevet
> flået over. Jeg ville have gættet på, at nøglen var det første der

Joo, Saab nøgler er skam kram

Torben E

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 09-02-04 18:23

On Mon, 9 Feb 2004 17:47:44 +0100, "Torben E"
<topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
>Men det imponerer mig nu stadig, at
>
>Joo, Saab nøgler er skam kram

Ja, men låsene lader åbenbart noget tilbage at ønske ;)

/Tommy

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-04 01:57

Torben E wrote:
::: stykke fladjern fra låsecylinderen over til låsemekanismen er blevet
::: flået over. Jeg ville have gættet på, at nøglen var det første der
::: døde.
::
:: Joo, Saab nøgler er skam kram

Du mener selvfølgelig: " Joo, Saab nøgler er skam OGSÅ kram" )

M.v.h.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-02-04 01:48

Tommy Eriksen wrote:

> Nå, så fik jeg fat i den lokale låsesmed ... 3 minutter og 550kroner
> senere er mine nøgler nu igen mine. Hehe, lortebil.
>
> Så kan jeg lære det ...

Har du også brug for at lære at for den pris kan du tegne et
falckab. og få lov til at smække dig ude masser af gange det næste
års tid..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 08-02-04 23:55

On Sun, 08 Feb 2004 01:48:26 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Har du også brug for at lære at for den pris kan du tegne et
>falckab. og få lov til at smække dig ude masser af gange det næste
>års tid..

Hehe, det har jeg godt lært ... Men de må da ikke rykke ud inden for
de første 24 timer efter, at abbonementet er tegnet?
Jeg ved godt, at det er lykkes for nogen at overtale dem til det, men
.... Mine evner til at forhandle og overtale på daværende tidspunkt var
vist ret beskedne, derfor opgav jeg på forhånd.

/Tommy

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-02-04 15:38

> [...]
>
> Ja, så skete det ... Jeg fik låst mig ude af bilen... Og jeg har ingen
> ekstranøgle - den skulle jeg ha' lavet i næste uge, var planen.

Jeg fik også engang låst mig ude af bilen. Først ringede jeg til en
låsesmed, men han sagde, at han ikke kunne hjælpe mig. Så ringede jeg til
Falck og måtte punge ud med 12-1300,- som det ville koste, da jeg ikke havde
abonnement. Men Falck måtte give op, og det ville han så ikke tage penge
for. Det endte med, at jeg fik en kollega til at køre mig hjem (en tur på 30
kilometer), så jeg kunne hente en ekstranøgle. Derhjemme måtte jeg ringe
efter en låsesmed, som kunne lukke mig ind, for hoveddørsnøglen var også
inde i bilen, og så skulle jeg køres tilbage til mil bil.

Jeg overvejde også på et tidspunkt, at smadre en rude.