Forsikring på BMW 323
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-02-04 22:23

Hejsa

Så er jeg endelig meget tæt på en bilhandel.

Det er en BMW 323ti 2.5 fra 98 med 187HK 300Nm. Den fremtræder nærmest som
ny, og står med 18" Alpina alu. Den er med andre ord, lige den bil jeg
søger...

Det er bare lidt af et problem at forsikre den. Det billigste jeg kan finde
hedder 16.000 pr. år hos tryg.

Er der nogen her i gruppen som kører BMW eller anden specialbil, og har
erfaringer med et billigt selvskab?

Det skal siges at jeg er 25år og har 5 år skadefri kørsel. Så jeg er
allerede udelukket fra forskellige selvskaber som Topdanmark og Alka, som
har aldergrændser med BMW.

Venligst
Hans

Fra : Jasper Norman

Dato : 06-02-04 00:54

Tja, det er det sædvanlige spørgsmål Hvor bor du? hvilke andre typer
forsikringer har du.... parcelhus, er næsten _altid_ en forudsætning for en
god pris, da stort set alle andre forsikringer er underskudsforretninger.
Jeg kører selv som assurandør for et lille selskab i vendsyssel. I kraft
heraf, véd jeg at Alm. Brand er nogle "banditter" til at give "ikke
elitebillister" et par trin op ad stigen. Specielt hvis du har hus, er
villig til at tegne liv/pension er de til at snakke med. Men prøv dig frem,
og lad for guds skyld være med at ringe til hovedkontoret. Slå op i tlf.
bogen efter en assurandør, eller ring til dit lokale kontor, og bed om at
tale med en assurandør. "Pigerne" på hovedkontoret kan kun ud fra nogle
lister de har fået udleveret.

Hvis Alm.Brand takker nej, synes jeg du skulle prøve din
bank/3-Kroner(Codan), GF, Nykredit.

Held & Lykke

/Jasper

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-02-04 07:28

Hejsa

Tak for dine råd. Jeg vil ringe land og rige rundt i dag så.

Venligst
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-02-04 10:40

Hej

Har i dag talt med Trekroner, Fair og Alm. Brand. Ingen vil tegne en BMW til
personer under 30 år.

Surt show

/Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-02-04 10:50

Hans Mouridsen skrev:

> Hej
>
> Har i dag talt med Trekroner, Fair og Alm. Brand. Ingen vil tegne en
> BMW til personer under 30 år.

"Sønderjysk Forsikring"?

74 42 75 00
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 10:30

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> søger...
>
> Det er bare lidt af et problem at forsikre den. Det billigste jeg kan

16k om året er da billigt - det er billigere end hvad jeg giver nu...

> Er der nogen her i gruppen som kører BMW eller anden specialbil, og har
> erfaringer med et billigt selvskab?

Billigt og billigt - www.aros-forsikring.dk er muligvis din ven - jeg ved
ikke om de har noget imod bimmere.

--