/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skift af pære....suk
Fra : Jørn Ibsen


Dato : 05-02-04 21:19

Kan det mon virkelig være rigtigt, at det nærmest er komplet umuligt at
skifte pærer i forlygterne på en Citroën C5? Skal hele lygtehuset af -
og hvordan?

Jeg har netop stået ca. 1 time og skiftet pære i venstre forlygte, og
det er endnu ikke lykkedes at få fjederen på plads. Den højre ser ganske
enkelt ud til at være komplet umulig.

Mvh. JIB


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Peter G C (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-02-04 21:23

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
news:63b52048434e93cddff9963b307f49e6.82435@mygate.mailgate.org...
> Kan det mon virkelig være rigtigt, at det nærmest er komplet umuligt at
> skifte pærer i forlygterne på en Citroën C5? Skal hele lygtehuset af -
> og hvordan?
>
> Jeg har netop stået ca. 1 time og skiftet pære i venstre forlygte, og
> det er endnu ikke lykkedes at få fjederen på plads. Den højre ser ganske
> enkelt ud til at være komplet umulig.

Står det ikke beskrivet i instruktionsbogen?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Jørn Ibsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Ibsen


Dato : 05-02-04 22:27

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:4022a615$0$27406$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

>
> Står det ikke beskrivet i instruktionsbogen?
>
> /Peter

Øh nej - så havde jeg da ikke spørget...!!!

Mvh. JIB



--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Peter G C (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-02-04 13:37

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
news:6d9f54551083258bc151d4b41c158dc6.82435@mygate.mailgate.org...

[klip]

> Øh nej - så havde jeg da ikke spørget...!!!

OK.

Det plejer da at stå beskrevet, hvordan man skifter pærer......

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Folmer Rasmussen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-02-04 14:09

On Sat, 7 Feb 2004 13:37:17 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
>news:6d9f54551083258bc151d4b41c158dc6.82435@mygate.mailgate.org...
>
>[klip]
>
>> Øh nej - så havde jeg da ikke spørget...!!!
>
>OK.
>
>Det plejer da at stå beskrevet, hvordan man skifter pærer......

>--

Det er faktisk ikke unormalt i vore dage at der bare henvises til et
aut. værksted.

Der er mange biler hvor der simpelthen ikke er plads at arbejde på.
Incl. min egen.

Kompaktbegrebet er så vidt fremskredet, at på visse modeller er hullet
til påfyldning af sprinklervæske ikke større end hullet i en femmer.
Eksempelvis en AR 156.

Det er utåleligt.

Venlig hilsen
Folmer


Kasper Hansen [8270] (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 05-02-04 21:33

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> wrote in message
news:63b52048434e93cddff9963b307f49e6.82435@mygate.mailgate.org...
> Kan det mon virkelig være rigtigt, at det nærmest er komplet umuligt at
> skifte pærer i forlygterne på en Citroën C5? Skal hele lygtehuset af -
> og hvordan?

Jeg synes at have hørt, at det er stort set lige så umuligt for en alm.
dødelig at udføre samme operation på en C3, så mon ikke det er lidt det
samme med C5? Jeg tror nu bare at det er en teknik - de tager i hvert fald
ikke lang tid om det på et aut. værksted...

/Kasper Hansen



Henrik Steffensen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steffensen


Dato : 05-02-04 21:57

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
news:4022a860$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> wrote in message
> news:63b52048434e93cddff9963b307f49e6.82435@mygate.mailgate.org...
> > Kan det mon virkelig være rigtigt, at det nærmest er komplet umuligt at
> > skifte pærer i forlygterne på en Citroën C5? Skal hele lygtehuset af -
> > og hvordan?
>
> Jeg synes at have hørt, at det er stort set lige så umuligt for en alm.
> dødelig at udføre samme operation på en C3, så mon ikke det er lidt det
> samme med C5? Jeg tror nu bare at det er en teknik - de tager i hvert fald
> ikke lang tid om det på et aut. værksted...
En af mine venner har en C5. På værkstedet plejer de at bruge ca. ½ time på
at skifte pæren, så meget tyder altså på, at det er en kompliceret og
besværlig affære! Men det er vel en del af charmen ved en fransk
bil.......



Kasper Hansen [8270] (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 05-02-04 22:10

> En af mine venner har en C5. På værkstedet plejer de at bruge ca. ½ time

> at skifte pæren, så meget tyder altså på, at det er en kompliceret og
> besværlig affære! Men det er vel en del af charmen ved en fransk
> bil.......

Nårh ja - en halv time er vel heller ikke alverden når Jørn allerede har
brugt over en time pr styk, og stadig har problemer.
Jeg har selv lige bestilt en C3 1,4 HDi Elegance SensoDrive i dag, så den
franske charme har heller ikke skræmt mig :) - Men det er selvfølgelig også
serviceleasing, så jeg skal alligevel ikke selv rode med sådan nogle ting...

/Kasper Hansen



Psycho Cowboy (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 05-02-04 22:32

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Nårh ja - en halv time er vel heller ikke alverden når Jørn allerede
> har brugt over en time pr styk, og stadig har problemer.
> Jeg har selv lige bestilt en C3 1,4 HDi Elegance SensoDrive i dag, så
> den franske charme har heller ikke skræmt mig :) - Men det er
> selvfølgelig også serviceleasing, så jeg skal alligevel ikke selv
> rode med sådan nogle ting...
>
> /Kasper Hansen
___________________________________________________

Er det ikke dem med automatisk forvarmer indbygget i ABS-bremserne?

Sorry, kunne ikke lade være!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 250 (TIL SALG)
Suzuki GSX-R 600 W
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Kasper Hansen [8270] (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 05-02-04 23:24

> Er det ikke dem med automatisk forvarmer indbygget i ABS-bremserne?

Det rører mig virkeligt ikke... Den er forsikret og med serviceaftale. Og
Citroen er jo ikke det første bilmærke der har haft en model der kunne bryde
i brand. Jeg mener bla. VW har haft lignende problemer.

/Kasper Hansen



Broegger (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 05-02-04 22:47

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> fumlede med tastaturet
og frembragte news:4022a860$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:


>
> Jeg synes at have hørt, at det er stort set lige så umuligt for en
> alm. dødelig at udføre samme operation på en C3, så mon ikke det er
> lidt det samme med C5? Jeg tror nu bare at det er en teknik - de tager
> i hvert fald ikke lang tid om det på et aut. værksted...
>
> /Kasper Hansen
>
>

Da jeg (allerede efter 20K) fik skiftet pærerne i min C5 (som jeg
heldigvis er sluppet af med) tog det værkstedet 45 min!

--
Hilsen Thomas som heldigvis ikke kører C5 mere
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Henrik (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 05-02-04 23:00

Jeg har skiftet et par stykker efterhånden - den første tog lang tid, men
man kan lige vriste sin hånd og "føle" sig frem. Derefter er det egentlig
rimelig ok. Og nej, jeg er ikke specielt lille, gynækolog eller lign.
Hilsen - Henrik

Og jo, det først charmerende når pærene ER skiftet...

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
news:63b52048434e93cddff9963b307f49e6.82435@mygate.mailgate.org...
> Kan det mon virkelig være rigtigt, at det nærmest er komplet umuligt at
> skifte pærer i forlygterne på en Citroën C5? Skal hele lygtehuset af -
> og hvordan?
>
> Jeg har netop stået ca. 1 time og skiftet pære i venstre forlygte, og
> det er endnu ikke lykkedes at få fjederen på plads. Den højre ser ganske
> enkelt ud til at være komplet umulig.
>
> Mvh. JIB
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Roberto Saldo (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 06-02-04 07:59

Jørn Ibsen wrote:
> Kan det mon virkelig være rigtigt, at det nærmest er komplet umuligt at
> skifte pærer i forlygterne på en Citroën C5? Skal hele lygtehuset af -
> og hvordan?
>
> Jeg har netop stået ca. 1 time og skiftet pære i venstre forlygte, og
> det er endnu ikke lykkedes at få fjederen på plads. Den højre ser ganske
> enkelt ud til at være komplet umulig.

Det er jo prisen for kompakt og smart design.
Men det er ikke nyt, Galant og Ka skal man også have vaseline på
hænderne og 4 slags specialværktøj.
Man skulle så tro at de monterede langtidsholdbare pærer, men ak nej.
De tjener mere hvis de kan bon'e 1 times arbejde for at skifte en
pære. (og så 150 for pæren).

:)

Btw det tager 4 minutter i en Carina-E og man skal ikke bruge værktøj.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Jensn (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Jensn


Dato : 06-02-04 08:09


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:bvvdvr$1ot$1@sunsite.dk...
>
>
> Det er jo prisen for kompakt og smart design.
> >
> Btw det tager 4 minutter i en Carina-E og man skal ikke bruge værktøj.
>
> --
> Med venlig hilsen/Best regards
>
> Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Ja, og så er Carina'en samtidig væsentlig pænere end sådan en Citroneser

Mvh.
Jensn



Jørn Ibsen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Ibsen


Dato : 06-02-04 09:57

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
news:bvvdvr$1ot$1@sunsite.dk

>
> Btw det tager 4 minutter i en Carina-E og man skal ikke bruge værktøj.

Det glæder mig enormt at høre. Næste gang vil jeg stærkt overveje en
Carina, udelukkende aht. pæreskift. At jeg så ikke bryder mig om resten
af bilen er jo totalt uvæsentligt.

Mvh. JIB



--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Roberto Saldo (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 06-02-04 10:05

Jørn Ibsen wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
> news:bvvdvr$1ot$1@sunsite.dk
>
>
>>Btw det tager 4 minutter i en Carina-E og man skal ikke bruge værktøj.
>
>
> Det glæder mig enormt at høre. Næste gang vil jeg stærkt overveje en
> Carina, udelukkende aht. pæreskift. At jeg så ikke bryder mig om resten
> af bilen er jo totalt uvæsentligt.

Den oprindelige post handler om pæreskift ignorant!

> Mvh. JIB

Whatever.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Jensn (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Jensn


Dato : 06-02-04 10:25


"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
news:fa8d34e1745859a4ffa8c77cc5b3132a.82435@mygate.mailgate.org...
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
> news:bvvdvr$1ot$1@sunsite.dk
>
> >
> > Btw det tager 4 minutter i en Carina-E og man skal ikke bruge værktøj.
>
> Det glæder mig enormt at høre. Næste gang vil jeg stærkt overveje en
> Carina, udelukkende aht. pæreskift. At jeg så ikke bryder mig om resten
> af bilen er jo totalt uvæsentligt.
>
> Mvh. JIB
>

Der ville da også være løst mange andre problemer ved at vælge, f.eks. en
Toyota,
fremfor en Citroen

Mvh.
Jensn



Martin Johansen [600~ (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-02-04 18:45

On Fri, 06 Feb 2004 10:25:07 +0100, Jensn wrote:

> Der ville da også være løst mange andre problemer ved at vælge, f.eks. en
> Toyota,
> fremfor en Citroen

Og nu venter jeg bare spændt på nogle rigtig gode argumenter for hvorfor....



--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Jørn Ibsen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Ibsen


Dato : 07-02-04 23:42

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message
news:pan.2004.02.06.17.44.54.82283@c.dk

> On Fri, 06 Feb 2004 10:25:07 +0100, Jensn wrote:
>
> > Der ville da også være løst mange andre problemer ved at vælge, f.eks. en
> > Toyota,
> > fremfor en Citroen
>
> Og nu venter jeg bare spændt på nogle rigtig gode argumenter for hvorfor....
>
>

Nå - dem kom der vist ikke nogen af... ;-P

Mvh. JIB



--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Martin Johansen [600~ (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 08-02-04 10:26

On Sat, 07 Feb 2004 22:41:50 +0000, Jørn Ibsen wrote:

> Nå - dem kom der vist ikke nogen af... ;-P

Det må være fordi der ikke er nogen

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Mogens... (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 08-02-04 10:38

On Sun, 08 Feb 2004 10:25:46 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<ares@c.dk> wrote:

>Det må være fordi der ikke er nogen

Problemet med at høre på bemærkninger om, at man nok kører i en
riskoger. Da jeg kørte i Galant'erne ('91-'95), måtte jeg "dagligt"
høre på dén slags jantelovsagtige "ting" hvilket var p**** irriterende
(Galant var primo '90-erne DK's mest solgte bil, men den var svær at
få fat i. Derfor brødnidheden...)


/Mogens

Martin Johansen [600~ (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 08-02-04 12:56

On Sun, 08 Feb 2004 10:38:03 +0100, Mogens wrote:

> Problemet med at høre på bemærkninger om, at man nok kører i en
> riskoger. Da jeg kørte i Galant'erne ('91-'95), måtte jeg "dagligt"
> høre på dén slags jantelovsagtige "ting" hvilket var p**** irriterende
> (Galant var primo '90-erne DK's mest solgte bil, men den var svær at
> få fat i. Derfor brødnidheden...)

Lige med franske biler tror jeg mere det er fordomme og tomme rygter.

Men jeg ved det dog ikke med sikkerhed...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Carl (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 06-02-04 22:11


"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
news:fa8d34e1745859a4ffa8c77cc5b3132a.82435@mygate.mailgate.org...
>
> Det glæder mig enormt at høre. Næste gang vil jeg stærkt overveje en
> Carina, udelukkende aht. pæreskift. At jeg så ikke bryder mig om resten
> af bilen er jo totalt uvæsentligt.
>

Jeg spurgte også her i NG om hvordan en H7 pære skulle vende, men fik en sludder for en
sladder
ringede så til 2 autoriseredeværksteder de kunne ikke sige det over telefonen, de vidste
det ikke -
kom ind med bilen og ja pæren vendte forkert - til de automekanikere og andre HN hobbyfolk
=
en H7 pære SKAL TAPPEN ALTID SIDDE OPAD gælder på alle biler !

vh Carl



Mogens... (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-02-04 22:15

On Fri, 6 Feb 2004 22:11:01 +0100, "Carl" <carl@ofir.dk> wrote:

> en H7 pære SKAL TAPPEN ALTID SIDDE OPAD gælder på alle biler !

Var du i stand til at vende den forkert?


/Mogens

Ib Jakobsen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 09-02-04 20:38

Carl wrote:

> ringede så til 2 autoriseredeværksteder de kunne ikke sige det over telefonen, de vidste
> det ikke -
> kom ind med bilen og ja pæren vendte forkert - til de automekanikere og andre HN hobbyfolk
> =
> en H7 pære SKAL TAPPEN ALTID SIDDE OPAD gælder på alle biler !

Når de nu ikke vidste det, hvordan kan de så udtale sig om den ALTID SKAL VENDE OPAD?. For det
er noget vrøvl. Visse biler er hakket i soklen/parabolen nedad.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Michael Olesen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 06-02-04 10:00

>
> Btw det tager 4 minutter i en Carina-E og man skal ikke bruge værktøj.

Hmmm... det tager det meste af en eftermiddag med en '88 Celica... Der står
ovenikøbet udførligt i instrukstionsbogen hvordan man skal gøre
1. klap lygterne op
2. fjern sikringen til klap-relæet (så man ikke får fingerne i klemme, hvis
de skulle finde på at klappe ned igen
3. Afmonter alle pyntelister omkring lygtehuset
4. Afmonter lygtehuset
5. Afmonter gummiafdækning på bagsiden af lygtehuset -> da daaaa, nu kan man
komme til pæren
6. Montering i modsat rækkefølge
7. Justering af lygterne bagefter

Godt jeg har fået monteret kørelys, så der ikke skal skiftes pære så tit

/mic



René Lønstrup (06-02-2004)
Kommentar
Fra : René Lønstrup


Dato : 06-02-04 15:40

Michael Olesen wrote:
> Hmmm... det tager det meste af en eftermiddag med en '88 Celica...
> Der står ovenikøbet udførligt i instrukstionsbogen hvordan man skal
> gøre 1. klap lygterne op
> 2. fjern sikringen til klap-relæet (så man ikke får fingerne i
> klemme, hvis de skulle finde på at klappe ned igen
> 3. Afmonter alle pyntelister omkring lygtehuset
> 4. Afmonter lygtehuset
> 5. Afmonter gummiafdækning på bagsiden af lygtehuset -> da daaaa, nu
> kan man komme til pæren
> 6. Montering i modsat rækkefølge
> 7. Justering af lygterne bagefter

Samme omgang tager ca. 10 min pr. lygte på min MR2 - Men jeg fik aldrig
brug for at skifte pærer på Celica'en da jeg havde den ('86 1.6i - med
kørelys ;) ), så det kan da godt tænkes at skidtet er sværere at komme til
på den.. Det er instrumentpærerne ihvertfald: Dem opgav jeg helt at skifte
da jeg havde den, så jeg kørte til sidst rundt med en enkelt halv-fungerende
svag pære i højre side af instrumenterne I MR2'eren tager det ca. 30 min
første gang.. Tror faktisk jeg kan gøre det på under 20min nu. Til gengæld
er det nemmere at komme til i motorrummet i Celica'en

Btw, en Peugeot 206 er heller ikke nem at skifte pærer på, - men man lærer
det med tiden, da de ikke holder særligt længe. Nu er forældrenes 206'er
~35.000 km (1½ år) gammel og har indtil videre fået skiftet ihvertfald 4
forlygtepærer (alle sammen vist endda indenfor det sidste halve år)...


--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..



H.S. (06-02-2004)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 06-02-04 15:57

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
news:4023a74c$0$17621$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Samme omgang tager ca. 10 min pr. lygte på min MR2 - Men jeg fik
aldrig
> brug for at skifte pærer på Celica'en da jeg havde den ('86 1.6i - med
> kørelys ;) ), så det kan da godt tænkes at skidtet er sværere at komme til
> på den.. Det er instrumentpærerne ihvertfald: Dem opgav jeg helt at skifte
> da jeg havde den, så jeg kørte til sidst rundt med en enkelt
halv-fungerende
> svag pære i højre side af instrumenterne I MR2'eren tager det ca. 30
min
> første gang.. Tror faktisk jeg kan gøre det på under 20min nu. Til gengæld
> er det nemmere at komme til i motorrummet i Celica'en

Det er i grunden pudsigt, på de fleste biler er der altid én side som er
sværere at skifte pære på, end i den anden side.

Sjovt nok, er det altid den 'svære' sider der springer - jeg tror sgu de gør
det med vilje !



Martin Vollert (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 06-02-04 16:39

Hæ, en af mine kollegaer har en Audi A2, og når en pære springer i forlygten
får du følgene hjælp i instruktionsbogen "kør til aut. Værksted og få
skiftet pæren".
Manden har givet 270,000 kr for den lille pispotte som ikke engang må ha et
anhænger-
træk eller servostyring monteret fordi den så ikke kan kører 30 km/l.
--
Hilsen Martin.



Carl (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 06-02-04 22:15


"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
news:4023a74c$0$17621$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Btw, en Peugeot 206 er heller ikke nem at skifte pærer på, - men man lærer
> det med tiden, da de ikke holder særligt længe. Nu er forældrenes 206'er
> ~35.000 km (1½ år) gammel og har indtil videre fået skiftet ihvertfald 4
> forlygtepærer (alle sammen vist endda indenfor det sidste halve år)...
>

Og hvorfor holder pærerne ikke særligt længe på en Peugeot 206 ?
Kan man gør et eller andet ?

vh Carl



Brian M (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 07-02-04 22:22

"Carl" <carl@ofir.dk> wrote in message news:<c0103h$678$1@sunsite.dk>...
> "René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
> news:4023a74c$0$17621$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >
> > Btw, en Peugeot 206 er heller ikke nem at skifte pærer på, - men man lærer
> > det med tiden, da de ikke holder særligt længe. Nu er forældrenes 206'er
> > ~35.000 km (1½ år) gammel og har indtil videre fået skiftet ihvertfald 4
> > forlygtepærer (alle sammen vist endda indenfor det sidste halve år)...
> >
>
> Og hvorfor holder pærerne ikke særligt længe på en Peugeot 206 ?
> Kan man gør et eller andet ?
>
> vh Carl

Det gør de også på nogen, min har indtil videre kørt 3½ år og 87000 på
org. pærerne. Det er mest dem med H7 pærer der har problemer. Men
efter hvad jeg har læst er der kommet en serviceløsning med montering
af en modstand. Men det er åbentbart ikke alle værkstederne der kender
til det.

Ib Jakobsen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 09-02-04 20:45

Carl wrote:

> Og hvorfor holder pærerne ikke særligt længe på en Peugeot 206 ?
> Kan man gør et eller andet ?

Der kan være flere årsager. Lidt for høj ladespænding er en af dem. Der findes
longlife pærer. De er lidt dyrere, og holder ofte længere. Et andet fænomen jeg
var ude for var en der ofte sprang højre pære. Spændingen til begge pærer var
nøjagtig den samme. Eneste forskel var at stikket var drejet en halv omgang, som
det kan på en H7. Problemet var opstået efter han havde fået skiftet pæren
andetsteds. Efter at det var drejet tilbage havde han ikke problemer mere. Kan
ikke lige forklare hvorfor.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Dennis Hellan Peders~ (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 06-02-04 15:57

Jørn Ibsen wrote:
> Kan det mon virkelig være rigtigt, at det nærmest er komplet umuligt
> at skifte pærer i forlygterne på en Citroën C5? Skal hele lygtehuset
> af - og hvordan?
>
> Jeg har netop stået ca. 1 time og skiftet pære i venstre forlygte, og
> det er endnu ikke lykkedes at få fjederen på plads. Den højre ser
> ganske enkelt ud til at være komplet umulig.
>
> Mvh. JIB

Hej Jørn.

Hvor i landet bor du ?

Hvis det er i nærheden af Dalby/Haslev, så kunne du jo komme forbi, så
skulle jeg da gerne skifte de pærer for dig
Det er altså ikke så slemt, første gang er noget **** og man er noget
forrevet på hænderne, men jeg plejer at tage batteriet ud ( venstre side )
det tager ingen tid, da det er med "snap låse", og i højre side tager jeg
stikket af til ( tror at det er ABS'en ) så er der bedre plads til hænderne.



--
Hilsen
Dennis Pedersen
Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03





Jørn Ibsen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Ibsen


Dato : 07-02-04 23:47

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message
news:c009db$hd0$1@news.net.uni-c.dk

>
> Hvis det er i nærheden af Dalby/Haslev, så kunne du jo komme forbi, så
> skulle jeg da gerne skifte de pærer for dig
> Det er altså ikke så slemt, første gang er noget **** og man er noget
> forrevet på hænderne, men jeg plejer at tage batteriet ud ( venstre side )
> det tager ingen tid, da det er med "snap låse", og i højre side tager jeg
> stikket af til ( tror at det er ABS'en ) så er der bedre plads til hænderne.
>
>
>
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03

Hej

Tak for tilbudet - desværre er jeg ikke lige i nærheden.

Mit værksted har netop oplyst mig at "jo, det er en nærmest umulig
opgave". De plejer at tage forreste kofanger af, så lygterne kan løsnes.
Pris 350,- kr. + moms (gad vide om det er inclusive pærerne).

I min Xsara røg der en pære på vej til Paris. Den skiftede jeg på 10
min. på en tankstation. Citroën burde skele lidt til deres gamle
modeller....

Mvh. JIB

PS: fed bil du har!




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Roberto Saldo (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 08-02-04 09:57

Jørn Ibsen wrote:
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message
> news:c009db$hd0$1@news.net.uni-c.dk
>
>
>>Hvis det er i nærheden af Dalby/Haslev, så kunne du jo komme forbi, så
>>skulle jeg da gerne skifte de pærer for dig
>>Det er altså ikke så slemt, første gang er noget **** og man er noget
>>forrevet på hænderne, men jeg plejer at tage batteriet ud ( venstre side )
>>det tager ingen tid, da det er med "snap låse", og i højre side tager jeg
>>stikket af til ( tror at det er ABS'en ) så er der bedre plads til hænderne.
>>
>>
>>
>>--
>>Hilsen
>>Dennis Pedersen
>>Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03
>
>
> Hej
>
> Tak for tilbudet - desværre er jeg ikke lige i nærheden.
>
> Mit værksted har netop oplyst mig at "jo, det er en nærmest umulig
> opgave". De plejer at tage forreste kofanger af, så lygterne kan løsnes.
> Pris 350,- kr. + moms (gad vide om det er inclusive pærerne).

De er sgudda ikke rigtigt kloge!! :)

Ikke noget under at flere og flere kører med utilstrækkelig lygteføring.

Mvh
Roberto


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste