Hjælp min bil spilder olie
Fra : Søren Christensen

Dato : 05-02-04 21:09

Hejsa!

Jeg fik for ca 2 1/2 mnd siden lavet et større service på min 11år gamle
clio med 1/4 kvart mil på tælleren.
Dvs tandrem/Vandpumpe, olie, filter, skiftet tårnlejer og et forhjulsleje.
Men nu har jeg i mellemtiden kørt ca 3000km og min oliestand er allerede
nede på "min". Jeg plejer
at kunne køre 10000km mellem hvert olieskift uden nævnværdig fald i
oliestanden.
Min mekker sagde over telefonen det nok var pakningen i bundkaret. Men jeg
tvivler da den
først er begyndt efter de har haft fingrende i den. Jeg tror selv mere det
er bundproppen da
det også er derfra det drypper når den har været ude og køre.
Hvis det nu er bundkaret vil det så ikke være begrænset hvor meget den vil
spilde når den holder stille?
Der er umiddelbart ikke noget at se ved filteret.
Så efter mit lidt forvirrende indlæg er mit spørgsmål?
Hva mener i det kan være?
Bundproppen? Den har de sidst skruet på? Evt glemt at skifte
kobberpakning...
Bundkaret? Tænker selv spildet kan være begrænset fra den da oliestanden er
"min" og den drypper lystigt videre...
Filteret? Området ser umiddelbart tørt men beskidt ud. Beskidt, stammer nok
fra olieskift hvor der er blevet spildt.

Venligst

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-02-04 21:27

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> writes:

> [...]
> Filteret? Området ser umiddelbart tørt men beskidt ud. Beskidt, stammer nok
> fra olieskift hvor der er blevet spildt.

Hvis der er skiftet filter (hvilket man selvf. gør), så er det jo
gjort efter at olien er helt af og lign. så der burde ikke komme olie
på et nyt filter.

Men hvis den er godt beskidt ved bundproppen, så kunne det godt være
der, evt. prøv at se om du kan stramme den lidt, det kan jo være de
ikke har strammet den nok. Alt. kan filteret også være løst, jeg havde
ikke fået mit strammet nok da jeg sidst skiftede, og det gjorde at den
dryppede lidt indtil jeg lige tog fat og fik det strammet godt til.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"