Peugeot 206 erfaringer
Fra : N.C.

Dato : 05-02-04 18:36

Er der nogle der har nogle erfaringer ang. Peugeot.
Særlig med hensyn til en 206 benzin.
Har de mange fejl ,eller er de ikke være end andre biler?.

Hilsen
Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-02-04 19:02

On Thu, 05 Feb 2004 18:35:52 +0100, N.C. wrote:

> Er der nogle der har nogle erfaringer ang. Peugeot.
> Særlig med hensyn til en 206 benzin.
> Har de mange fejl ,eller er de ikke være end andre biler?.

Jeg mindes nogle frygtelig store døre, mindre god kørestilling for høje
personer og en HÆSLIG og øredøvende turbolens når der køres med helt
åbne vinduer = en bil jeg ville køre i havnen efter bare 5 min. om
sommeren.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : jk

Dato : 05-02-04 19:37

"N.C." <lyr@email.dk> wrote in message
> Er der nogle der har nogle erfaringer ang. Peugeot.
> Særlig med hensyn til en 206 benzin.
> Har de mange fejl ,eller er de ikke være end andre biler?.

havde en 206 1.6 benzin i ca. 2 år - jeg var faktisk ret glad for den bil,
og umiddelbart vil jeg ikke sige, at den var specielt plaget af fejl - i de
2 år, var den største "udskrivning" nok et problem som opstod med
affjedringen bagtil (kostede 4.500). Bilen var som sagt udemærket, og den
føles meget lækker i sving, det ER lidt som at køre i en go-cart, der er
noget ræs over dens opførsel - ting som man lærer at sætte pris på.

Hvis jeg absolut SKAL nævne noget negativt om den bil - må det være
siddestillingen - jeg er 1.89, og fandt mig aldrig rigtig godt til rette -
enten skulle sædet helt frem, men så var der ikke plads til benene, eller
sædet helt tilbage, men så sku' man sidde med strakte arme - jeg læste
engang en anmeldelse af bilen, og her gav den pågældende journalist kaldte
syndromet "gorillastillingen".

/JK

Fra : Olle O

Dato : 05-02-04 19:56

Hej,

En rigtig god bil, dog er der nogle ting man skal være opmærksom på.
- Køb en 1.6'er efter 2001. De 110hk passer fremragende til denne bil.
Mindre er simpelthen synd.
- Er du over 1.80cm skal du ikke forvente at der kan sidde nogen på
bagsædet bagved førersædet. Bagsædet er primært til at lægge jakken på.
- Bagagerummet er meget lille. Den skrå bagrude nødvendiggør at bagsædet
lægges ned hvis der skal en større papkasse med.
- Den er noget følsom overfor sidevind.

Men er du til frisk kørsel, og ikke forventer plads som i en Berlingo, så er
en 206'er sagen.

mvh
Olle

Fra : Brian M

Dato : 06-02-04 14:07

"Olle O" <olle_o_@hotmail.com> wrote in message news:<402291ad$0$29387$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> Olle
>
> Det med sidevindsfølsom kan jeg nu ikke genkende, men det er måske fordi min er sænket.
Benpladsen ved bagsædet er begrænset, men det går nu fint 3 børn i 10
års alderen, det er mit behov. Vi har flere gange været i den anden
ende af landet med oppakning. Til mit almindelige behov er
bagagerummet stort nok.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-02-04 15:15

"Brian M" <brianbmortensen@yahoo.dk> wrote in message

Er din sænket 35 mm eller? Det tog lidt tid at vende sig til for mig, men
jeg er meget glad for, at min er sænket.

Vh

Morten

Fra : Brian M

Dato : 06-02-04 20:47

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> wrote in message news:<c007gp$406$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Er din sænket 35 mm eller? Det tog lidt tid at vende sig til for mig, men
> jeg er meget glad for, at min er sænket.

Det er Terra fjedre og på kassen stod der 30mm, men det er et sæt til
GTI og den er pænt lav. Man skal lige tænke sig om når man køre ned af
høje kantsten, især når familien er med.
Lige umiddelbart efter fjederskiftet syntes jeg ligesom at den vuggede
lidt ved ujævnheder. Men den fornæmmelse forsvandt hurtigt. Men jeg er
også meget tilfreds, især fordi jeg synes en 206 fra ny ligner en
firehjulstrækker.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 05-02-04 20:59

> Er der nogle der har nogle erfaringer ang. Peugeot.
> Særlig med hensyn til en 206 benzin.
> Har de mange fejl ,eller er de ikke være end andre biler?.

Vi havde sådan en i husstanden til konen. Den kører faktisk godt, og er
meget stabil. Bøsninger ved krængnings stabilisatorer kan give "klonk" lyde,
men er billige at skifte.Lidt vel mange knirkelyde fra interiør, men hun var
utroligt glad for bilen.

Selv om man kun er ca. 1,80 høj, så er der ikke meget plads bagved. Og så
har bilen ganske enkelt nogle af de dårligste sæder man kan forestille sig.
Selv efter kortere ture var ryggen fuldstændig ødelagt, hvilket var den
primære grund til at bilen blev udskiftet. Kan du leve med siddestillingen
og sæderne, er det en skøn og sjov bil.

MVH Klaus

Fra : Mogens...

Dato : 05-02-04 21:23

On Thu, 5 Feb 2004 20:59:04 +0100, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Vi havde sådan en i husstanden til konen. Den kører faktisk godt, og er
>meget stabil. Bøsninger ved krængnings stabilisatorer kan give "klonk" lyde,
>men er billige at skifte.

Hvis ikke det er en bærearm, der er brækket!
(skiftes på garantien)

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 05-02-04 23:40

> Hvis ikke det er en bærearm, der er brækket!
> (skiftes på garantien)

Det kunne man da godt forledes til at tro med den kørestil konen normalt
lægger for dagen

Lyden plejer nu at komme fra det "kødben" der forbinder bærearmen med
krængningsstabilisatoren. Det er vist en udbredt svaghed på biler fra PSA.
Jeg har også skiftet sådan et par stykker på Xantia'er gennem tiden. Det er
en svag "klonk" lyd som mange nok bare lever med.

MVH Klaus

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 07:36

On Thu, 5 Feb 2004 23:39:59 +0100, "Klaus Rejkjær"

>Det kunne man da godt forledes til at tro med den kørestil konen normalt
>lægger for dagen

Når jeg nævner det, skyldes det en oplevelse, vi havde for nogle
måneder siden. Vi købte en '01 P206 S16, der lige havde fået et 30.000
km eftersyn ved Peugeot i Esbjerg. Under "testen" kunne man høre
klonklyden, og da bilen kom på værkstedet i Varde, viste det sig, at
bærearmen var defekt.

Dén blev skiftet på garantien (det er en kendt fejl), og det er en
gåde, at Peugeot i Esbjerg ikke opdagede det under det nævnte
serviceeftersyn !

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 06-02-04 07:49

> [...]
>
> Dén blev skiftet på garantien (det er en kendt fejl), og det er en
> gåde, at Peugeot i Esbjerg ikke opdagede det under det nævnte

Det er måske ikke den største gåde, hvis man har set hvordan de laver
såkaldte serviceeftersyn. Ved 30.000 km skal den vel bare have skiftet olie,
og så har den hængt på liften i mindre end 5 min. I den tid indgår ikke
kontrol af alle andre nævnte punkter for sådan et service, og der er jo
heller ikke gået noget i stykker på så ny en bil

I øvrigt mener jeg at 206 GTI har et andet forhjulsophæng end den
almindelige udgave. Jeg er ikke klar over om S16 har fået det samme som GTI
eller ?

MVH Klaus

Fra : Brian M

Dato : 06-02-04 13:54

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote in message news:<4022a088$0

> [...]
> primære grund til at bilen blev udskiftet. Kan du leve med siddestillingen

Standard sæderne er ganske rigtigt ikke verdens bedste. Men
"sportssæderne" er meget bedre. De bruges ikke bare i GTI, men også i
XS modeller og 2.0HDI 3dørs.

Men selvom jeg er omkring 1.90, har jeg flere gange overlevet
kørerture fra vestjylland til København i standardsæder. Men rigtig
godt sidder man ikke, det kan vi godt blive enige om.

En 206 er en helt OK bil og fruen i huset er rigtig glad for den.
Min egen HDI har nu kørt 87.000km uden nævneværdige problemer. Det
eneste der er skiftet ud over dæk, olie og lign. service, er nye
bremseklodser foran ved 80.000km.

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 05-02-04 22:21

> Har de mange fejl ,eller er de ikke være end andre biler?.

206 som brugtkøb er anmeldt i Motor 5/2003. Specielt undervogn og el-anlæg
får nogle halv hårde ord med på vejen. Men jeg tror (og håber) at de på de
nyeste 206'er har rettet op på de fleste af de børnesygdomme, der er omtalt
i artiklen. Men siddestilling og pladsforhold er selvfølgelig uændret.

Michael

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-02-04 05:32

"N.C." <lyr@email.dk> wrote in message
> Er der nogle der har nogle erfaringer ang. Peugeot.
> Særlig med hensyn til en 206 benzin.
> Har de mange fejl ,eller er de ikke være end andre biler?.

Jeg har en årgang 2002 206 S16, 1.6 (110 hk), med sænket undervogn, og er
meget glad for den. Den har god acceleration, særligt i bundtræk og fra
0-80, hvis man kører den rigtigt. Jeg kan uden problemer køre fra min brors
2,0 (138 hk) C5 fra opstart på landevej, mens den trækker mindre godt
igennem fra 110+ på motorvej. Men vil hellere have bil, der er kvikkest på
de første meter, og hvis man ikke har kone og to børn+ er det er godt valg.

Hvis man sammenligner med andre biler i den klasse, er den en rigtig god
handel. Ford Ka Sport er et alternativ, kender den dog ikke nærmere.

Min bil har kun gået godt 20.000, men der har ingen som helst problemer
været. Der er mere støj end i de den nyere model, men det har jo også sin
charme. Sæde-indstillingen kræver også lidt øvelse.
Forrudearealet i en 206 er super, sammelignet med andre biler.

Vh

Morten