GPS, Bærbar og strøm?
Fra : C.Petersen

Dato : 05-02-04 13:37

Sagen er den at jeg skal til jylland et par gange her den næste måneds tid.
jeg har gps enhed bærbar og software i orden! men jeg kan dog ane nogle
perioder hvor jeg ikke vil komme til et 220V stik enden for de 4 timer min
bærbar nu holder sig i lige... er der nogen der aner om man kan få en
autolader til en compaq evo 600c?

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-02-04 14:24

> bærbar nu holder sig i lige... er der nogen der aner om man kan få en
> autolader til en compaq evo 600c?

Det kunne man i hvert fald til en n800v. Ring til Compaq, så kan de henvise
til en forhandler. Mener at den koster ca. 400 + moms. (fik ikke selv købt
den, grundet tidspres)

/Kasper Hansen

Fra : Morten Hansen

Dato : 05-02-04 14:43

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne man i hvert fald til en n800v. Ring til Compaq, så kan de
henvise
> til en forhandler. Mener at den koster ca. 400 + moms. (fik ikke selv købt
> den, grundet tidspres)

Min autolader til Dell koster +1500
Jeg har derfor i stedet (til IBM'en) købt en
12 til 220v converter (450kr) - den kan så også bruges til
andre 220v ting
(vær dog opmærksom på at converteren har en firkantet
sinus kurve, hvis du har fintfølende udstyr ! Jeg oplever
dog ingen problemer med det)

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : C.Petersen

Dato : 05-02-04 15:40

Syntes ikke der er noget at se hos thansen hvor købte du din omformer?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-02-04 16:45

http://www.thansen.dk/products.asp?c=209859966&n=517746572#xy

Fra : C.Petersen

Dato : 05-02-04 17:08

Hmm ville den her være god nok.. ´har aldrig rigtig fattet det der med
strøm...

http://www.thansen.dk/product.asp?c=209859966&n=517746572&pn=1039924000

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-02-04 18:05

> Hmm ville den her være god nok.. ´har aldrig rigtig fattet det der med
> strøm...

Prøv at kigge på bagsiden af din 220V lader, eller bag på selve bærbaren
lige ved siden af stikket til strøm. Står der en Watt-angivelse? Du skal
have en converter der kan levere minimum! denne effekt

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-02-04 18:09

"Brian Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:402277c6$0$24852$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> lige ved siden af stikket til strøm. Står der en Watt-angivelse? Du skal
> have en converter der kan levere minimum! denne effekt

Jeg kan se at en Evo 610c har en lader på 65w, så din er temmeligt sikkert
magen til - du kan derfor godt bruge den converter du linkede til før.

Fra : anders majland

Dato : 05-02-04 14:40

> Det kunne man i hvert fald til en n800v. Ring til Compaq, så kan de
> henvise til en forhandler. Mener at den koster ca. 400 + moms. (fik
> ikke selv købt den, grundet tidspres)

Ovevej også en billig 12v->230volt omformer. Mener at Thansen mf. har
dem til en billig penge

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-02-04 16:24

> Ovevej også en billig 12v->230volt omformer. Mener at Thansen mf. har
> dem til en billig penge

Du skal bare tænke på at mange bærbare trækker 4-6 amp, og det kræver en
rimelig kraftig omformer. Jeg har i hvert fald brændt en af. Desuden er det
vel også lidt åndssvagt at lave 12 volt > 220 volt > 18 volt, når man kan
nøjes med 12 > 18 volt.
Personligt har jeg sådan en universal converter lavet specielt til bærbare.
Der medfølger så stik til stort set alle modeller/mærker og sådan nogle
forskellige dimser man sætter i afhængigt af hvor mange volt du vil have ud.
Jeg skal lige se om jeg kan grave den frem fra flytterodet, hvis du vil vide
hvad mærke det er...

/Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-02-04 16:29

Jeg fandt den lige (den lå øverst). Den hedder "Kerio Energy Knight I"
Den er iøvrigt også væsentligt mindre end sådan en 12 > 220 volt omformer.
Jeg kan se at den står til £49 hos mdsbattery.co.uk, men måske den kan
findes billigere...

/Kasper Hansen

Fra : Henning

Dato : 05-02-04 15:01

On Thu, 5 Feb 2004 13:37:05 +0100, "C.Petersen"
<KrustyTK*REMOVETHIS*@hotmail.com> wrote:

>Sagen er den at jeg skal til jylland et par gange her den næste måneds tid.

Nu er Jylland faktisk ikke så svær at finde - du skal bare ligeud over
en, to eller tre broer alt efter om du kommer fra Sverige, Sjælland
eller Fyn

Fra : Morten Trab

Dato : 05-02-04 17:19

> [...]
> perioder hvor jeg ikke vil komme til et 220V stik enden for de 4 timer min
> bærbar nu holder sig i lige... er der nogen der aner om man kan få en

Mon ikke du bare skal have sådan en her:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=209859966&n=593816383&pn=802061085

Jeg skal i hvert fald have fat i sådan en, inden jeg skal på sommerferie :)

--

Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Ved direkte mail, fjern da REMOVE fra adressen.

Fra : C.Petersen

Dato : 05-02-04 17:28

Kan godt være det er hvad jeg skal bruge... men på min oplader står der
output 18.5V - 3.5A LPS

Det ser ikke ud til den kan det den der?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-02-04 18:12

"C.Petersen" <KrustyTK*REMOVETHIS*@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan godt være det er hvad jeg skal bruge... men på min oplader står der
> output 18.5V - 3.5A LPS
>
> Det ser ikke ud til den kan det den der?

Citat: Output: 15-16-18-19-20 volt 3500 mA
altså 18V 3.5A - måske du skal vælge 19V

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-02-04 08:36

Brian Axelgaard wrote:
> "C.Petersen" <KrustyTK*REMOVETHIS*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Citat: Output: 15-16-18-19-20 volt 3500 mA
> altså 18V 3.5A - måske du skal vælge 19V

Se her:

<http://www.helmholt.dk/ShowXmas.asp?Page=3>

398kr max 70watt 3.5A 12v til 15,16,18,19,20,22,24VDC.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Esben

Dato : 06-02-04 09:20

> [...]
> perioder hvor jeg ikke vil komme til et 220V stik enden for de 4 timer min
> bærbar nu holder sig i lige... er der nogen der aner om man kan få en

Jo, en original har HP partnummer dc303b eller dc895a, og koster hhv. ca.
900,- og 600,- kr.

--
Esben