Selen strammer
Fra : Jesper Bach

Dato : 04-02-04 14:56

Hej,

Selen i passagersiden på min MB W123 strammer, så passageren har svært ved
at få den rullet så langt ud at den kan sættes i låsen.
Lige så snart jeg har kørt ca. 30 min. og billen er gennemvarm, er der ingen
prolemer.
Kan man justere sig ud af sagen, eller hedder det ny sele ?

Jeg mener der er selestrammer indbygget så må man overhovedet pille ved den
selv ?.
Er selestrammeren en iøvrigt ikke en pyroteknisk engangs-funktion?

Nogen gode forslag til at fixe dette ?

Mvh.

Jesper

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-02-04 17:22

Jesper Bach wrote:
> [...]
> der ingen prolemer.
> Kan man justere sig ud af sagen, eller hedder det ny sele ?

Hvis selen aldrig har været skiftet, så er der nok tale om slidtage, bilen
har jo trods alt en del år på bagen.
Det kan være at selve sele-"stoffet" er blevet lidt flosset, og derfor kan
drille lidt.
En anden mulighed er at sele-boksen er gået løs, og sidder skævt, så kan det
også give problemer med ud/op rulningen.

> Jeg mener der er selestrammer indbygget så må man overhovedet pille
> ved den selv ?.

Der er ikke selestrammere i en W123, det kom først senere (svjh i slutningen
af 80'erne).

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jesper Bach

Dato : 04-02-04 19:18

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Tak for input. Selen ER flosset så måske derfor.

Mht. selestrammer må jeg nok skuffe dig. "Gurtstraffer" for den mindre
Tysk-kyndige (mageløst ord :
http://www.surfblau.de/kaufberatung.html (se under "Serie 3")

/Jesper
280CE, nov. '84 (serie 3)

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-04 20:23

Jesper Bach wrote:
:::: Jeg mener der er selestrammer indbygget så må man overhovedet pille
:::: ved den selv ?.
:::
::: Der er ikke selestrammere i en W123, det kom først senere (svjh i
::: slutningen af 80'erne).

:: Tak for input. Selen ER flosset så måske derfor.
::
:: Mht. selestrammer må jeg nok skuffe dig. "Gurtstraffer" for den
:: mindre Tysk-kyndige (mageløst ord :
:: http://www.surfblau.de/kaufberatung.html (se under "Serie 3")

At bilen fik det som standard på det tyske marked, er langt fra ensbetydende
med at det også galt det danske marked - med mindre bilen efterfølgende er
importeret fra Tyskland.

M.v.h.

Fra : Jesper Bach

Dato : 04-02-04 21:16

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> [...]
ensbetydende
> med at det også galt det danske marked - med mindre bilen efterfølgende er

Så må du meget pardon - bilen er netop improteret fra Tyskland.

Jesper

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-02-04 20:12

Jesper Bach wrote:

> Tak for input. Selen ER flosset så måske derfor.

Det er da en mulighed.

> Mht. selestrammer må jeg nok skuffe dig. "Gurtstraffer" for den mindre
> Tysk-kyndige (mageløst ord :
> http://www.surfblau.de/kaufberatung.html (se under "Serie 3")

OK, jeg var helt sikker på at det først blev indført med W124 modellen efter
et par år.
Men jeg tog åbenbart fejl.

Per
www.perbeer.ninja.dk