Import spørgsmål
Fra : Palle S.

Dato : 04-02-04 13:25

Jeg har fundet en Toyota Camry 3.0 V6 hos en forhandler i Holland

Hvis jeg køber den vil han sørge for exportplader og forsikring, men gælder
de også i Tyskland

Jeg har mulighed for at låne et par prøveskilte til kørsel i Dk

mvh Palle

Fra : Ted

Dato : 04-02-04 13:40

Der vil jeg tro at du skal leje et sæt i Tyskland også. men ved dog ikke
meget om det.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Møller

Dato : 04-02-04 19:50

"Ted" <salg@smallblock.dk> wrote in message
> Der vil jeg tro at du skal leje et sæt i Tyskland også. men ved dog ikke
> [...]

Prøv denne:
http://bilimport.tkrath.dk/
--
Møller

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-04 21:05

On Wed, 4 Feb 2004 13:25:09 +0100, "Palle S." <termoventil@yahoo.dk>
wrote:

>Jeg har fundet en Toyota Camry 3.0 V6 hos en forhandler i Holland
>Hvis jeg køber den vil han sørge for exportplader og forsikring, men gælder
>de også i Tyskland

Jep. Prøveplader fra landene i EU gælder i alle EU-lande undtagen DK.

F.eks. kørte jeg med østrigske eksportplader gennem Tyskland, og da
jeg stoppede ved den danske grænse for at skifte til DK-prøveplader,
skreg det tyske polti og toldvæsen af grin over, at jeg ikke må køre i
DK på pladerne. Dét vidste de nemlig ikke
(der var iøvrigt razzia kl. shit om natten)

/Mogens

Fra : Morten \(8520\)

Dato : 05-02-04 12:59

Hej.

Jeg har lige være afsted efter en bil i Tyskland, hvor vi købte de røde
export-skilte til bilen.
Pligtopfyldende som man er, kørte vi til grænsepolitiet i Padborg, hvor de
fandt papirer til prøveskilte og da vi var i fuld gang med at udfylde
papiret, kommer der en flink betjent ud af døren, spørger til bilen, og
konstaterer, at "Når I har de røde skilte fra Tyskland, så må I gerne køre
direkte hjem på dem" - så det gjorde vi - forlod politiet i Padborg og kørte
hjem på de røde tyske exportplader.

Om det gælder for Hollandske også, ved jeg ikke, men ring til Græsepolitiet
i Padborg - de ved det måske - for ham vi fik papirene af vidste det
ikke - så det var jo heldigt, at ham den anden kom ud af døren

MVH

Morten.