Alfa 156 og 146 som familiebil
Fra : jones_net

Dato : 04-02-04 12:54

Hejsa

Hvor meget plads er der i en Alfa 156 og 146?

Jeg synes det er flotte biler, og mange siger, at de kører godt, så nu
vil jeg høre, om de kan bruges som familiebiler...

Kan der sidde et børnesæde bagi?
Er der plads nok til en voksen bagi?

Det er "desværre" krav til en evt. bil, da vi kun skal have en.

/J

Fra : Thomas H.

Dato : 04-02-04 13:42

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvor meget plads er der i en Alfa 156 og 146?

Du skal nok nærmere undersøge, hvor meget plads der er i den lånebil du får,
hvergang den er på værksted, hehe.

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-02-04 13:45

On Wed, 4 Feb 2004 13:41:39 +0100, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Du skal nok nærmere undersøge, hvor meget plads der er i den lånebil du får,
>hvergang den er på værksted, hehe.

Han kunne jo være heldig at få en Ford.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : jones_net

Dato : 04-02-04 17:13

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal nok nærmere undersøge, hvor meget plads der er i den lånebil du
får,
> hvergang den er på værksted, hehe.

Går de ofte i stykker?

/J

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-02-04 18:52

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Går de ofte i stykker?

Min gør ikke - og den har lige rundet 194.000 km...

Vil tro, der er fint plads til et børnesæde bagi (har ikke selv haft ét
monteret.). En voksen kan også sagtens sidde bagi, forudsat sædet ikke
er skubbet helt tilbage...

\Mandal, der klart kan anbefale en 156er - Fik svigerfar til at skrive
under på én igår :D

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-02-04 07:36

"Thomas H." wrote:

> Du skal nok nærmere undersøge, hvor meget plads der er i den lånebil du får,
> hvergang den er på værksted, hehe.

Åhædr, dejlig harsk, me like..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-02-04 13:57

On 4 Feb 2004 03:54:17 -0800, jones_netng@yahoo.dk (jones_net) wrote:

> [...]
>
>Kan der sidde et børnesæde bagi?
>Er der plads nok til en voksen bagi?
>
>Det er "desværre" krav til en evt. bil, da vi kun skal have en.

Citat fra www.autobild.de omkring den nye 156 JTD:

wenig Platz in Fond und Kofferraum, billige Materialien im Cockpit,
großer Wendekreis

156 Sportwagon fra 2000

Fazit 360 Liter Kofferraum. Für einen Mittelklasse-Kombi ein Witz. Doch
darüber trösten die wunderschöne Form des Sportwagon und das neu
erstrahlte Alfa-Image leicht hinweg. Bedenklich stimmt indes, dass
dieser Testwagen so aus der Reihe schlug. Denn bisher war das Duo Alfa
156 + 2.4 JTD ein Herz und eine Seele.

146 model 1994-2000:

Mehr Pluspunkte sammelt der schöne Italiener dagegen im Innenraum für
das flotte Styling und stramme Sitze - weniger für das Platzangebot im
Kofferraum. Hier hat das geräumigere Stummel-Stufenheck Vorteile. Seine
380 Liter Laderaum fallen im Vergleich zum knappen 145er-Heckabteil (340
Liter) fast schon familienfreundlich aus.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Aslan

Dato : 04-02-04 14:32

jones_net wrote:
> Hejsa
>
> Hvor meget plads er der i en Alfa 156 og 146?
>
> Jeg synes det er flotte biler, og mange siger, at de kører godt, så nu
> vil jeg høre, om de kan bruges som familiebiler...

Kun, hvis du vil ødelægge din families mulighed for at køre i Ford eller
andre kedelige biler igen!! Og JA, de kører så alle 8 tændrør synger

http://www.cuore-sportivo.co.uk/why.html

alt.autos.alfa-romeo

> Kan der sidde et børnesæde bagi?

Ja
> Er der plads nok til en voksen bagi?

Ja, men ikke helt så meget plads bagved en perfekt indstillet kørestilling
for en 186 cm person, men det er der heller ikke i en Mercedes E-klasse

> Det er "desværre" krav til en evt. bil, da vi kun skal have en.

Der er plads til barnevogn, bleer etc i 146 (hatchback) i 156 bagagerum er
der plads til bagagen fra mig, konen, teenagedatteren og 36 flasker Barolo

Tag en tur hen til din lokale Alfa-pusher (I Århus Koch-biler Christian
X-vej) og snak med dem (helst med Arne Juhl). Hvis du så finder ud af, at
Alfaen ikke kan bruges sælger de også Suzuki Wagon R+.

Men tag en tur i en Alfa (156 kører MEGET bedre end 146, som igen slår alt i
den prisklasse) og find ud af om du kan acceptere lidt særheder mod at få en
æstetisk køremaskine

Cuore Sportivo

Aslan

ex 1998 Alfa 146 1,6
1998 Alfa 156 2,0
2003 MB E 320 CDI Avantgarde

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-04 15:32

Aslan wrote:
::: Er der plads nok til en voksen bagi?
::
:: Ja, men ikke helt så meget plads bagved en perfekt indstillet
:: kørestilling for en 186 cm person, men det er der heller ikke i en
:: Mercedes E-klasse

Som heller ikke er noget at råbe hurra for på bagsædet. Det er vist kun
BMW's 5-serie der har ringere pladsforhold på bagsædet, i den bilklasse.

M.v.h.

Fra : jones_net

Dato : 04-02-04 17:15

"Aslan" <cpoulsen@REMOVEemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den prisklasse) og find ud af om du kan acceptere lidt særheder mod at få

Han ser også ud til, at have nogle OK priser...
Det vil jeg prøve en dag, når vejret er lidt bedre

/J

Fra : Mogens...

Dato : 04-02-04 21:41

On 4 Feb 2004 03:54:17 -0800, jones_netng@yahoo.dk (jones_net) wrote:

>Hvor meget plads er der i en Alfa 156 og 146?

4 mand

>Jeg synes det er flotte biler, og mange siger, at de kører godt, så nu
>vil jeg høre, om de kan bruges som familiebiler...

Jow, jow...

>Kan der sidde et børnesæde bagi?

Jada

>Er der plads nok til en voksen bagi?

Vi kører ofte 4 fuldvoksne mænd til motorløb i lars' 156 2.0
Dét er aldeles uproblematisk

Men som min kone sagde ifm. week-end'ens lån af en '04 AR 156 2.0 JTS:
Er der ikke lidt trangt...?

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V