Privat salg af bilen - hvordan ordner vi ø~
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-02-04 23:48

Det ser heldigvis ud som om at jeg endeligt har funden en køber til min bil.
Såfremt hans mekaniker godkender den i morgen, skulle handlen kunne gå
igennem. Dog er jeg lidt i tvivl om hvordan vi skal ordne det med økonomien,
da min restgæld i bilen er noget større end det jeg får for den. Jeg har
tænkt lidt over nogle forskellige modeller - men hvilken en bør jeg bruge
(måske noget helt andet)?

1. Jeg giver ham 20.000 for at tage imod bilen. Så kan han selv få lov at
stå for restgælden. Men kan det overhovedet lade sig gøre? Og er det ikke
lidt "risky", i tilfælde af at han bare stopper pengene i lommen?

2. Han giver mig de ca. 70.000 han skal give for den, og så sørger jeg for
at indbetale hele min restgæld.

3. Vi går sammen i banken med girokortet til NV finans. Han smider de
70.000, og jeg tager resten på kortet. Vel egentligt den mest sikre løsning,
men virker det ikke lidt børnehaveagtigt? Bagefter kunne vi så gå sammen på
motorkontoret og få den omregistreret.

Fælles for alle modellerne, er selvfølgelig at man skriver det på
slutsedlen.

Er der iøvrigt andre ting jeg skal være opmærksom på i forbindelse med sådan
en handel? Altså udover at skrive slutseddel, sikre betalingen og sikre at
bilen bliver omregistreret?

Det er såmend ikke fordi jeg ikke stoler på fyren - han virker meget ærlig
og reel, men man har jo hørt så mange historier, og jeg har ikke lyst til at
stå med en større regning end forventet :)

Alle inputs er velkome...

/Kasper Hansen

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 03-02-04 23:56

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message

> Alle inputs er velkome...

Normalt har et finansieringsselskab pant i bilen, hvorfor du slet ikke kan
sælge den videre, før restgælden er betalt ud, eller der foreligger en
aftale med dem om det. Model 1 er i hvert fald ikke god.

Vh

Morten

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-02-04 00:01

> Normalt har et finansieringsselskab pant i bilen, hvorfor du slet ikke kan
> sælge den videre, før restgælden er betalt ud, eller der foreligger en
> aftale med dem om det. Model 1 er i hvert fald ikke god.

Det skal nok passe at det hænger sammen. Troede heller ikke på at 1.eren var
en god idé, men det kunne jo være at der var en sikker måde at gøre det på.

/Kasper Hansen

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 04-02-04 00:06

> [...]

var
> en god idé, men det kunne jo være at der var en sikker måde at gøre det

1'eren kan være god nok; du skal bare sørge for at det går officeilt til, at
gælden kommer over i hans navn osv. Og det er jo helt normalt, at der er
gæld i biler, der sælges, så det ved NV alt om.

Vh

Morten

Fra : Rasmus

Dato : 04-02-04 00:01

> [...]

at
> stå med en større regning end forventet :)

Hvad med om du tog kontakt til NV finans, de ved sikkert hvad proceduren er

mvh
Rasmus

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-02-04 00:06

> Hvad med om du tog kontakt til NV finans, de ved sikkert hvad proceduren
er

Tjoh, det kommer jeg jo nok til under alle omstændigheder, så kan jeg jo
lige stille dem spørgsmålet...

/Kasper Hansen

Fra : Zach

Dato : 04-02-04 22:15

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænkt lidt over nogle forskellige modeller - men hvilken en bør jeg bruge

Hvorfor ikke tale med din bank. Lån beløbet eller få lov til at lave et
overtræk i de minutter/timer/dage det varer at klare handlen. Altså;

1. Fortæl banken at du har en køber og derfor senest kl. xx i dag indsætter
70.000 kroner.

2. Banken overfører 50.000 til NV finans.

3. Din bil er gældfri og din køber aflevere 70.000 som du straks sætter ind
på kontoen.