udlansk bil i dk
Fra : dddude

Dato : 03-02-04 21:36

Hej Gruppe,
I ved en hel masse om biler, mon ikke I kan svare på mit sprøgsmål, som
startede som discussion med nogle venner..

Hvad sker der hvis en person (bopæl og arbejde i dk) kører en udlandsk bil i
danmark i længere tid, dvs mere end 3 måneder og told/skat og/eller politi
finder ud af det?

a. få man en bøde? (og er det meget?)
b. skal man betale registrerings afgift?
c. begge dele?
d. andet?

Tillægsspøgsmål: hvis b. er tilfældet, og personen som 'kører' bilen ikke
ejer bilen, dvs bilen ejes af en ven/familie i f.ekspl. Tyskland, så kan
told/skat vel ikke opkræve registrerings afgift, eller?

Håber I kan hjælpe mig med disse spørgsmål, og måske henvise til nogle
www-sider?
(PS: undlad venlist svar som "det må man ikke", tak)

dddude

Fra : Leonard

Dato : 03-02-04 22:08

"dddude" <no_shit_for_me@yahoo.com> wrote:

>Hvad sker der hvis en person (bopæl og arbejde i dk) kører en udlandsk bil i
>danmark i længere tid, dvs mere end 3 måneder og told/skat og/eller politi
>finder ud af det?

Det behøver slet ikke være i længere tid.
En tur ned til bageren er nok. Når man er bosat i DK må man kun køre i
dansk indreg. biler (pånær nogle enkelte undtagelser) og T&S er ret så
kolde. Fuld afgift og en bøde på det ca. det samme beløb.
Hvordan de gør hvis bilen er ejet af en bosat i udlandet ved jeg ikke,
men jeg tror T&S kræver pengene alligevel.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Carl

Dato : 04-02-04 00:24

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvordan de gør hvis bilen er ejet af en bosat i udlandet ved jeg ikke,
> men jeg tror T&S kræver pengene alligevel.
Du må godt være chauffør - men den udenlandske bilejer SKAL sidde i bilens højre forsæde
under hele transporten !
se mere www.politi.dk hvor du også kan downloade "en malebog" til dit barn .....

Undtagelsen er hvis bilen kører på nogle danske øer eks. Nekselø (der kan alle biler
køre uden at betale registreringsafgift og uden nr.plader)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 04-02-04 01:03

> Undtagelsen er hvis bilen kører på nogle danske øer eks. Nekselø (der
kan alle biler
> køre uden at betale registreringsafgift og uden nr.plader)

Var? ka det nu passe? (bor selv i nærheden af netop nekselø )