Mégane 2001...
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:08

Hej Gruppe.

Mens jeg venter på "Danmarks Værste Bilist" sidder jeg og læser FDM's
brugttest af Megane '98-'00 igennem..... Og det er da lidt skræmmende
læsning, tør jeg mene.
Og nu vil jeg da frygtelig gerne vide, om Renault har forbedret nogle af
de kritiske punkter på 2001-modellerne med facelift (klare forlygteglas
m.v.) ??? Ellers er pengene til FDM-eftersynet da særdeles godt givet ud,
kan jeg se...

Vi taler om bankens nyeste erhvervelse, en Mégane 1,6 16V RXT stationcar
2001.

Anyone ??

VenHils
Peter

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 03-02-04 21:47

Peter Juul wrote:
> [...]
> særdeles godt givet ud, kan jeg se...
>
> Vi taler om bankens nyeste erhvervelse, en Mégane 1,6 16V RXT

Hvad siger de om den? Vi har selv en i familien, dog leaset. Jeg er ikke
dybt
imponeret af hverken bilens holdbarhed eller værkstedet der skal lave den.

> Anyone ??
>
> VenHils
> Peter

Thomas

Fra : KASO

Dato : 03-02-04 23:23

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan jeg se...
>
> Vi taler om bankens nyeste erhvervelse, en Mégane 1,6 16V RXT stationcar

Tjah - rustundersøgelser tyder på at deres frygt for rust er ubegrundet -
Mégane klarer sig fint - og fra maj '99 (phase II) er der 12 års garanti mod
gennemtæring. Noget er dog ikke helt godt tilsyneladende - min fik
ihvertfald en gratis Pavabehandling i sommers efter indkaldelse fra Renault.
Check hos forhandler, om din har fået - eller skal have! Bilen blev kort
efter tilbagekaldt igen for udskiftning af vacuumslange til
bremseforstærker. Ingen havde hørt om problemer - men importøren insisterede
på udskiftning (uden beregning - trods bilen var over 4 år).

Ellers har vi haft 2xScénic + 1 Coupé. 1. Scenic (fra maj '97) havde vi i
knapt 4 år/78.000km. Eneste fejl var en defekt vindafviser v. soltag ved
levering. Blev skiftet på garanti.

2. Scénic er nu 3 år/56.000km - og uden fejl.

Coupé er fra maj '99/73.000km: Fejl på tændspoler - rettet på garanti (fejl
også set hos Opel + VW - formentlig samme underleverandør - mine blev alle 4
skiftet til anden type uden beregning). Bagerste sideruder kan nu svigte -
kendt fejl på Coupé (dårlig forbindelse i stikforbindelse). Batteri er nu
tjenligt til udskiftning - rimeligt ifht. alder/km.

Mao. - jeg ser ingen grund til frygt.