TV2 20:00 værste bilist !
Fra : Olesen

Dato : 03-02-04 19:29

Værste bilist kl. 20:00 på
TV2..husk det nu !

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-02-04 19:43

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:401fe85a$0$27398$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Værste bilist kl. 20:00 på

Så har vi måske endelig chancen for at se hvordan du ser ud ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Olesen

Dato : 03-02-04 19:54

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev:

> Så har vi måske endelig chancen for at se hvordan du ser ud ?

Tror ikke fokus er på dommerpanelet....

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 19:47

On Tue, 3 Feb 2004 19:28:39 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Værste bilist kl. 20:00 på TV2..husk det nu !

Skide godt Olesen - havde glemt det.

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 03-02-04 19:55

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Skide godt Olesen - havde glemt det.

....læg nu mærke til Sierra'en *S*...1.6L hehe

Fra : Jonas R.

Dato : 03-02-04 20:21

Olesen wrote:
> Værste bilist kl. 20:00 på
> TV2..husk det nu !

Fuck de kører dårligt bil.... Det er jo vildt :/

Jonas

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-02-04 20:25

> Fuck de kører dårligt bil.... Det er jo vildt :/

Rystende....

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Deaster

Dato : 03-02-04 20:29

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Fuck de kører dårligt bil.... Det er jo vildt :/

Jep, politiet burde fandeme tage alle deres kørekort på stedet.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-02-04 20:32

"Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> "Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, politiet burde fandeme tage alle deres kørekort på stedet.

Ham Henrik han spiller fandme også på han er på TV...
Det kunne man da tydeligt se at gør lidt ekstra ud af det...

Fra : MRN

Dato : 03-02-04 20:40

> Ham Henrik han spiller fandme også på han er på TV...
> Det kunne man da tydeligt se at gør lidt ekstra ud af det...

Det er sådan nogle idioter som ham og ham den anden, Alin, der gør at os,
der godt kan køre ordentligt, alligevel skal betale en halv million i
forsikring...

MRN

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-02-04 20:45

"MRN" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sådan nogle idioter som ham og ham den anden, Alin, der gør at os,
> der godt kan køre ordentligt, alligevel skal betale en halv million i
> forsikring...

Hørt!
Er heldigvis på vej ned under de 6kilo for en ansvar efterhånden...

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:48

> Hørt!
> Er heldigvis på vej ned under de 6kilo for en ansvar efterhånden...

Det er da lidt synd for ham at han ikke have råd til en score-bimmer så alle
pigerne ville se op til ham

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:55

"Tom" skrev

> Det er da lidt synd for ham at han ikke have råd til en score-bimmer så
alle
> pigerne ville se op til ham

Nåååååååårh....... Den stakkel... Hvis han fik 125+ heste under højre fod,
ville Stingermissiler være rene kattekillinger ved siden af.... Og jeg ville
købe en PMV..

> Tom

VenHils
Peter

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-02-04 22:56

On Tue, 3 Feb 2004 20:45:03 +0100, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>"MRN" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Hørt!
>Er heldigvis på vej ned under de 6kilo for en ansvar efterhånden...

Skal først til at kæmpe mig ned af den stige, når at jeg engang får bil.
men måske er jeg blevet 25 på det tidspunkt og sparer så lidt fordi at
jeg er kommet over "Biran Alderen"

Men er totalt enig med jer. Mig og kæresten fattede virkeligt ikke at
nogen af dem i det program kunne kører så ringe. Desværre kører en af
vores fælles bekendte lige så råddent som ham den 26 årige klaphat til
sidst.
Flemming Jacobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-02-04 20:33

Deaster skrev:

> Jep, politiet burde fandeme tage alle deres kørekort på stedet.

....dét har de sikkert gjort allerede...
Hans

Fra : Deaster

Dato : 03-02-04 20:41

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> ...dét har de sikkert gjort allerede...

Det tror jeg desværre ikke.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-02-04 20:38

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Værste bilist kl. 20:00 på
>TV2..husk det nu !

Det bliver ved genudsendt ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:42

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg er osse målløs....... Men de der sidespejle er osse overflødige
detaljer på en bil.... De ødelægger i øvrigt osse aerodynamikken..... Pil
bare skidtet af :)))

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:42

> Det bliver ved genudsendt ;)

Godt det ikke er her i området de fjoller rundt (æhhhh, tror jeg nok).
Ved ikke hvem der var værst, men hende der sad og sminkede sig hele tiden
ville jeg nok have det dårligst at køre med....og dog ham knægten med
kasketten ))

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:47

> Godt det ikke er her i området de fjoller rundt (æhhhh, tror jeg nok).
> Ved ikke hvem der var værst, men hende der sad og sminkede sig hele
tiden
> ville jeg nok have det dårligst at køre med

I kunne da sms'e sammen.. Det brugte da vist også en del tid på, når hun
kørte..

....og dog ham knægten med
> kasketten ))

Eller tossen, der havde mere travlt med at grine ad og kigge på dem han
kørte forbi end med at kigge fremad..... Godt man har jydekrog på......
> --
> Tom

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:54

> tiden
>
> I kunne da sms'e sammen.. Det brugte da vist også en del tid på, når hun
> kørte..

hehe, og så tror hun ¤%#%¤ at hun kører lige så godt som 95% af de andre
bilister.
Hun vil ikke engang kunne bestå en køreprøve selv om den sagkyndige var
blind, døv og sk*de fuld ))))

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:58

> hehe, og så tror hun ¤%#%¤ at hun kører lige så godt som 95% af de andre
> bilister.
> Hun vil ikke engang kunne bestå en køreprøve selv om den sagkyndige var
> blind, døv og sk*de fuld ))))

Men måske kunne hun blinke lidt med de himmelblå m.v.....
Førerprøvesagkyndige er vel ikke lavet af træ )))

> --
> Tom

VenHils
Peter

Fra : Jesper

Dato : 04-02-04 13:05

> Men måske kunne hun blinke lidt med de himmelblå m.v.....
> Førerprøvesagkyndige er vel ikke lavet af træ )))

Måske er den sagkyndige så ikke lesbisk og hopper på den vogn !! *GG*

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 18:01

"Jesper" skrev

> Måske er den sagkyndige så ikke lesbisk og hopper på den vogn !! *GG*

Nu har de jo alle (Gud forbyde det..) kørekort. Kørelæreren med de stærke
nerver på bagsædet var jo blot "observatør"....

VenHils
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-02-04 20:51

> [...]

>Ved ikke hvem der var værst, men hende der sad og sminkede sig hele tiden
>ville jeg nok have det dårligst at køre med....og dog ham knægten med

Jeg turde ikke lade min gamle døde oldemor køre med nogen som helst af
dem ....

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-02-04 23:01

On Tue, 03 Feb 2004 20:51:09 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Jeg turde ikke lade min gamle døde oldemor køre med nogen som helst af
>dem ....

Skulle jeg ud og kører med nogen af dem så ville jeg forlange at de
udleverede deres nøgler og lod mig fører deres bil.

Men jeg må desværre også selv lidt indrømme at det til tide er svært at
kunne "abstraherer" når at der fx er en med i bilen der skal vise vej og
IDIOTEN først i sidste øjeblik siger at man skal dreje . Virleigt
noget der kan sætte mit pis i kog. Plejer bare at kører videre og så
fidne et sted hvor at jeg lovligt kan vende bilen for at genoptage
turen.

Jeg tror bare at jeg skal ud og investerer i noget GPS snask, så er man
ude over det problem, så hedder løsningen bare enten et GPs sæt fra
Bilka eller andre, eller bare en GPS modtager til min bærbare.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 23:31

> [...]
> noget der kan sætte mit pis i kog. Plejer bare at kører videre og så
> fidne et sted hvor at jeg lovligt kan vende bilen for at genoptage

Plejer jeg også at gøre, hvis jeg ikke får beskeden i god tid, så er det
bare ærgeligt så tager jeg ikke den ønskede vej. Jeg gider ikke det med at
skifte vognbane når der er fuld optrukken linie.

> Jeg tror bare at jeg skal ud og investerer i noget GPS snask, så er man
> ude over det problem, så hedder løsningen bare enten et GPs sæt fra
> Bilka eller andre, eller bare en GPS modtager til min bærbare.

Ja TomTom Navigator er rimelig godt til det med at finde en anden vej hvis
man misser den oprindelige. Men man skal ikke køre mange sekunder mellem
højhuse før den overhovedet ikke aner hvor den er :o/

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-02-04 19:18

On Tue, 3 Feb 2004 23:30:39 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>man misser den oprindelige. Men man skal ikke køre mange sekunder mellem
>højhuse før den overhovedet ikke aner hvor den er :o/

Med min nuværende økonomiske situation bliver der nok tale om en seperat
GPS modtager til min bærbare, og så noget Software to go. Så håber jeg
bare at jeg senere kan knalde GPs modtageren til en evt PDA og så kører
det den vej rundt også.

Men mener at have hørt ngoet med at fx GPS modtagere der kørte på
batterier ikke opdatererde lige så hurtigt som fx Garmin GPS'er der var
monteret direkte til bilens batteri, men er dette bare en sludder for en
sladde, eller er der noget idet?
Flemming Jacobsen

Fra : Broegger

Dato : 05-02-04 19:41

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> fumlede med tastaturet og
frembragte news:a325209g7k6urusk9d3kug8if74paopvdu@4ax.com:

> [...]
> GPS modtager til min bærbare, og så noget Software to go. Så håber jeg
> bare at jeg senere kan knalde GPs modtageren til en evt PDA og så kører

I bilka kan du købe en komplet GPS/PDA løsning til under 4000, jeg tror
ugens tilbud er ca 3400. Kan du få den anden løsning for det?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-02-04 00:16

On 05 Feb 2004 18:41:11 GMT, Broegger
<thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

> [...]
>>

>I bilka kan du købe en komplet GPS/PDA løsning til under 4000, jeg tror
>ugens tilbud er ca 3400. Kan du få den anden løsning for det?

Vil da mene at jeg kan få en stand alone GPS modtager for under 3500?
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-04 00:55

Thunderbird [7100] wrote:
::: I bilka kan du købe en komplet GPS/PDA løsning til under 4000, jeg
::: tror ugens tilbud er ca 3400. Kan du få den anden løsning for det?
::
:: Vil da mene at jeg kan få en stand alone GPS modtager for under 3500?

Jep. Omkring 1200,- inkl. software. Som tilsluttes USB-porten på din
bærbare. Fungerer bl.a. med MS. AutoRoute mfl.

M.v.h.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-02-04 02:42

On Tue, 10 Feb 2004 00:54:33 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> [...]
>
>Jep. Omkring 1200,- inkl. software. Som tilsluttes USB-porten på din
>bærbare. Fungerer bl.a. med MS. AutoRoute mfl.

Opdaterer den så også bedre/mere konsitent set i forhold til de GPS
dimser man fx får til PDA'er?
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-04 16:16

Thunderbird [7100] wrote:
[...]

Øøøhhh.....mig bekendt gør svigerfars det løbende. Kan også vise aktuel
hastighed m.m.

M.v.h.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-02-04 00:12

On Tue, 10 Feb 2004 16:16:13 +0100, "Henrik B."
> [...]

>:: dimser man fx får til PDA'er?
>
>Øøøhhh.....mig bekendt gør svigerfars det løbende. Kan også vise aktuel

Jeg har bare fået at vide at fx fast monterede GPS'er skulle opdaterer
hurtigere og mere end fx en GPS dims til en PDA. Dette fordi at den
stationære GPS modtager har masser af saft i form af bilens batteri,
mens at PDA GPS'en fodrers af PDA'en batteri.

Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 12-02-04 00:34

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> stationære GPS modtager har masser af saft i form af bilens batteri,
> mens at PDA GPS'en fodrers af PDA'en batteri.

PDA'en i bilen får da også strøm fra bilens batteri eller er jeg
helt ved siden af i min tro om at i snakker om navi i bilen?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-02-04 11:59

On Thu, 12 Feb 2004 00:33:49 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>PDA'en i bilen får da også strøm fra bilens batteri eller er jeg
>helt ved siden af i min tro om at i snakker om navi i bilen?

Men PDA'en får måpske strøm fra cigar stikket, men stadigvæk så er
PDA'en jo "minded" på at den skal kører på batterier. Og derfor mente
jeg bare at have kørt at GPS'er til PDA'er ikke opdaterer så ofte for at
spare på "batteriet"
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 12-02-04 14:19

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> PDA'en jo "minded" på at den skal kører på batterier. Og derfor mente
> jeg bare at have kørt at GPS'er til PDA'er ikke opdaterer så ofte for

Den opdaterer hele tiden, og den viser også løbende din
hastighed, det fungerer virkelig godt.

En laptop opfører sig jo også anderledes alt efter om du
kører den på batteriet eller den får strøm gennem opladeren,
ikk?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-02-04 14:50

On Thu, 12 Feb 2004 14:18:38 +0100, "John Sahl"
> [...]

>En laptop opfører sig jo også anderledes alt efter om du
>kører den på batteriet eller den får strøm gennem opladeren,

Ja det ved jeg, men gør det samme sog gældende for GPS dimser?
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 12-02-04 15:21

Thunderbird [7100] wrote:
> Ja det ved jeg, men gør det samme sog gældende for GPS dimser?

Ja, den opfører sig også anderledes på ekstern strøm.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-02-04 16:50

On Thu, 12 Feb 2004 15:20:35 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Ja, den opfører sig også anderledes på ekstern strøm.

Men kan PDA'en/GPS'en se forskel på om den fx fodres fra batteriet eller
fra fx cigarstikket?
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 12-02-04 17:13

Thunderbird [7100] wrote:
> Men kan PDA'en/GPS'en se forskel på om den fx fodres fra batteriet
> eller fra fx cigarstikket?

Ja det mener jeg da at den kan da den blandt andet styrer
skærmens lys ud fra det..

Fra : Henrik B.

Dato : 17-02-04 20:54

Thunderbird [7100] wrote:
::: Ja, den opfører sig også anderledes på ekstern strøm.
::
:: Men kan PDA'en/GPS'en se forskel på om den fx fodres fra batteriet
:: eller fra fx cigarstikket?

GPS-enheden forbruger så minimalt med strøm, så jeg ikke tror på at det
betyder en fis, når den sidder i USB'en på en laptop. Husk også på at en
laptop har væsentligt mere batterikapacitet end en PDA.

M.v.h.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-02-04 07:31

jan@stevns.net wrote:
> Det bliver ved genudsendt ;)

Hvornår? Jeg nåede ikke at se det... ØV! Det lyder nemlig skægt

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-02-04 08:01

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev :

>Hvornår? Jeg nåede ikke at se det... ØV! Det lyder nemlig skægt

Jeg ved det ikke - men mon ikke det genudsendes ...

Jeg har sjældent ligget så flad af grin - hold op nogle trafikmongoler

Lad os sige, der var åbenbart også, ved nærmere eftertanke, lagt op
til at nogle af de fordomme mange har angående persontyper, også lige
skulle have et hip med på vejen ..

Den fjogede blondine, nydanskeren's manglende respekt for basal
trafikal adfærd, Brian typen, med det skælmske blik, og metalstumper i
kraniet .. den fjumrede landbokvinde... jojo - hele musikken

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : KS

Dato : 04-02-04 08:48

Jeg synes de stort set ALLE PÅ STEDET burde have frakendt retten til på
noget tidspunkt at måtte forsøge på at bare SE i retning af et motorkøretøj
!

Politiet burde af egen drift gribe ind og forlange fornyet køre- og
teoriprøve.

Det er rystende at vi har sådanne åbenlyse trafikale analfabeter til at
færdes på vore gader og veje - de koster hver dag menneskeliv.

Mvh KS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 08:48

KS wrote:
> Jeg synes de stort set ALLE PÅ STEDET burde have frakendt retten til
> på noget tidspunkt at måtte forsøge på at bare SE i retning af et
> motorkøretøj !

De må gerne se, men jeg er enig i, at de burde få køreforbud.

> Politiet burde af egen drift gribe ind og forlange fornyet køre- og
> teoriprøve.

Ja. Beviserne er der jo i form af TV2 optagelser...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Flemming

Dato : 03-02-04 20:37

Olesen <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Værste bilist kl. 20:00 på
> TV2..husk det nu !

Jeg er nu overbevist om at det er en god ide at indføre kørekort prøve for
hvert 5 år. (Hvert andet for unge under 22)

Det er jo rystende at sådanne personer køre rundt i trafikken lige nu !

--
Mvh. Flemming

Fra : Deaster

Dato : 03-02-04 20:42

"Flemming" <spamme@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvert 5 år. (Hvert andet for unge under 22)
>
> Det er jo rystende at sådanne personer køre rundt i trafikken lige nu !

Enig, men hvordan i alverden har de fået kørekortet første gang ?

Fra : Mark Sandberg

Dato : 03-02-04 20:47

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse news:401fe85a$0$27398

Det er optaget på video

Mine personlige topkandidater til titlen er hende der ikke kunne skelne
venstre fra højre. Forsigtig per, samt damen med make-up og smøger er også
med i min top3.

Det er utroligt de har kunne få et kørekort.

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-02-04 21:05

On Tue, 3 Feb 2004 20:47:26 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse news:401fe85a$0$27398
>
>Det er optaget på video

Kan du ligge det på binær?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 03-02-04 21:14

"Fly Christensen" skrev i en meddelelse:

> Kan du ligge det på binær?

Jeg har desværre ikke mulighed for at grabbe det. Desuden tror jeg ikke man
må smide en hel udsendelse i en NG.

/Mark.

Fra : Broegger

Dato : 03-02-04 20:46

Shit, jeg skylder min svigermor en undskyldning. Jeg var HELT sikker på at
hun var den dårligste (har faktisk nægtet at køre med hende)... men her er
der mindst 7 der er værrer!!!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:49

> Værste bilist kl. 20:00 på
> TV2..husk det nu !

Interessant udsendelse.

Den giver stof til eftertanke....

Disse første 5 og sikkert også de næste ...... kan de alene virkelig
være skyld i alle dødsulykker, smadrede biler, bulede biler, at
sagesløse bliver kørt ned, at sagesløse bliver dræbt, at der køres
spritkørsel osv osv....?

De må godt nok have travlt, men man kan så sige, det er en stakket frist
...... for de er jo blot 10....)

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-02-04 20:54

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev :

>Interessant udsendelse.

jow jouw....

>Den giver stof til eftertanke....

Man kan sige hvad man vil, det er nu friskt gjort at stille op.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:55

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man kan sige hvad man vil, det er nu friskt gjort at stille op.

Tjaee... lige nøjagtig til disse personer, vil jeg nu sige: "Hvor dum
har man lov til at være" og så stadig have kørekortet i behold.

De dokumenterer på bedste vis at styrebrevet skulle tages fra dem
*omgående*.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:01

> [...]
> har man lov til at være" og så stadig have kørekortet i behold.
>
> De dokumenterer på bedste vis at styrebrevet skulle tages fra dem

.....og de mener at de kører som gennemsnittet.
Tænk at lade sig udstille på dem måde som total trafikidiot og så ikke
engang selv ane at man er fuldstændig til grin ))

Enig....politiet burde med det samme sende dem til en orienterende
køreprøve.....som de forhåbentlig ALLLLLDRIG vil bestå igen.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:08

KLIP

> Enig....politiet burde med det samme sende dem til en orienterende
> køreprøve

Heri er jeg 100% enig.

> .....som de forhåbentlig ALLLLLDRIG vil bestå igen.

Man skal aldrig sige aldrig ..... det er udsendelsen et fremragende
bevis for.

Skal man tænke tanken færdig, er dette en form for doukumentation for
indførelse af tvungen køreprøve med yderst hyppige mellemrum. Således
kan vi måske forvente at "70-års-reglen" om føje tid, er en saga blot.

Spændende at følge, hvad det kommer til at koste med eks. tvungen
orienterende køreprøve hvert andet år, samtidig med tvunget bilsyn.....

PS: Havde det været en professionel indbrudstyv som havde stillet op TV
og lavet rigtige og gedigne indbrud (altså ikke noget med at levere
"varene" tilbage efter udsendelsen), var han blevet buret inde (stort
set på stående fod).

Men her drejer det sig "kun" om en forsamligt mennesker iført
dødbringende "våben", der skyder vildt og uhæmmet rundt omkring.

Ganske utroligt hvad TV vil prostituere sig til for at lave
underholdende udsendelser....

Hr. Bjørn

Fra : Jesper

Dato : 04-02-04 13:17

> Skal man tænke tanken færdig, er dette en form for doukumentation for
> indførelse af tvungen køreprøve med yderst hyppige mellemrum. Således
> kan vi måske forvente at "70-års-reglen" om føje tid, er en saga blot.

UHA !! EN skræmmende tanke !! Nu har jeg ellers vænnet mig til at jeg ikke
kommer til at fejle noget som helst inden jeg bliver de 70, så det ville da
være frygteligt hvis de skulle ændre den regel. Det er da vel nærmest logik
for alle, burhøns inkluderet, at fra man bliver 18 og så de 42 år frem til
man bliver 70, sker der intet med kroppen. Synet vil altid være perfekt og
reaktionsevnen vil være den samme. Sådan er det i hvert fald ifølge den
danske lovgivning, hvilket jeg absolut ikke fatter en hujende papfis af. Jeg
er stærk tilhænger af periodiske køreprøver, da det for langt de fleste
tilfælde af trafikuheld (både store og små) er førerens fejl, og nogen af
disse fejl kunne man måske opdage i tide, og undgå bare et eller to små
uheld inden. Vi ved vidst alle, at de danske sygehuse er dyre at drive, og
kunne man spare bare lidt af de ulykker der sker i trafikken, så ville vi
spare meget på sygehusene, som så kunne bruge de penge på noget mere
fornuftigt, så som ventelisterne.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 13:26

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP ... en længe smøre..

Jeg ville heller intet have mod orienterende køre-/teoriprøver hvert 5.
år.

For min skyld da gerne hvert 3. år.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 13:40

Bjørn Jørvad wrote:
> Jeg ville heller intet have mod orienterende køre-/teoriprøver hvert
> 5. år.

Heller ikke ej. Men det skal koste derefter.
Og ikke noget med tvunget kørerlære osv. Bare prøve, hvis man tør...

> For min skyld da gerne hvert 3. år.

Det synes jeg så er lige stramt nok...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 13:46

meddelelse news:bvqpbt$lcg$1@sunsite.dk...

KLIP

> Heller ikke ej. Men det skal koste derefter.
> Og ikke noget med tvunget kørerlære osv. Bare prøve, hvis man tør...

Der skal være en autoriseret prøvemester (om det så er en kørelærer
eller motorsagkyndig) og det skal være tvunget.

Ikke noget med 'hvis man tør'...

> Det synes jeg så er lige stramt nok...

Tjaee ... hvis ikke det ene hjælper, må der stærkere midler til.

Bare se på de unges 'kørekort på prøve tid'.

Hr. Bjørn

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-02-04 14:11

Bjørn Jørvad wrote:
> [...]
>

> Der skal være en autoriseret prøvemester (om det så er en kørelærer
> eller motorsagkyndig) og det skal være tvunget.

Jamen lad os da endelig introducere endnu en skatte/afgiftsskrue til
overformynderiet.

> Tjaee ... hvis ikke det ene hjælper, må der stærkere midler til.
>
> Bare se på de unges 'kørekort på prøve tid'.

Vi er alle på 'prøve'!. Hvis du vipper en cyklist ned i et højresving
i vintermørket og der bliver taget rapport kommer du til prøve :)

Det burde også gælde efter 65-70 stykker. Der er desværre for mange
der ignorerer tegnene på at det er på tide at holde op med at køre
bil. Familielægen duer ikke til at sige fra, det skal være en
uafhængig trediepart.

Nå men trods alt er flertallet i stand til at kommutere til og fra
arbejde uden at det indvolverer politi, ambulancer og brandvæsenet :)

Min indstilling er lidt: hvis ikke man er et forbillede for andre er
man er et skræmmeeksempel!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo (hellere et forbillede tak)

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 15:35

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen lad os da endelig introducere endnu en skatte/afgiftsskrue til
> overformynderiet.

Er det ikke det folket vil have (når bare ikke liiiige det rammer dem
selv).

(Har du forresten nærlæst, hvad socialdemokratiet og de radikale vil med
*deres* forslag til et skattestop...?)

> Vi er alle på 'prøve'!. Hvis du vipper en cyklist ned i et højresving
> i vintermørket og der bliver taget rapport kommer du til prøve :)

Jeg mister ikke mit kørekort ved promillekørsel. Det gør en "ung på
> [...]

> der ignorerer tegnene på at det er på tide at holde op med at køre
> bil. Familielægen duer ikke til at sige fra, det skal være en

Giver dig helt ret.

Du og jeg vil også på et tidspunkt (forhåbentlig) nå den alder og så er
det godt at vide, der er hånd i hanke med vores evt. dårligdomme.

> Nå men trods alt er flertallet i stand til at kommutere til og fra
> arbejde uden at det indvolverer politi, ambulancer og brandvæsenet :)

Heldigvis.

> Min indstilling er lidt: hvis ikke man er et forbillede for andre er
> man er et skræmmeeksempel!

Det har du nok ret i et stykke hen ad vejen.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 14:24

Bjørn Jørvad wrote:

> Der skal være en autoriseret prøvemester (om det så er en kørelærer
> eller motorsagkyndig) og det skal være tvunget.

Ja selvfø'lig.

> Ikke noget med 'hvis man tør'...

Hvis man tør gå op uden at køre timer hos en kørelærer inden.
Det er med referene til at man i dag skal have så og så mange timer teori og
på vej inden man kan gå til prøve.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 15:37

meddelelse news:bvqrts$o24$1@sunsite.dk...

KLIP

> Ja selvfø'lig.

O.k.

> Hvis man tør gå op uden at køre timer hos en kørelærer inden.

Det må bero på ens selvtillid.

> Det er med referene til at man i dag skal have så og så mange timer
teori og
> på vej inden man kan gå til prøve.

Det ville være helt ude i hampen, hvis man skulle tvinges til at tage
køretimer hos en professionel, hvis man i forvejen havde styrebrevet.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 18:07

Bjørn Jørvad wrote:
> Det ville være helt ude i hampen, hvis man skulle tvinges til at tage
> køretimer hos en professionel, hvis man i forvejen havde styrebrevet.

Ja, men så er vi jo enige...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leonard

Dato : 04-02-04 17:43

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Hvis man tør gå op uden at køre timer hos en kørelærer inden.
>Det er med referene til at man i dag skal have så og så mange timer teori og
>på vej inden man kan gå til prøve.

Og da det er en kontrollerende prøve behøver det vel heller ikke være
nødvendigt at det er en skolevogn med ekstra bremser osv.
En køreprøve i ens egen bil vil kunne det.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 19:02

> Og da det er en kontrollerende prøve behøver det vel heller ikke være
> nødvendigt at det er en skolevogn med ekstra bremser osv.
> En køreprøve i ens egen bil vil kunne det.

Jeg stemmer imod en køreprøve med reglmæssige intervaller. Jeg betaler i
forvejen nok til staten og jeg tror ikke det vil få folk til at køre mere
hensynsfuld fordi de skal testes med jævne mellemrum.
Hold da k... hvis man så lavede en kørefejl ved en af de prøver, hvad
så....skal man så miste førebeviset, sit arbejde osv osv. Koncekvenserne kan
være rimelig barske for de personer som måtte lave fejl.
Desuden vil jeg overhovedet ikke kunne bestå en teoriprøve hvis det var. De
gange jeg har prøvet dem på min PC er der mange fejl i. Når jeg svarer at
jeg vil nedsætte hastigheden så får jeg forkert fordi man skal bare
fortsætte med uændret hastighed.......Jeg synes det er dybt godnat ikke at
nedsætte hastigheden hvis man kommer til en uoverskuelig situation og kan da
slet ikke fatte at det så er forkert at sænke hastigheden.

Tror ikke de fejl som ældre laver i trafikken skyldes dårligt syn og
hørelse......det er nok mere et tegn på demens og langsom opfattelse og det
tester en læge ikke ligefrem.

Fra : Torben E

Dato : 04-02-04 19:23

> [...]
kan
> være rimelig barske for de personer som måtte lave fejl.

Fuldstændig enig Tom

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-02-04 21:01

Tom wrote:
[SNIP ting jeg er enige i]

> [...]
> dybt godnat ikke at nedsætte hastigheden hvis man kommer til en
> uoverskuelig situation og kan da slet ikke fatte at det så er forkert

Det har jeg heller aldrig forstået. Virker dybt ulogisk på mig, at man ikke
må nedsætte farten hvis man ikke føler, at man har styr på situationen.

Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.yier.dk/chips/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-02-04 21:27

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev :

>Det har jeg heller aldrig forstået. Virker dybt ulogisk på mig, at man ikke
>må nedsætte farten hvis man ikke føler, at man har styr på situationen.

Det er osse noget vrøvl - da det vist sagtens kan defineres "efter
forholdene"

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-02-04 08:54

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<40213355$0$153$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Jeg stemmer imod en køreprøve med reglmæssige intervaller. Jeg betaler i
> forvejen nok til staten og jeg tror ikke det vil få folk til at køre mere
> hensynsfuld fordi de skal testes med jævne mellemrum.

Det har du såmænd nok ret i - men det kunne måske luge nogle af de
knap så kompetente billister ud

> Hold da k... hvis man så lavede en kørefejl ved en af de prøver, hvad
> så....skal man så miste førebeviset, sit arbejde osv osv. Koncekvenserne kan
> være rimelig barske for de personer som måtte lave fejl.

Njae, helt så slemt ville jeg nu ikke tro det blev. Snarere noget i
retning af at man så skulle have nogle køretimer og derefter op til en
prøve igen. Faktisk nogenlunde ligesom et syn

> Tror ikke de fejl som ældre laver i trafikken skyldes dårligt syn og
> hørelse......det er nok mere et tegn på demens og langsom opfattelse og det
> tester en læge ikke ligefrem.

Det er svært grænsende til umuligt at teste den slags med et sikkert
resultat, bl.a. fordi folk med en let demens bliver rigtig gode til at
fuppe sig frem. Min kone, der er praktiserende læge, har lavet den
slags tests flere gange. Bl.a. på en ældre gut, der var sendt til
lægen af sine pårørende fordi de ikke mente han længere var i stand
til at køre bil. Selvom manden var til fare for stort set alt i
trafikken, var det mere end svært at blive sikker på om han var
dement.

En køreprøve ville derimod med lethed have afsløret om manden kunne
færdes sikkert i trafikken eller ej.

Ebbe

Fra : René Lønstrup

Dato : 04-02-04 14:28

Bjørn Jørvad wrote:

> Der skal være en autoriseret prøvemester (om det så er en kørelærer
> eller motorsagkyndig) og det skal være tvunget.
>
> Ikke noget med 'hvis man tør'...

Jeg tror Morten mener at der ikke skal være tvungne køretimer med en
kørelærer _inden_ prøven, i modsætning til en normal køreprøve hvor man jo
skal have et vist antal timer før man må prøve lykken ;)

Hvis det er hvad han mener, er jeg ihvertfald enig

- Derudover syntes jeg at det burde være muligt at tage prøven i sin egen
bil, så man sparer udgiften til lejebil (forudsat at ens egen bil er i
forsvarlig stand, selvfølgelig).

> Tjaee ... hvis ikke det ene hjælper, må der stærkere midler til.
>
> Bare se på de unges 'kørekort på prøve tid'.

Er der egentligt kommet nogle undersøgelser på om det overhovedet har haft
en virkning? Jeg syntes jeg ser ligeså mange tåber i trafikken som før..

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 15:40

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
man jo
> skal have et vist antal timer før man må prøve lykken ;)

O.k. , det havde jeg nu ikke forestillet mig, han mente, da dette ville
være "for åndsvagt", når man nu havde kørekortet i forvejen.

Prøven skal jo blot bevise, du stadig er i stand til at føre automobil
på en sikker og færdselsmæssig korrekt måde.

> Er der egentligt kommet nogle undersøgelser på om det overhovedet har
haft
> en virkning? Jeg syntes jeg ser ligeså mange tåber i trafikken som
før..

Det kan jeg ikke svare dig på og det har du ganske ret i.

Fantastisk som de mindre potter (Golf, Fiat, Polo, Kadet osv.) kan fræse
af sted i bymæssig bebyggelse.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 18:09

Bjørn Jørvad wrote:

> O.k. , det havde jeg nu ikke forestillet mig, han mente, da dette
> ville være "for åndsvagt", når man nu havde kørekortet i forvejen.

Det var det jeg mente, netop pga. den grund du giver.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 18:16

meddelelse news:bvr966$t1q$1@sunsite.dk...

KLIP

> Det var det jeg mente, netop pga. den grund du giver.

Oki Doki..

Hr. Bjørn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 18:16

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 18:09

René Lønstrup wrote:
> Hvis det er hvad han mener, er jeg ihvertfald enig

Det er det...

> - Derudover syntes jeg at det burde være muligt at tage prøven i sin
> egen bil, så man sparer udgiften til lejebil (forudsat at ens egen
> bil er i forsvarlig stand, selvfølgelig).

Enig igen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-02-04 00:26

On Wed, 4 Feb 2004 14:28:12 +0100, "René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk>
wrote:

>Jeg tror Morten mener at der ikke skal være tvungne køretimer med en
>kørelærer _inden_ prøven, i modsætning til en normal køreprøve hvor man jo
>skal have et vist antal timer før man må prøve lykken ;)

Og ved de køreprøver insisterer og kræver eleverne jo at komme til så
snart at de har haft de lovpligtige 16 timer. Hvor blev det element af,
hvor at kørelæreren sagde:"Nej hør lige her lille ven, jeg mener ikke at
jeg med rette kan lade dig gå op til køreprøven af følgende grunde"

Den del synes jeg lidt er gået af programmet.
Flemming Jacobsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-02-04 13:56

Bjørn Jørvad wrote:
> [...]
>
> KLIP ... en længe smøre..
>
> Jeg ville heller intet have mod orienterende køre-/teoriprøver hvert

I så fald skal prisen på en prøve sættes væsentligt ned. 580 kroner + leje
af kørelærers bil (vel omkring 350 - xxx kroner normalt?) synes jeg virker
som mange penge.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 14:24

Anders Houmark wrote:
> I så fald skal prisen på en prøve sættes væsentligt ned. 580 kroner +
> leje af kørelærers bil (vel omkring 350 - xxx kroner normalt?) synes
> jeg virker som mange penge.

Man burde kunne gå op til denne prøve i egen bil. Man har jo kørekort..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-04 15:33

Morten Fruergaard wrote:
[...]

Man burde kunne klare prøven i en fremmed bil. Man har jo kørekort. )

M.v.h.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 18:10

Henrik B. wrote:
> Man burde kunne klare prøven i en fremmed bil. Man har jo kørekort.
> )

Se'følig men så skal man jo leje og det koster...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 15:41

meddelelse news:bvqrv2$r5o$1@sunsite.dk...

KLIP

> Man burde kunne gå op til denne prøve i egen bil. Man har jo
kørekort..

...enig.

Hr. Bjørn

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-02-04 16:36

Bjørn Jørvad wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:bvqrv2$r5o$1@sunsite.dk...
>
> KLIP

> ...enig.

At have kørekort er jo ikke ensbetydende med at man har råd til en bil ;-/

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 16:36

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> At have kørekort er jo ikke ensbetydende med at man har råd til en bil
;-/

Det har du naturligvis ret i.

Der vil så være følgende muligheder:

1) Låne en bil
2) Leje en bil

En lovgivning kan desværre ikke tage hensyn (økonomisk) til alle mulige
og umulige forhold.

Essensen må være at højne trafiksikkerheden (dramatisk) eller afstå
styrebrevet.

En sådan prøve skal naturligvis også gælde for erhvervskørekort samt MC,
eller sagt på en anden måde, samtlige stempler der kan påføres et
førerbevis.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-04 17:38

Bjørn Jørvad wrote:
[...]

Nej, og som det er i dag, kan man tage "pap" som 18-årig, og derefter vente
til man er 60, inden man overhovedet sætter sig bag et rat igen.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 17:56

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, og som det er i dag, kan man tage "pap" som 18-årig, og derefter
vente
> til man er 60, inden man overhovedet sætter sig bag et rat igen.

Jep.

Det ville en orienterende teori- og køreprøve sætter en særdeles
effektiv stopper for.

Ingen orienterende prøve = kørekort inddraget.

(OT: Socialdemokratiets 7 mærkesager skal betales af: højere skat for
boligejere, pensionister, bilejere samt virksomheder. Á siger blot
velbekomme og forhåbentlig god arbejdslyst (til dem som kan finde et
arbejde))

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-04 19:02

Bjørn Jørvad wrote:
[...]

Ja, lad os for fa'n håbe at de får 4 år mere "ude i kulden"..... (

M.v.h.

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-02-04 19:31

Henrik B. skrev:

> Ja, lad os for fa'n håbe at de får 4 år mere "ude i kulden".....
> (

....Lokketoft er på vej opad i meningsmålingerne...
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 19:42

> ...Lokketoft er på vej opad i meningsmålingerne...

kunne da være skønt hvis de kom til magten og fik rettet skuden op igen og
folk i arbejde. Ham Fjog er da en nisse til at styre......mage til makværk
med at selv vore egne landsmænd ikke kan få "opholdstilladelse" i danmark og
dansk pas.....så er deres stramninger sgu da gået for vidt.

Hvis skattelettelser er på bekostning af at folk skal være arbejdsløse og
rådne skoler hvor man man har EN lærer til TRE klasser.....og et
sundhedsvæsen hvor folk bliver fejlbehandlet på grund at stress blandt
personale.....så betaler jeg gerne MERE i skat og sender Fjog ud i kulden
for at pille prutter med Pia.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 20:32

KLIP

> [...]
> sundhedsvæsen hvor folk bliver fejlbehandlet på grund at stress blandt
> personale.....så betaler jeg gerne MERE i skat og sender Fjog ud i

Din holdning kan jeg godt respektere.

Du hører heller ikke til dem, der klager over høje benzinafgifter samt
registreringsafgift der gør, du betaler for 3 biler, men kun får én (1).

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 20:41

> Din holdning kan jeg godt respektere.

Ved godt at det er lidt usædvanlig at en arbejdsgiver ikker stemmer
borgerlig

> Du hører heller ikke til dem, der klager over høje benzinafgifter samt
> registreringsafgift der gør, du betaler for 3 biler, men kun får én (1).

jowjow
Men hvis besparelserne skal gå ud over de førnævnte områder så er det gået
FOR vidt. Så må de hellere hente pengene hos mig end hos elever og syge
mennesker.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 20:46

KLIP

> Ved godt at det er lidt usædvanlig at en arbejdsgiver ikker stemmer
> borgerlig

Slet ikk, såfremt der føres en ordentlig politik.

> [...]

gået
> FOR vidt. Så må de hellere hente pengene hos mig end hos elever og

Man kunne jo begynde at spare på det offentliges udgifter og kanalisere
disse midler over til elever, og syge mennesker.

Du forventer vel ikke en besparelse i de offentlige udgifter med en
SR-regering...?

Har du adgang til børsen, er der i dagens udgave trykt en graf der viser
skatte og afgiftsstigningerne fra 1970 til 2004.

Læg mærke til de dramatiske spidser. Kan du gætte, hvem der har
regeringsmagten medens disse spidser rejser sig og topper..?

Hr. Bjørn

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-02-04 09:13

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote in message news:<40214bf3$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Man kunne jo begynde at spare på det offentliges udgifter og kanalisere
> disse midler over til elever, og syge mennesker.

Efter min mening mangler langt de fleste politikere, både i regeringen
og i oppositionen modet til at sige: Dette her har vi ikke råd til så
det gør vi ikke. Det var f.eks. meget lidt populært at sige at
samfundet ikke har råd til efterlønnen - hvilket Nyrup fandt ud af på
den hårde måde. Men manden har s'gu' ret: vi har ikke råd.

Istedet skyder man sig selv i foden nationaløkonomisk set - men til
gengæld får man regeringsmagten.

> [...]
>
> Læg mærke til de dramatiske spidser. Kan du gætte, hvem der har
> regeringsmagten medens disse spidser rejser sig og topper..?

Ikke svært. Socialdemokratiet har så vidt jeg kan mindes ikke gået på
valg med løfte om at sænke det offentlige udgiftaniveau. Det vil deres
vælgere simpelthen ikke være med til. Og det vil DF's vælgere iøvrigt
heller ikke - men blandt dem er der en del der tror at det kan lade
sig gøre samtidig med at man sænker indtægterne

Ebbe

Fra : Leonard

Dato : 04-02-04 20:48

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>kunne da være skønt hvis de kom til magten og fik rettet skuden op igen

Helt enig.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 20:51

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en
meddelelse news:73j220hbq2500g78pb2fihf636ced29o21@4ax.com...

KLIP

> Helt enig.

På trods af dit uhyggelige uheld, må jeg nu tilspørge dig: "Tror du
virkelig SR vil forhøje din pension...?"
Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 04-02-04 21:05

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote:

>På trods af dit uhyggelige uheld, må jeg nu tilspørge dig: "Tror du
>virkelig SR vil forhøje din pension...?"

Jeg får sgutte pension.
Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og lønmodtager som mange andre.
Jeg får nogle tilskud til handicapbetingede udgifter og dem tror jeg
hverken den ene eller anden farve regering vil røre ved.
Rent egoistisk vil jeg nok få mest ud af en ren V regering, men det
samfund har jeg ikke lyst til at leve i.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 21:08

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en
meddelelse news:hqj220din2q7jtdhp2aph55068c4jr2vdu@4ax.com...

KLIP

> Jeg får sgutte pension.

Undskyld, jeg fornemmede ved skimning af din hjemmeside, du er
kørestolsbruger.

Men det er du så ikke.

> [...]
> Rent egoistisk vil jeg nok få mest ud af en ren V regering, men det
> samfund har jeg ikke lyst til at leve i.

Det kan jeg fint respektere, specielt da du måske er husejer (måske
endda husmand).....

Så hvis det er tilfældet, forventer jeg ikke at høre nogen brok fra dig,
hvis regeringsskiftet går efter dit ønske.

Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 04-02-04 22:54

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote:

>Undskyld, jeg fornemmede ved skimning af din hjemmeside, du er
>kørestolsbruger.

Kørestolsbruger er ikke ensbetydende med at være pensionist.
Hvorfor skulle det være det ?

>Men det er du så ikke.

Jo, jeg er kørestolsbruger. Jeg er erklæret 100% invalid, men har kun
et erhvervsevnetab på 50%.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:55

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en
meddelelse news:oaq220d5usrdbugdhigh9179sf9k6v0pfo@4ax.com...

KLIP

> Kørestolsbruger er ikke ensbetydende med at være pensionist.
> Hvorfor skulle det være det ?

Undskyld, jeg har ikke den store erfaring på dette område.

> Jo, jeg er kørestolsbruger. Jeg er erklæret 100% invalid, men har kun
> et erhvervsevnetab på 50%.

O.k. og O.k.

Hr. Bjørn

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-02-04 21:12

Tom wrote:
> [...]

Nu er vi godt nok ved at være helt off topic.. Men vi er jo kaffeklubben :)

> Hvis skattelettelser er på bekostning af at folk skal være
> arbejdsløse

Nu synes jeg ellers at have hørt, fra en masse steder fra, at den stigende
arbejdsløshed skyldes en global dårlig økonomi (som afhænger af USA's
økonomi) så det skal vi nødvendigvis ikke hænge Fogh og Venstre op på lige
netop dette punkt.
Er det ikke også noget med, at ventelisterne er blevet halveret efter
Venstre kom til magten?

I det mindste har de holdt det meste af det de blev valgt ind på, enten er
det fordi jeg er blevet ældre og er begyndt at lægge mærke til politiske
sager, eller også har de tidligere partier bare ikke opfyldt deres
valgløfter?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 21:19

> [...]
> arbejdsløshed skyldes en global dårlig økonomi (som afhænger af USA's
> økonomi) så det skal vi nødvendigvis ikke hænge Fogh og Venstre op på lige

Jo, det skal vi. Det er en POLITISK opgave at sikre arbejdspladser. Der
findes også lande som lige nu har en kolosal fremgang i deres økonomi, så
Fjog må se at tage sig sammen, det er det han er "ansat" til.

> Er det ikke også noget med, at ventelisterne er blevet halveret efter
> Venstre kom til magten?

Hvad nytter det når folk dør og bliver skadet fordi behandlingen ikke bliver
lavet ordentlig.
Alle vore nabolande har bedre sygehusvæsen og behandlingstilbud end her.

> [...]
> det fordi jeg er blevet ældre og er begyndt at lægge mærke til politiske
> sager, eller også har de tidligere partier bare ikke opfyldt deres

og jeg siger at det har kammet fuldstændig over for dem. Hvis de mål man har
sat sig viser sig at være forkerte så må man justere dem i stedet for at
tonse derudaf uden at se hvordan det virker.

Men jeg stopper her.....for meget OT

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 21:22

KLIP

> [...]
bliver
> lavet ordentlig.
> Alle vore nabolande har bedre sygehusvæsen og behandlingstilbud end

Hvem afleverede et sygt sygehusvæsen til den nuværende regering (med den
fulde bevist om at nedgangtiderne stod lige for døren)...?

Hvem afleverede et sygt skolevæsen (med totalt nedbrudte skolebygninger)
..... (med den fulde bevist om at Nedgangtiderne stod lige for døren)...?

Utroligt som folks hukommelse er kort...

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-04 21:50

Tom wrote:
[...]

Vrøvl! Det er en politisk opgave at få nedbragt intern og ekstern underskud.
Og forbedre evt. overskud, da dét skaber arbejdspladser.

:: Der findes også lande som lige nu har en kolosal fremgang i deres
:: økonomi, så Fjog må se at tage sig sammen, det er det han er "ansat"
:: til.

Mig bekendt har DK klaret sig fremragende sammenlignet med f.eks. USA,
Tyskland, Frankrig, Italien m.fl. de seneste 2 år...

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:04

> [...]
underskud.
> Og forbedre evt. overskud, da dét skaber arbejdspladser.

Du kan selv vrøvle.
Arbjedspladser skabes ikke uden politisk vilje dertil og det er ikke min
opgave at tænke i arbejdsplader men mere i en lønsom virksomhed. Hvis det er
for dyrt at prducere her så flyttes produktionen til udlandet. Politikerne
skal sikre at det stadig kan betale sig at producere her.....bla. ved ikke
at pålægge konkurenceforvridende afgifter og lign.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:05

KLIP

> [...]
ikke
> at pålægge konkurenceforvridende afgifter og lign.

Hvor indpasser du de faglige organisationer henne i den bus..?

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:14

> min
> det er
> Politikerne
> ikke
>
> Hvor indpasser du de faglige organisationer henne i den bus..?

Gamle bastioner. . De er blevet mere "medspiller" efter at noget af
produktionen virkelig ER flyttet til udlandet.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:19

KLIP

> Gamle bastioner. . De er blevet mere "medspiller" efter at noget af
> produktionen virkelig ER flyttet til udlandet.

Tjaaeee. selv med SR ved rattet, tror jeg ikke du skal forvente færre
konkurrenceforvridende indvirkninger....snarere tvært i mod....og det
hele skal finansieres af højere skatter og afgifter.

På den anden side, kan det da også være ganske hyggeligt at skulle cykle
på arbejde og totalt få udryddet det onde som kaldes 'arbejdskraftens
mobilitet'.

Hvis SR kan ramme magten ved et stærkt opsving, kan de nå at redde
"æren" og efterfølgende overlade "fallitboet" igen ved næste
nedgangsperiode.

Det er de nemlig dokumenterede Danmarksmestre til.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-04 21:48

Tom wrote:
:: Hvis skattelettelser er på bekostning af at folk skal være
:: arbejdsløse

SLAM! Så kom dobbeltmoralen. Det er ok, når virksomheder fyrer folk, når de
trængt. Men staten Danmark må ikke?

M.v.h.

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-02-04 21:05

Bjørn Jørvad wrote:

> Ingen orienterende prøve = kørekort inddraget.

Skal folk med alle kørekort op til prøve i hver enkel (motorcykel, bil,
lastbil, erhver, hænger er der flere?)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 21:00

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal folk med alle kørekort op til prøve i hver enkel (motorcykel,
bil,
> lastbil, erhver, hænger er der flere?)

Skal vi holde kog i "overformynderiet"... så *ja*.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-02-04 18:12

Anders Houmark wrote:
> At have kørekort er jo ikke ensbetydende med at man har råd til en
> bil ;-/

Næ, men jeg skriver heller ikke, at man *_skal_* bruge egen bil...

Så må man jo enten leje en eller låne sin forældres, venner eller lign.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 15:41

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
leje
> af kørelærers bil (vel omkring 350 - xxx kroner normalt?) synes jeg

Prøven bør naturligvis kunne foretages i egen bil.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-02-04 19:05

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Det er da vel nærmest logik for alle, burhøns inkluderet, at fra man
>bliver 18 og så de 42 år frem til man bliver 70,

Hvaffen logik ? 18 + 42 logikken ? <grin>

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Møller

Dato : 04-02-04 20:00

<jan@stevns.net> wrote in message

> Hvaffen logik ? 18 + 42 logikken ? <grin>

Mit Exel-ark gik i selvsving da jeg forsøgte at få den til at forstå, at
18+42 er 70! den nægtede, så nu vil jeg klage til Bill, det må være en fejl
i Microsoft-programmering
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 20:04

> Mit Exel-ark gik i selvsving da jeg forsøgte at få den til at forstå, at
> 18+42 er 70! den nægtede, så nu vil jeg klage til Bill, det må være en
fejl
> i Microsoft-programmering

Eller Intels co.processor.....er da set før på 486'eren

Fra : René Lønstrup

Dato : 04-02-04 22:57

Tom wrote:

> Eller Intels co.processor.....er da set før på 486'eren

Var det ikke den første generations Pentium processorer? Jeg mener at kunne
huske noget om at de havde problemer med at dividere...

Fra : Martin Kiefer

Dato : 05-02-04 22:59

> [...]
kunne
> huske noget om at de havde problemer med at dividere...

Jo det var skam i starten af '95

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 23:44

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo det var skam i starten af '95

Det var jo i forrige årtusinde.

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-02-04 21:44

On Tue, 3 Feb 2004 21:00:44 +0100, "Tom"

>....og de mener at de kører som gennemsnittet.
>Tænk at lade sig udstille på dem måde som total trafikidiot og så ikke
>engang selv ane at man er fuldstændig til grin ))

>--

Jeg har en formening om at menigheden i denne gruppe stort set mener
at have evner til at kunne føre vogn som ligger over gennemsnittet.

Gud ved hvad resultatet ville blive hvis 100 af os blev filmet med
skjult kamera, og senere bedømt af uvildige eksperter? *LOL*

Jeg har en tro på at vi alle siger som hende madammen der mente at hun
kørte som 95% af danskerne gjorde, eller bedre.

Har jeg ret eller har jeg ret?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:48

> [...]
>
> Jeg har en tro på at vi alle siger som hende madammen der mente at hun
> kørte som 95% af danskerne gjorde, eller bedre.

Jeg kan KUN tale for mig selv. Jeg kører ikke et hak bedre end
gennemsnittet, hvis jeg endda gør det.
Jeg har selv lavet en 5-10 buler gennem årene og jeg kører også for hurtigt
nogen gange. Jeg har også lavet fejl så andre berettiget har dyttet af mig.
Til mit forsvar skal så siges at jeg er elitebillist og heller ikke har haft
nærkontakt med nogen over personer eller andre biler og heller ikke engang
tæt på. Mine fjollerier er altid under parkering hvor blomsterkasser og lign
har måtte lide.

PS: fartbøder har jeg heller aldrig fået (i danmark)

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 21:48

On Tue, 03 Feb 2004 21:44:00 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Har jeg ret eller har jeg ret?

Jég kører i alt fald bedre end de fleste - det siger politiet
(og det er ikke engang løwn)

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-02-04 23:03

On Tue, 03 Feb 2004 21:48:09 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jég kører i alt fald bedre end de fleste - det siger politiet
>(og det er ikke engang løwn)

Jeg har så andre folks tilsagn på det samme.
Flemming Jacobsen

Fra : Klaus G.

Dato : 04-02-04 16:25

> Jeg har så andre folks tilsagn på det samme.
> --
Me2, specielt det modsatte køn synes jeg køre godt. De er faktisk ret trætte
af, at køre med folk som hele tiden skal køre hurtigt, skifte gear så hele
bilen hopper og danser. Næh du, skal man gøre indtryk på damerne, så kør
blidt :)

Vil man have folk til at kigge efter sig, så skruer man bare op for anlæget
:)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-04 17:38

Klaus G. wrote:
::: Jeg har så andre folks tilsagn på det samme.
::: --
[...]

Sådan kører de jo selv.

M.v.h.

Fra : René Lønstrup

Dato : 03-02-04 22:10

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg har en formening om at menigheden i denne gruppe stort set mener
> at have evner til at kunne føre vogn som ligger over gennemsnittet.

Tjah, hvis dem i programmet vitterligt kører gennemsnitligt, skulle jeg nu
ikke mene det vil være specielt svært at påvise at man selv kører bedre end
gennemsnittet Det er jeg i hvertfald sikker på at jeg selv kan påstå,
uden at blive blændet af glorien )

> Gud ved hvad resultatet ville blive hvis 100 af os blev filmet med
> skjult kamera, og senere bedømt af uvildige eksperter? *LOL*

Who knows.. Jeg er næsten sikker på at de nok ville brokke sig over min
hastighed igennem rundkørsler og andre kurver (ikke at jeg dog mener jeg
kører hasarderet), men derudover mener jeg ikke selv at der er noget
specielt at påpege på min kørsel.. Men som det også bevises i programmet, er
man nok ikke selv den mest egnede til at lave den bedømmelse ;)

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:27

KLIP

> Jeg har en formening om at menigheden i denne gruppe stort set mener
> at have evner til at kunne føre vogn som ligger over gennemsnittet.

Vi er sikkert mest stemt for at tro det.

> Gud ved hvad resultatet ville blive hvis 100 af os blev filmet med
> skjult kamera, og senere bedømt af uvildige eksperter? *LOL*

Det kunne faktisk være ganske interessant.

Måske det var noget for vor "udsendte" fra Danmarks Radion at tale med
sin redaktionschef om..?..

> Jeg har en tro på at vi alle siger som hende madammen der mente at hun
> kørte som 95% af danskerne gjorde, eller bedre.

Sikkert.

> Har jeg ret eller har jeg ret?

Du har uden al tvivl ret.

Jeg vil stadig blot anføre, denne udsendelse kan bruges politisk (og den
vil sikkert også blive det gjort).

Når og hvis det bliver tilfældet, må vi jo se at finde en grimasse, der
ka´ passe...

PS: Du hører jo selv pt. til et jagtet "vildt".

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-04 20:43

On Tue, 3 Feb 2004 22:26:51 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>KLIP

>PS: Du hører jo selv pt. til et jagtet "vildt".

Næh, deri tager du faktisk fejl.

Jeg har endnu tilgode at træffe færdselspolitiet efter min
tilbagekomst til chaufførgerningen.

Jeg har end ikke set en storvognskontrol, hverken i DK, de øvrige
skandinaviske lande eller Germanien.

Til mit forsvar vil jeg godt anføre, at udover mindre
hastighedsoverskridelser er der ikke så meget at komme efter.

Desuden ligger 80% af min kørsel om natten, og så må politiet jo ikke
være ude. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 20:47

KLIP

> Næh, deri tager du faktisk fejl.

Utroligt med den pt. mængde kontrollerede lastbiler og busser.

> Desuden ligger 80% af min kørsel om natten, og så må politiet jo ikke
> være ude. *LOL*

Det ændrer betragtelig odds i dit favør...

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-04 21:12

On Wed, 4 Feb 2004 20:47:29 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>KLIP

>Utroligt med den pt. mængde kontrollerede lastbiler og busser.

>--

Næh, ikke utroligt. De puster sig op, gør de.

De laver lige en kontrol i week-enden ved grænserne, og så laver de
sikkert én igen ved afslutningen af uge 7, som er skolernes
vinterferie. På det tidspunkt er der sikkert en rockerkrig i Odense,
eller noget andet der interessrer aviser og TV mere, og så går
politiet på afspadsering igen.

Hvad angår lastbilerne, tror jeg nok de er mere razzia-orienterde i
Jylland. Det sker med sjældne mellemrum at de holder noget tam-tam ved
Karlslunde Rasteplads, da de har en brovægt der.

De står der dog sjældent mere end en times tid, da walkie-talkien så
har gjort sin pligt.

>--

>Det ændrer betragtelig odds i dit favør...

>--

Ja, det er helt sikkert. I Tyskland ser man af og til BAG på autobahn,
også om natten. Man kan altid se når det er dem, for de kommer bagfra
i en helvedes fart, og når de så kommer op på siden af én,,så tager de
lige en visuel kontrol af slanger og ledninger mellem forvogn og
hænger. I mit tilfælde kigger de også lige om alle containerlåsene er
spændt.

Så fiser de afsted igen i højt tempo, og det var så det.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 21:12

KLIP

> Så fiser de afsted igen i højt tempo, og det var så det.

De har nok via overvågningskameraerne set, du er en chauffør, der
overholder hastighedsbegrænsningerne.

Derfor forventer de heller ikke at finde noget snavs på dig og din
vogn...

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-04 21:24

On Wed, 4 Feb 2004 21:11:45 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>KLIP

>De har nok via overvågningskameraerne set, du er en chauffør, der
>overholder hastighedsbegrænsningerne.

>--

Jeg har vist nævnt at det ikke er min stærke side. Dog har jeg
stor respekt for deres 70 km/t. begrænsning på Bundesstrasse.

Og så deltager jeg aldrig i de der ½-times overhalinger, med mindre
der er mindst tre spor i hver retning.

>--

>Derfor forventer de heller ikke at finde noget snavs på dig og din
>vogn...

>--

Det tror jeg ikke, men det verdensfirma jeg kører for har et
ualmindeligt godt ry, uanset hvor vi kommer.

Det være sig politi, told, færgerier, vores 24-timers Europaservice
osv.

Det er guld værd i det daglige for os som er ude i det pulveriserende
liv, og det er guld værd for firmaet, fordi de lever af at pakkerne er
fremme til tiden.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 21:25

KLIP

> Det er guld værd i det daglige for os som er ude i det pulveriserende
> liv, og det er guld værd for firmaet, fordi de lever af at pakkerne er
> fremme til tiden.

Det er bestemt også "guld" værd for kunderne...

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-04 21:41

On Wed, 4 Feb 2004 21:25:23 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>KLIP

>Det er bestemt også "guld" værd for kunderne...

>--

Det er helt sikkert.

Nu er jeg jo kun en del af en beskeden "vognmandsforretning" med ca.
75.000 motoriserede enheder samt et antal gondoler i Venedig. (Det er
ikk' engång løwn )

Dertil 265 fly + 350 som flyver i fast charter. (10'ende største
flyselskab i verden)

Min bankkonto ville s'gu blive noget hulkindet hvis den skulle stå for
de månedlige lønudbetalinger.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:01

KLIP

> [...]
> ikk' engång løwn )
>
> Dertil 265 fly + 350 som flyver i fast charter. (10'ende største

Hvis det er den virksomhed, den hedengangne James E. Casey lagde
grundstenen til, er det en rimelig stor biks.

> Min bankkonto ville s'gu blive noget hulkindet hvis den skulle stå for
> de månedlige lønudbetalinger.

Tjaaeee....men i så tilfælde, havde du vel også indtægterne at gøre godt
med..

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-04 22:15

On Wed, 4 Feb 2004 22:01:13 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>KLIP

>Hvis det er den virksomhed, den hedengangne James E. Casey lagde
>grundstenen til, er det en rimelig stor biks.

>--

Jim himself. Det er nemlig rigtigt.

>--

>Tjaaeee....men i så tilfælde, havde du vel også indtægterne at gøre godt
>med..

>--

Ja, så stiller sagen sig jo noget anderledes.

Lad os sige ca. 1$ i snit pr. forsendelse i nettofortjeneste. Det er
nok ikke helt galt.

Antallet af forsendelser nærmer sig med hastige skridt 14 mill. pr.
dag. Jow, den biks ville jeg godt have forærende.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:13

KLIP

> Jim himself. Det er nemlig rigtigt.

..... Begynder den hedengangne Louis Danzas ikke at nappe jer i
haserne.....?

> Antallet af forsendelser nærmer sig med hastige skridt 14 mill. pr.
> dag. Jow, den biks ville jeg godt have forærende.

Det er en imponerende virksomhed.

Jeg erindrer stadig for år tilbage, da jeg blev "indviet" i den
luftbårne afdelings måde at sende fly af sted om natten ud i staterne.

Ganske enkelt fantastisk.

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-04 22:36

On Wed, 4 Feb 2004 22:13:00 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>KLIP

>..... Begynder den hedengangne Louis Danzas ikke at nappe jer i
>haserne.....?

>--

Efter en hel masse fusioner hvor svenske ASG, Danzas og Deutche Post
bl.a. er de vist blevet enige om at hele møllen skal hedde DHL.

Jeg er ikke helt sikker på hvad de har af kørende materiel, da det er
fremmede vognmænd der kører for dem. På flysiden når de os ikke til
sokkeholderne.

Det er helt klart "hovedfjenden", især på det tyske marked, mens DHL
Danmark i øjeblikket ikke ser ud til at vokse noget videre.

TNT skal man jo heller ikke se bort fra.

Begge ovennævnte firmaer benytter iøvrigt i vid udstrækning "vores"
fly til hastetransporter.

> [...]

>Jeg erindrer stadig for år tilbage, da jeg blev "indviet" i den
>luftbårne afdelings måde at sende fly af sted om natten ud i staterne.

Jeg mener også at det er det flyselskab i verden med flest rettidige
afgange og ankomster.

Den nyeste hub i Atlanta, Georgia, er så stor at der fører en
sekssporet motorvej direkte ind i hub'en hvor den ender.

Desuden har de bl.a. på den hub 8 lastbilvaskemaskiner der arbejder
døgnet rundt.

Du har ret. Det er så stort at det ikke er til at fatte.

Da de gik på børsen i New York for ikke så længe siden, skabte det et
røre i Wall Street der ikke er set magen til siden depressionen. Dog
et positivt røre.

På trods af størrelsen får alle ansatte julegaver. Alene det ville få
de fleste andre til at gå fallit.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:40

KLIP

> Efter en hel masse fusioner hvor svenske ASG, Danzas og Deutche Post
> bl.a. er de vist blevet enige om at hele møllen skal hedde DHL.

Jep ... og UPS har vist også gennemgået en lignende udvikling....

> Jeg er ikke helt sikker på hvad de har af kørende materiel, da det er
> fremmede vognmænd der kører for dem. På flysiden når de os ikke til
> sokkeholderne.

Det sidste vil jeg godt tro.

> Det er helt klart "hovedfjenden", især på det tyske marked, mens DHL
> Danmark i øjeblikket ikke ser ud til at vokse noget videre.

Mon ikke England er det næste mål for DHL ..... med en overtagelse af
Royal Mail (der godt kunne trænge til en grundig oprydning).

Post Danmark gør jo også alt for at byde sig til, så her kunne koncernen
også slå til.

> TNT skal man jo heller ikke se bort fra.

Bestemt ikke.

> Begge ovennævnte firmaer benytter iøvrigt i vid udstrækning "vores"
> fly til hastetransporter.

> Jeg mener også at det er det flyselskab i verden med flest rettidige
> afgange og ankomster.

Det var i hvert fald grundlaget for deres garantier mht. korrekt
leveringstid hos forsendelsesmodtager (i hine tider).

Jeg mener at errindre, selskabet bl.a. garanterede at gøre afsender
skadesløs, såfremt forsendelsen ikke kom frem rettidigt.

Tænk hvis det var et dokument, der afsluttede en handel til X-antal
Anders And fillioner...

> Den nyeste hub i Atlanta, Georgia, er så stor at der fører en
> sekssporet motorvej direkte ind i hub'en hvor den ender.

Imponerende, næsten lige som Boings, der blot ender i en
parkeringsplads...

> På trods af størrelsen får alle ansatte julegaver. Alene det ville få
> de fleste andre til at gå fallit.

Naturligvis, for har de ikke samme indtjening, kunne det ikke lade sig
gøre (med mindre biksen var ejet af staten...)

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-02-04 22:58

On Wed, 4 Feb 2004 22:39:36 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

> [...]

>Royal Mail (der godt kunne trænge til en grundig oprydning).
>
>Post Danmark gør jo også alt for at byde sig til, så her kunne koncernen

Post Danmark er skam med i DHL. De kører alle DHL's pakker indenrigs.
Det er ikke så længe siden der var et helvedes røre fordi DHL i den
anledning fyrede et større antal små selvkørende vognmænd.

> [...]

>Det var i hvert fald grundlaget for deres garantier mht. korrekt
>leveringstid hos forsendelsesmodtager (i hine tider).

De garantier gælder skam stadigvæk. Undtagen for rene
standardforsendelser. Er pakkerne ikke fremme til lovet tid, koster
det ikke noget. Det er vi de eneste der gør.

> [...]

>skadesløs, såfremt forsendelsen ikke kom frem rettidigt.
>
>Tænk hvis det var et dokument, der afsluttede en handel til X-antal

Se ovenfor. Det gælder kun forsendelsesomkostningerne.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:58

KLIP

> Post Danmark er skam med i DHL. De kører alle DHL's pakker indenrigs.
> Det er ikke så længe siden der var et helvedes røre fordi DHL i den
> anledning fyrede et større antal små selvkørende vognmænd.

O.k., jeg tænkte nu også mere på en total økonomisk overtagelse af PD.

> De garantier gælder skam stadigvæk. Undtagen for rene
> standardforsendelser. Er pakkerne ikke fremme til lovet tid, koster
> det ikke noget. Det er vi de eneste der gør.

Jeg mener dog stadig, man for mange år siden garanterede dækning af et
forretningsstab også.

Det kan godt være mere end 20 år siden, men jeg kan naturligvis være
blevet forkalket...

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 12:48

Det er ikke samtlige indenrigspakker de kører med, men blot det der før
kørtes af A-Post samt dem som vi før processerede gennem vores aftale med
PostDanmark. Det er af samme grund at A-Post-chaufførerne fik opsagt deres
engagement.
http://www.dhl.dk/using/nationale_pakker/index.html

I øvrigt er DHL nu verdens største i branchen, og i DK alene er vi ca. 600
mand.
http://www.dhl.com/PageLayout.svr?Option=3&Value=8.3DHLNet&COUNTRY=g0&LANG=en

> O.k., jeg tænkte nu også mere på en total økonomisk overtagelse af PD.

Uden at vide noget, tror jeg at det er noget der snakkes meget om på øverste
etage...

Den samme service har DHL. Hvis en pakke er sendt som før kl. 9 el. 12, og
ikke er fremme til tiden, er det gratis for kunden.

(Ovenstående udtalelser er udelukkende mine egne.)

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:06

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

O.k.

> I øvrigt er DHL nu verdens største i branchen, og i DK alene er vi ca.

Der kæmpes bravt...

> Uden at vide noget, tror jeg at det er noget der snakkes meget om på
øverste
> etage...

Det kunne jeg som sagt sagtens forestille mig.

Mht. til Royal Mail, UK er der efter sidste strejke måske også et
stigende behov for et køb her.

> Den samme service har DHL. Hvis en pakke er sendt som før kl. 9 el.
12, og
> ikke er fremme til tiden, er det gratis for kunden.

Jeg anvender begge selskaber i ny og næ. Så jeg vidste det godt...

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:14

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

http://www.dhl.com/PageLayout.svr?Option=3&Value=8.3DHLNet&COUNTRY=g0&LANG=en

> Der kæmpes bravt...

Oh, yes! Men der er plads til "os begge to", og på nogle punkter kan den ene
mere end den anden. I USA kan DHL slet ikke følge med hverken UPS eller
FedEx, men i Europa, Asien og Mellemøsten er vi stærkest (efter hvordan man
måler det).

> Mht. til Royal Mail, UK er der efter sidste strejke måske også et
> stigende behov for et køb her.

Absolut ikke utænkeligt. Men jeg kender ikke til evt. overvejelser... Hvis
jeg gjorde, var jeg nok på aktiejagt!

> Jeg anvender begge selskaber i ny og næ. Så jeg vidste det godt...

Aha! Jamen så har du sikkert allerede set vores smart iklædte kurérer....
Filur-is, som vi kaldes )
Jeg antager at du har prøvet at lave en fordelagtig aftale med os mht.
rabatter, importkontonummer o.s.v... Ellers skal du bare squeeze dem lidt.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:22

> [...]

eller
> FedEx, men i Europa, Asien og Mellemøsten er vi stærkest (efter

Jeg anvender DHL, netop ud af østen, nærmere betegnet mainland China,
når noget skal flyves hjem i en ruf.

Det virker upåklageligt.

>Absolut ikke utænkeligt. Men jeg kender ikke til evt. overvejelser...
Hvis
> jeg gjorde, var jeg nok på aktiejagt!

Jow, hvem ville ikke det..

> [...]

> Jeg antager at du har prøvet at lave en fordelagtig aftale med os mht.
> rabatter, importkontonummer o.s.v... Ellers skal du bare squeeze dem

Da jeg er en del af en mindre koncern i de tilfælde, varer skal ud af
østen, er prissætningen ganske glimrende..

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:28

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg anvender DHL, netop ud af østen, nærmere betegnet mainland China,
> når noget skal flyves hjem i en ruf.

Ok. Så ved du hvor'n det funker.

> Det virker upåklageligt.

Rart at høre

> kurérer....

:o| - der er ikke en eneste af os som kan lide de nye farver... Til
efteråret får vi endda røde bukser! AARrghh!

> Da jeg er en del af en mindre koncern i de tilfælde, varer skal ud af
> østen, er prissætningen ganske glimrende..

Cool! Måske du kan drage fordel af det, de gange du skal sende noget ud af
landet...?

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:35

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> :o| - der er ikke en eneste af os som kan lide de nye farver... Til
> efteråret får vi endda røde bukser! AARrghh!

Så kan man da slet ikke undgå at se jer. Måske det er en fordel i
trafikken ved af- og pålæsning...)

> Cool! Måske du kan drage fordel af det, de gange du skal sende noget
ud af
> landet...?

Det er heller ikke så ringe endda.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:38

> Så kan man da slet ikke undgå at se jer. Måske det er en fordel i
> trafikken ved af- og pålæsning...)

Aaahh - du er netop fremkommet med det eneste gode argument indtil nu!

Via et gigantindkøb har vores rød-gule jakker kostet den svimlende sum af
eur. 4,- pr. stk. Kvaliteten er desværre også derefter.

Fint. Ellers sender du bare TCS!

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:43

> [...]

af
> eur. 4,- pr. stk. Kvaliteten er desværre også derefter.

Det kan jo også gå og blive *for* billigt...

> Fint. Ellers sender du bare TCS!

... jeg har nu også stor fornøjelse af vor lokale Otto Hansen & Co.

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-02-04 19:55

On Thu, 5 Feb 2004 13:27:57 +0100, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

>:o| - der er ikke en eneste af os som kan lide de nye farver... Til
>efteråret får vi endda røde bukser! AARrghh!
>
>--

Hæ hæ. Så er vi ikke længere de "grimmeste" i byen.

Røde bukser?! Det er fandme ærgerligt at Jeres eksportchauffører ikke
skal have dem på. Det ville blive festligt i chaufførsalonen på
færgerne. )

Mht. kvaliteten af tøjet skal du ikke tro at I er alene om at være
utilfredse.

Vores tøj er så syntetisk at kroppen overhovedet ikke kan komme af med
fugten, når der arbejdes hårdt.

Til gengæld siges det at det kan tåle at man vælter på motorcykel med
80 km/t. uden at det går i stykker.

Det tror jeg på. Det er simpelthen ikke til at ødelægge.

Vil man have nyt tøj, skal man spilde olie eller fedt på det gamle. Så
kommer der fluks ny garderobe.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 22:22

> Hæ hæ. Så er vi ikke længere de "grimmeste" i byen.

Njae - der er jo sådan lidt retro-coolness over UPS-klunset. Der var vidst
en original uniform på en netauktion, som gik for en pæn slat.... Men køn er
den i hvert fald ikke. Dog er den mere "serious business" i.f.t. vores
nuværende.
Vores gamle uniform var vi jo nærmest berømte for: Mørke pæne bukser m. læg,
hvid skjorte og slips. Pænt, men latterligt upraktisk.

> Røde bukser?! Det er fandme ærgerligt at Jeres eksportchauffører ikke
> skal have dem på. Det ville blive festligt i chaufførsalonen på
> færgerne. )

Jeg tror ikke lastbilschaufførerne skal have dén uniform på, kun kurérerne.
Så der er ingen billige grin på den konto

> Mht. kvaliteten af tøjet skal du ikke tro at I er alene om at være
> utilfredse. Vores tøj er så syntetisk at kroppen overhovedet ikke kan
komme af med
> fugten, når der arbejdes hårdt.

Hvis bare vores var slidstærkt.... Sverige er p.t. testland for udviklingen
af en ny global uniform mht. styrke og design, så vi har gode forventninger.
Nu bkiver tøjet da i det mindste testet før brug!

Men farverne..... aaaddvrr!!

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 07:40

On Thu, 5 Feb 2004 22:22:00 +0100, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

> [...]
>af en ny global uniform mht. styrke og design, så vi har gode forventninger.
>Nu bkiver tøjet da i det mindste testet før brug!

Jeg har tit spekuleret på, hvorfor fa'n man kan opleve
tankvognschauffører, ekviperet med hvid skjorte og slips. Dét er da
skudt 100% forbi, IMO. Vel kommer de i et kundemiljø, men jeg er da
som kunde hamrende ligeglad med "hans" hvide skjorte og slips!

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 08:17

> [...]
> skudt 100% forbi, IMO. Vel kommer de i et kundemiljø, men jeg er da
> som kunde hamrende ligeglad med "hans" hvide skjorte og slips!

Helt rigtigt. Jeg prøvede forgæves at overtale den europæisk ansvarlige om,
at kunderne (når det kommer til stykket) er bedøvende ligeglade om man har
slips på. Der er endda visse kunder som synes det er direkte fjollet, da det
er enormt upraktisk. Men nu får det praktiske tøj vi har skreget om længe,
meeen ikke helt som forventet...

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-02-04 08:30

Vestman wrote:

(Hvorfor larmer en elkedel mens den varmer vandet op...?)

Pga af at vandet der befinder sig nærmest varmen faktisk koger og
forsøger at danne gasbobler (damp).
Trykændringerne herfra forplanter sig igennem vandet og vi hører det
som knurren eller poppen :)

Måske burde jeg prøve at lade min Nad 2600 spille i en elkedel og se
om man kan høre musikken. Noget Motörhead er nok passende.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 10:19

> [...]
> forsøger at danne gasbobler (damp).
> Trykændringerne herfra forplanter sig igennem vandet og vi hører det

Ahhhh.... Det er altså ligesom med blæsevejr, hvor lyden genereres af
molekylerne der banker ind i hinanden? Ganske logisk. Og også det jeg anså
for mest sandsynligt

> Måske burde jeg prøve at lade min Nad 2600 spille i en elkedel og se
> om man kan høre musikken. Noget Motörhead er nok passende.

Ææeehh... Ikke helt forstået..

--
Venligst, Lars Vestman
www.vestman.subnet.dk

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-04 18:10

On Fri, 6 Feb 2004 10:18:35 +0100, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>Ææeehh... Ikke helt forstået..

Det er da noget af det meste "Go'da mand - økseskaft", jég har hørt
længe... :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:29

> Jeg har en tro på at vi alle siger som hende madammen der mente at hun
> kørte som 95% af danskerne gjorde, eller bedre.
>
> Har jeg ret eller har jeg ret?

Formentlig - jeg mener selv, jeg kører bedre end 98 % af danskerne.

Det mener de fleste nok - men ikke alle kan jo have ret. På den anden side
ér der nogen, der har ret.

/Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 03-02-04 23:01

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Formentlig - jeg mener selv, jeg kører bedre end 98 % af danskerne.

Og så er der jo også lige det at definere hvad det vil sige at køre
godt.
Tom Christensen (altså ham der kører Le mans), Thorkild Thyrring osv
kører utvivlsomt godt, men det er jo ikke det samme som at de er gode
trafikanter.
Jeg forsøger meget at være en god trafikant, der både kører sikkert og
viser min hensigt til andre, samtidig med at jeg er hensynsfuld og
opmærksom - men jeg kan nok ikke vinde et DTM.

Det rystende ved denne udsendelse er jo at der er mange flere end de
9, der kører mindst ligeså dårligt, og som mener de kører bedre end
95% af alle de andre.

Jeg er også fortaler for køre- og teoriprøve hvert 5. år, men se så på
pigen der ikke havde haft kørekort i et år, og som ikke kunne køre bil
uden at hendes far hele tiden fortalte hvad hun skulle. Var han også
med til hendes køreprøve? Og hvad hedder den kode i kørekortet der
betyder at far skal medbringes under kørslen?

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 23:07

> Og så er der jo også lige det at definere hvad det vil sige at køre
> godt.

Hej Leonard

Fuldkommen korrekt.

Jeg tror, jeg tænker på en kombination af kontrol over bilen som fysisk
element, der er i bevægelse samt evnent il at overskue trafikken og dermed
undgå risikable situationer.

Mit største handicap er nok utålmodigheden med de langsomme, usikre, tøvende
snøvlere, der holder i vejen.

Det er min ambition af blive bedre til at leve med, at ikke alle har flair
eller interesse for bilkørsel.

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 04-02-04 17:55

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message

> [...]
> element, der er i bevægelse samt evnent il at overskue trafikken og dermed

Var det ikke Mario Andretti som sagde at hvis der var fuld kontrol, så gik
det ikke stærkt nok?

> Mit største handicap er nok utålmodigheden med de langsomme, usikre,
tøvende
> snøvlere, der holder i vejen.

De er så selvfølgeligt med til at mindske kontrollen.

> Det er min ambition af blive bedre til at leve med, at ikke alle har flair
> eller interesse for bilkørsel.

Jeg tror det kan komme.
Jeg var i hvert fald meget utålmodig med de samme grupper som du nævner. På
et tidspunkt måtte jeg så indse to ting:
1) hvis de virkeligt er usikre, så skal de ikke køre hurtigere end de kan
magte, i hvert fald ikke når mine unger er i nærheden.
2) Det er sjovt at køre stærkt, men der er ingen rationelle grunde til det
da man næsten aldrig vinder tid af betydning.
Konkusionen var, at hvis jeg ikke kommer til at opleve et frit stykke
motorvej eller en fri sognevej i dag, så er det bare ærgerligt. Det må så
forhåbentlig blive i morgen.

mvh
Peter

Fra : Jan Wildau

Dato : 04-02-04 19:27

> [...]

> 2) Det er sjovt at køre stærkt, men der er ingen rationelle grunde til det
> da man næsten aldrig vinder tid af betydning.

Helt enig - kun ved motorvejskørsel uden synderlig trafik.

> Konkusionen var, at hvis jeg ikke kommer til at opleve et frit stykke
> motorvej eller en fri sognevej i dag, så er det bare ærgerligt. Det må så
> forhåbentlig blive i morgen.

Jepper.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:02

"Bjørn Jørvad" skrev

> [...]
> har man lov til at være" og så stadig have kørekortet i behold.

> De dokumenterer på bedste vis at styrebrevet skulle tages fra dem

Jeg vil bruge resten af aftenen og natten med på at spekulere på hvordan
dælen de nogensinde har fået eet

> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:08

> Jeg vil bruge resten af aftenen og natten med på at spekulere på hvordan
> dælen de nogensinde har fået eet

Jeg har opskriften.
Tag til et gammelt østblokland og "betal" med 1 pund kaffe så har du
styrebeviset, så tager du til danmark og konverterer det til et dansk
bevis.....og alt er ok

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:27

"Tom" skrev i en meddelelse

> Jeg har opskriften.
> Tag til et gammelt østblokland og "betal" med 1 pund kaffe så har du
> styrebeviset, så tager du til danmark og konverterer det til et dansk
> bevis.....og alt er ok

Den havde jeg gladeligt ædt, hvis ikke liiiiiiiiiige det var fordi flere
af dem var for unge til at opleve er "rigtigt" øst-land.... Men Albanien er
da vist stadig temmelig lukket, er det ikke ??

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:34

> [...]
er
> da vist stadig temmelig lukket, er det ikke ??

Jeg havde et andet land i tankerne )))))
Har vitterlig ved selvsyn set at det er sådan kørekortet kan erhverves

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:38

"Tom" skrev

> Jeg havde et andet land i tankerne )))))
> Har vitterlig ved selvsyn set at det er sådan kørekortet kan erhverves

Fortæl, fortæl.... Een kan da altid bruge et stort styrebrev

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:41

> "Tom" skrev

> Fortæl, fortæl.... Een kan da altid bruge et stort styrebrev

Der er ikke mere at fortælle, man skal bare "smøre" den motorsagkyndige med
1 (EEETTTT) pund kaffe, så er den hjemme. Jeg troede ikke mine egne øjne at
det var SÅ let at bestikke folk.

(kaffen var en Jacobs Aroma )

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:48

> [...]

med
> 1 (EEETTTT) pund kaffe, så er den hjemme. Jeg troede ikke mine egne øjne

..... Hvis nu jeg tager et par pakker Café Noir med, kan jeg så få til
hænger osse ?????

VenHils
Peter

Fra : Gismo

Dato : 03-02-04 22:34

Peter Juul wrote:

> ..... Hvis nu jeg tager et par pakker Café Noir med, kan jeg så få
> til hænger osse ?????

Ja,ja mensig _ikke_ ordene fra reklamen........ "BAD COP" rofl

Gismo.

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 21:49

On Tue, 3 Feb 2004 21:40:57 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>(kaffen var en Jacobs Aroma )

Damm, du ser for meget tysk TV

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:53

> Damm, du ser for meget tysk TV

Jeg er jo vokset op med tysk tv, før der var noget der hed TV2, kabeltv og
sattelit

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 21:55

On Tue, 3 Feb 2004 21:53:02 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jeg er jo vokset op med tysk tv, før der var noget der hed TV2, kabeltv og
>sattelit

jow, jow - samme her. Men derfor bliver jeg da ikke ved med at sige,
at jeg skal liiige ned i det lokale Tschibo

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:24

> jow, jow - samme her. Men derfor bliver jeg da ikke ved med at sige,
> at jeg skal liiige ned i det lokale Tschibo

Yes, du HAR også set ARD og ZDF kan jeg høre )

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:30

KLIP

> Yes, du HAR også set ARD og ZDF kan jeg høre )

Kunne han da ikke modtage NDR..?

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:33

> Kunne han da ikke modtage NDR..?

De sendte jo ikke reklamer

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:34

KLIP

> De sendte jo ikke reklamer

Men de havde da hvalrossen...;)

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 22:36

On Tue, 3 Feb 2004 22:32:37 +0100, "Tom"

Jow, jow...

>De sendte jo ikke reklamer

He, he

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-04 22:36

Tom wrote:
:::: Jeg er jo vokset op med tysk tv, før der var noget der hed TV2,
:::: kabeltv og sattelit
:::
::: jow, jow - samme her. Men derfor bliver jeg da ikke ved med at sige,
::: at jeg skal liiige ned i det lokale Tschibo
::
:: Yes, du HAR også set ARD og ZDF kan jeg høre )

Schönes har is' dir gegeben, las es leben......mit Gard....

Die fünf minuten terrine.....von Maggi, 'ne tolle idé.......

*LOL*

M.v.h.

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 22:50

On Tue, 3 Feb 2004 22:35:41 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Schönes har is' dir gegeben, las es leben......mit Gard....
>Die fünf minuten terrine.....von Maggi, 'ne tolle idé.......

"Persil! - Dann weiss manm was man hat. Guten Abend"

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-02-04 23:19

On Tue, 03 Feb 2004 22:49:35 +0100, Mogens...

Nicht nur sauber - sondern rein.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 23:22

On Tue, 03 Feb 2004 23:19:06 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Nicht nur sauber - sondern rein.

Meister Proper, du

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-02-04 09:34

On Tue, 03 Feb 2004 23:22:08 +0100, Mogens...

Nee, Arial, elr worn de' nå staws

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Peter G C

Dato : 04-02-04 18:09

[klip]

> Nee, Arial, elr worn de' nå staws

Tæller lige ... bop bop .... det er små 7 eller 8 år siden jeg boede i
germanien - er det stadigvæk de samme reklamer?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 19:04

> Tæller lige ... bop bop .... det er små 7 eller 8 år siden jeg boede i
> germanien - er det stadigvæk de samme reklamer?

Hamburg Manheimer, mehr vom leben........Guten Tag Hr Keiser......
Jo der er stadig gamle klassikere

Fra : Mark Sandberg

Dato : 03-02-04 21:09

"Bjørn Jørvad" skrev i en meddelelse:

> De dokumenterer på bedste vis at styrebrevet skulle tages fra dem
> *omgående*.

De er ikke alle medlem af Mensa. Enkelte ville endda have umådeligt svært
ved overhovedet at læse en IQ-test.

/Mark.

Fra : Broegger

Dato : 03-02-04 21:18

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> fumlede med tastaturet og frembragte

> De er ikke alle medlem af Mensa. Enkelte ville endda have umådeligt svært
> ved overhovedet at læse en IQ-test.

Sørgeligt men sandt!!! LOL

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : chr

Dato : 03-02-04 21:01

<jan@stevns.net> wrote in message

> jow jouw....

> Man kan sige hvad man vil, det er nu friskt gjort at stille op.

Det er jo TV, og de fik at vide at det var en jounalist der var med på
bagsædet...hvad mon 'jounalisten' eller tvholdet har sagt til
deltagerne???,-det kunne jo tænkes at man gerne vil have at de netop skal
køre dårligt....I skal tænke på det er underholding altså er der
manipulering for at få det underholdende frem!!!.

Chr.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:04

> [...]
> køre dårligt....I skal tænke på det er underholding altså er der
> manipulering for at få det underholdende frem!!!.

Så må man godt nok være lam hvis man frivilligt vil gå med til at rive
bunden af sin bil, eller knalde sammen med en grøn varebil.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:05

"chr" skrev

> [...]
> køre dårligt....I skal tænke på det er underholding altså er der
> manipulering for at få det underholdende frem!!!.

Jeg nægter at tro at nogen kan køre så gennemført tåbeligt med vilje....
Selvom celluoid er taknemmeligt

> Chr.

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:30

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> wrote in message

> "chr" skrev

> skal
>
> Jeg nægter at tro at nogen kan køre så gennemført tåbeligt med vilje....
> Selvom celluoid er taknemmeligt

Og det bedste er at ideen til denne serie er taget fra andre lande.. jeg har
set den fra England.. damn det var utroligt at de mennesker overhovedet TØR
bruge en bil sådanne som de køre :)

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:33

"testpersonen" skrev i en meddelelse

> [...]
har
> set den fra England.. damn det var utroligt at de mennesker overhovedet

Og derovre kører de endda i den gale side af vejen... Og rattet er ikke
til at nå )))

VenHils
Peter

Fra : chr

Dato : 03-02-04 23:18

> [...]
>
> "chr" skrev

> skal
>
> Jeg nægter at tro at nogen kan køre så gennemført tåbeligt med vilje....

Det samme som får flere totalt talentløse teenager til at tro at de har det
der skal til for at blive popstjerne..de fleste er ikke bare dårlige,-men
RØV dårlige,-det værste er at så mange ikke har et clue om hvor dårlig de
selv er....

Chr.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 23:34

> [...]
> RØV dårlige,-det værste er at så mange ikke har et clue om hvor dårlig de

Meget vise ord

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 18:08

"chr" skrev

> [...]
dårlige,-men
> RØV dårlige,-det værste er at så mange ikke har et clue om hvor dårlig

Fordi man kan uendeligt mange ting med et pladestudie....

VenHils
Peter

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-02-04 09:25

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> wrote in message news:402126b2$0$27323$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> "chr" skrev

> det
> dårlige,-men
> de
> >

> Fordi man kan uendeligt mange ting med et pladestudie....

Åh ja - t.a.t.u på Skanderborg i august er et ganske glimrende
eksempel på, hvor galt det går, når man skruer på for mange
knapper i studiet

/Jakob

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-02-04 22:18

chr wrote:

> [...]
> skal køre dårligt....I skal tænke på det er underholding altså er der
> manipulering for at få det underholdende frem!!!.

Samtidig skal de kvalificere sig for at være med. Der var 59 til casting og
de endte med at være 9 (rigtige tal?) derfor skulle de bevise hvor dårligt
de kørte.
Udvælgningsprocessen skulle have foregået på en anden metode, f.eks. ved at
personerne skulle have været overvåget på deres vej fra hjemmet og til
København eller hvor det nu var de alle sammen skulle køre.. Den anden
metode kunne jo bevidst få dem til at køre råddent.

Jeg troede forresten også, at politimænd skulle bryde ind, hvis de så loven
overtrådt, selvom de ikke er på arbejde? Altså hende konen som kørte 90 i
midtbyen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mikael L

Dato : 03-02-04 22:56

> [...]
loven
> overtrådt, selvom de ikke er på arbejde? Altså hende konen som kørte 90 i

Jeg så nu ikke nogen politibetjent nogen steder. Hende på bagsædet var
kørelærer.
Der er kun en enkelt ting som kan siges til deres forsvar for den
usædvanligt ringe kørsel. De fleste var ikke fra Kbh eller omegn, men de lå
alle og kørte rundt i indre by, der kan være kringlet for folk der ikke er
kendte. Jeg tror alle vi kender det at man ikke føler sig helt så sikker når
man skal rundt i nogle bestemt gader hvor man aldrig har været før.

Jeg er godt nok rystet efter den omgang, men tror blot man kan konstatere at
der nok kunne have været flere hundrede med i udsendelsen, hvis ikke
tusinde. Så meget skilte de sig heller ikke ud. Vi fulgte dem under hele
turen. Prøv at tænke på at de fleste billister man ser lave dumme ting i
trafikken, dem følger man sjældent over længere tid, men bliver blot generet
af deres fejltrin en enkelt gang.
Hvordan kan de nogensinde have fået kørekort? Tjaa. folk har det jo med ret
hurtigt at tillægge sig dårlig vaner og selv lave nogle nye regler. Hvis man
har i baghovedet at nogen af dem måske har taget kørekort "på landet" og det
er første gang de er i byen, så er det vel ikke så slemt.

Desværre slipper de jo nok for straf, da de "beviser" vi har set, formentlig
ikke holder i en retssal, på grund af manglende angivelse af hvor og
hvornår.

Mikael - som selvfølgelig ligger i en top 20 af Danmarks bedste billister

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 23:02

On Tue, 3 Feb 2004 22:56:08 +0100, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

>Jeg så nu ikke nogen politibetjent nogen steder. Hende på bagsædet var
>kørelærer.

Karens mand er politibetjent

/Mogens

Fra : Mikael L

Dato : 03-02-04 23:08

> Karens mand er politibetjent

Ups. Det havde jeg lige glemt. Sorry
Men jeg så lige den anden dag, at en aflæsning af et speedometer i en bil
ikke holder i retten selv om at det er en betjent der har kigget på det i
sin bil. Der skal en rigtig måling til.

Mikael

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 23:09

On Tue, 3 Feb 2004 23:08:02 +0100, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

>Ups. Det havde jeg lige glemt. Sorry

:)

>Der skal en rigtig måling til.

Det manglede da bare!

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-02-04 23:21

On Tue, 3 Feb 2004 23:08:02 +0100, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

[snip]
>Men jeg så lige den anden dag, at en aflæsning af et speedometer i en bil
>ikke holder i retten selv om at det er en betjent der har kigget på det i
>sin bil. Der skal en rigtig måling til.

Hvilket er yderst beroligende.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Reino Andersen

Dato : 03-02-04 23:55

Mikael L skrev:

> Men jeg så lige den anden dag, at en aflæsning af et speedometer i en bil
> ikke holder i retten selv om at det er en betjent der har kigget på det i
> sin bil. Der skal en rigtig måling til.

Det er ikke helt korrekt. En aflæsning af et speedometer kan godt holde som
bevis i retten, hvis bilen efterfølgende får testet, hvad bilens "rigtige"
hastighed er.

--
Reino

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 00:13

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
holde som
> bevis i retten, hvis bilen efterfølgende får testet, hvad bilens

O.k.

Nu til helt andet...

Hvad siger du selv til udsendelsen samt indholdet i TV-programmet,
såfremt du har lyst til at give dit besyv med..?

Hr. Bjørn

Fra : Reino Andersen

Dato : 04-02-04 00:40

Bjørn Jørvad skrev:

> Hvad siger du selv til udsendelsen samt indholdet i TV-programmet,
> såfremt du har lyst til at give dit besyv med..?

Jeg tror ikke, man kan bruge udsendelsen til meget andet end underholdning.
Den giver næppe et reelt billede af bilisternes køreegenskaber.

--
Reino

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 00:43

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror ikke, man kan bruge udsendelsen til meget andet end
underholdning.
> Den giver næppe et reelt billede af bilisternes køreegenskaber.

O.k.

Kan du så fortælle mig, hvorfor mange mennesker/politikere blev sat i
"omdrejninger" over TV-udsendelserne omkring "Striben"..?

De kører vel ikke mere tosset end bilisterne i den TV-udsendelse.

Hr. Bjørn

Fra : Reino Andersen

Dato : 04-02-04 00:53

Bjørn Jørvad skrev:

> Kan du så fortælle mig, hvorfor mange mennesker/politikere blev sat i
> "omdrejninger" over TV-udsendelserne omkring "Striben"..?

Fordi de bevidst kører vanvittigt.

--
Reino

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 00:55

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fordi de bevidst kører vanvittigt.

Er det bedre at køre vanvittigt ubevidst..?

Hr. Bjørn

Fra : Reino Andersen

Dato : 04-02-04 01:01

Bjørn Jørvad skrev:

> Er det bedre at køre vanvittigt ubevidst..?

Næh, men som sagt, så mener jeg ikke, man får et rigtigt billede af
bilisterne i TV2's program. Vi kender ikke oplægget.

--
Reino

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 01:02

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh, men som sagt, så mener jeg ikke, man får et rigtigt billede af
> bilisterne i TV2's program. Vi kender ikke oplægget.

Det er jeg 100% enig med dig i.

Dette afholder dog ikke opportunistiske politikere fra at vejre
morgenluft.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-02-04 08:05

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev :

>Fordi de bevidst kører vanvittigt.

Nu må jeg lige nedlægge en protestant .....

Stribefolket er vist noget mere bevidst om deres handlinger, og hvor
de kører "vanvittigt" - hvor de "værste billister" desværre nok skal
forestille almindelige tåbelige trafikanter, der bare ikke evner at
bestyre kørekortet, men gegærder sig tåbeligt overalt, til fare for
alt og alle.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Claus Fabritius

Dato : 04-02-04 08:41

> Nu må jeg lige nedlægge en protestant .....

S[dan en kunne jeg ogs[ godt bruge =)

> [...]
> forestille almindelige tåbelige trafikanter, der bare ikke evner at
> bestyre kørekortet, men gegærder sig tåbeligt overalt, til fare for

Det kunne jeg ikke have sagt bedre. Der er selvfølgelig også eksempler på
folk der hører til i den helt farlige gruppe derude, men det fleste nøjes
med at tage ud og lege i weekenden. Opfører folk sig alt for tåbeligt ender
det mange gange med at det bliver bedt om at finde et andet sted at være,
men da vi ikke er på et lukket område er det desværre svært at styre hvem
der er der.
--
Claus Fabritius
www.klub-striben.dk

Fra : Mikael L

Dato : 05-02-04 20:47

> [...]
som
> bevis i retten, hvis bilen efterfølgende får testet, hvad bilens "rigtige"

Det er jo ikke helt hvad der står i den historie jeg har nappet fra
www.tv2.dk

Speedometeret i en politimands privat­vogn kan ikke bruges som bevis i
straffesager om overskridelser af hastighedsgrænsen. Det bestemte Retten i
Køge med en principiel afgørelse i denne uge, skriver DAGBLADET Køge.
Sagen drejede sig om en politimand, der i sin private bil var fulgt efter en
anden bil, der kørte for hurtigt. Ifølge politimanden, som havde holdt nøje
øje med speedometernålen, havde farten mindst været 92 kilometer i timen på
en strækning, hvor den tilladte hastighed var 50. Men det bevis holdt altså
ikke i retten.

Ifølge den 20-årige i den anden bil var farten 60-70 kilometer i timen.

Domsmandsretten fandt, at der ikke var tilstrækkeligt med beviser til at
dømme den unge mand for at have kørt 92 kilometer i timen - selv om
politimanden efterfølgende havde fået tjekket sit speedometer hos et
autoriseret autoværksted.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 22:44

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo ikke helt hvad der står i den historie jeg har nappet fra
> www.tv2.dk

Jeg kan ikke lige finde det på ovennævnte.

Derfor dette spørgsmål, blev gutten overhovedet dømt for at have kørt
for stærkt (altså mere 50 km/t)..?

Hr. Bjørn

Fra : Mikael L

Dato : 06-02-04 21:05

> [...]
>
> Jeg kan ikke lige finde det på ovennævnte.
>
> Derfor dette spørgsmål, blev gutten overhovedet dømt for at have kørt

Det melder historien desværre ikke noget om. Du kan se den her, men jeg
havde klippet det hele ud. http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=413194

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 23:58

> [...]

KLIP

> Det melder historien desværre ikke noget om. Du kan se den her, men

Mærkeligt, det efterlader jo læseren med indtrykket af en ren
"tilståelsessag".

Der indrømmer jo en hastighed på 60/70 km/t i en 50 km/t zone/område.

Men er formålet at gøre grin med politiet fra pressens side, må man
tilstå, der er lykkedes.....

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-02-04 23:15

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Karens mand er politibetjent

Hvis der var en smule mand tilbage i ham, havde han sgu' da lavet
konfetti ud at hendes styrebrev ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 23:16

On Tue, 03 Feb 2004 23:15:12 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hvis der var en smule mand tilbage i ham, havde han sgu' da lavet
>konfetti ud at hendes styrebrev ;)

Hun ryger sikkert ud næste gang -

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-02-04 23:26

>Hun ryger sikkert ud næste gang -

Nu kan hun jo rumme andre "kvaliteter" end lige det med at køre bil ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 23:26

On Tue, 03 Feb 2004 23:25:44 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Nu kan hun jo rumme andre "kvaliteter" end lige det med at køre bil ;)

Jow, jow - men hun er for go til at være den værste

/Mogens

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-02-04 22:06

Olesen wrote:
> Værste bilist kl. 20:00 på
> TV2..husk det nu !

For fanden nogle dårlige bilister! På baggrund af de optagelser burde
politiet have nok beviser til at fradømme dem deres kørekort.. De er jo til
fare for vi andre.

En af de aller værste var nok blondinen som sagde, at hun brugte tid på at
sidde og skrive SMS'er - PÅ MOTORVEJEN... Ting kommer heller ikke særlig
hurtigt med sådanne små 110 km/t, nejnej...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-02-04 07:18

Tue, 3 Feb 2004 22:05:48 +0100, skrev Anders Houmark, på 18 linier, i
<MZTTb.84587$jf4.5348444@news000.worldonline.dk>, :

> [...]
>sidde og skrive SMS'er - PÅ MOTORVEJEN... Ting kommer heller ikke særlig
>hurtigt med sådanne små 110 km/t, nejnej...

Fandme godt jeg er flyttet ellers tror jeg det var gået ud over min
bil når hun skulle bakke ud fra pakeringspladsen
Den type kan jo kun se sig selv i spejlet.

Karsten
Opel Vectra DTI
tidligere Sabro

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 22:12

wrote:

>Værste bilist kl. 20:00 på
>TV2..husk det nu !

Hey Karen - sådan!

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-02-04 16:12

Olesen wrote:

> Værste bilist kl. 20:00 på
> TV2..husk det nu !

De kan vel ses til dagligt ude i trafikken, intet behov for at
tænde fjernsynet for det..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Brian Larsen

Dato : 04-02-04 17:45

> Værste bilist kl. 20:00 på
> TV2..husk det nu !

He he .. det skal nok blive et sjovt program...

Men lige én ting ... hvor mange af dem brugte sele ?
Og hvad med kørelæren .. hun havde da vist heller ikke sele på ?

Tsk.tsk...

Mvh. Brian

Fra : Leonard

Dato : 04-02-04 18:02

"Brian Larsen" <brian@brianFJERNlarsen.dk> wrote:

>Og hvad med kørelæren .. hun havde da vist heller ikke sele på ?

Jo, men hun sad flere gange midt i kun med hoftesele, og så kan det
vidst være lidt ligegyldigt. Hun havde dog nosser nok til at bede om
at blive sat af en gang, forstår ikke at hun ikke bad om det ved de
fleste af dem.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-02-04 06:08

Olesen wrote:
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=251650/!

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 16:38

wrote:

>Værste bilist kl. 20:00 på
>TV2..husk det nu !

Iaften gælder det så Verdens værste bilister:
TV DK2 kl 20:55

/Mogens