Vask af motor?
Fra : MRN

Dato : 03-02-04 16:39

Hej gruppe!

Jeg er den lykkelige ejer af en Mazda 323C 1,5i Celebre fra '96.
Nu var det så bare lige at jeg kom til at tænke på, om det kan lade sig gøre
at vaske selve motoren? Det er ikke fordi at den er helt sølet ind i olie
osv., men den bliver jo naturligvis lidt beskidt hen af vejen...

Og derudover vil jeg også lige spørge hvordan man gør betrækket på sæderne
rene? Jeg har nemlig en kammerat, der har spildt lidt cola på sædet, og det
har efterladt et lille mærke...

Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig, for da det er min første bil,
så har jeg ikke så meget forstand på det endnu...

Mvh
MRN

Fra : TGD

Dato : 03-02-04 22:58

"MRN" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at vaske selve motoren? Det er ikke fordi at den er helt sølet ind i olie
> osv., men den bliver jo naturligvis lidt beskidt hen af vejen...

Der findes indtil flere produkter til motorvask, Alask, Sonax etc.

Du bruger et af de produkter og skylle efter med alm vand (ikkke højtryk) og
du undgår at sprøjte direkte på el - dele som du kan beskytte med hvad du nu
har.

> [...]
> rene? Jeg har nemlig en kammerat, der har spildt lidt cola på sædet, og

Jegbrugte et produkt fra Alaska hvilket medførste jeg måtte igang med
rengøring af hele loftet da det var så effektivt at man kunne se hvor jeg
havde vasket.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-02-04 07:19

MRN wrote:
> Og derudover vil jeg også lige spørge hvordan man gør betrækket på
> sæderne rene? Jeg har nemlig en kammerat, der har spildt lidt cola på
> sædet, og det har efterladt et lille mærke...

Køb noget Alaska intræksrens... Det er mægtg effektivt hvis man følger
anvisningerne bag på, og så koster det ikke en bondegård. Bilen dfter tilmed
rigtig godt bag efter... Min egen fik den helt store tur i sommers, da bilen
havde været kørt af en person med emget beskidt tøj og fingre

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC