Skifte tændrør/benzinfilter i Peugeut 106 ~
Fra : Peer E.P.

Dato : 03-02-04 16:08

Jeg er lykkelig ejer af en P. 106 1.1 XR fra 93.
Maskinen er med indsprøjtning og kat.

Jeg har fikset lidt af hvert på den gennem tiderne, og nu er turen kommet
til nye tændrør.
Mit spørgsmål er; kan man bare udskifte rør'ene og så køre videre, eller er
der noget der skal justeres?
-Og nu vi er ved det, er det så til, som alm. gør-det-selv-mand, at skifte
benzin-filteret?

Det kan godt være det er dumme spørgsmål, men jeg vil bare være sikker før
jeg evt. dummer mig.

Mvh. Peer

PS: Hvad er godt af tændrør til sådan en maskine... jeg kører dagligt lange
turer...

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 16:37

> [...]
> til nye tændrør.
> Mit spørgsmål er; kan man bare udskifte rør'ene og så køre videre, eller

Vi har haft diskussionen før og jeg fastholder at du skal ikke justere
elektrodeafstanden, den er fra fabrikkens side som den skal være. Dette står
også i flere af de bøger jeg har læst om emnet.
(jeg omtaler ikke til >15 år gamle biler)

> -Og nu vi er ved det, er det så til, som alm. gør-det-selv-mand, at skifte
> benzin-filteret?

Jeg gjorde forsøget at skifte det selv. Det var med en snap-anordning men
%¤""#% hvor det sad fast alligevel. Til sidst blev jeg så sur at jeg bare
rykkede slangerne af og snap-låsene kunne ikke mere holde tæt. Så jeg måtte
tilbage til traditionel benzinslanger med spændebånd :o/
(Det er ikke alt nyt, som bare er lykken)

> Det kan godt være det er dumme spørgsmål, men jeg vil bare være sikker før
> jeg evt. dummer mig.

Hvis du ikke kan trække slangerne af med fingrene og ved at klemme på siden
af huset, så lad værre med at volde dem af, med mindre at du har noget andet
slange og spændebånd at sætte på.

> Mvh. Peer
>
> PS: Hvad er godt af tændrør til sådan en maskine... jeg kører dagligt
lange
> turer...

Hold dig til det som Pæsjo anbefaler. Jeg kan dog ikke en mærke en bønne
forskel på det ene eller andet fabrikant. (motorcraft, bosch og nu beru).

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK