Bil Import
Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 03-02-04 12:52

Hej Gruppe,

Jeg er p.t. bosat i Tyskland og har der to biler. Henholdsvis en fire
måneder gammel Audi (EUR 48.000) og en ny VW Touareg (EUR 51.000).

Jeg overvejer at flytte til Danmark i fremtiden men er bange for at
blive beskattet af bilernes værdi.

Er nogen bekendt med om man kan tage bilen med som rejse gods ved
flytning til Danmark?

Med venlig hilsen
Steffan S. Fallesen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-04 12:58

"Steffan S. Fallesen" <nospam@servage.com> wrote in message
> [...]
> blive beskattet af bilernes værdi.
>
> Er nogen bekendt med om man kan tage bilen med som rejse gods ved

Folk med sådanne biler vil vi slet ikke have ind i DK.

Spøg til side, jeg tror helt sikkert du kan se reglerne på www.toldskat.dk
her:

http://erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=83177

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-04 12:59

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
>
> Folk med sådanne biler vil vi slet ikke have ind i DK.
>
> Spøg til side, jeg tror helt sikkert du kan se reglerne på

Ups, det var vil kun alm. indkøbsvarer. Men du kan helt sikkert finde
informationen på deres hjemmeside.

Fra : JB

Dato : 03-02-04 13:03

On Tue, 03 Feb 2004 12:51:46 +0100, "Steffan S. Fallesen"
<nospam@servage.com> wrote:

> [...]
>blive beskattet af bilernes værdi.
>
>Er nogen bekendt med om man kan tage bilen med som rejse gods ved

Det kan du godt, men du slipper ikke for at skulle betale den store
afgift af dem, så er det spørgmålet om det kan betale sig?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-04 13:05

> [...]
> blive beskattet af bilernes værdi.
>
> Er nogen bekendt med om man kan tage bilen med som rejse gods ved

Se
<http://erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=134400&ov_id=200432&i=1&top=134398&
action=vis#i134400>

Brugte biler, der har været registreret i et andet EU-land, kan indføres
told- og momsfrit.
Momsfriheden er betinget af, at bilen har kørt mere end 6.000 km og er mere
end 6 måneder gammel.

Mht. reg afgift bliver det noget dyrere

Afgiften beregnes med følgende satser (pr. 1. januar 2004):

Bilens alder Procent af værdien uden registreringsafgift
ikke over 1 år x) 104,78 pct. af 52.200 kr. og 179,78 pct. af resten
1-2 år 104,78 pct. af 44.600 kr. og 179,78 pct. af resten
2-3 år 104,78 pct. af 36.900 kr. og 179,78 pct. af resten
3-4 år 104,78 pct. af 29.200 kr. og 179,78 pct. af resten
4-5 år 104,78 pct. af 21.500 kr. og 179,78 pct. af resten
5-6 år 104,78 pct. af 13.900 kr. og 179,78 pct. af resten
over 6 år 104,78 pct. af 6.200 kr. og 179,78 pct. af resten

eller se her:

http://erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=134401&ov_id=200432&i=2&top=134398&action=vis#i134401

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-04 13:18

> [...]
> 5-6 år 104,78 pct. af 13.900 kr. og 179,78 pct. af resten
> over 6 år 104,78 pct. af 6.200 kr. og 179,78 pct. af resten

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men hvis man siger 51.000 euro @ 7 kr =
357.000 kr

For Touareg'en:

Afgift: 1,0478 * 52.200 + 1,17978 * (357.000 - 52.200) = 54.695,16 +
359.596,94 = 414.292,10 kr.

Fra : Axelgaard

Dato : 03-02-04 13:39

> Jeg ved ikke om det er rigtigt, men hvis man siger 51.000 euro @ 7 kr =
> 357.000 kr

Ikke helt, kursen er nærmere 7,4 (dd. 7.4506)

> For Touareg'en:
>
> Afgift: 1,0478 * 52.200 + 1,17978 * (357.000 - 52.200) = 54.695,16 +
> 359.596,94 = 414.292,10 kr.

Der er en "lille" fejl

Afgift Touraeg:
1.0478 * 52.200 + 1.7978 * (51.000*7.4506-52.200) = DKR. 643.979,10

Afgift Audi
1.0478 * 44.600 + 1.7978 * (48.000*7.4506-44.600) = DKR. 609.495,10

Det giver ikke mindre end: DKR. 1.253.474,20
AV!

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-02-04 15:40

> [...]
> 1.0478 * 44.600 + 1.7978 * (48.000*7.4506-44.600) = DKR. 609.495,10
>
> Det giver ikke mindre end: DKR. 1.253.474,20

Føj for noget svineri, man har købt bilen en gang og så skal man lige betale
den
engang til når man kommer til lille Dk. Føj siger jeg bare.
--
Hilsen Martin.

Fra : Broegger

Dato : 03-02-04 15:50

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> fumlede med
tastaturet og frembragte

> Føj for noget svineri, man har købt bilen en gang og så skal man lige
> betale den
> engang til når man kommer til lille Dk. Føj siger jeg bare.

Undskyld jeg bliver lidt OT... men til det er der da bare at sige at vi så
skal være glade for vores fremragende hospitalssystem

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 03-02-04 15:56

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld jeg bliver lidt OT... men til det er der da bare at sige at vi så
> skal være glade for vores fremragende hospitalssystem

Hvad har skyhøje misundelsesafgifter på biler med vores hospitalssystem at
gøre??

/Mark.

Fra : Broegger

Dato : 03-02-04 15:59

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> fumlede med tastaturet og frembragte

> Hvad har skyhøje misundelsesafgifter på biler med vores
> hospitalssystem at gøre??

Det er ment som en solid gang sarkasme... Når vi betaler så meget i
afgifter kunne man jo håbe at pengene faktisk gjorde at den offentlige
sektor fungerede bedre end den gør...

FUT til dk.politik hvor denne debat egentligt hører hjemme...

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 03-02-04 16:08

> [...]

> Det er ment som en solid gang sarkasme... Når vi betaler så meget i
> afgifter kunne man jo håbe at pengene faktisk gjorde at den offentlige

Det var jo ikke lige til at se af dit indlæg.

> FUT til dk.politik hvor denne debat egentligt hører hjemme...

Du skal dælme ikke futte mig nogen steder hen!

Du startede her og kan også slutte her. Hvis ikke du mener det er relevant
at diskutere bilafgifter

/Mark.

Fra : Henning

Dato : 03-02-04 16:43

On Tue, 3 Feb 2004 16:07:52 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Det var jo ikke lige til at se af dit indlæg.

>Du skal dælme ikke futte mig nogen steder hen!
>
>Du startede her og kan også slutte her. Hvis ikke du mener det er relevant
>at diskutere bilafgifter

Bilafgifter er politisk bestemte, ligesom brugen af penge der kommer
ind ved denne afgift. Derfor er det absolut news:dk.politik det hører
hjemme i

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 03-02-04 17:16

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse

> Bilafgifter er politisk bestemte, ligesom brugen af penge der kommer
> ind ved denne afgift. Derfor er det absolut news:dk.politik det hører
> hjemme i

Jamen så kan i da bare fise derover og starte en ny tråd, istedet for dette
underlige futteri midt i en diskussion

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 16:41

> Undskyld jeg bliver lidt OT... men til det er der da bare at sige at vi så
> skal være glade for vores fremragende hospitalssystem

Som også er overgået af tyskernes hospitalsvæsen

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 03-02-04 17:02

> Som også er overgået af tyskernes hospitalsvæsen

.....og de franske, hollanske, engelske, osv.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 03-02-04 17:17

"Glenn [Odense]" skrev i en meddelelse:

> ....og de franske, hollanske, engelske, osv.

og det svenske

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 03-02-04 15:49

"Christian B. Andresen" skrev i en meddelelse:

> Jeg ved ikke om det er rigtigt, men hvis man siger 51.000 euro @ 7 kr =
> 357.000 kr

Det er ikke rigtigt!

T&S er ligeglade med din indkøbspris, samt nybilprisen i Tyskland eller
andre lande. Nybilprisen i DK er lavere. Grundet de høje danske afgifter
sælger fabrikkerne bilerne til Danmark med en vis rabat.
Derfor skal du hvis du vil regne den vej, have nybilprisen i DK renset for
afgifter og moms som udgangspunkt. Men du har jo betalt "moms" i købslandet
og skal derfor ikke som privatperson svare moms endnu engang.
Nemmere er det derfor fuldstændig, at se bort fra indkøbspriser og moms.
Istedet kan du bruge deres T&S tommelfingerregel, der siger 63% af
udsalgsprisen incl. afgifter, moms og forhandleravance for en tilsvarende
brugt bil ved en dansk bilforhandler.

D.v.s. står der en tilsvarende bil med samme stand, udstyr, kilometerstand
og årgang i udstillingevinduet hos SMC til 1.000.000 Kr. Skal du forvente en
afgift på 630.000 Kr. uanset din indkøbspris i udlandet.

Med varebiler på gule plader, forholder det sig lidt anderledes.

/Mark.

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-02-04 17:03

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message

> [...]
> andre lande. Nybilprisen i DK er lavere. Grundet de høje danske afgifter
> sælger fabrikkerne bilerne til Danmark med en vis rabat.

Er det ikke slut med det Pga. Eu harmonisering.
--
Hilsen Martin.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 17:08

> T&S er ligeglade med din indkøbspris, samt nybilprisen i Tyskland eller
>
> Er det ikke slut med det Pga. Eu harmonisering.

Nej

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-02-04 17:15

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Nej

Ok jeg syntes bare at kunne huske at der var noget palavrer om at bilerne
blev
dyre i dk fordi at de skulle koste det samme i hele eu, og derfor var de
danske
rabatter ulovlige.
--
Hilsen Martin.

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-04 17:16

Tom wrote:
[...]
:::
::: Er det ikke slut med det Pga. Eu harmonisering.
::
:: Nej

Nej, men et spørgsmål om tid. Det er derfor bilerne i DK er steget så meget
indenfor det seneste år. 01.01.2005 må der ikke længere gives rabat til
Danmark.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 17:35

> [...]
meget
> indenfor det seneste år. 01.01.2005 må der ikke længere gives rabat til

Mener ikke det er forbudt for bilfabrikkerne at have forskellige priser i de
enkelte medlemslande. Der hvor EU-kommisionen har grebet ind, er at
fabrikkerne har nægtet at sælge deres biler til de danske forhandlere som
har videresolgt bilerne til re.export.
Man må ikke nægte at sælge en VW til en tysker hos en dansk forhandler og
det var reelt det som man gjorde til sidst.
Fabrikkerne har så selv valgt at hæve prisen i danmark for at komme
re-exporten til livs.

Men muligt jeg har fået det galt i halsen.

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-04 17:49

Tom wrote:
[...]

Jep. Der er kommet en ny EU-lov (sidste år), som pålægger fabrikkerne IKKE
at give rabatter til specifikke lande. Dette påbud træder i kraft 1. januar
næste år.

M.v.h.

Fra : Frederik

Dato : 03-02-04 21:35

> [...]
> blive beskattet af bilernes værdi.
>
> Er nogen bekendt med om man kan tage bilen med som rejse gods ved

EU-kommissionen har lagt sag an mod Danmark med påstand om, at den danske
afgift er i strid med flyttegodsdirektivet.

Det er næppe en afgørelse, du skal vente dig for meget af.

Personligt venter jeg mig mere af en kommende sag angående art. 39. Ellers
kan du prøve at læse Hans Van Lent dommen, omend den kræver lidt
kreativitet.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:38

> EU-kommissionen har lagt sag an mod Danmark med påstand om, at den danske
> afgift er i strid med flyttegodsdirektivet.
>
> Det er næppe en afgørelse, du skal vente dig for meget af.

....ellers kunne jeg hurtigt finde et klubværelse i Flensborg og så flytte
til danmark med min Ferrari igen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-02-04 09:04

"Frederik" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote in message news:VBTTb.4041$624.3276@news.get2net.dk...

> Personligt venter jeg mig mere af en kommende sag angående art. 39.

Hvad står der i art. 39?

> Ellers
> kan du prøve at læse Hans Van Lent dommen, omend den kræver lidt
> kreativitet.

Nu er jeg meget lidt kreativ, så kunne du måske fortælle hvad
dommen går ud på?

/Jakob

Fra : Verner Johnsen

Dato : 04-02-04 19:54

On Wed, 4 Feb 2004 09:04:14 +0100, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Nu er jeg meget lidt kreativ, så kunne du måske fortælle hvad
>dommen går ud på?

Læs her:

<http://www.curia.eu.int/da/actu/communiques/cp03/aff/cp0383da.htm>

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Frederik

Dato : 04-02-04 22:27

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen Verner
> 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fik svar fra kommissionen, hvorvidt Hans Van Lent kan overføres til
dansk-svenske forhold:

Kære Frederik Carøe -

Det mener jeg ikke at Kommissionen har taget stilling til. Men det er givet
at i det omfang omstændighederne er nøjagtig de samme, så danner
EF-Domstolens domme præcedens.

Mvh.

Frederik

Fra : Jakob Jeppesen