Retter ikke sig selv op
Fra : Jørgen

Dato : 02-02-04 20:13

Hejsan... min bil er begyndt at blive extrem underlig... Den retter sig ikke
op af sig selv, når man drejer... hva dælen kan det være?? selve
styrrertøjet larmer ikke, så det ikke fordi der mangler noget væske eller
noget...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-02-04 21:03

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> skrev :

>Hejsan... min bil er begyndt at blive extrem underlig...

Hvaffen bil ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 21:05

> Hvaffen bil ?

HANS (jørgens) bil.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-02-04 21:10

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>HANS (jørgens) bil.

Hvem er Hans Jørgen ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 21:17

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvem er Hans, Jørgen ?

Hans?
(Og han hedder Tom, ikke Jørgen.)

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-02-04 21:33

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev :

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

>Hans?
>(Og han hedder Tom, ikke Jørgen.)

Hvorfor skal Hans nu blandes ind i tingene ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 21:33

> Hvorfor skal Hans nu blandes ind i tingene ?

Det må du spørge Tom om. Det var ham der startede...

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-04 22:25

On Mon, 2 Feb 2004 20:13:14 +0100, "Jørgen"
<_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>op af sig selv, når man drejer... hva dælen kan det være?? selve
>styrrertøjet larmer ikke, så det ikke fordi der mangler noget væske eller

Forhjulsindstillingen er "smuttet" - få foretaget en 4-hjuls-udmåling,
også så du ikke slider dækkene

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 22:34

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Forhjulsindstillingen er "smuttet" - få foretaget en 4-hjuls-udmåling,
> også så du ikke slider dækkene

Ja, det kan vel også være meget slidte styrekugler, eller andet i
styretøjet? Det ses vidst kun på meget misligeholdte biler...

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-04 22:41

On Mon, 2 Feb 2004 22:34:29 +0100, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>Ja, det kan vel også være meget slidte styrekugler

Derfor udmålingen. En bremsetest kan også gøre det.

/Mogens

Fra : Peter König

Dato : 02-02-04 23:01

Uden at vide hvad det er for en bil - så er min gæt, at det er kardankrydset
i din ratstammen der er "rustet" fast.

MVH Peter König

Fra : Jørgen

Dato : 02-02-04 23:40

ups... det er en MX5 fra '90.... Der er lige kommet nye styrekugler i.
ligefør jul... Det startede for 2 dage siden

Fra : bme

Dato : 02-02-04 23:55

> [...]
> op af sig selv, når man drejer... hva dælen kan det være?? selve
> styrrertøjet larmer ikke, så det ikke fordi der mangler noget væske eller

Det kan være mange ting.

Start med at få tjekket styretøjets indstilling (4 hjulsudmåling)

få tjekket styrekugler og bærekugler.

Det kan også være tårnlejet i støddæmperbenet der er rustet sammen.

Kort sagt, mange muligheder.

/bo

Fra : Mark Sandberg

Dato : 03-02-04 00:03

"Jørgen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> op af sig selv, når man drejer... hva dælen kan det være?? selve
> styrrertøjet larmer ikke, så det ikke fordi der mangler noget væske eller

Prøv at tjekke lufttrykket i forhjulene. Hjælper det ikke, så køre
forsigtigt direkte på værkstedet.

/Mark.

Fra : BJ

Dato : 03-02-04 11:51

> [...]
> op af sig selv, når man drejer... hva dælen kan det være?? selve
> styrrertøjet larmer ikke, så det ikke fordi der mangler noget væske eller

Du er vel ikke punkteret på et af forhjulene ??
Hej BJ