vurdering af Fiat Seicento...
Fra : Søren og Dorte Hanse~

Dato : 02-02-04 19:52

Hej NG!

Vi går og overvejer at købe en Fiat Seicento, men er der nogle fælder eller
noget, som vi skal være "bange" for??

Det er en Fiat Seicento 1.1 fra 1998, kørt 73000 km.

Er der nogen som har nogle erfaringer med denne bil??

Hilsen Søren

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 20:25

"Søren og Dorte Hansen" <dorte_soren@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget, som vi skal være "bange" for??
>
> Det er en Fiat Seicento 1.1 fra 1998, kørt 73000 km.
>
> Er der nogen som har nogle erfaringer med denne bil??

Hej

Jeg vil undgå køb af denne bil. Den skulle være en dødfælde udenlige

Jeg læste i FDM at man ikke kan indregistrere nye Seicento pga sikkerhed.

mit råd - hold dig fra dem!!!
..salem

Fra : Søren og Dorte Hanse~

Dato : 02-02-04 20:39

Hvornår har du læst om den i FDM? Ca.?

Så vil jeg lige prøve og kigge i mine blade!

Fra : preben & Anne-Maj

Dato : 02-02-04 23:03

".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren og Dorte Hansen" <dorte_soren@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> eller

> hej....

læs fdm nr.10 årg.2003 eller ihvertfald i sidste halvår 2003

vh preben

Fra : Anders Møller

Dato : 02-02-04 22:26

"Søren og Dorte Hansen" <dorte_soren@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Vi går og overvejer at købe en Fiat Seicento, men er der nogle fælder
eller
> noget, som vi skal være "bange" for??

Næh ikke uder hvad salem skriver om sikkerhed - men prisen er også derefter.
Både min frue og jeg har haft en hver, som vi har været meget glade for. Den
er både økonomisk i reservedele og daglig drift, og går sjældent i stykker.

> Det er en Fiat Seicento 1.1 fra 1998, kørt 73000 km.

Pris? Jeg solgte min 1998'er tilbage i år 2000 for 50.000 kr. min frues årg.
2000 solgte vi sidste år for 60.000

--
Anders Møller
Fiat Uno - meget usikker ;)...

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-04 22:40

On Mon, 2 Feb 2004 19:51:38 +0100, "Søren og Dorte Hansen"
<dorte_soren@webspeed.dk> wrote:

>Vi går og overvejer at købe en Fiat Seicento, men er der nogle fælder eller
>noget, som vi skal være "bange" for??
>Er der nogen som har nogle erfaringer med denne bil??

Tilbagekaldelse -> Årsag:
Seicento 1108 alle versioner:
1)Omdrejningsfølers ledningsføring kan risikere at komme i berøring
med kølerblæser. Kontrol!
2) Fastgørelse af motorledningsnettet i motorrummet ved venstre
forlygte med en kabelholder.
3)Kontrol og evt. tilretning af bremserør til forhjulsbremsen for at
undgå slid mod henholdsvis tandremsdækslet i højre side og
gearkassesidens motorophæng og plastskærmen i venstre side.
4) Forandring af beslag til multistik for at undgå berøring med
stormkrogen.

Seicento alle versioner:
1) Luftdyser kan i nogle tilfælde falde ud. Kontrol og evt.
fastgørelse.
2) På grund af modstand fra støjdæmpningsmåtte ved
speedometerkabelgennemføring kan kablet gå stramt, hvilket medfører,
at motoren ikke går ned i omdrejningen, når speederen slippes. Måtten
modificeres.
3) Udskiftning af bakgearlåsens bøsning til ny forstærket type for at
undgå at den knækker, så bilen ikke kan sættes i bakgear.
4) Rulleseler ved bagsæde skal sikres mod snavs ved luknings af huller
i nærheden af bagtravers.
5) Udskiftning af støtte til motorhjelm, idet den kan knække på grund
af for dyb indskæring.
6) Kontrol og evt. fastgørelse af lyddæmpende beklædning under
instrumentpanelet for at undgå, at at den slider mod forskellige dele.

Seicento med ABS:
1) Kontrol af monteringsretning af støttebeslag for kabler til
ABS-følere for at undgå, at ledningerne slider mod
styreforbindelsesstængerne og derved får kontrollampen til at tænde.

Seicento med aircondition:
1) Kontrol og evt. tilretning af rør for airconditionsystem for at
undgå at det slider mod kølerslangen og køleren og beskadiger denne.

Seicento Sporting Abarth: Udskiftning af hjulmøtrikker og tilhørende
gevindstykker, da det har vist sig, at der kan opstå korrosion i
gevindet, så af- og påmontering af hjul bliver besværlig. Har du ikke
hørt om disse ting er ordnet på din Seicento, så spørg
Fiat-værkstedet.

/Mogens

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-02-04 17:46

Mogens... (dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk) skrev følgende:

Klip "liste over fejl"

Davs Mogens.

Har du sådan en liste på mange biler? Måske endda en Pug 205 fra 86... :)

- Martin

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 18:36

On Tue, 3 Feb 2004 17:45:50 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

>Davs Mogens.

Dav

>Har du sådan en liste på mange biler? Måske endda en Pug 205 fra 86... :)

Nope -> den er fra www.fdm.dk

/Mogens

Fra : TDN

Dato : 03-02-04 08:48

> [...]
> noget, som vi skal være "bange" for??
>
> Det er en Fiat Seicento 1.1 fra 1998, kørt 73000 km.
>
> Er der nogen som har nogle erfaringer med denne bil??

Hej !
Uddrag fra brugtrevyen 2003:

Interiør:
Interiørets kvalitet og materialer er decideret ringe - sædebetrækket er
ikke særlig slidstærkt, og selve sæderne mister hurtigt pasformen.

Motor og transmision:
Gå efter 1,1 litermodellen basismodellen er for svag. Utætte toppakninger,
slidte kileremme og møre kølerslanger er ikke usædvanligt og gearkassen er
meget skrøblig.

Sikkerhed og rust:
Hvis du vil have en sikker bil, skal du købe alt andet end
Cinquecento/Seicento, der er noget af det farligste du kan køre galt med.
Seicento er forstærket noget, men det hjælper ikke ret meget.

Undervogn:
Bremserne er et af Seicentoes absolut svageste punkter. De er meget spinkelt
dimensionerede og kræver hyppige reparationer.

Bilen er produceret i Polen.....

Med mindre du er Fiat fan vil jeg vælge en anden bil ellers skal Seicentoen
være MEGET billig. Hvis det skal være Fiat så se hellere på en lidt ældre
Punto til samme pris der får du sikkerhed og en betydlig bedre bil. Hvis du
vil have en driftsikker bil istedet så vælg en brugt Toyota Corolla og giv
den en gang rustbeskyttelse og du er kørende i mange år uden problemer.

Mvh
Thomas