Astro Van ?
Fra : André T.

Dato : 02-02-04 19:41

Hej NG,

Jeg ville høre om der er nogen, der har erfaringer med Chevrolet Astro
Van ?

Jeg tænker både på den gamle model, og den nye med 200HK.

Jeg hører folk siger den går mellem 6-10 på literen. Nogen der kan
bekræfte dette ? Jeg ville selbv gætte på ca. 7.

Har den nogle ting, man skal passe på, når man skal ud og kigge på
brugt ?

Hvordan er det lige med reservedele, til sådan en fætter ?

Hvad siger i ?

VH

André T.
----------------©-----------------

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 19:49

> [...]
>
> Jeg hører folk siger den går mellem 6-10 på literen. Nogen der kan
> bekræfte dette ? Jeg ville selbv gætte på ca. 7.

Nej jeg kan ikke bekræfte dette. Den jeg har kørt rundt i gik ca. 5 Km/l når
vi skulle på servicebesøg i holland med den.
Speederfoden sad dog også lidt tungt

> Har den nogle ting, man skal passe på, når man skal ud og kigge på
> brugt ?

Den er vel rimelig dyr at få lavet motorservice på. Der er godt nok ikke
meget plads i det motorrum.
Ud over den katastrofalt dårlige benzinøkonomi så er bilen ganske fin.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-02-04 21:34

André T. wrote:
> Jeg hører folk siger den går mellem 6-10 på literen. Nogen der kan
> bekræfte dette ? Jeg ville selbv gætte på ca. 7.

Min gik mellem 6-6,5 km/l ved normal kørsel*. Det var en '96 med 200 hk.
* Dvs. ikke med et æg under foden. Man kører ikke med 200 hk uden at bruge
dem...

> Har den nogle ting, man skal passe på, når man skal ud og kigge på
> brugt ?

Bagtøj.

> Hvordan er det lige med reservedele, til sådan en fætter ?

Dyre, men ikke så voldsomt, som man kan frygte.
Fx www.streetparts.dk
Mens hvis det skal købes originalt, så koster det..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 03-02-04 02:43

"André T." <No@Spam.dk> wrote in message

> Hej NG,

> Jeg ville høre om der er nogen, der har erfaringer med Chevrolet Astro
> Van ?

Jeg har ikke erfaring med det tekniske, men min plan om at bytte 206'eren ud
med én er strandet på forsikringspræmien. Nu ved jeg ikke, hvordan din
situation er (alder osv.), men det er en overvejelse, du skal tage med.

Vh

Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-02-04 08:45

Morten Højgaard Roth wrote:
> [...]
> 206'eren ud med én er strandet på forsikringspræmien. Nu ved jeg
> ikke, hvordan din situation er (alder osv.), men det er en

Korrekt. Jeg har normalt pis... billige forsikringer.
Jeg havde min Astro forsikret hos det tidligere Plus Forsikring for ca.
3.500 kr/år med kasko.
Da de gik ned, var det billigste/næsten eneste Tryg for ca. 18.000 kr/år.
Den blev hurtigt solgt.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : André T.

Dato : 03-02-04 13:24

On Tue, 3 Feb 2004 08:44:47 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]
>3.500 kr/år med kasko.
>Da de gik ned, var det billigste/næsten eneste Tryg for ca. 18.000 kr/år.

Jeg skal give 8700,- for kasko. Så det bliver ikke det store problem.
Men benzinen er straks værere... Men jeg er desværre blevet lun på
modellen..

VH

André T.
----------------©-----------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-02-04 13:36

André T. wrote:
> Jeg skal give 8700,- for kasko.

I dag skulle jeg give 5.500 kr. for den...

> Men benzinen er straks værere...

Hvor langt kører du da?

> Men jeg er desværre blevet lun på modellen..

Er det en 2x4 eller 4x4 du har kig på?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : André T.

Dato : 03-02-04 13:51

On Tue, 3 Feb 2004 13:35:58 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Hvor langt kører du da?

Ca. 70 km om dagen (minimum)

>Er det en 2x4 eller 4x4 du har kig på?

Det er en 4x4, fra 96' (skal ud og se på den idag) prisen er 64.000,-

VH

André T.
----------------©-----------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-02-04 14:42

André T. wrote:
> Ca. 70 km om dagen (minimum)

Det var længere... .-)

> Det er en 4x4, fra 96' (skal ud og se på den idag) prisen er 64.000,-

Tror du bliver glad for 4x4.
Jeg var træt at min Astro, da den smed røven alt for let...
Bare en smule vand på vejen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : André T.

Dato : 03-02-04 17:37

>Tror du bliver glad for 4x4.
>Jeg var træt at min Astro, da den smed røven alt for let...
>Bare en smule vand på vejen...

Tjo... men den 96' var ikke noget, den var total smadret inden i, pga.
ham der havde den var selvstændig entreprenør, og havde fyld den med
et ordenligt lag jord.... Skidt overalt ! Tror næsten man kunne lave
en græsplæne i den

Og jeg tror selv et klargøringsfirma ville få grå hår af den.

Desuden var den begyndt at boble lidt op under h. baglygte.. Er det en
svaghed på dem generelt ?

VH

André T.
----------------©-----------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-02-04 21:46

André T. wrote:
> Desuden var den begyndt at boble lidt op under h. baglygte.. Er det en
> svaghed på dem generelt ?

Ja.

Samt i toppen af bagklappen og omkring de eftermonteret blinklys...

Var det den fra dk.marked.privat.bil du kiggede på?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : André T.

Dato : 03-02-04 22:28

>Samt i toppen af bagklappen og omkring de eftermonteret blinklys...
OK

>Var det den fra dk.marked.privat.bil du kiggede på?
Nope, det var en i frederikssund. :<

Skal se på en ny imorgen :>

VH

André T.