/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
I dag kørte jeg... VW Touareg! Langt indlæ~
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 02-02-04 19:20

Idag havde jeg fornøjelse af at køre en længere tur i en 2003 VW Touareg.

Desværre kun en R5 TDI, men damn den var lækker. Læder und alles.
Jeg må sige at jeg er væsentligt imponeret af den. - Men havde, umiddelbart,
heller ikke så store forventninger til den. :)
Jeg synes lyden er tilpas afdæmpet ved blid speederfod, men ved mere hårdfør
brug af speederen var der også en noget mere kontant afregning i lyden. -
Den lyder faktisk rigtig godt.

Handlingen var ganske god, den krængede slet ikke så meget som jeg havde
forventet. Normalt har øje biler problem med sidevindsfølsomhed, men jeg
syntes faktisk at "min" Touareg klarede det ganske ok, selv ved hastigheder
~180 km/t. Den hvislede roligt derudaf, med motoren pludrende med små 3300
omdr.
Men det må siges at bilen fortjener mere end de 174 hk den har, og de 400 Nm
forsvinder meget hurtigt og pludseligt med et trælst "puff", og bilen skal
igen have et nyt gear og lave omdr. - Jeg blev kun bekræftet i at jeg aldrig
kommer til at eje en diesel.

Det var nok i byen at jeg var mest tilpas i den, den virker sikker, rolig,
underspiller men samtidig med en vis mængde magt. Det var tydeligt at denne
her bil er større end en normal Peugeot 307.

Jeg sad godt (190 cm høj), alle kontakter sad som de skulle, alt føltes
virkelig godt at røre ved, og så er det en meget logisk opsætning af
knapperne osv, stilkene til f.eks. visker sidder perfekt.
Dog synes jeg at koblingens vandring er for lang, tilgengæld er den manuelle
6-trins gearkasse dejlig at bruge, og har korte og kontante skift. - Just my
style.
bilen var udstyret med VW's lækre 8/11 soundsystem, der spillede fint op i
den rummelige kabine, jeg tror aldrig jeg har hørt et standardmonteret anlæg
der spillede så godt som dette.
Det var både mainstream på P3, lidt hårdere rock og en god gang house og
techno. Ingen slinger i valsen, hverken med forvrængning i de højere toner
eller *BONK* fra bassen.

Designmæssigt synes jeg den er veldesignet, ikke det store spræl men rolig,
afdæmpet, cool stil. Den i sort, med sort læder, pæne 17" fælge.
Instrumentbordet var virkelig flot, og virkede faktisk mere veldesignet end
søsteren, Porsche Cayenne. Omend designet af Touareg'en er på kanten til
konservativt, vil jeg stadig mene at den mere er et tjekket Hugo Boss
jakkesæt, end et Karl Lagerfeld.

Med en kraftigere motor, lidt strammere undervogn, og en prislap på 1/10 del
af den nuværende, kunne jeg nok godt tænke mig sådan en VW.

-M
Der engang aldrig troede at han skulle sige noget positivt om en VW...



 
 
Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 20:02

SNIP

Jeps den er mega fed :) Men du skulle prøve V10'eren, den trækker faktisk
ret så nice. Min far har en og den er faenme fed...

Dog er vi ved at undersøge noget ABT chip tuning, men nu må vi se hvad der
sker...

Jonas



Morten Lorenzen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 02-02-04 20:19

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:bvm6tb$dqm$1@sunsite.dk...

> Jeps den er mega fed :) Men du skulle prøve V10'eren,

Ja, tak! :)

den trækker faktisk
> ret så nice. Min far har en og den er faenme fed...

Det må være den ultimative motor til den bil.

> Dog er vi ved at undersøge noget ABT chip tuning, men nu må vi se hvad der
> sker...

Hmm, okey, hvad skulle outputtet blive?

-M



Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 20:29

Morten Lorenzen wrote:
SNIP
>> Jeps den er mega fed :) Men du skulle prøve V10'eren,
>
> Ja, tak! :)

Den er helt anderledes end V5'eren. Meget mere overskud :)

> den trækker faktisk
>> ret så nice. Min far har en og den er faenme fed...
>
> Det må være den ultimative motor til den bil.

Ja det virker ret godt sammen og V10'eren lyder rigtig godt skulle jeg hilse
og sige...

>> Dog er vi ved at undersøge noget ABT chip tuning, men nu må vi se
>> hvad der sker...
>
> Hmm, okey, hvad skulle outputtet blive?


fra 313~363 hk og fra 1800 omdr. 750~860 nm

Den skulle så flytte sig fra 0-100 på 7 sek :)

Mens forhandleren klar gjorde bilen var vi nede og kigge lidt med. Mens vi
var der var de ved at montere gearskift sjov i rattet, lige som på ferrari.
Jeg prøvede at forklarede værkføren, at de heller skulle installere det i
min Audi, men han villle sku ikke :/

Jonas



Morten Lorenzen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 02-02-04 20:36

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:bvm8er$njh$1@sunsite.dk...

> Den er helt anderledes end V5'eren. Meget mere overskud :)

Kunne jeg forestille mig :)

> Ja det virker ret godt sammen og V10'eren lyder rigtig godt skulle jeg
hilse
> og sige...

Tror jeg gerne.

> fra 313~363 hk og fra 1800 omdr. 750~860 nm
>
> Den skulle så flytte sig fra 0-100 på 7 sek :)

Ganske flot for et mindre pakhus :)

> Mens forhandleren klar gjorde bilen var vi nede og kigge lidt med. Mens vi
> var der var de ved at montere gearskift sjov i rattet, lige som på
ferrari.
> Jeg prøvede at forklarede værkføren, at de heller skulle installere det i
> min Audi, men han villle sku ikke :/

Æv da :) - Min chefs Ferrari kører forøvrigt forrygende, _uden_
paddle-shift-gear :)

-M



Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 20:44

Morten Lorenzen wrote:
SNIP
> Æv da :) - Min chefs Ferrari kører forøvrigt forrygende, _uden_
> paddle-shift-gear :)


Sq en cool chef du har der kører ferrari! Men paddle shift er nu meget sjovt
at køre med, dog nok sjovere i en lidt hurtigere bil....

Jonas



Ukendt (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-02-04 21:01



>
> Sq en cool chef du har der kører ferrari! Men paddle shift er nu meget
sjovt
> at køre med, dog nok sjovere i en lidt hurtigere bil....

mine chefer kører:
- Mazda 626
- Rolla.
- BMW 750
- Audi A8

og så lidt andet bimmer samt cadillac.

Hvis jeg havde råd kom der også en Ferrari i min lille trægarage udenfor

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



No1 (03-02-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 03-02-04 01:26

> - Rolla.

Corolla? Nice.

Ej, du ramte nok a i stedet for s som i Rolls, ikke?

Ukendt (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-04 16:25



> > - Rolla.
>
> Corolla? Nice.
>
> Ej, du ramte nok a i stedet for s som i Rolls, ikke?

Nej den er go nok, en rigtig dejlig kedelig corolla 5 dørs.....bvar hvor den
er grim bagfra.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Morten Lorenzen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 02-02-04 21:07

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:bvm9ad$ic3$1@sunsite.dk...

> Sq en cool chef du har der kører ferrari!

Som regel er det dog en Boxter der må lægge dæk til :)
Det hænder også at han tager Cayenne'n(hvide plader)

-M
:)



Michael Olesen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 03-02-04 08:43


> Æv da :) - Min chefs Ferrari kører forøvrigt forrygende, _uden_
> paddle-shift-gear :)

Ha - det er da ingenting... min chef kører - hold nu fast - VW Passat 1.8
årgang 1998 med ufattelige 125 HK

/mic



Morten Lorenzen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 03-02-04 19:20

"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
news:bvnjef$gjc$1@sunsite.dk...

> Ha - det er da ingenting... min chef kører - hold nu fast - VW Passat 1.8
> årgang 1998 med ufattelige 125 HK

Weee, der er intet som det private erhvervsliv

-M



Martin Johansen [600~ (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-02-04 18:28

On Tue, 03 Feb 2004 08:42:41 +0100, Michael Olesen wrote:

>> Æv da :) - Min chefs Ferrari kører forøvrigt forrygende, _uden_
>> paddle-shift-gear :)
>
> Ha - det er da ingenting... min chef kører - hold nu fast - VW Passat 1.8
> årgang 1998 med ufattelige 125 HK

Hehe ja det er sjovt som alles chefer og fædre/onkler/whatever herinde
ejer både Ferrarier og det der er dyrere )

Min chef? En cykel. Min far? En Saab 900. Min onkel? En Opel Vectra A..
jeg kommer nok fra fattige kår

Anyhow, det er vist næsten 10 måneder siden jeg kørte en ordentlig tur
i en Touareg

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 04-02-04 20:45

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.04.17.28.03.837455@c.dk...

> Hehe ja det er sjovt som alles chefer og fædre/onkler/whatever herinde
> ejer både Ferrarier og det der er dyrere )

? - Har man godt og grundigt ond i r*ven?

-M



John Doe (04-02-2004)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 04-02-04 21:48


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
news:40214bc0$0$>
> ? - Har man godt og grundigt ond i r*ven?

Føler du dig truffet?






Morten Lorenzen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 04-02-04 22:08

"John Doe" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
news:6UcUb.5391$cL1.1284@news.get2net.dk...

> Føler du dig truffet?

Synes det er sørgeligt med alle de små folk i Danmark der ikke kan acceptere
at andre har en lidt lækker bil, eller flere.

-M
Som i den nære omgangskreds har folk med både 512TR, Boxter, Cayenne,
E-Type, M3, 156 GTA, Cosworth, Touareg osv.
Kom så I små folk, lad mig ser jer spytte blod!



Ukendt (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-04 22:10


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40215f0c$0$17636$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

KLIP

> Som i den nære omgangskreds har folk med både 512TR, Boxter, Cayenne,
> E-Type, M3, 156 GTA, Cosworth, Touareg osv.
> Kom så I små folk, lad mig ser jer spytte blod!

Det skal vi nok, når du ikke blot læner dig op af andres potter, men
selv er ejer af en eller flere af ovennævnte...)))

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Morten Lorenzen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 04-02-04 22:36

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40215f9e$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Det skal vi nok, når du ikke blot læner dig op af andres potter, men
> selv er ejer af en eller flere af ovennævnte...)))

Jaja, den dag kommer sgu nok aldrig, men jeg kan alligevel blive gal over
folk der piver over andres lykke.

-M



Ukendt (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-04 22:43


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:402165c6$0$27433$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

KLIP

> Jaja, den dag kommer sgu nok aldrig, men jeg kan alligevel blive gal
over
> folk der piver over andres lykke.

Jeg er overbevist om den dag kommer for dig Morten. Du har "drived".

Det andet kan jeg kun være enig med dig i.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Martin Johansen [600~ (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-02-04 23:28

On Wed, 04 Feb 2004 22:36:17 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Jaja, den dag kommer sgu nok aldrig, men jeg kan alligevel blive gal over
> folk der piver over andres lykke.

Der er ingen der piver, men kan vi ikke holde os lidt til vore egne biler
istedet for at have så travlt med chefens dit og dat ? Det er IMHO mere
interessant. Jeg gider sq ikke snakke om min anden Chefs BMW 330CI 2002
eller min fjerne onkels Mazda MX3 V6.. det er uinteressant. Hvad der
derimod er interssant er den bil _jeg_ kører rundt i, samt den _du_
kører rundt i.

Se mit andet indlæg omkring folkeskolens associationer.

Meeen jeg er nok bare mærkelig :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


John Doe (04-02-2004)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 04-02-04 22:54


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
news:40215f0c$0$17636$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "John Doe" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> news:6UcUb.5391$cL1.1284@news.get2net.dk...
>
> > Føler du dig truffet?
>
> Synes det er sørgeligt med alle de små folk i Danmark der ikke kan
acceptere
> at andre har en lidt lækker bil, eller flere.

Er du bare født dum og grim (ja, jeg har set dig og køn er du ikke ligefrem,
med den tændstikmands figur og skovsnegle du slæber rundt med
Der er ingen her, i hvertfald ikke i denne tråd, der ikke kan acceptere det
du postulere.
Læs lige indlæget igen og læg mærke til )).


> Som i den nære omgangskreds har folk med både 512TR, Boxter, Cayenne,
> E-Type, M3, 156 GTA, Cosworth, Touareg osv.
> Kom så I små folk, lad mig ser jer spytte blod!


Føler du dig vigtig og som en rigtig mand nu, skal vi andre dødelig bøje os
i støvet, eller hvad er det lige du vil med dit statement?
For mig viser det en person som nok har større problemer end han umiddelbart
vil indrømme






Martin Johansen [600~ (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-02-04 23:16

On Wed, 04 Feb 2004 22:53:58 +0100, John Doe wrote:

> Der er ingen her, i hvertfald ikke i denne tråd, der ikke kan acceptere det
> du postulere.
> Læs lige indlæget igen og læg mærke til )).

Tak fordi der i det mindste er en som forstår mig... :-/

Næh der er 2 forklaringer:

1. Han kender ikke min humor.
2. Han kender ikke mig, og da jeg ikke skriver så meget i gruppen, så
skal jeg endelig ikke komme med mine indlæg og bryde kaffeklubbens
interne snak.

Ved ikke lige hvilken jeg hælder mest til men nok nr. 2...

Tager jeg fejl Morten Lorenzen så ret mig endelig og forklar mig hvori
din harme opstår? Jeg er jo ikke just ny skribent her i gruppen og har
været med de sidste mange år, så måske hunden ligger begravet et helt
andet sted, måske jeg har fornærmet dig engang?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 05-02-04 21:31

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.04.22.15.49.453202@c.dk...

> Tager jeg fejl Morten Lorenzen så ret mig endelig og forklar mig hvori
> din harme opstår? Jeg er jo ikke just ny skribent her i gruppen og har
> været med de sidste mange år, så måske hunden ligger begravet et helt
> andet sted, måske jeg har fornærmet dig engang?

Jeg kan ikke umiddelbart mindes noget du har gjort for at pisse mig af :)

-M
Der synes livet er for kort til at spilde det på surhed og trælse biler(det
er jo derfor jeg kører Sierra 1,6..)



Martin Johansen [600~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-02-04 22:42

On Thu, 05 Feb 2004 21:30:35 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Jeg kan ikke umiddelbart mindes noget du har gjort for at pisse mig af :)

Så er jeg straks mere rolig, for ellers havde du selvfølgelig fået en
undskyldning

> Der synes livet er for kort til at spilde det på surhed og trælse biler(det
> er jo derfor jeg kører Sierra 1,6..)

Jeg må nøjes med en scooter for tiden :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 05-02-04 23:29

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.05.21.41.38.386071@c.dk...

> Jeg må nøjes med en scooter for tiden :-/

Det er vel ikke sjovt på denne tid af året.

-M



Martin Johansen [600~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-02-04 23:37

On Thu, 05 Feb 2004 23:28:32 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
> news:pan.2004.02.05.21.41.38.386071@c.dk...
>
>> Jeg må nøjes med en scooter for tiden :-/
>
> Det er vel ikke sjovt på denne tid af året.

Ikke det der ligner! Men jeg sparer en hulens masse penge. Skal nok
få min Sierra på et tidspunkt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 06-02-04 18:46

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.05.22.37.12.757943@c.dk...

> Ikke det der ligner! Men jeg sparer en hulens masse penge. Skal nok
> få min Sierra på et tidspunkt

Det er altid godt at spare penge. - Skal du have Sierra?

-M
Har haft 2 Sierra'er. - Ret godt tilfreds med begge.



Martin Johansen [600~ (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-02-04 19:13

On Fri, 06 Feb 2004 18:45:47 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Det er altid godt at spare penge. - Skal du have Sierra?

Ja jeg er meget lun på en Sierra 2,i DOHC fra den sidste serie inden
Mondeo starter.

Synes den er lidt fed og med en sænkning og evt 16" ruller så må den
siges at være hjemme for ret billige penge Tillige med masser af
plads og komfort og så er den BARE røvebillig i reservedele kan jeg se
på arbejdet

Og så er der lige den med baghjulstræk

> Har haft 2 Sierra'er. - Ret godt tilfreds med begge.

En 1,6 nu? Hvad med den gamle?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 06-02-04 20:17

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.06.18.13.26.320057@c.dk...

> Synes den er lidt fed og med en sænkning og evt 16" ruller så må den
> siges at være hjemme for ret billige penge Tillige med masser af
> plads og komfort og så er den BARE røvebillig i reservedele kan jeg se
> på arbejdet

Den er også vildt dejlig sådan en 2,0i med det rigtige udstyr. Også min
favorit.
Jeg kigger også efter sådan en næste gang, selv om f.eks. Mitsubishi Colt
1,6GLXI , Renault Clio GT 16V og andre har været oppe og vende som mulige
afløsere for jernhesten.
Hvad arbejder du med?

> Og så er der lige den med baghjulstræk

Stort plus.

> En 1,6 nu? Hvad med den gamle?

1985 3 door i hvid, med indfarvede kofangere og spejle, 1,8 OHC med lidt
anden knast og anden karburator. Den gik OK uden at være vildt hurtig. :)

-M



Martin Johansen [600~ (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-02-04 20:54

On Fri, 06 Feb 2004 20:16:48 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Den er også vildt dejlig sådan en 2,0i med det rigtige udstyr. Også min
> favorit.

Enig

> Jeg kigger også efter sådan en næste gang, selv om f.eks. Mitsubishi Colt
> 1,6GLXI , Renault Clio GT 16V og andre har været oppe og vende som mulige
> afløsere for jernhesten.

Clio'en kan jeg forstå, men Mits. reservedele er svinedyre.. synes ikke
IMHO det står mål med hvad man får.

> Hvad arbejder du med?

Salg af reservedele

> 1985 3 door i hvid, med indfarvede kofangere og spejle, 1,8 OHC med lidt
> anden knast og anden karburator. Den gik OK uden at være vildt hurtig. :)

Uhm, hvad kan man monstro lave ved en 2,0 hvis den skal hurtigere ud af
starthullerne?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


jan@stevns.net (06-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 06-02-04 21:28

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev :

>Uhm, hvad kan man monstro lave ved en 2,0 hvis den skal hurtigere ud af
>starthullerne?

Tom kan nok et trick eller 2, hvis du ikke er bange for ild ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Martin Johansen [600~ (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-02-04 22:55

On Fri, 06 Feb 2004 21:28:16 +0100, jan wrote:

> Tom kan nok et trick eller 2, hvis du ikke er bange for ild ;)

Jeg havde den faktisk i tankerne ) Men jeg nænnede ikke at nævne det
for ham LOL

Anyhow turban er liiiige dyrt nok til en enlig husejer som mig

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 07-02-04 09:07

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.06.19.54.04.915861@c.dk...

> Clio'en kan jeg forstå, men Mits. reservedele er svinedyre.. synes ikke
> IMHO det står mål med hvad man får.

Jeg er godt klar over at de koster "lidt" mere i reservedele end andre
biler, men damn den kører godt sådan en Colt. - Har prøvet en 1,6 GLXI , med
en god sænkning, hårdere fjedre og støddæmpere og anden udstødning samt
indsugning. - Hold kæft den var sjov at køre i!

> Salg af reservedele

Hvad ligger 2 forskærme til en Sierra fra 1988 i? (Sedan)

> Uhm, hvad kan man monstro lave ved en 2,0 hvis den skal hurtigere ud af
> starthullerne?

Hmmm, en anden chip kan hente lidt hk. - Der var én der fik rullet sin 2,0i
DOHC til 131 hk til Ford træf i Ringe sidste år.

-M



Martin Johansen [600~ (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-02-04 14:56

On Sat, 07 Feb 2004 09:07:14 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Jeg er godt klar over at de koster "lidt" mere i reservedele end andre
> biler, men damn den kører godt sådan en Colt. - Har prøvet en 1,6 GLXI , med
> en god sænkning, hårdere fjedre og støddæmpere og anden udstødning samt
> indsugning. - Hold kæft den var sjov at køre i!

Det kan du godt bilde mig ind.. hvad havde den af HK sådan ca?

Hvis vi tager fx. et kardanled til en 1990 1,6 Colt, så ligger det på
mellem 746-898 afhængig af side.

Bremsedele er generelt ca. dobbeltpris af fx. Golf 1,8 90HK og en Sierra
fx. Det samme gælder simple ting som en termostat mv. Styrekugler er
omkring de 150,-, det er dobbelt af prisen til en Golf eller fx. Sierra
så hut jeg hvisker.

Og det er jo ikke fordi kvaliteten er højere end på fx. en Golf, det er
kun prisen. Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor det skal være sådan for
Mits. laver nogle lækre biler.

Galant er dog en del dyrere, men også en større bil og nøjs sådan en
2,0V6 lyder godt

Tænker man puha og køber en Huyndai Accent 1997 fx. bliver man slemt
snydt Det er nemlig samme dele for det meste. Den deler base med Colt.

> Hvad ligger 2 forskærme til en Sierra fra 1988 i? (Sedan)

297,- pr. side inkl. moms, med forbehold for prisændringer og synsfejl
fra min side

> Hmmm, en anden chip kan hente lidt hk. - Der var én der fik rullet sin 2,0i
> DOHC til 131 hk til Ford træf i Ringe sidste år.

Jeg har tænkt lidt på en knast samt en chip og indkørsel. Burde det
ikke kunne gøres for mellem 5-10.000DKK ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 07-02-04 17:23

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.07.13.56.20.592778@c.dk...

> Det kan du godt bilde mig ind.. hvad havde den af HK sådan ca?

113 hk, standard. - Ganske OK for den bil.

> Hvis vi tager fx. et kardanled til en 1990 1,6 Colt, så ligger det på
> mellem 746-898 afhængig af side.

Så har jeg lige en konkret forespg.: 2 x trækaksler til en Toyota MR2
Turbo. - har en kammerat der skal have skiftet sine. - De lader ikke til at
holde længe ved 330 hk...

> Og det er jo ikke fordi kvaliteten er højere end på fx. en Golf, det er
> kun prisen. Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor det skal være sådan for
> Mits. laver nogle lækre biler.

Kan det have noget at gøre med deres forsøg på at positionere sig som
"Japans Mercedes"?

> Galant er dog en del dyrere, men også en større bil og nøjs sådan en
> 2,0V6 lyder godt

Det gør den nemlig :)

> Tænker man puha og køber en Huyndai Accent 1997 fx. bliver man slemt
> snydt Det er nemlig samme dele for det meste. Den deler base med Colt.

Ok! Det var ny information. - Godt at vide.

> 297,- pr. side inkl. moms, med forbehold for prisændringer og synsfejl
> fra min side

Det er ikke slemt. - Min kunne godt trænge til 2 ny skærme. Så kommer der
selvfølgelig påsætning og lakering oveni... Hmm. :(

> Jeg har tænkt lidt på en knast samt en chip og indkørsel. Burde det
> ikke kunne gøres for mellem 5-10.000DKK ?

Tjoo, mener at han havde givet 2500 for chippen, og det tror jeg også nogle
Kent-knaster koster.

-M



Martin Johansen [600~ (07-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-02-04 18:24

On Sat, 07 Feb 2004 17:22:43 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> 113 hk, standard. - Ganske OK for den bil.

Ja det er helt okay, men vejer jo ikke ret meget

> Så har jeg lige en konkret forespg.: 2 x trækaksler til en Toyota MR2
> Turbo. - har en kammerat der skal have skiftet sine. - De lader ikke til at
> holde længe ved 330 hk...

Jeg må være svar skyldig. Vi handler kun med selve ledet og ikke hele
aksler.

> Kan det have noget at gøre med deres forsøg på at positionere sig som
> "Japans Mercedes"?

Hmm tja tjo. Jeg ved det ikke, men det var da en mulighed.

> Ok! Det var ny information. - Godt at vide.

Lejer, bremsedele, filtrer og den slags det er for det meste det samme til
en Colt.

> Det er ikke slemt. - Min kunne godt trænge til 2 ny skærme. Så kommer der
> selvfølgelig påsætning og lakering oveni... Hmm. :(

Det løber hurtigt op med mindre du kan nøjes med den sorte grunder de
har fået

> Tjoo, mener at han havde givet 2500 for chippen, og det tror jeg også nogle
> Kent-knaster koster.

Billigt hvis ydelsen står mål med det.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Thunderbird [7100] (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 10-02-04 00:00

On Sat, 07 Feb 2004 14:56:20 +0100, "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk>
wrote:


>Galant er dog en del dyrere, men også en større bil og nøjs sådan en
>2,0V6 lyder godt

Hvad er specsne så på sådan en, fx set i forhold til en standard 2,0 og
fx en 2,0 GTI V16
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Martin Johansen [600~ (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-02-04 13:31

On Mon, 09 Feb 2004 23:59:55 +0100, Thunderbird [7100] wrote:

> Hvad er specsne så på sådan en, fx set i forhold til en standard 2,0 og
> fx en 2,0 GTI V16

V6 = 150HK
2,0GTI-16v = 135HK

Med forbehold for huskefejl.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Thunderbird [7100] (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 12-02-04 00:14

On Tue, 10 Feb 2004 13:31:22 +0100, "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk>
wrote:

>On Mon, 09 Feb 2004 23:59:55 +0100, Thunderbird [7100] wrote:
>
>> Hvad er specsne så på sådan en, fx set i forhold til en standard 2,0 og
>> fx en 2,0 GTI V16
>
>V6 = 150HK
>2,0GTI-16v = 135HK

Mener faktisk at sidstenævnte har 144-146 heste.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thunderbird [7100] (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 09-02-04 23:57

On Sat, 7 Feb 2004 09:07:14 +0100, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
>news:pan.2004.02.06.19.54.04.915861@c.dk...
>
>> Clio'en kan jeg forstå, men Mits. reservedele er svinedyre.. synes ikke
>> IMHO det står mål med hvad man får.
>
>Jeg er godt klar over at de koster "lidt" mere i reservedele end andre
>biler, men damn den kører godt sådan en Colt. - Har prøvet en 1,6 GLXI , med
>en god sænkning, hårdere fjedre og støddæmpere og anden udstødning samt
>indsugning. - Hold kæft den var sjov at køre i!

En Mitsubishi Galant kan skam også være en fornøjelig køretur værd .
Står selv og overvejer en sådanne som første bil når at pengene er til
det.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thunderbird [7100] (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 09-02-04 23:54

On Thu, 05 Feb 2004 22:41:38 +0100, "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk>
wrote:

>On Thu, 05 Feb 2004 21:30:35 +0100, Morten Lorenzen wrote:
>
>> Jeg kan ikke umiddelbart mindes noget du har gjort for at pisse mig af :)
>
>Så er jeg straks mere rolig, for ellers havde du selvfølgelig fået en
>undskyldning
>
>> Der synes livet er for kort til at spilde det på surhed og trælse biler(det
>> er jo derfor jeg kører Sierra 1,6..)
>
>Jeg må nøjes med en scooter for tiden :-/

Er på gåben/bus da cyklen er ude af drift.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Martin Johansen [600~ (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-02-04 13:32

On Mon, 09 Feb 2004 23:54:22 +0100, Thunderbird [7100] wrote:

> Er på gåben/bus da cyklen er ude af drift.

Jeg føler med dig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Martin Johansen [600~ (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-02-04 23:25

On Wed, 04 Feb 2004 22:07:35 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Synes det er sørgeligt med alle de små folk i Danmark der ikke kan acceptere
> at andre har en lidt lækker bil, eller flere.

Enig, og da jeg ikke er en af dem, så er jeg derfor enig.

> Som i den nære omgangskreds har folk med både 512TR, Boxter, Cayenne,
> E-Type, M3, 156 GTA, Cosworth, Touareg osv.

Rige folk må man sige

Min nære omgangskreds tæller en Fiat Uno 1,3, en Saab 900 '1997, en Seat
Cordoba samt diverse andre biler i samme klasse. Og her taler vi "nære"
omgangskreds og ikke nogen man lige snakker med en gang om måneden eller
lign. Dvs. på vennebasis om ugen.

> Kom så I små folk, lad mig ser jer spytte blod!

Hvem?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Martin Johansen [600~ (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-02-04 23:12

On Wed, 04 Feb 2004 20:45:14 +0100, Morten Lorenzen wrote:

>> Hehe ja det er sjovt som alles chefer og fædre/onkler/whatever herinde
>> ejer både Ferrarier og det der er dyrere )
>
> ? - Har man godt og grundigt ond i r*ven?

Ja for har siddet de sidste 5 timer og bøvlet med at få tvout til at
virker under Linux.

Men det var nok ikke det du hentydede til? Så du får den lige igen:

)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 05-02-04 21:29

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.04.22.11.38.661151@c.dk...

> Ja for har siddet de sidste 5 timer og bøvlet med at få tvout til at
> virker under Linux.

Respekt dér, kan ikke engang få mit til at virke under XP :(

> Men det var nok ikke det du hentydede til? Så du får den lige igen:
>
> )

Lige over :)

-M



Martin Johansen [600~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-02-04 22:42

On Thu, 05 Feb 2004 21:29:25 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Respekt dér, kan ikke engang få mit til at virke under XP :(

Jeg er nu oppe på 10 timer og har opgivet det indtil videre...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 05-02-04 23:29

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.05.21.42.07.153602@c.dk...

> Jeg er nu oppe på 10 timer og har opgivet det indtil videre...

Ingen hjælp på producentens hjemmesiden?

-M



Martin Johansen [600~ (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-02-04 23:36

On Thu, 05 Feb 2004 23:29:14 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Ingen hjælp på producentens hjemmesiden?

Jo masser, men det dutter bare ikke. Tror jeg må se i øjnene, at det
kræver en reinstall med en frisk XFree86 installation og en runlevel 5
før det dutter ordentlig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 06-02-04 18:46

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.05.22.35.34.354376@c.dk...

> Jo masser, men det dutter bare ikke. Tror jeg må se i øjnene, at det
> kræver en reinstall med en frisk XFree86 installation og en runlevel 5
> før det dutter ordentlig.

Og her blev jeg så sat af... :)

-M



Martin Johansen [600~ (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-02-04 19:14

On Fri, 06 Feb 2004 18:46:13 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> Og her blev jeg så sat af... :)

Sorry

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Morten Lorenzen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 06-02-04 20:17

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.02.06.18.13.46.290240@c.dk...

> Sorry

Går nok :)

-M



Thunderbird [7100] (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 10-02-04 00:07

On Thu, 5 Feb 2004 21:29:25 +0100, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
>news:pan.2004.02.04.22.11.38.661151@c.dk...
>
>> Ja for har siddet de sidste 5 timer og bøvlet med at få tvout til at
>> virker under Linux.
>
>Respekt dér, kan ikke engang få mit til at virke under XP :(

Mit virker så fint, udover at skærmkort mener at jeg bør bo i USA
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Martin Johansen [600~ (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-02-04 13:32

On Tue, 10 Feb 2004 00:06:54 +0100, Thunderbird [7100] wrote:

> Mit virker så fint, udover at skærmkort mener at jeg bør bo i USA

Det ville vel heller ikke være at foragte?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Martin Johansen [600~ (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-02-04 23:22

On Wed, 04 Feb 2004 20:45:14 +0100, Morten Lorenzen wrote:

> ? - Har man godt og grundigt ond i r*ven?

Mit indlæg udsprang i at det mest af alt minder om en folkeskoleklasse
med "min far er stærkere end dig far"...

Jeg er da ikke i tvivl om, at mange herinde kender folk med så dyre biler
og fred være med dem da.. Det har jeg intet imod. Tværtimod elsker fede
biler.

Kan bare ikke lade være med, at smile når den ene efter den anden
udtaler "Min chef har en Monster GT 20000" og en anden svarer: "Nåh ja,
men MIN chef har bare en XXX Diversion 3000GT"..

Kan du følge mig? Intet med janteloven overhovedet, men jeg henledes godt
nok til folkeskolen hvor de omtalte fædre hverken er stærkere eller
svagere end de andres, men blot er ganske almindelige når det endelig
kommer til stykket og sandheden kommer frem bag lyset.
) Omsæt det selv til gruppen her = kender man nu også så mange med
så fede biler eller snakker man bare for sin syge moster for at være med
i fællesskabet og være sej = den populære fyr fra klassen.. godt nok er
det luft det meste han fyrer af, men de andre synes han er sej og han er
derfor med i fællesskabet, altså en rigtig verdensmester.

Janteloven er slet ikke på tale her. Håber du, og I andre selvfølgelig
kan se hvad jeg mener.

)

)

Og en gang til såfremt du har overset de mange andre:

)))

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Mark Sandberg (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 02-02-04 21:05


"Morten Lorenzen" skrev i en meddelelse:

> Med en kraftigere motor, lidt strammere undervogn, og en prislap på 1/10
del
> af den nuværende, kunne jeg nok godt tænke mig sådan en VW.

Du har jo også kun prøvet den med en halv motor i !
For 150K mere kan du få modellen med en hel motor i.
Den kan chiptunes til 380 Hk. og 950 Nm. for 15.000 Kr. yderligere

/Mark.



Morten Lorenzen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 02-02-04 21:08

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:401eac5c$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du har jo også kun prøvet den med en halv motor i !

Jep, ved det :) Men jeg kunne altså ikke låne GTA'en...

> For 150K mere kan du få modellen med en hel motor i.

Det er dælme også mange penge.

> Den kan chiptunes til 380 Hk. og 950 Nm. for 15.000 Kr. yderligere

Sikkert utroligt sjovt :)

-M



Mark Sandberg (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 02-02-04 21:20


"Morten Lorenzen" skrev i en meddelelse:

> Sikkert utroligt sjovt :)

Jeg har ikke prøvet den som chiptunet, de 313Hk. og 750 Nm. slog rigeligt
til som prøvekørsel. Det er overraskende så hurtigt 2,5 ton kan flytte sig.
Derudover må der hænges 3,5 ton på anhængertrækket

Jeg skrev før chiptunet til 950 Nm - det rigtige tal er 920 Nm.
http://www.wkr-chip-tuning.de/go.to/modix/now/volkswagen.html

/Mark.



Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 21:20

SNIP

Så heller en ABT chip da den giver 960 NM :) dog kun 363 Hk

Jonas



Mark Sandberg (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 02-02-04 21:30


"Jonas R." skrev i en meddelelse:

> Så heller en ABT chip da den giver 960 NM :) dog kun 363 Hk

Momentet er også det vigtigste i den vægtklasse

Er den ABT chip godkendt af VW ?

/Mark.



Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 21:29

SNIP

Så vidt jeg ved ejer VW ABT, og mener man beholder fabriksgaranti, men min
far og jeg er ved at undersøge det inden han skal have puttet noget i...

Jonas



Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 21:33

On Mon, 2 Feb 2004 21:29:00 +0100, "Jonas R."
<corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>SNIP
>
>Så vidt jeg ved ejer VW ABT, og mener man beholder fabriksgaranti, men min
>far og jeg er ved at undersøge det inden han skal have puttet noget i...

2 års fabriksgaranti - det står på deres web ABT sportline



/Mogens

Mark Sandberg (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 02-02-04 21:46


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rvct10ha468sh5ae0vrotkm6gk68rmrqoa@4ax.com...
> On Mon, 2 Feb 2004 21:29:00 +0100, "Jonas R."
> <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:
>
> >SNIP
> >
> >Så vidt jeg ved ejer VW ABT, og mener man beholder fabriksgaranti, men
min
> >far og jeg er ved at undersøge det inden han skal have puttet noget i...
>
> 2 års fabriksgaranti - det står på deres web ABT sportline

Ja Mogens, du har igen ret

2 års garanti eller 100.000 Km. ved isætning i ny bil.
2 års garanti eller 30.000 Km. ved isætning i brugt bil.

Men til Jonas vil jeg sige 373Hk. og 860 Nm. ved ABT.

Så vidt jeg forstår denne:

http://80.81.7.110/Downloads/Datenblaetter/Vw/Touareg/AYH/7L0_150_373_AYH.pdf

/Mark.



Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 21:45

SNIP

Det er da også rigtigt, mig som husker mega forkert!

Så er det du linkede til jo noget vildere!



Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 21:46

On Mon, 2 Feb 2004 21:45:32 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Ja Mogens, du har igen ret

He, he... :)

>Men til Jonas vil jeg sige 373Hk. og 860 Nm. ved ABT.

Problemet er blot forbruget. I standardtrim går den 8 km/l (right
Jonas?) - hva' ka' det ik' bli' til i tunet udgave?

(så hellere benzin -> hvis jég skal køre diesel, er det på grund af
mange km/l...)


/Mogens

Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 21:48

Mogens... wrote:
SNIP
>> Ja Mogens, du har igen ret
>
> He, he... :)

;)

>> Men til Jonas vil jeg sige 373Hk. og 860 Nm. ved ABT.
>
> Problemet er blot forbruget. I standardtrim går den 8 km/l (right
> Jonas?) - hva' ka' det ik' bli' til i tunet udgave?

Jo men jeg tror nu ikke min far købte bilen pga. forbruget...Men der hvor
han leaser får de diesel billigere.

Men han sagde til mig at han var ude og køre bykørsel idag og der kørte den
4 km/l ikke meget!

> (så hellere benzin -> hvis jég skal køre diesel, er det på grund af
> mange km/l...)

Tror ikke det bekymrer ham specielt meget.... ;)



Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 21:50

On Mon, 2 Feb 2004 21:47:34 +0100, "Jonas R."
<corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Jo men jeg tror nu ikke min far købte bilen pga. forbruget...Men der hvor
>han leaser får de diesel billigere.
>Tror ikke det bekymrer ham specielt meget.... ;)

Jeg tænker ikke på pengene - jeg tænker på alle de tankstop, man skal
gennemføre for at køre til Jylland/Sydfrankrig. I mine biler kan man
køre frem og tilbage til Jylland uden tankning!


/Mogens

Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 21:51

On Mon, 02 Feb 2004 21:49:40 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jeg tænker ikke på pengene - jeg tænker på alle de tankstop, man skal
>gennemføre for at køre til Jylland/Sydfrankrig. I mine biler kan man
>køre frem og tilbage til Jylland uden tankning!

Ift. kræfterne er det okay...


/Mogens

Mark Sandberg (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 02-02-04 22:02


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker ikke på pengene - jeg tænker på alle de tankstop, man skal
> gennemføre for at køre til Jylland/Sydfrankrig. I mine biler kan man
> køre frem og tilbage til Jylland uden tankning!

Det er det værste med tankningerne. Jeg er så træt af tankstationer og kø og
sure tyskere og spildtid og tissepauser og kaffepauser og jeg ved ikke hvad
der skal gøres af alt muligt, når bilen holder stille og konen får en chance
for at lufte ferievalutaen

/Mark.



Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 21:59

On Mon, 2 Feb 2004 22:02:08 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Det er det værste med tankningerne. Jeg er så træt af tankstationer og kø og
>sure tyskere og spildtid og tissepauser og kaffepauser og jeg ved ikke hvad
>der skal gøres af alt muligt, når bilen holder stille og konen får en chance
>for at lufte ferievalutaen

Præcis - derfor gider jeg ikke køre i en dieselhakker TDI, hvis ikke
den kan køre mere. Så hellere en 232 hk's '95 Alfa Romeo 164 Q4


/Mogens

Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 22:02

SNIP

Hvad kører sådan en sjover egenligt på literen?

Det skal da siges at V10'eren kører en 11-12 km/l på motorvej!



Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 22:07

On Mon, 2 Feb 2004 22:02:18 +0100, "Jonas R."
<corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad kører sådan en sjover egenligt på literen?

8.5 km/l

>Det skal da siges at V10'eren kører en 11-12 km/l på motorvej!

Hmm - tidligere citat:
"...han var ude og køre bykørsel idag og der kørte den 4 km/l..."
"...I standardtrim går den 8 km/l (right Jonas?) -> Jo"

Det ændrer sig hurtigt............:)


/Mogens

Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 22:08

Mogens... wrote:
> On Mon, 2 Feb 2004 22:02:18 +0100, "Jonas R."
> <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:
>
>> Hvad kører sådan en sjover egenligt på literen?
>
> 8.5 km/l
>
>> Det skal da siges at V10'eren kører en 11-12 km/l på motorvej!
>
> Hmm - tidligere citat:
> "...han var ude og køre bykørsel idag og der kørte den 4 km/l..."
> "...I standardtrim går den 8 km/l (right Jonas?) -> Jo"
>
> Det ændrer sig hurtigt............:)

Ja 8 km/l ved blandet kørsel passer nok meget godt ... Gik da udfra du mente
ved blandet kørsel, så nej det ændrer sig ikke hurtig....

Jonas



Jonas R. (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 02-02-04 22:13

Manglede lige en smiley!



Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 22:14

On Mon, 2 Feb 2004 22:12:34 +0100, "Jonas R."
<corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Manglede lige en smiley!

Den er her


/Mogens

Mark Sandberg (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 02-02-04 22:13


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Præcis - derfor gider jeg ikke køre i en dieselhakker TDI, hvis ikke
> den kan køre mere. Så hellere en 232 hk's '95 Alfa Romeo 164 Q4

Jo - det går også lige an med sådan en Alfa

Men mon ikke der er en lidt større brændstoftank i sådan en V10 TDI ?
Jeg vil stadig hellere have sådan en VW-Van til 2 personer og
ferieoppakning, fremfor en 2 hjulet turing-maskine med liggeunderlag og
spidstelt ...........

/Mark.



Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 22:11

On Mon, 2 Feb 2004 22:12:51 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Men mon ikke der er en lidt større brændstoftank i sådan en V10 TDI ?

100 liter - så det er okay.

>Jeg vil stadig hellere have sådan en VW-Van til 2 personer og
>ferieoppakning, fremfor en 2 hjulet turing-maskine med liggeunderlag og
>spidstelt ...........

Jep


/Mogens

Thunderbird [7100] (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 03-02-04 00:09

On Mon, 02 Feb 2004 22:11:07 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>On Mon, 2 Feb 2004 22:12:51 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
>wrote:
>
>>Men mon ikke der er en lidt større brændstoftank i sådan en V10 TDI ?
>
>100 liter - så det er okay.

Damn det avr meget, specielt set i forhold til at en Ford Transit kun
tager lige omkring de 60 liter,
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Carsten Petersen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 03-02-04 01:44


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:sfet109kkja7i4tkgst47qi3sm3cdl3vtf@4ax.com...
> On Mon, 2 Feb 2004 22:02:08 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
> wrote:
>
> >Det er det værste med tankningerne. Jeg er så træt af tankstationer og kø
og
> >sure tyskere og spildtid og tissepauser og kaffepauser og jeg ved ikke
hvad
> >der skal gøres af alt muligt, når bilen holder stille og konen får en
chance
> >for at lufte ferievalutaen
>
> Præcis - derfor gider jeg ikke køre i en dieselhakker TDI, hvis ikke
> den kan køre mere. Så hellere en 232 hk's '95 Alfa Romeo 164 Q4

Selv om tanken i min Toledo TDI PD, chippet til 171 hk/390 NM, kun er på 55
liter, rækker det til knap 750 km ved rask motorvejskørsel (180-200 km/t).
Ca. 14 km/l, stort set det samme med og uden chip. Så jeg gider godt at køre
dieselhakker.

Mvh
Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!



niels larsen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : niels larsen


Dato : 03-02-04 06:44


"Carsten Petersen" <cp@skanco.dk> skrev i en meddelelse
news:bvmr04$k1p$1@sunsite.dk...
>
> "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:sfet109kkja7i4tkgst47qi3sm3cdl3vtf@4ax.com...
> > On Mon, 2 Feb 2004 22:02:08 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
> > wrote:
> >
> > >Det er det værste med tankningerne. Jeg er så træt af tankstationer og

> og
> > >sure tyskere og spildtid og tissepauser og kaffepauser og jeg ved ikke
> hvad
> > >der skal gøres af alt muligt, når bilen holder stille og konen får en
> chance
> > >for at lufte ferievalutaen
> >
> > Præcis - derfor gider jeg ikke køre i en dieselhakker TDI, hvis ikke
> > den kan køre mere. Så hellere en 232 hk's '95 Alfa Romeo 164 Q4
>
> Selv om tanken i min Toledo TDI PD, chippet til 171 hk/390 NM, kun er på
55
> liter, rækker det til knap 750 km ved rask motorvejskørsel (180-200 km/t).
> Ca. 14 km/l, stort set det samme med og uden chip. Så jeg gider godt at
køre
> dieselhakker.
>
> Mvh
> Carsten
>
> Endnu en udgydelse fra CP's PC!
>
> Tja så kan os oliefyrsmennesker bare vente på at Peugeot kommer med deres
407 med 2.7 L hdi ( 201 hk 400 nm )

Hilsen Niels
406 2.0 hdi



Søren Christensen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 03-02-04 16:37


"Carsten Petersen" <cp@skanco.dk> skrev i en meddelelse
news:bvmr04$k1p$1@sunsite.dk...
>
> "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:sfet109kkja7i4tkgst47qi3sm3cdl3vtf@4ax.com...
> > On Mon, 2 Feb 2004 22:02:08 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
> > wrote:
> >
> > >Det er det værste med tankningerne. Jeg er så træt af tankstationer og

> og
> > >sure tyskere og spildtid og tissepauser og kaffepauser og jeg ved ikke
> hvad
> > >der skal gøres af alt muligt, når bilen holder stille og konen får en
> chance
> > >for at lufte ferievalutaen
> >
> > Præcis - derfor gider jeg ikke køre i en dieselhakker TDI, hvis ikke
> > den kan køre mere. Så hellere en 232 hk's '95 Alfa Romeo 164 Q4
>
> Selv om tanken i min Toledo TDI PD, chippet til 171 hk/390 NM, kun er på
55
> liter, rækker det til knap 750 km ved rask motorvejskørsel (180-200 km/t).
> Ca. 14 km/l, stort set det samme med og uden chip. Så jeg gider godt at
køre
> dieselhakker.
>

Ok jeg kunne nu kun få en Corolla D4D 90hestes til at komme ned på 10,4km/l
fra Birkerød til slagelse med en gennemsnitsfart på 155km/t.
Så det virker lidt overdrevet dit resultat.

Venligst



Peter G C (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 03-02-04 19:57

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:401fbff1$0$27462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

[klip]

> Ok jeg kunne nu kun få en Corolla D4D 90hestes til at komme ned på
10,4km/l
> fra Birkerød til slagelse med en gennemsnitsfart på 155km/t.

Det virker godt nok voldsomt .....

> Så det virker lidt overdrevet dit resultat.

Ahh - 14 km/l er da ok ved den hastighed. Jeg tror nu jeg skal køre pænt for
at holde 14 km/l ved 180 km/t.

/Peter, HDi.

--
http://www.grauslund.com/



Mogens... (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-02-04 20:47

On Tue, 3 Feb 2004 19:56:45 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Jeg tror nu jeg skal køre pænt for at holde 14 km/l ved 180 km/t.

Dén lader vi lige stå et øjeblik!


/Mogens

Peter G C (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 03-02-04 21:05

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:qkuv1055rbr2f2khi6p8ra5uapabmhn588@4ax.com...

[klip]

> Dén lader vi lige stå et øjeblik!

Ehh? Man kan da køre pænt og mindre pænt uanset hastigheden. Blød eller hård
acceleration mv. Ikk'?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Mogens... (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-02-04 21:06

On Tue, 3 Feb 2004 21:05:00 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Ehh? Man kan da køre pænt og mindre pænt uanset hastigheden. Blød eller hård
>acceleration mv. Ikk'?

Næppe i en HDI ved 180...


/Mogens

Peter G C (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 03-02-04 21:11

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:7pvv101q9ltubbo5jhnsfun1bpvnjqi66i@4ax.com...

[klip]

> Næppe i en HDI ved 180...

Er vi ikke enige om, at kørestilen er alt afgørende for det gennemsnitlige
brændstofforbrug?

Der er ikke meget riv i min potte over 180 km/t - det indrømmer jeg gerne.
190 km/t er max - har dog ikke prøvet at presse den over en længere
strækning.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Mogens... (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-02-04 21:13

On Tue, 3 Feb 2004 21:10:56 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:7pvv101q9ltubbo5jhnsfun1bpvnjqi66i@4ax.com...
>
>[klip]
>
>> Næppe i en HDI ved 180...
>
>Er vi ikke enige om, at kørestilen er alt afgørende for det gennemsnitlige
>brændstofforbrug?

Vi er enige om, at dette var udgangspunkt for min bemærkning: "Jeg
tror nu jeg skal køre pænt for at holde 14 km/l ved 180 km/t"

>Der er ikke meget riv i min potte over 180 km/t - det indrømmer jeg gerne.
>190 km/t er max - har dog ikke prøvet at presse den over en længere
>strækning.

Ved dén hastighed er det for TDI, HDI, you name it on/off


/Mogens

EjS (03-02-2004)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 03-02-04 22:18

> >Der er ikke meget riv i min potte over 180 km/t - det indrømmer jeg
gerne.
> >190 km/t er max - har dog ikke prøvet at presse den over en længere
> >strækning.
>
> Ved dén hastighed er det for TDI, HDI, you name it on/off

Det kan jeg godt tilslutte mig...

MVH CjS
- Xsara 110 Hk



Ukendt (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-04 22:34


> Ved dén hastighed er det for TDI, HDI, you name it on/off

Snup en tur i den her standard-taxa.

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=1434

/Jan W Nielsen



Mogens... (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 03-02-04 22:47

On Tue, 3 Feb 2004 22:34:15 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Snup en tur i den her standard-taxa.

Jow, jow - den er fin. 320 CDI var mere end rigeligt for mig.


/Mogens

Ukendt (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-04 22:56

> Jow, jow - den er fin. 320 CDI var mere end rigeligt for mig.

Ja, for dulen. Sikke en slæde.

Den er så kanon at køre i, fordi den hamrer afsted uden at kværnen går over
2500 o/min.

Overlegen - tør ikke at tænke, hvordan den ville være med chip. Nærmest som
en 400 CDi.

/Jan W Nielsen



Carsten Petersen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 04-02-04 01:46


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:u400209ip4l7up94aqgvs0mpe3j3tkjl26@4ax.com...
> >Der er ikke meget riv i min potte over 180 km/t - det indrømmer jeg
gerne.
> >190 km/t er max - har dog ikke prøvet at presse den over en længere
> >strækning.
>
> Ved dén hastighed er det for TDI, HDI, you name it on/off

Beklager Mogens, jeg har overbevisende acceleration hvis jeg træder til den
ved 180 km/t. Den naturlige marchhastighed som bilen lægger sig på hvis ikke
jeg holder øje med uret er 195-205.

Mvh
Carsten



Mogens... (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-02-04 07:08

On Wed, 4 Feb 2004 01:45:42 +0100, "Carsten Petersen" <cp@skanco.dk>
wrote:

>Beklager Mogens, jeg har overbevisende acceleration hvis jeg træder til den
>ved 180 km/t. Den naturlige marchhastighed som bilen lægger sig på hvis ikke
>jeg holder øje med uret er 195-205.

Talen drejede sig om økonomisk kørsel ved +180 - hvor jeg hævder, at
langt de fleste diesler er on/off ved den hastighed. E400 CDI er een
af dem, der kan køres andet end on/off - hvad har DU?


/Mogens

Carsten Petersen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 04-02-04 18:17


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1v2120l8i3ek6cl1hugaopilvhrf3ed0d0@4ax.com...
> On Wed, 4 Feb 2004 01:45:42 +0100, "Carsten Petersen" <cp@skanco.dk>
> wrote:
>
> >Beklager Mogens, jeg har overbevisende acceleration hvis jeg træder til
den
> >ved 180 km/t. Den naturlige marchhastighed som bilen lægger sig på hvis
ikke
> >jeg holder øje med uret er 195-205.
>
> Talen drejede sig om økonomisk kørsel ved +180 - hvor jeg hævder, at
> langt de fleste diesler er on/off ved den hastighed. E400 CDI er een
> af dem, der kan køres andet end on/off - hvad har DU?

Ikke korrekt Mogens, med fare for at blive beskyldt for ordkløveri indsættes
din påstand:

SNIP

*** Ved dén hastighed er det for TDI, HDI, you name it on/off ***

Altså ikke langt de fleste, men alle TDI, HDI mm.

Toledo TDI PD.

--
Mvh
Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!



Morten Lorenzen (03-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 03-02-04 22:49

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:401fbff1$0$27462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ok jeg kunne nu kun få en Corolla D4D 90hestes til at komme ned på
10,4km/l
> fra Birkerød til slagelse med en gennemsnitsfart på 155km/t.
> Så det virker lidt overdrevet dit resultat.

Golf IV TDI 130HK. ~ 7,4 km/l ved blandet kørsel

-M



Carsten Petersen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 04-02-04 01:37


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40201729$0$25805$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:401fbff1$0$27462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Ok jeg kunne nu kun få en Corolla D4D 90hestes til at komme ned på
> 10,4km/l
> > fra Birkerød til slagelse med en gennemsnitsfart på 155km/t.
> > Så det virker lidt overdrevet dit resultat.
>
> Golf IV TDI 130HK. ~ 7,4 km/l ved blandet kørsel

Blandet kørsel i en grusgrav???

Mvh
Carsten



Morten Lorenzen (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 04-02-04 20:46

"Carsten Petersen" <cp@skanco.dk> skrev i en meddelelse
news:bvpeva$e2e$1@sunsite.dk...

> Blandet kørsel i en grusgrav???

Landevej og lidt by :)

-M



Klaus G. (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 04-02-04 16:56

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
news:401e94c1$0$27337$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Idag havde jeg fornøjelse af at køre en længere tur i en 2003 VW Touareg.
> *KLIP*KLIP*

En af mine kammeraters fætter har sådan en bandit dog med V10, så synes lige
jeg vil linke til et par billeder:

Motoren:
http://www.scooter-tuning.com/Billeder/Asmussen/2.jpg

Indvendig:
http://www.scooter-tuning.com/Billeder/Asmussen/11.jpg

Og så fik den lige 22" Krom fælge, pris omkring 64k:
http://www.scooter-tuning.com/Billeder/Asmussen/Bil/3.jpg
http://www.scooter-tuning.com/Billeder/Asmussen/Bil/2.jpg
http://www.scooter-tuning.com/Billeder/Asmussen/Bil/1.jpg

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Morten Fruergaard (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 04-02-04 18:15

Klaus G. wrote:
> Og så fik den lige 22" Krom fælge, pris omkring 64k:

Så er han vist blevet snydt eller købt dem et forkert sted...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Klaus G. (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 04-02-04 20:52

> > Og så fik den lige 22" Krom fælge, pris omkring 64k:
>
Er der også nogen andre der har sagt, men jeg aner ikke hvad 22" Fælge
ligger i af pris... Måske der ikke er så mange andre fælge der passer på en
Touareg, og derfor er prisen derefter? Ved det ikk...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Morten Fruergaard (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-02-04 08:26

Klaus G. wrote:
> Er der også nogen andre der har sagt, men jeg aner ikke hvad 22" Fælge
> ligger i af pris... Måske der ikke er så mange andre fælge der passer
> på en Touareg, og derfor er prisen derefter? Ved det ikk...

Det dyreste jeg har til en Tousreg er en 10x22" med 295/30-22. Et sådanne
sæt koster ca. 48-50.000 kr. Dækkene koster ca. det samme, så det svarer til
at jeg skulle sælge en 22" fælg for 46.000 kr. for 4 stk...

Hvis jeg ikke tager meget fejl er det denne fælg han har:
http://www.cf-offroad.dk/faelg/141.htm
Min pris er ca. 43.000 kr. for et 10x22" sæt med 295/30-22 dæk...

Så jeg håber ikke at han har betlat 64.000 kr...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Flemming (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 04-02-04 20:15

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:TB8Ub.84848$jf4.5376253@news000.worldonline.dk...
>
> En af mine kammeraters fætter har sådan en bandit dog med V10, så
> synes lige jeg vil linke til et par billeder:
>
> Motoren:
> http://www.scooter-tuning.com/Billeder/Asmussen/2.jpg
>
[snip]

Hvilken uddannelse skal man have for at blive scooter tuner

--
Mvh. Flemming



Klaus G. (04-02-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 04-02-04 20:51

> Hvilken uddannelse skal man have for at blive scooter tuner
>
Hovhov, nu ikke drille, har også selv rodet en hel del med scooter, faktisk
ret sjovt. Men for dælen hvor skal der skrues hele tiden, for at det skal
køre optimalt...Grrr :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Ole Thomsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 05-02-04 18:04

Morten Lorenzen wrote:
>
> Der engang aldrig troede at han skulle sige noget positivt om en VW...

Må tilstå at det er den første VW der kunne få mig til at
forlade Toyota

Bortset fra at jeg aldrig kunne finde på at købe en sort
bil og slet ikke med sort læder, er jeg enig med dig mht.
look, interiør og musikanlæg.

Havde desværre ikke tid til en prøvetur da jeg kiggede på den


Var i Flensborg forleden, synes jeg så en på hvert gadehjørne
men det er nok indbildning...

Ole Thomsen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste