Relæ med tidsforsinkelse ??
Fra : Morten Koch

Dato : 02-02-04 12:39

Hej NG.

Kan man få et "alm." 12V arbejdsrelæ, som har en tidsforsinkelse på ca 15
min ?? (Måske oven i købet justerbar) ??
Det skal bruges til et oliefyr som vipper udgangen (den der bruges til at
tænde kabineblæseren) i samme øjeblik fyret tændes. Men der er jo ingen
grund til at blæse kold luft ind i kabinen, og derved dræne unødigt på
batteriet.

Mvh Morten Koch

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-02-04 18:19

> [...]
> tænde kabineblæseren) i samme øjeblik fyret tændes. Men der er jo ingen
> grund til at blæse kold luft ind i kabinen, og derved dræne unødigt på

Jeg tror det bliver svært at finde et sådant relæ, men hvad med en termostat
i kølevandsslangen?

Niels

Fra : Morten Koch

Dato : 04-02-04 12:25

"Niels Bengaard" <bengaardSLETDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det bliver svært at finde et sådant relæ, men hvad med en
termostat
> i kølevandsslangen?
>
> Niels

Det kunne være "den halve løsning", men oliefyret tænder jo stadigvæk for
blæseren SAMTIDIG med at jeg tænder for fyret, - altså med koldt vand på
systemet.
Og det vil montering af en termostat jo ikke ændre på.

Morten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-02-04 16:44

> [...]
> systemet.
> Og det vil montering af en termostat jo ikke ændre på.

Så har du ikke forstået hvad jeg mener.
Du kobler termostaten ind i kølevandsfremløbet. Når den når over en vis
temperatur trækker den et relæ, der tænder for strømmen til ventilatoren i
kabinen.

Niels

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-02-04 22:00

"Morten Koch @mail.dk>" <mkoch<antispam> skrev

> [...]

> systemet.
> Og det vil montering af en termostat jo ikke ændre på.

En elektrisk termostat vil!

Mvh.

Fra : Michael Werge

Dato : 03-02-04 10:33

Hejsa

Glimrende idé og ja, du kan bruge relæet der styrer elbagruden evt. fra en
Escort mrk. 4. Der er tidsforsinkelse på ca. 10 min.

VH Michael

Fra : Morten Koch

Dato : 04-02-04 12:28

"Michael Werge" skrev i en meddelelse >
> Glimrende idé og ja, du kan bruge relæet der styrer elbagruden evt. fra en
> Escort mrk. 4. Der er tidsforsinkelse på ca. 10 min.
>
> VH Michael

Njaaaaa....
Det relæ arbejder vel "omvendt" ??
Når du vipper relæet (som oliefyret vil gøre med det samme) så er
kontaktsættet sluttet i 10 min.
Jeg vil gerne VENTE 10 min. inden jeg vipper relæet.

Morten

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-02-04 12:32

> [...]

> kontaktsættet sluttet i 10 min.
> Jeg vil gerne VENTE 10 min. inden jeg vipper relæet.

....køb et dobbeltrelæ og lad det styre af førstnævnte...
Hans