Fredløse i et par uger.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-02-04 22:05

Nu har både TV2 og DR vel fået lagt så meget brænde i kakkelovnen
m.h.t. erhvervschaufførernes lemfældige omgang med køre- hviletiderne,
at man ikke kan træde for kontroller de næste 3 uger.

Det er i orden med mig, da jeg har mit på det tørre med undtagelse af
lettere hastighedsovertrædelser.

Jeg ved ikke om nogen så indslaget i TV2, som blev sendt samtidigt med
Krøniken? Det er nok tvivlsomt.

Ganske kort havde de fået fat i en ung chauffør som var blevet fyret
af et navngivet firma p.gr.a. skader. Han fik lige sin hævn i aften.

Det blev gjort helt klart hvordan og hvorfor der snydes, og jeg synes
stadig det er i orden at det kommer frem, men det er som at hælde vand
på en gås.

Jeg vil hellere vide hvad I mener om det der fænomen med, at når man
er blevet fyret, så skal der fanneme falde brænde ned over
arbejdsgiveren?

Er det hot eller not?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 01-02-04 22:03

On Sun, 01 Feb 2004 22:05:05 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg vil hellere vide hvad I mener om det der fænomen med, at når man
>er blevet fyret, så skal der fanneme falde brænde ned over
>arbejdsgiveren? - Er det hot eller not?

Altså, i enhver lærebog om jobsøgning og ansættelsessamtaler står
nævnt, at man ikke pisser på det gamle firma. Dét må vel stadig
gælde...

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-04 23:22

Mogens... wrote:
::: arbejdsgiveren? - Er det hot eller not?
::
:: Altså, i enhver lærebog om jobsøgning og ansættelsessamtaler står
:: nævnt, at man ikke pisser på det gamle firma. Dét må vel stadig
:: gælde...

Kommer så sandelig an på, hvor meget firmaet har pisset på mig.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 22:03

KLIP

> Ganske kort havde de fået fat i en ung chauffør som var blevet fyret
> af et navngivet firma p.gr.a. skader. Han fik lige sin hævn i aften.

Herre Gud, hvad kan knægten bruge *det* til.

Han er i hvert fald sikker på at blive black listet.

PS: Jeg så også Krøniken...

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-02-04 22:16

On Sun, 1 Feb 2004 22:03:16 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>KLIP

>Herre Gud, hvad kan knægten bruge *det* til.
>
>Han er i hvert fald sikker på at blive black listet.
>
>PS: Jeg så også Krøniken...

>--

Ja, han har ikke nogen fremtid i branchen.

Jow da. Jeg så da også Krøniken, men jeg har en af de dersens nymodens
fideo-båndoptagere.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 22:16

KLIP

> Jow da. Jeg så da også Krøniken, men jeg har en af de dersens nymodens
> fideo-båndoptagere.

Du har altså "båre" alt det dersens nymodens klimfitterknas..

Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 01-02-04 22:11

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg vil hellere vide hvad I mener om det der fænomen med, at når man
>er blevet fyret, så skal der fanneme falde brænde ned over
>arbejdsgiveren?

Det er noget snot.
Og det gælder begge veje, hverken arbejdsgiver eller ansat bør have
grund til nag og hvis der skulle være noget at slås om, så er det jo
det de faglige organisationer er der for.

Det ville være meget flottere hvis de (journalisterne) kunne få en
ansat til at fortælle åbent og ærligt om de forhold der gælder i det
job han har nu OG samtidig kunne få vognmanden til at fortælle om
hvorfor det er sådan.

Men det er nok mere i tidens trend at der skal gyldne håndtryk til for
at sikre firmaets omdømme og tavshed af tidligere ansatte, samtidig
med at folk vil gøre meget for at få sine 15 minutter.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 22:14

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en
meddelelse news:bhqq10pps7mo2ks87e96p2n0dgdjji39bc@4ax.com...

KLIP

> [...]
> ansat til at fortælle åbent og ærligt om de forhold der gælder i det
> job han har nu OG samtidig kunne få vognmanden til at fortælle om

Det *store* spørgsmål er:

Er det chaufførerne, der overskider loven, når de sidder bag rattet i
vogntoget...?

eller

Er det vognmændene, der sidder bag skrivebordet på kontoret i
virksomheden...?

Journalistisk er det meget mere spændende at hænge virksomheden op, end
påstå at et større antal chauffører er livsfarlige og uduelige til deres
arbejde.

Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 01-02-04 22:41

> [...]
>vogntoget...?
>
>eller
>
>Er det vognmændene, der sidder bag skrivebordet på kontoret i

Netop, det ville være interessant at få svar på.

Jeg har hørt mange historier om blomsterbiler, hvor der var 500 kr
(sort) til chaufføren hvis han kører hjem til Odense frem for at holde
8 timer i Padborg.
Jeg har også hørt historier om chauffører der valgte at komme hjem til
konen.

Og der er nok flest forsider i den første.

Fra : JS

Dato : 02-02-04 17:01

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KLIP

> Det *store* spørgsmål er:
>
> Er det chaufførerne, der overskider loven, når de sidder bag rattet i

Én hånd på Karnov, én på rattet og så bare af med bukserne. Utroligt at de
kan holde bilen på vejen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-02-04 19:17

On Mon, 02 Feb 2004 17:01:09 +0100, JS wrote:

> Én hånd på Karnov, én på rattet og så bare af med bukserne. Utroligt at de
> kan holde bilen på vejen

LOOOL!!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-02-04 22:25

On Sun, 01 Feb 2004 22:10:59 +0100, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

> [...]
>ansat til at fortælle åbent og ærligt om de forhold der gælder i det
>job han har nu OG samtidig kunne få vognmanden til at fortælle om

Jamen det hele er jo såre simpelt.

Der er 3 parter involveret. Speditøren, vognmanden og chaufføren. De
er alle sammen delvist akkordlønnede, og så længe det forholder sig
sådan, vil der naturligvis blive fusket med skiverne.

Chauffør og vognmand bliver til dels afregnet efter kørte kilometer,
og så længe det er sådan, så skal hjulene bare rulle. Når der så
bliver tilsat regler om køretid, så får farten jo også lige et hak op,
for jo hurtigere du kører jo længere når du inden du løber tør for
køretid.

Simple as that.

Det er derfor jeg har brugt vendingen med at det er som at kaste vand
på en gås, fordi alle vinder på snyderiet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 22:23

KLIP

> Det er derfor jeg har brugt vendingen med at det er som at kaste vand
> på en gås, fordi alle vinder på snyderiet.

Hmmm .... hæler er altså lige så god som stjæler...

Hvad ville der ske, hvis chaufførerne (samtlige) overholdt lovens
bogstaver..?

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-02-04 22:28

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev :

>Hmmm .... hæler er altså lige så god som stjæler...

Lige her, er der vist ingen af bemeldte personager tilstede.

>Hvad ville der ske, hvis chaufførerne (samtlige) overholdt lovens
>bogstaver..?

Et mirakel !

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 22:27

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lige her, er der vist ingen af bemeldte personager tilstede.

Det tror jeg nu heller ikke.

> Et mirakel !

....og..?

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-02-04 22:43

>...og..?

Det vil kræve et mirakel at tro at nogen kan stå "så" meget sammen.

Der vil sgisme altid være en eller anden's muldvarp, der overdøver
fornuften

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-02-04 22:37

On Sun, 1 Feb 2004 22:23:27 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Hmmm .... hæler er altså lige så god som stjæler...
>
>Hvad ville der ske, hvis chaufførerne (samtlige) overholdt lovens

Det er jo i høj grad et job man vælger fordi man "er sin egen herre",
og kun lejlighedsvis er nødt til at omgås "åndsvage" kolleger.

Det er derfor ikke en branche der er kendt for det store sammenhold,
og din idé er derfor den rene utopi. Desværre.

Jeg kender faktisk mange kolleger der holder sig nøje til reglerne
først på ugen, men når de skal hjem og holde week-end, så får den s'gu
ikke for lidt.

Det kan hverken deres vognmand og speditør forstå, og jeg kan heller
ikke. det kaldes vist dobbeltmoral?

Sådan er det bare.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-02-04 00:22

Sun, 1 Feb 2004 22:23:27 +0100, skrev "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk>, på 19 linier, i
<401d6e4e$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>KLIP

>Hmmm .... hæler er altså lige så god som stjæler...
>
>Hvad ville der ske, hvis chaufførerne (samtlige) overholdt lovens
>bogstaver..?

danmark gik istå.
Der er ikke nok vognmænd/chaufføre til og bringe diverse ting rundt.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 00:25

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> danmark gik istå.

Det tror jeg faktisk ikke.

> Der er ikke nok vognmænd/chaufføre til og bringe diverse ting rundt.

Mon ikke problemerne ville blive ret hurtig løst. Á tror det..

Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 01-02-04 22:50

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Der er 3 parter involveret. Speditøren, vognmanden og chaufføren. De
>er alle sammen delvist akkordlønnede,

Samme årsag som at taxaer kører som om de har stjålet bilen.
(Jeg gjorde i hvert fald).

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 22:54

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en
meddelelse news:71tq10dmfg0lokochdce28qhhq3ii2dkvg@4ax.com...

KLIP

> Samme årsag som at taxaer kører som om de har stjålet bilen.
> (Jeg gjorde i hvert fald).

Igen må man fastslå, det er chaufføren, der ansvaret for potten.

Hvis man ikke vil overtræde reglerne/loven, må man enten overholde dem
eller finde sig et andet job.

Det er lige før, man næsten føler sig hensat til militæret: "Jeg fik jo
udstukket en ordre, så skylden/ansvaret er bestemt ikke min/mit".

Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 01-02-04 23:04

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote:

>Igen må man fastslå, det er chaufføren, der ansvaret for potten.

Jo, jo, men er det ikke en naturlig reaktion hos en afgiftsplaget
skatteborger at forsøge at øge indtjeningen lidt?
- og det er jo ikke sikkert der sker noget ved det, faktsik er det
mest sandsynligt at der ikke sker noget, hverken en ulykke eller en
fartbøde ...

Jeg tror ikke på at det ændrer sig før det bliver forbudt at aflønne
chauffører af nogen art for andet end antallet af timer OG indføre en
effektiv kontrol med hastighed og tid som altid giver trækker
chaufføren i løn hvis han overtræder reglerne.
Hvis dette skulle ske vil vi så også se en helt anden type mennekser i
disse job og der vil så opstå nogle andre problemer ...

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 23:07

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en
meddelelse news:vitq10tunvtar0814mkr5hbmiga9t5se60@4ax.com...

KLIP

> Jo, jo, men er det ikke en naturlig reaktion hos en afgiftsplaget
> skatteborger at forsøge at øge indtjeningen lidt?

Måske, men den duer ikke én meter i retten.

> - og det er jo ikke sikkert der sker noget ved det, faktsik er det
> mest sandsynligt at der ikke sker noget, hverken en ulykke eller en
> fartbøde ...

Jeg vil medgive dig, mange spiller på rouletten hver eneste dag og det
uanset hvad de end måtte befordre sig i/på.

> [...]
> effektiv kontrol med hastighed og tid som altid giver trækker
> chaufføren i løn hvis han overtræder reglerne.

Sørgeligt, det i dette land kun kan klares med lovgivning og straf, når
det gælder ansvar (og moral)

> Hvis dette skulle ske vil vi så også se en helt anden type mennekser i
> disse job og der vil så opstå nogle andre problemer ...

Det har du sikkert ret i.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-02-04 23:19

>Sørgeligt, det i dette land kun kan klares med lovgivning og straf, når
>det gælder ansvar (og moral)

Det er et ret typisk udslag af et såkaldt gennemreguleret samfund.

Se bare de sidste udfald inde fra borgen - sker der f.eks en
busulykke, har de alle en masse gode forslag (til nye love)

Og man tør jo næsten ikke sige det .... sidste tåbelige ide med
hensyn til klippekortet : den oprindelige ide med at de klip skulle
opfordre folk til bedre trafikal adfærd, har de allerede udvandet

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 23:21

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er et ret typisk udslag af et såkaldt gennemreguleret samfund.

Du har desværre ret.

> Se bare de sidste udfald inde fra borgen - sker der f.eks en
> busulykke, har de alle en masse gode forslag (til nye love)

Det sælger billetter, da den siddende regering ikke gennemregulerer nok,
ift. det visse typer vælgere ønsker (når blot det ikke rammer dem selv).

> Og man tør jo næsten ikke sige det .... sidste tåbelige ide med
> hensyn til klippekortet : den oprindelige ide med at de klip skulle
> opfordre folk til bedre trafikal adfærd, har de allerede udvandet

De er jo alle ved at kløjes i det, for at tækkes så mange billetkøbere
som muligt.

Hr. Bjørn

Fra : Mikael L

Dato : 01-02-04 23:07

> [...]
>
> Igen må man fastslå, det er chaufføren, der ansvaret for potten.
>
> Hvis man ikke vil overtræde reglerne/loven, må man enten overholde dem

Problemet er at der nok ikke er det store rekrutteringsproblem med
lastbilchauffører, så hvis der er en der ikke vil være med finder de nok
hurtigt en der vil. De fleste mennesker er jo luderere, det er bare et
spørgsmål om pris.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 23:09

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Problemet er at der nok ikke er det store rekrutteringsproblem med
> lastbilchauffører, så hvis der er en der ikke vil være med finder de
nok
> hurtigt en der vil.

Så må chaufføren også tage de fulde konsekvenser at sine handlinger og
ikke forsøge at skubbe ansvaret fra sig.

> De fleste mennesker er jo ludere, det er bare et
> spørgsmål om pris.

Sørgeligt, men sandt

Hr. Bjørn

Fra : Mikael L

Dato : 01-02-04 23:27

> [...]
>
> Så må chaufføren også tage de fulde konsekvenser at sine handlinger og
> ikke forsøge at skubbe ansvaret fra sig.

Det er korrekt.

Mikael

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 01-02-04 23:28

> [...]
>
> Det er lige før, man næsten føler sig hensat til militæret: "Jeg fik jo
> udstukket en ordre, så skylden/ansvaret er bestemt ikke min/mit".

Er der nogen der ved, hvormange af de nuværende lastbilchauffører, der har
taget lastbilkørekort indenfor militæret ?

mvh
Bendt

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 23:32

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogen der ved, hvormange af de nuværende lastbilchauffører, der
har
> taget lastbilkørekort indenfor militæret ?

Jeg tror ikke ret mange af de unge og yngre har.

Det har jo været sparetider indenfor militæret i ret mange år nu.

Hr. Bjørn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-02-04 23:57

On Sun, 1 Feb 2004 23:31:54 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg tror ikke ret mange af de unge og yngre har.
>
>Det har jo været sparetider indenfor militæret i ret mange år nu.

Det afhænger af hvilket regiment og funktion man bliver tilknyttet. Men
der er skam nogle folk der får kørekort derinde uden egt overhovedet at
få brug for nogle af dem i deres hverv i forsvaret.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 00:09

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det afhænger af hvilket regiment og funktion man bliver tilknyttet.

O.k.

> Men
> der er skam nogle folk der får kørekort derinde uden egt overhovedet
at
> få brug for nogle af dem i deres hverv i forsvaret.

Det er jo i grunden heller ikke så ringe endda.

Hr. Bjørn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-02-04 23:36

On Sun, 1 Feb 2004 22:53:54 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er lige før, man næsten føler sig hensat til militæret: "Jeg fik jo
>udstukket en ordre, så skylden/ansvaret er bestemt ikke min/mit".

Hvis ordren er "lydig" skal den følges. Men for du en ordre der ikke er
"Lydig" er det din ret at nægte at udfører den. Vælger du at adlyde
ordren er der senere kommer ballade er det dig der har aben.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 00:00

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> "Lydig" er det din ret at nægte at udfører den. Vælger du at adlyde
> ordren er der senere kommer ballade er det dig der har aben.

O.k .. tak for det.

Jeg kender af naturlige årsager ikke ret meget til de militære regler nu
til dags.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-02-04 22:17

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Jeg vil hellere vide hvad I mener om det der fænomen med, at når man
>er blevet fyret, så skal der fanneme falde brænde ned over
>arbejdsgiveren?

>Er det hot eller not?

Det er typisk direkte snotdumt, for at blive i et sprogbrug der
forstås. Hvis man er så dum at man ikke tror de forskellige firmaer i
en branche (ingen nævnt, ingen glemt) snakker sammen, så er man selv
ude om sine fremtidige ansættelsesproblemer.

Dermed ikke taget stilling til om en fyring er iorden eller ej.

De er vist de færreste arbejdsgivere, der kunne tænkes sig at ansætte
en der taler dårligt om sit gamle firma....

Men emnet hører nok mere korrekt til i dk.erhver, end i denne gruppe

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-04 23:27

jan@stevns.net wrote:
[...]

Måske derfor det blev nævnt i indslaget at "manden" ikke var indenfor den
branche mere.

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-02-04 23:32

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

> [...]
>:: en der taler dårligt om sit gamle firma....

>Måske derfor det blev nævnt i indslaget at "manden" ikke var indenfor den

Ganske tænkeligt - som fuglene hurtigt lærer:

"det er dumt at skide i egen rede"

Fra : Henning

Dato : 01-02-04 22:25

> [...]

>m.h.t. erhvervschaufførernes lemfældige omgang med køre- hviletiderne,
>at man ikke kan træde for kontroller de næste 3 uger.

Er det ikke også passagererne der bærer noget af skylden? Skal jeg med
bus til Italien, vil jeg hellere at chaufføren tager chancen fremfor
at jeg skal bruge 4 timer mere i et ubekvemt sæde...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 22:29

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det ikke også passagererne der bærer noget af skylden? Skal jeg med
> bus til Italien, vil jeg hellere at chaufføren tager chancen fremfor
> at jeg skal bruge 4 timer mere i et ubekvemt sæde...

Jeg kan ikke på nogen må se at 'skyld' kan komme på tale i denne
sammenhæng.

Men 'ansvar', *det* ville jeg bestemt mene.

Hr. Bjørn

Fra : Gismo

Dato : 01-02-04 23:17

Henning wrote:
> Er det ikke også passagererne der bærer noget af skylden? Skal jeg med
> bus til Italien, vil jeg hellere at chaufføren tager chancen fremfor
> at jeg skal bruge 4 timer mere i et ubekvemt sæde...

Hvad nu hvis rejsen kostede lidt mere og der er 2 chafutter?
Hvor meget skal rejsen stige før du siger fra?

Gismo.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-04 23:26

Folmer Rasmussen wrote:
:: Nu har både TV2 og DR vel fået lagt så meget brænde i kakkelovnen
:: m.h.t. erhvervschaufførernes lemfældige omgang med køre-
:: hviletiderne, at man ikke kan træde for kontroller de næste 3 uger.

Som sædvanlig en gang sørgelig og upræcis journalistik. Hvorfor undlader man
at fortælle at vi hér snakker om eksportbiler. Nu får ALLE lastbiler på de
danske veje et endnu mere blakket ry, da ALLE jo overtræder reglerne (iflg.
TV2).

M.v.h.

Fra : Leonard

Dato : 01-02-04 23:41

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>at fortælle at vi hér snakker om eksportbiler.

Jeg har dog kendt flere indenrigschauffører, der både kørte for
hurtigt, for længe og med overlæs. Så at det kun gælder export, den
holder ikke.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-04 00:56

Leonard wrote:
:: Jeg har dog kendt flere indenrigschauffører, der både kørte for
:: hurtigt, for længe og med overlæs. Så at det kun gælder export, den
:: holder ikke.

Nu er det meget begrænset, hvor meget man kan køre "for længe" indenfor de
danske grænser. Eksempelvis vil jeg aldrig kunne komme ud for det. Alt hvad
der hedder distributionskørsel er ligesom uden for den kategori.

M.v.h.

Fra : Allan Møller

Dato : 02-02-04 01:09

Henrik>>> hurtigt, for længe og med overlæs. Så at det kun gælder export,
den

> Nu er det meget begrænset, hvor meget man kan køre "for længe"
> indenfor de danske grænser. Eksempelvis vil jeg aldrig kunne komme ud
> for det. Alt hvad der hedder distributionskørsel er ligesom uden for

Jeg har da kørt "distribution" for en Sjællandsk vognmand med Crawfordporte
i Jylland.
Der var jeg væk mandag til fredag og der kunne nemt smutte et par timer for
meget om dagen.
Specialt da jeg fik en timeaftale og tit kunne holde fri allerede torsdag
aften / nat med fuld hyre til fredag aften.

Så man kan "snildt - køre for længe"

Distribution ala fragtmanden med start i Tåstrup - ja der ville det nok være
svært
at overtræde køre / hviletiderne.

Mvh. Allan

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-04 01:16

Allan Møller wrote:
[...]

Ja, men er du ude og inde af bilen hele tiden, kører du ikke som sådan for
længe.

M.v.h.

Fra : Leonard

Dato : 02-02-04 01:30

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Ja, men er du ude og inde af bilen hele tiden, kører du ikke som sådan for
>længe.

Nå?
De lokale "alt-mulig-biler" der både skal nå at rydde sne og tømme
containere samt køre foder ud, de kan nu nemt nå op på 16 timer en
travl dag.

Fra : Mogens...

Dato : 02-02-04 06:39

On Mon, 02 Feb 2004 01:29:54 +0100, Leonard

>Nå?
>De lokale "alt-mulig-biler" der både skal nå at rydde sne og tømme
>containere samt køre foder ud, de kan nu nemt nå op på 16 timer en
>travl dag.

OG du kan jo ikke holde din hviletid ved at arbejde udenfor bilen!

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-04 20:00

Leonard wrote:
[...]

Ja, men så kører man jo netop heller ikke i 16 timer - vel!?

M.v.h.

Fra : Leonard

Dato : 02-02-04 20:30

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Ja, men så kører man jo netop heller ikke i 16 timer - vel!?

Og når de kører sådan i en uge, hvor friske er det så lige de er?

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-04 22:08

Leonard wrote:
[...]

Tjah, jeg har da ingen problemer med 10-12 timer om dagen i en uge. På samme
måde.

M.v.h.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-02-04 07:58

Mon, 2 Feb 2004 00:55:56 +0100, skrev Henrik B., på 12 linier, i
<401d9218$0$237$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> [...]
>danske grænser. Eksempelvis vil jeg aldrig kunne komme ud for det. Alt hvad
>der hedder distributionskørsel er ligesom uden for den kategori.

Mon det er derfor de køre uden/med Anders And skive i jylland når de
nu heledagen har kørt rundt på sjælland?

udkørsel søndag hjemme igen lørdag over middag.
ikke hjemme indimellem, sover kun på færgeturen.
de skulle knaldes alle sammen.

Ikke engang en ordenlig løn får de.

Karsten
Opel Vectra DTI