Et par dage med en Mégane St.car.....
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 21:30

Hej Gruppe !

Og tak for de pæne ord i min tidligere tråd om fornyelse af vognparken...
Xantia konverteret til Renault Mégane St.car.

Nu har jeg haft potten i et par dage, uden at have haft lejlighed til at
køre specielt meget i den. Men omkringt 150 km er det vel blevet til, med
den længste tur på ialt omkring 50 km i dag for at aflevere Xantia'en til
forhandleren der har købt den. Kæresten kørte den ene vej, og een selv den
anden.
Men selv med de begrænsede kilometer er jeg ikke i tvivl om at jeg har
fået en fin bil. Om ikke andet så på grund af alt det udstyr der følger med
sådan en svend. RXT-modellen er åbenbart toppen af poppen i Mégane-serien.

Jeg nævner i flæng:

Sædevarme
Aircondition
Varmetråde i forrude
Computer a la VW's MFA med alverdens oplysninger
Integreret radio/CD med 8 højttalere
Og meget meget mere....

Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om den mangler ift. min
svoger forgangne Laguna 3.0 RXE er den atermiske forrude... Men den koster
sikkert en sprællemand, hvis den går til, så jeg klarer mig uden....

Iøvrigt fik jeg en fortrinlig betjening hos sælger. Jeg skulle have bilen
leveret fredag eftermiddag, men om morgenen kom han i tanke om at han ville
gi' en ny tandrem. Men han ville ikke skille bilen ad før han havde
stumperne hjemme. Mekanikerne gik på overtid for at jeg kunne få min bil....
uden at det koster mig en krone, og uden at det var aftalt i handlen. I
morgen skal jeg forbi og have skiftet multiremmen, der trækker AirCon,
generator m.m., have justeret forlygterne (den ene lyser lige ned i jorden),
skiftet et par pærer i instrumentbordet og have gjort opmærksom på at der
skal et par nye dørnagler til i fordørene. Det skulle ikke gi' nogen
problemer.. Så alle gode ord til Vilsen Biler i Nørresundby.

VenHils
Peter

Fra : KASO

Dato : 02-02-04 19:44

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe !
>
> Og tak for de pæne ord i min tidligere tråd om fornyelse af
vognparken...
> Xantia konverteret til Renault Mégane St.car.

Tillykke - en fin bil!

> [...]
> svoger forgangne Laguna 3.0 RXE er den atermiske forrude... Men den koster
> sikkert en sprællemand, hvis den går til, så jeg klarer mig uden....

Kan ikke kombineres med varme i forrude - det er enten/eller.....

> [...]
> skal et par nye dørnagler til i fordørene. Det skulle ikke gi' nogen
> problemer.. Så alle gode ord til Vilsen Biler i Nørresundby.

Fin service - men lidt langt fra nordsjælland

Glæd dig iøvrigt over en fin motor med godt kraftoverskud og beskedent
forbrug - min Coupé 1.6 16V (samme motor) går 15-17 km/l - selv på denne
årstid kan jeg ikke få den under 15 km/l (primært motor-/landevejskørsel)!

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 21:51

"KASO" skrev

> Tillykke - en fin bil!

Ih tak..... Er osse sikker på at jeg bli'r meget glad for den

> Kan ikke kombineres med varme i forrude - det er enten/eller.....

Det var osse min tanke. Og jeg vil et eller andet sted osse hellere ha'
varmetrådene

> [...]
> forbrug - min Coupé 1.6 16V (samme motor) går 15-17 km/l - selv på denne
> årstid kan jeg ikke få den under 15 km/l (primært

Jeg synes osse at det virker som om bilen er pænt kvik. Ihvertfald virker
den meget kvikkere end Xantia'en, selvom den kun vejer 75 kilo mindre og har
7 heste mere. Momentet har jeg ikke lige styr på, blot har jeg læst mig til
at Méganen har 148Nm/3750 omdr/min. Xantia'ens tal kan jeg ikke huske. Men
en 16V'er kan jo osse bedre trække vejret end en 8V'er. Samtidig virker
Méganens motor osse mere letløbende og omdrejningsvillig.

Pt. står gennemsnitsforbrugsmåleren på 7,8 l/100 km, og det er overleveret
fra den tidligere ejer og gennem godt 6000 km. Jeg nulstiller hele møllen i
morgen, når bilen bliver tanket helt op for første gang, og så må vi se om
jeg kan opnå det samme. Det er kæresten der kommer til at køre mest i bilen,
og hun kører meget pænt, så deeeeeet......

VenHils
Peter