Fjernelse af Røglugt!
Fra : Ninja Rider

Dato : 01-02-04 19:37

Hejsa

Hvordan fjerner man effektivest røglugten fra kabinen i sin bil?

Mvh Emil

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 19:40

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvordan fjerner man effektivest røglugten fra kabinen i sin bil?

I en stue kan man fjerne det ved hjælp af eddike. Måske det kan bruges her

..salem

Fra : Axelgaard

Dato : 01-02-04 20:28

".salem" <salem"SNABELA"mail.dk> skrev i en meddelelse

> I en stue kan man fjerne det ved hjælp af eddike. Måske det kan bruges her

Fx en koppe med eddike i kabinen natten over...

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 21:18

> Fx en koppe med eddike i kabinen natten over...

Tvivler alvorligt på at eddike overhovedet fjerner nogen som helst lugt. Det
eneste det kan gøre er vel at "overdøve" røglugten med en sur lugt i stedet
for.
Vil sige det eneste man kan gøre hvis man ikke vil skifte hele kabinen, må
være at bruge rensemidler som kommer i bund og FJERNER den røg som sidder
dybt i fibrene.

Jeg ville lave det på en sommerdag når varmen så kan hjælpe med til at tørre
kabinen igen, efter rensemidlerne er anvendt.
Med hensyn til hvilke midler man skal bruge vil jeg gå i en bilistbutik og
se hvad de har på hylderne.

Men hånden på hjertet så tror jeg ALDRIG at man helt kommer af med lugten,
den vil langsomt vende tilbage igen.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-02-04 21:22

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Men hånden på hjertet så tror jeg ALDRIG at man helt kommer af med lugten,
>den vil langsomt vende tilbage igen.

Lige præcis .... (det samme som dårlige vaner ;)

Fra : Jesper Bach

Dato : 03-02-04 16:57

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> se hvad de har på hylderne.
>
> Men hånden på hjertet så tror jeg ALDRIG at man helt kommer af med lugten,

Eddike tager røglugten i stuen hvis svigermor har været på besøg og røget
sine sure cerutter - og det' ik' engang løwn, som salig Poul Erik Krogen
ville ha' sagt.

Kommer lugten igen er den med garanti svagere, og du giver den en ny
behandling. Efter 1-3 "behandlinger" er lugten h-e-l-t væk.

Sørg for at have størst mulig overflade på eddiken og gerne flere
kopper/fade/spande og lad det stå natten over med let udluftning. Der kommer
ikke sur lugt bagefter, beklager.

Du kan jo selv prøve efter, inden du smider et par tusser efter Tidycar. 5
liter eddike koster under en tyver.

/Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 17:06

> [...]
> ikke sur lugt bagefter, beklager.
>
> Du kan jo selv prøve efter, inden du smider et par tusser efter Tidycar. 5

....og for at det ikke skal være løgn så har jeg netop prøvet det et par
gange i den gamle Sierra, hvor lugten var lidt stram og muggen.
Kan OVERHOVEDET ikke genkende det som andre her skriver med at det tager
lugten. Sierra'en stank som rævep*s om morgenen og da jeg havde smidt
eddiken ud gik der ikke mange dage før den trætte lugt kom igen.
Muligt jeg har båret mig forkert ad, men jeg kan ikke genkende det med at
eddike skulle kunne fjerne lugtgener fra røg og lign. Røgen sidder bare dybt
inde i trådene i stoffet og de forsvinder ikke af sig selv.

Fra : Broegger

Dato : 03-02-04 18:27

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> fumlede med tastaturet og
frembragte news:401fc6c0$0$151$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

[snip en masse om at eddike fjerner lugte]

> Kan OVERHOVEDET ikke genkende det som andre her skriver med at det
> tager lugten. Sierra'en stank som rævep*s om morgenen og da jeg havde

det er jo også en Sierra... havde det nu været en Mondeo havde det
garanteret virket! ;-D

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 19:14

On 03 Feb 2004 17:26:44 GMT, Broegger
<thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

>det er jo også en Sierra... havde det nu været en Mondeo havde det
>garanteret virket! ;-D

Eddikke ødelægger bilen, skrev een forleden...

/Mogens

Fra : Jesper Bach

Dato : 04-02-04 13:14

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Eddikke ødelægger bilen, skrev een forleden...
>

> /Mogens
Ja, hvis du hælder det i radioen eller i benzintanken, er det ikke
godt......
Jeg må strække våben, og erkende at en tilrøget Sierra åbenbart er for stor
en mundfuld for husrådet
Prøv i stedet http://www.tidycar.dk

/Jesper

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-02-04 21:26

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Hvordan fjerner man effektivest røglugten fra kabinen i sin bil?

Diverse bilplejecentre (Cartec, Ditec, Tidycar osv) reklamerer med at de kan
fjerne både røglugt og alskens skidt og lort fra kabinen - en komplet
behandling koster dog vidstnok et par tusinde....
NB! - jeg har IKKE selv prøvet ovennævnte, men husker bare at have læst en
rosende artikel i en avis om emnet en gang.

mvh

Andreas M. Hansen